Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-07, 00:07   #271
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Själv skulle jag vilja dejta en hyperhet Shemale! Måste bara vara jättevärde på det.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 00:15   #272
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Själv skulle jag vilja dejta en hyperhet Shemale! Måste bara vara jättevärde på det.

Nja, gillar knappt min egen "appendix", så jag vill inte gärna ha något i handen som inte borde vara där...!

http://www.youtube.com/watch?v=saCKmQH8tqQ

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-07, 00:19   #273
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nja, gillar knappt min egen "appendix", så jag vill inte gärna ha något i handen som inte borde vara där...!

http://www.youtube.com/watch?v=saCKmQH8tqQ

Appendix


Ytterst bra smeknamn!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5)
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 23:30   #274
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

ESC 2013: Malta



Om ni hängt med i de tidigare inläggen om de bidrag som är klara till Eurovision Song Contest i Malmö har ni kanske lagt märke till att det händer att jag har höga förväntningar på några länder. Nationer som brukar skicka musik som håller en ganska så hög standard och som åtminstone tar tävlingen en anings seriöst. Naturligtvis kan detta vara raka motsatsen ibland också. Nationer som år efter år skickar iväg, rent ut sagt, skit och som uppenbarligen inte har några som helst intentioner att ta hem tävlingen.

Malta är ett sådant land. Det var bra många år sedan jag kände att Malta hade något vettigt att komma med och liksom mest sett ESC som men möjlighet till en gratis marknadsföringsplats för det lilla bortglömda öriket. Så ja, när jag såg att Malta var näst på tur så drog jag en liten suck och tänkte att det var något jag var "tvungen" att ta mig igenom. Och ja, det är ingen vinnarkandidat i år heller men vi snackar om en rejäl uppryckning till en låt som jag faktiskt finner lite trallvänlig!

Det ansvariga TV-bolaget på Malta, PBS, satsade i år skandinaviskt med mottot "less is more". En semifinal och en final som båda gick av stapeln under samma helg 1-2 februari där målet var att skicka iväg ett bidrag till Malmö i maj. 24 låtar i semifinalen skulle bantas ner till 16 finalister och återigen så kändes den första rundan i uttagningen något meningslös i mina ögon. Lika bra att köra en final med 24 bidrag så slösar man inte med någon onödig TV-tid här inte.

Regelverket på Medelhavsön är inget komplicerat: både inhemska och internationella textförfattare får lov att ställa upp så länge artisten eller gruppen är maltesisk. Inga krusiduller. Detta ledde visserligen till att det, helt traditionsenligt nuförtiden, fanns svenska upphovsmän i startfältet och då, helt traditionsenligt nuförtiden, Thomas G:son inkluderat. Men även en viss svenskboende Kevin Borg var med i startfältet och då som både upphovsman och artist. Om honom har jag anledning till att återkomma. G:son har dock sin överman på Malta då Gerard James Borg hade ett finger med i spelet i minst 7 av de 24 semifinallåtarna. Men med tanke på Maltas inhemska befolkningsstorlek är det kanske inte så konstigt.

Finalen avgjordes både med hjälp av en jury och telefonomröstningar, dock i en lite mer ovanlig proportion än brukligt. Fyra internationella jurygrupper och tre inhemska diton delade ut 1-8, 10 samt 12 poäng helt enligt tradition. Men när det var dags för malteserna själva att säga sitt så var det inte i jämvikt med 50/50 utan hela befolkningen fick också dela ut 1-8, 10 och 12 poäng såhär pratar vi inte jämvikt utan bara 1/8 av den totala poängsumman. Och detta skulle få en absolut avgörande betydelse.

Samtliga jurygrupper, förutom en, delade ut tolvpoängaren till en och samma artist - Gianluca Bezzina. Av den sjunde jurygruppen fick han 10 poäng. Detta gjorde att tävlingen var avgjord redan efter juryns röster eftersom han nått upp till 82 poäng och tvåan, Kevin Borg, "bara" hade 68. Oavsett hur folket röstade skulle Kevin Borg maximalt kunna komma upp till 80 poäng. Och ja, tittarnas val föll absolut på Kevin Borgs bidrag "Needing you" - men vad hjälpte det? Gianluca Bezzina fick å andra sidan 10-poängaren av malteserna och fick äran att skickas till Malmö som en överlägsen totalvinnare. Hade folket haft lika mycket att säga till om som juryn hade utgången möjligen varit annorlunda.

Den här Gianluca då? Jo, en 23-åring som inte bara försörjer sig som sångare och musiker. Han är dessutom doktor, vilket absolut inte kan undgås att anses effektivt då han som sagt bara är 23. Men frågan är om sjukhuset får läggas lite på hyllan nu när han lyckats nå lite framgång i sin musikkarriär? Han kommer från en stor syskonskara där han faktiskt slog sin egen syster på fingrarna i den nationella finalen. Bezzina är skolad via pianolektioner till barnkörer och är idag frontsångare i den maltesiska gruppen Funk Initiative som har rönt lite framgångar på den inhemska marknaden. Det märks också på liveframträdandet att Gianluca har en röst som får klassas som absolut godkänd.

Låten "Tomorrow" är en trallvänlig liten dänga. Tänk er Jason Mraz eller Ed Sheeran och ni är inte så långt ifrån. Lägereldsgitarr på sommaren ligger också ganska så nära till hands. Med en refräng som sätter sig utan att vara en plåga så får jag ge Malta lite beröm jämfört med de senaste årens bidrag som låtit i stort sett samma sedan typ 2006.

Den har absolut inte Det som gör att den kommer att vinna hela tävlingen och jag är i dagsläget tveksam till om den ens tar sig till final. Det är lätt att den försvinner in i mängden och glöms bort ganska så fort. Men jag kan ändå tycka att där finns något visst i den och hade det inte varit för att vi inte har något intresse av maltesisk musik här i Sverige tror jag till och med att den skulle kunnat vevats några varv på svenska radiostationer.

Något som också är till låtens nackdel är framförandet. Här kan Malta jobba på rejält för att få fram en bättre scenshow och därmed förbättra oddsen något. Ja, det är en låt som det är svårt att göra något spektakulärt kring om man ser till ett livefrsamträdande men fan, man blir uttråkad av att titta på bidraget och det renderar ju inte några bonuspoäng. Jag vet att det är cliché men kanske kan man satsa på något strandtema eller liknande. Det är i alla fall de vibbar jag får av låten.

Så summeringen säger att Malta är på rätt väg med detta även om det långt ifrån kommer räcka till en seger. Men ett litet steg är bättre än Fabrizio Faniello...

Första lyssningen 3
Femte lyssningen 3
Liveframträdande 3
Scenshow 2
Radiopotential 4

Liveframträdande
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_XVmeA3pPpA]

Studioinspelning
-
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:08   #275
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Vakna nu Dellgren

Vad vet du om artisterna i lördagens Mello?
Enligt min källa ska vinnaren komma i Lördagens tävling. Måste snabbt nu plugga in startfältet innan oddsen dör.

Mkt uppskattat om du kunde vakna efter lördagens fylla

You are needed!
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:11   #276
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Hade fått helt klart på Anton Erwald tidigt i veckan. Gick då att spela till 25 att gå direkt.

Nu vart det iofs bara peng tillbax då jag även spelade till andra chansen. 4ggr

Men rapportör har nu lämnat helt klart på gå direkt på en låt.

oddsen är fortfarande acceptabla.

Ge mig bra info så får du spelet via pm

Senast redigerad av kriga den 2013-02-10 klockan 15:25.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:16   #277
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Björkman själv eller?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:19   #278
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tillåter mig att tvivla på att Anton fanns till 25ggr pengarna tidigare i veckan då han varit med i favoritdiskussionerna redan innan kvaltävlingarna drog igång. Vilket bolag?
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:20   #279
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Tillåter mig att tvivla på att Anton fanns till 25ggr pengarna tidigare i veckan då han varit med i favoritdiskussionerna redan innan kvaltävlingarna drog igång. Vilket bolag?
25= 2.50
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:25   #280
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ah, då är det en mer realistisk femma.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:28   #281
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tycker iofs att infon på Anton var lite tveksam. Tycker låten var mkt sämre än vad min källa beskrev den. Nu gick det ju att spela gratis då sämre än top 4 inte fanns.

Denna låten ska enligt uppgift vara en extrem hit.
Kan var årets bjudning detta
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:29   #282
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Hade fått helt klart på Anton Erwald tidigt i veckan. Gick då att spela till 25 att gå direkt.

Nu vart det iofs bara peng tillbax då jag även spelade till andra chansen. 4ggr

Men rapportör har nu lämnat helt klart på gå direkt på en låt.

oddsen är fortfarande acceptabla.

Ge mig bra info så får du spelet via pm


Jag käkar public till frukost!

Har också fått klartecken på att "vinnarlåten " kommer nästa lördag!

Undra om vi har samma Kriga ?
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:32   #283
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skubb14 Visa inlägg
Jag käkar public till frukost!

Har också fått klartecken på att "vinnarlåten " kommer nästa lördag!

Undra om vi har samma Kriga ?
Det tror jag nog

För en gångs skull kan du väl ligga lite lågt.
oddsen kommer dö totalt när en minutarna kommer.

Skubb14 lixsom

Käkar public till frukost
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:34   #284
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Håll Sportchefen långt borta från Mellon

Han får ta Publics odds denna gång
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-10, 15:37   #285
 
Skubb14s avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 163
Sharp$: 4053

Rekar sharps
Stats: 17 - 15 - 0
ROI: 110.44%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Det tror jag nog

För en gångs skull kan du väl ligga lite lågt.
oddsen kommer dö totalt när en minutarna kommer.

Skubb14 lixsom

Käkar public till frukost

Självklart skall jag ligga lågt...

Gott att höra vi har samma info!


Käka Public!!
Skubb14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td