Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-12, 22:06   #16
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 95
Sharp$: 1037
Standard

Minns att SBC har skrivit en artikel hur man på bästa sätt undviker limiteringar och håller sina konton under "radarn" så länge som möjligt.. Artikeln var rätt bra faktiskt..

Så är du medlem där så går det ju alltid att söka upp artikeln, kanske du får nåra tips därifrån
Overcome är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 19:20   #17
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tänkte höra mig för med Er som gjort detta förr...
Funderar nu på att starta konton i min mors namn..

Sidor jag skulle behöva som jag är limiterad hos och delvis limiterad hos är Betclic (halv limmad) och Betsson (total limmad).

Dessa behövs då jag ofta spelar på en medelstor marknad...(kanske tom liten)

Det jag undrar över då:

*Kommer spelbolaget se mönsret direkt, genom min insatsstorlek och spelobjekt?
Då jag ju kommer spela ifrån samma IP-adress som jag nu använder..
Eller hur gör jag här?

*Mor är omgift och vi har alltså ej samma efternamn och ej heller samma adress, kan man ta bonusen? eller hur kan dem koppla ihop oss....

Det var väl några start-frågor iaf, hoppas på intressanta svar.

Mvh O12
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-03, 19:32   #18
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dom kommer kunna se att IP och MAC adress är identiska (om du bara har en dator vill säga). Sen vet jag inte hur vaksamma de är men kan tänka mig att kvinnor i sina bästa år, generellt sett inte tillhör några storspelare..
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 00:46   #19
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Då jag ju kommer spela ifrån samma IP-adress som jag nu använder..

*Mor är omgift och vi har alltså ej samma efternamn och ej heller samma adress, kan man ta bonusen? eller hur kan dem koppla ihop oss....
Precis som KP påpekar tidigare i tråden så läre det vara kört med att ta bonusen iom att bonustrading är så pass vanligt. Det absolut vanligaste i T&Cs för erbjudanden är ju att man inte får utnyttja det på en dator som delas av andra.

Något som är ännu viktigare, om du frågar mig, är att ifall du får igenom bonusen så kan bolaget senare använda detta emot dig och hävda bonustrading när du väl vill casha ut. Vips använder de din initiala bonus som svepskäl för att stänga kontot och ogiltigförklara dina vinster.

Ju mindre marknad du är vinnande på desto mer sticker det självklart ut. Vissa bolag sätter en gränssumma för hur mycket du får vinna oavsett marknad (Bet365 vill jag minnas), andra stryper dig långsamt (t.ex. Bwin, WH) eller tvärt (VC, Stan James).

För att lösa IP-problemet så är ett alternativ att skaffa en smartphone med fet skärm och ett abonnemang som tillåter dig att surfa utan att det kostar skjortan. Se till att inte surfa på mobilen via ditt eget nätverk om du har trådlös router hemma utan via den operatör som du har tecknat mobilen hos. När du rekat klart infon om några ev. bets på datorn (vem vill stirra på en mobil mer än nödvändigt?) så går du in på smartphonen och lägger dem på din mors konto. Kort sagt sköter du allt som lämnar spår efter sig via smartphonen, från att du skapar kontot till att du begär uttag eller sätter in kapital (från din mors MB-konto såklart, inte ditt eget). Det är även skönt att ha en smartphone om man vill hålla sig ajour med spreadsheets när man är på resande fot eller varför inte på kafferasten på jobbet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1)

Senast redigerad av Soap den 2011-12-05 klockan 00:55.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 08:17   #20
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Angående teknik för att se ut att komma från annan dator och annan ip-adress.

Du kan ju med lätthet sätta upp en virtuell dator som du startar på din vanliga dator. Spana in gratis program som virtualbox, vmvare player mm.

Då kan du skapa en unik liten virtuell dator som har en egen unik mac-adress och som därmed får en egen browser-historik(cookies). Kör igång den virtuella datorn när du skall spela med din mammas spel konton.

Då har vi problemet med din publica ip-adress kvar. Som Soap sa så kan du ju gå via ett mobilt bredband.

Men jag hade nog kollat vad för bredbands router din mamma har, behövs en som har stöd för vpn(ex pptp, openvpn). Och sedan Konfigurerat upp så den virtuella datorn kopplar upp sig med VPN mot din Mammas bredbands-router, ställ in att all trafik från den virtuella datorn går via vpn tunneln. Då kommer alla spel du lägger komma från den publica ip-adressen som din Mamma har. Men i RL kör du allt spelande från din dator.

Det finns ju andra varianter som ställa en dator hos din mamma som alltid är på och som du remote komma åt med ex) LogMeIn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
O12 (+1)
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 18:41   #21
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Då kan jag börja med att skrota att bonushora igen, med infon från Soap/KP i ryggen.

Sen angående Smartphone, så använder jag redan denna flitigt till att lägga spel osv.
Hur fungerar det om jag med samma telefon loggar in och spelar på Mammas konton, då jag använder telefonen även till mina egna, om du surfar i 3G-nätet, får man olika ip-adresser hela tiden eller hur "dolt" är detta?

Fick höra av en vän, att det är vanligt med "dynamisk" IP, vilket ska innebära att varje gång man loggar in/ut/in på internet så får man olika IP-adresser?

Ngn som känner till detta mer.. För isåfall behöver man väl inte tänka på IP-adressen?

Senast redigerad av O12 den 2011-12-05 klockan 20:22.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 19:37   #22
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 415
Standard

Borde det inte fungera med att använda sig av https://www.astrill.com/ där kan man ställa in specifikt land och ny IP adress hela tiden tror jag? Har själv funderat på att börja använda mig av denna då jag har lite samma problem.
robbla är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-05, 20:40   #23
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Hittade själv VPNtunnel.se... om det kan vara ngt... hur mycket hjälper det isåfall?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-06, 06:11   #24
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Hittade själv VPNtunnel.se... om det kan vara ngt... hur mycket hjälper det isåfall?
http://hidemyass.com/ är bättre. Du kan välja mellan olika länder med dom. Därmed större chans att inte dela ip med någon. Se bara till att inte använda IP i länder som inte har rätt till bonus/inte får spela.

Problemet är att du kanske får ett ip som andra också använt. Då skapar det bekymmer.

Mitt råd till dig är att köra genom en annan burk, kontakta supporten, presentera regeln och fråga dom hur ska du veta om någon annan använt denna bonus på ditt jobb. Ge dom ipnr och be dom söka. Spara loggen.
Får du ett OK, så har du ett OK från dom i framtiden ifall ett bekymmer skulle uppstå.

Dock tror jag ju inte de kan söka på ipnr i supporten
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 21:52   #25
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Min erfarenhet är att bolag inte är speciellt noggranna med att kolla IP eftersom det är så vanligt att folk delar. Däremot bör man inte använda samma dator. Mobilen är ett bra tips.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 22:00   #26
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

vad tror du om man skaffar VPN-tunnel och kör med? Löser det "alla" problem?
Förutsatt att kunna sitta vid sin dator

Edit: Såg nu KPs svar.. och tack för det

Senast redigerad av O12 den 2011-12-07 klockan 22:08.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 22:46   #27
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

En fråga. detta med att bolagen kan läsa av en dators identitet, gäller det både PC och Macintosh?

edit: menar inte IP-adressen då utan mac-adressen eller vad det kallas

Senast redigerad av zorro den 2011-12-07 klockan 22:50.
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 23:06   #28
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
En fråga. detta med att bolagen kan läsa av en dators identitet, gäller det både PC och Macintosh?

edit: menar inte IP-adressen då utan mac-adressen eller vad det kallas
Den går att ändra rätt enkelt beroende på operativsystem du kör. Googla på "spoof mac adress"

Tips är även att starta webläsaren i ett så kallat "Private mode" för att undvika att siterna även ska läsa av gamla cookies som ni haft i er webläsare då ni kanske loggat in med ett annat konto.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-07, 23:17   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1375
Standard

Tack för svar KP. Så det är cookiesarna som gör att de kan läsa av datorns "adress"? Bara o rensa cookies och cache efter varje inlogg då mao om man nu har rörligt IP så borde saken vara biff ?
zorro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-08, 06:46   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zorro Visa inlägg
Tack för svar KP. Så det är cookiesarna som gör att de kan läsa av datorns "adress"? Bara o rensa cookies och cache efter varje inlogg då mao om man nu har rörligt IP så borde saken vara biff ?
Varje gång du loggar in så lägger siten en cookie. När du loggar ut brukar denna cookie ligga kvar. Vid nästa inlogg så kan dom läsa av din tidigare cookie eftersom den kommer från samma site och därmed kolla om 2 konton har loggats in på samma dator/webläsare tidigare då du har gamla cookies liggande kvar.

Vill du verkligen vara 100%ig säker så ändrar du även din macadress varje gång. Din dator får utåt sett med ovanstående förändringar en helt ny identitet.
Tänk på att flashbaserade siter lägger sina cookies på annat håll och försvinner inte vid den vanliga rensningen. Så även dessa måste rensas. Hur man gör det står på google.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td