Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-23, 17:31   #16
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 71
Sharp$: 1247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Tänk på att vissa bolag vid vissa tillfällen kan vilja ringa upp osv.. så din tjej är med på det, lite svårt för dig att låta som henne kanske
Eller köper du ett kontantkort , tror de kostar 8:- nuförtiden som billigast... och sätter i en gammal mobil sen reggar du de telefonummret när du öppnar hennes konton..
Pursey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 11:29   #17
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 230
Standard

Bump.

Har ett liknande problem.

Har tre konton på en viss spelsajt, en vän har två konton på samma, alla på nära vänner/familj med giltiga handlingar osv. Vi spelar på samma marknader och för ett par dagar sedan spelade jag från samma IP-adress på samma marknader på alla 5 konton. Kanske var korkat att göra detta men jag har gjort det förut utan problem så jag tänkte inte alls på det, brukar i vanliga fall (dagligen) spela på alla tre "egna".

Just denna dag så valde dock detta spelbolag att spärra alla 5 konton som var inblandade. Jag kan absolut styrka att alla 5 individer är inblandade och medvetna om spelen men det blir svårt att styrka att alla fem personer befann sig på samma ip-adress vid samma tillfälle däremot.

Någon som har koll på vad som gäller vid sådanahär tillfällen? Vet inte om det hör till att spelbolagen förmodligen gärna ser att kontona spärras då samtliga konton är ganska stora vinnare.

Tacksam för svar

MVH Nittfylle
nittfylle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 14:18   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Så länge du inte plockat bonus på alla konton ska det inte vara några problem med detta.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 14:42   #19
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Så länge du inte plockat bonus på alla konton ska det inte vara några problem med detta.
Förutom bonus så har han förmodligen brutit mot regelverket så det bara sjunger om det. Så problem bör han räkna med.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-20, 14:45   #20
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nittfylle Visa inlägg
Bump.

Har ett liknande problem.

Har tre konton på en viss spelsajt, en vän har två konton på samma, alla på nära vänner/familj med giltiga handlingar osv. Vi spelar på samma marknader och för ett par dagar sedan spelade jag från samma IP-adress på samma marknader på alla 5 konton. Kanske var korkat att göra detta men jag har gjort det förut utan problem så jag tänkte inte alls på det, brukar i vanliga fall (dagligen) spela på alla tre "egna".

Just denna dag så valde dock detta spelbolag att spärra alla 5 konton som var inblandade. Jag kan absolut styrka att alla 5 individer är inblandade och medvetna om spelen men det blir svårt att styrka att alla fem personer befann sig på samma ip-adress vid samma tillfälle däremot.

Någon som har koll på vad som gäller vid sådanahär tillfällen? Vet inte om det hör till att spelbolagen förmodligen gärna ser att kontona spärras då samtliga konton är ganska stora vinnare.

Tacksam för svar

MVH Nittfylle
Kan inte komma med bra info då jag inte upplevt detta, men jag tycker synd om dig.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 04:18   #21
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Förutom bonus så har han förmodligen brutit mot regelverket så det bara sjunger om det. Så problem bör han räkna med.
Vilket douche-inlägg. Är du skadeglad eller vad är problemet?

Vad är det för regler som vi skulle brutit mot menar du?

Har inte tagit ngn bonus på kontona plus att det inte skulle spela någon roll då alla konton är registrerade på olika adresser från olika ip'n.
nittfylle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 07:36   #22
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nittfylle Visa inlägg
Vilket douche-inlägg. Är du skadeglad eller vad är problemet?

Vad är det för regler som vi skulle brutit mot menar du?

Har inte tagit ngn bonus på kontona plus att det inte skulle spela någon roll då alla konton är registrerade på olika adresser från olika ip'n.

Känner inte till det spelbolag du spelat på men de flesta maltabolag har liknande regler

följande är saxat från nordicbet:

Citat:
1.10 Vi tillåter inte att olika kontoinnehavare från samma hushåll och/eller familj satsar på samma objekt, inklusive bruk av samma objekt i olika kombinationer, för att undvika reglerna och/eller tillämpbara begränsningar.

1.11 NordicBet accepterar inte insatser när sannolikhet föreligger att kunder agerar enligt överenskommelse eller som ett syndikat. När sammanslagna insatser upptäcks förbehåller vi oss rätten att annullera dessa insatser.
Genom att samma ip spelar på samma objekt till maxinsats försöker man kringgå maxinsatsen, detta har dom skyddat sig emot i sina villkor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nittfylle (+5)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 07:38   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nittfylle Visa inlägg
Vilket douche-inlägg. Är du skadeglad eller vad är problemet?

Vad är det för regler som vi skulle brutit mot menar du?

Har inte tagit ngn bonus på kontona plus att det inte skulle spela någon roll då alla konton är registrerade på olika adresser från olika ip'n.
Det kan jag tala om när/om jag får veta vilket bolag det handlar om. Men alla bolag har snarlika regler så för din skull letar jag fram en paragraf som kan appliceras på fallet. Från Unibet.

Spel har erbjudits, placerats och/eller accepterats på grund av ett Fel;
Spel som i vanliga fall inte skulle ha accepterats har placerats medan tekniska problem förekom på webbplatsen.
Influensspel;
Syndikatspel;
Ett resultat har - direkt eller indirekt - påverkats av kriminella handlingar;
Ett offentligt uttalande som på ett avsevärt sett ändrar oddsen har gjorts i samband med spelet.



Så den viktigaste regeln av dom alla..

Unibet förbehåller sig rätten att enligt eget gottfinnande förklara ett spel helt eller delvis annullerat om det visar sig att någon av följande omständigheter föreligger:

Så 5 konton som spelade samma spel och från gemensam ip-adress. Redan där har bolagen all rätt att agera. Sen backa dom säkert bandet och upptäckte att kontona var sammankopplade på ett sätt som inte är tillåtet. Ett solklart fall som jag ser det. Nej jag är inte skadeglad utan förklarar hur det, sannolikt, ligger till i det aktuella fallet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), nittfylle (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 09:59   #24
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 230
Standard

Tack för era svar KP och Wagner (det var smileyn i ditt inlägg som kändes som ett hånflin).

Jag hittade liknande regel på min sida som skyddade sig mot syndikatspel. Jag är dock tveksam till att man kan hävda att kontona är sammankopplade på ett icke tillåtet sätt då alla tre är registrerade på olika efternamn på olika adresser, enda likheten är att alla konton ofta spelar på samma marknader. Om alla personer är inblandade så är det väl ingen felaktigt i detta?

Borde inte "det rätta" för spelbolaget isåfall vara att annulera spelen som de anser gå under denna regel men inte spärra kontona?
nittfylle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 10:15   #25
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Men det är väl ändå du eller din "vän" som spelar på alla dessa fem kontona så då gäller ju den regeln.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 10:44   #26
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 45
Sharp$: 168

LasVegaz
Stats: 19 - 14 - 0
ROI: 111.21%
Vinstprocent: 57.58%

Standard

du säger ju själv att du brukar spela på alla tre konton och då finns ju, förutom att ni spelar på samma marknader , även en koppling vad gäller ip-addressen
LasVegaz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-21, 10:58   #27
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Men alltså....bli förbannade nu om ni vill....

Men bryter man mot solklara regler så är det inget att säga om att man torskar dit. Shit happens. Att sen spelbolag ibland kan vara sviniga är en annan sak. Är det inte tillåtet att ha och spela från fem konton så är det inte det. Enkelt.

Torsk. Bättre lycka nästa gång
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-30, 06:12   #28
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 26
Sharp$: 230
Standard

Halloj,

Tänkte bara att någon är intresserad av hur det gick.

Spelbolaget stängde ned samtliga konton men betalade ut alla återstående pengar på kontona. Jag är såklart supernöjd, trodde pengarna var lost. Nu vart det en billig läxa.
nittfylle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-28, 18:57   #29
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Tänkte bara låna tråden.

Om jag ska skapa ett konto på en bookie i syrrans namn och tänker använda mig utav Moneybookers.

Vad är bäst:

1. Skapa ett MB konto i syrrans namn och använda detta

2. Lägg till en ny email på mitt befintliga MB konto och använd denna (smidigaste är ju detta)


Men fungerar nr 2, utan att det kan bli komplikationer?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-29, 06:38   #30
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Tänkte bara låna tråden.

Om jag ska skapa ett konto på en bookie i syrrans namn och tänker använda mig utav Moneybookers.

Vad är bäst:

1. Skapa ett MB konto i syrrans namn och använda detta

2. Lägg till en ny email på mitt befintliga MB konto och använd denna (smidigaste är ju detta)


Men fungerar nr 2, utan att det kan bli komplikationer?
Vissa spelbolag kan vilja ha printscreens från moneybookers där ditt namn står tydligt m.m. Dessa går dock att förfalska lätt enkelt vid behov. Men så du är medveten om det.

Har du tillgång till ID bilder på din syster så hade jag iaf sett till att öppna ett eget MB konto. Notera även att om hon bor på samma adress som dig så brukar bonusar nästan alltid utgå då de har en regel som säger max 1 bonus per hushåll/ip m.m.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td