Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-01-08, 00:12   #31
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Nu kör vi igen, boys!

Ogiltigt spel-ID: 703584



Här har vi en helt hysterisk lina. Jag förstår inte hur bolagen kan ha den här på 9.5. JIK aviserar Ojaniemi till spel, vilket är ett klart plus. AIK har en del återkomster som bör tillföra rutin och en hel del karaktär, vilket borde lyfta laget. AIK måste börja vinna för att hinna hamna rejält i träsket längst ner. JIKs keeprar har inte imponerat på mig och man har potential att sätta en del bollar vilket borde tvinga totalen över linan.

Hursomhelst så är 9.5 en på tok för låg lina, enligt mig, och därav insatsen på spelet. 7-6 till JIK i höstmötet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1), oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 00:29   #32
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 703613



Ogiltigt spel-ID: 703620



Dalen är nu i kris på riktigt efter ännu en torsk och det mot jumbon Mullsjö, som saknade både förstacentern och sina två första keeprar. Dalen är nu utanför slutspelet, vilket är en stor missräkning för Umeås stolthet. Laget har konsekvent spelat väldigt målsnåla matcher, vilket jag nämnde inför förra matchen och nu möter man ett TT som överraskat positivt på de flesta. 6-4 till TT uppe i Umeå i höstas. Ett ångestfylld Dalen får stryk med 5-3?

Jag tycker det är konstigt att Dalen är favoriter här och jag måste få ur mig att själv att bara spela ett spel på match då det finns värde på båda spelen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 00:38   #33
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 703642



2-2 i höstmötet i en tät match. Rent generellt brukar matcherna i för MAIS i Nyhemshallen bli snåla tillställningar mot dem bättre lagen. 3-2 mot Warberg och 4-2 mot Vreta är det som talar för det. Pixbo har också en tendens till att spela målsnåla tillställningar mot de lag som man förväntas vinna över och linan här är lite högt satt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 00:48   #34
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 703664



Täby är i en riktig svacka och står inte att känna igen. Skapade visserligen 50 skott senaste, men bara fem kassar imponerar inte. Det är framför allt hemmaspelet som inte riktigt stämt, men med de senaste resultaten är det här oddset på tok för högt. Notera att Linköping vann det här mötet förra året och att lagets Martin Karlsson fortfarande är avstängd.

Jag har alltså kombinerat krysset från Betsafe och oddset hos Ladbrokes för att få fram en egenkomponerad Draw No Bet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 00:53   #35
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ogiltigt spel-ID: 703684



Umeå City har trampat igång och kommer från en imponerande seger i Tibble. IBF Falun har imponerat på alla under året och spelar riktigt bra innebandy. Man har dock av tradition haft svårt mot City borta och det tillsammans det höga oddset för +-hcp gör att jag fyrar av 2 u.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+2)

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 03:33   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Ryggar och tackar för spelen
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 09:07   #37
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Tack för analysen ovan Valley!

Jag skall själv idag gå och se AIK-JIK. Hoppas då spelmässigt på en målrik tillställning där JIK till sist drar längsta strået.

Lirar även TT hemma mot Dalen till helt godkända 2.15.

Oddset på Mullsjö hemma (3.50) lockar även till viss del även fast jag tror att Pixbo är ett klart bättre lag. Skall isf vara att Mullsjö spelar med kniven mot strupen samtidigt som Pixbo har en betydligt tryggare position i tabellens övre skikt. Drar ett singelspel på Mullsjö därför till detta glada odds!

Lycka till idag med ert plastspelande!
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 10:04   #38
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Ryggar och tackar för spelen


Tack, Oscar. Bara att hoppas att det går bra också. Brukar hålla lite koll på ditt Elitseriesheet och måste säga att du har väldigt imponerande siffror.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 10:05   #39
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Tomas63 Visa inlägg
Tack för analysen ovan Valley!

Jag skall själv idag gå och se AIK-JIK. Hoppas då spelmässigt på en målrik tillställning där JIK till sist drar längsta strået.

Lirar även TT hemma mot Dalen till helt godkända 2.15.

Oddset på Mullsjö hemma (3.50) lockar även till viss del även fast jag tror att Pixbo är ett klart bättre lag. Skall isf vara att Mullsjö spelar med kniven mot strupen samtidigt som Pixbo har en betydligt tryggare position i tabellens övre skikt. Drar ett singelspel på Mullsjö därför till detta glada odds!

Lycka till idag med ert plastspelande!


Jo, 2.15 duger helt klart på TT också imo.

Jag vågade inte välja någon side i AIK - JIK då jag tycker det är svårt att bedöma hur mycket det nya i AIK kommer påverka laget direkt. Har du några tankar om det, Tomas?
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 10:32   #40
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Vi flikar in med två spel i Norra Allsvenskan också.

Ogiltigt spel-ID: 704083



Gävle fick inför säsongen tillbaka Billy Nilsson och skulle på allvar vara med och utmana toppen. Det har gått... sådär, kan vi väl säga. Man har dock ett hyfsat lag i grunden och kan komma att klättra under våren.

Järfälla ligger trea och har gått bra under hösten, nu har man dock tappat både Stenswed och Schmidt. Det kan ta ett tag innan laget hittar rätt igen utan dessa herrar och 1.87 på att GIK tar poäng är högt.


Ogiltigt spel-ID: 704081



KAIS Mora som förra året spenderade året med att åka land och rike runt för att få stryk har nu hamnat i ett prekärt läge även i Allsvenskan. Laget har dock betydligt bättre potential än så och bör sett till det klättra under våren. Laget kommer också stärkta av segern senast mot Balrog och kanske var det vändningen för laget.

Duvbo började säsongen riktigt bra och tog många fina skalper. Laget har dock fallit tillbaka och är nu så bra som man egentligen är. Man har några riktigt duktiga spelare såsom Erik Isaksson, men man är ett sämre lag än KAIS enl. mig och nätbolagen tycker jag är snett ute med sina odds här.

Senast redigerad av Valleyo den 2012-01-08 klockan 18:59.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 10:45   #41
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Hej Valley!

Jag har precis liknande tankar som dig där beträffande AIK. Mycket svårt att bedöma hur det "nygamla" AIK kan prestera.

Dock, oddsmässigt lockar oddsen på JIK. Hade oddsen varit 2 ggr på båda för vinst hade det inte varit lika lockande. Så oavsett effekten av AIK:s nysatsning så har vi ju nu 3,50 på JIK och det är spelvärt. Skulle ALDRIG spela på AIK till 1,55 i detta läge.

Rörigt inom AIK just nu. De har överhuvudtaget ingen ungdomsverksamhet och har genom åren byggt sina framgångar på prestigevärvningar av landslagsspelare. Tiden har nu hunnit ifatt dem då det numera inte är lika lätt att värva etablerade spelare som tidigare. Dessutom går det ju långtifrån att försörja sig på enbart innebandyspelande.

Inför säsongen pratade de om en förutbestämd nysatsning på unga spelare. Detta var lite av en efterhandskonstruktion då de denna säsong misslyckats med att värva prestigespelare, vilket de alltid lyckats med tidigare.

Nu återtar de spelare som är 30+ och får på så sätt tillbaka rutin och "klubbkänsla". Kan vara både bra och dåligt. Inte kul för de spelare som startat upp säsongen och nu får kliva åt sidan för de äldre/nya spelarna som är tillbaka. Vad som sen ger bäst effekt är svårt att säga. Nyckeln för AIK är hur pass mycket de får ut av sin stjärna Kim Nilsson.

Spännande omgång idag inom SSL!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-08 klockan 10:46.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 19:03   #42
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Ja och nu har du sett och får dela med dig av lite info kring nya "Gnaget", Tomas!

Trots att det stora spelet missade med en kasse, så blev det på det stora en bra dag. 6-2 och +8.02u . En match imorgon och återkommer om jag hittar något intressant.

Jag hoppas att det gick bra för er övriga.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-08, 19:21   #43
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Nya "Gnaget" var helt ok. Dock var matchen idag mot JIK spelmäsigt mycket jämn. Skillnaden idag mellan lagen var en och stavas Kim Nilsson. Han gjorde AIK:s tre sista mål. Han kommer, som jag skrev i mitt inlägg ovan, att vara nyckeln för AIK resten av denna säsong.

I övrigt finns det mycket "alibispelare" i dagens AIK som endast deltar och kämpar men som inte själva påverkar matchutgången i särskilt stor utsträckning. AIK kommer dock med stor sannolikhet att klara sig kvar med dagens material.

JIK var också bra idag, speciellt då Ojaniemi. Jag satt på bänkraden bredvid Jan-Erik Vaara idag på matchen och noterade att han gillade det han såg av både Kim Nilsson och Ojaniemi. I övrigt fanns nog inte så mycket av intresse för honom. Jo iof Jansson i AIK:s mål samt då kanske bitvis Johan Andersson i JIK. Nämnas kan också att landslagskaptenen KJ Nilsson gjorde en rätt slätstruken insats.

Noterar också ifrån dagens omgång att några av "mina" lag vann. Tänker då på Alba (13-11 borta mot Balrog, odds 2,80) , Gävle borta mot Järälla, vinst 11-7 odds 2,40 samt sist men inte minst Linköping hemma mot Caperiotäby vinst 6-3, odds 3,00. Sköna slantar hem på dessa lag! Noterar med glädje att min dubbel Linköping/Alba satt till 8,40 gånger degen, mer sånt tack! Hoppas någon följde dessa tips då tre av mina fyra "drag" ifrån gårdagens inlägg vann idag!

Tyvärr räckte inte JIK trots en bra insats mot "nya" AIK.

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-08 klockan 19:40.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-09, 17:45   #44
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 691
Standard

Testar ett litet lir på Sirius borta idag mot Helsingborg. Sirius behöver poäng för sin existens och för att haka på lagen ovanför nedflyttningsstrecket. Oddset 4,90 lockar onekligen då det, enligt mig, är en rätt öppen match på förhand.

Även oddset 2,00 på handicap 0-2 lockar, dvs att Helsinborg inte vinner med mer än ett mål eller att matchen blir oavgjord eller att Sirius vinner.

Lastar även in ett spel på Johan Sr Eriksson mot Daniel "Magic" Johnnson till 3,15 gånger degen.

Så ikväll blir det HEJA SIRIUS framför Websändningen på Svenska Spel.

I grund och botten är dock Helsingborg något bättre än Sirius men spelvärdet ligger på Siriusvinst!

Senast redigerad av Tomas63 den 2012-01-09 klockan 17:48.
Tomas63 är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2012-01-10, 11:59   #45
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Jo, jag var inne på detsamma igår men valde att avstå och är väl glad för det i dag. Hyfsad sista perre från FCH?
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td