Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-03-08, 01:43   #1
 
Jurados avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 45
Standard

Jurado går all in (fotboll)


Hejsan! Jag är en spelare med ganska kraftiga egenskaper, både vad gäller positiva och negativa sådana. Trots att jag aldrig har orkat föra spreadsheet (dags snart?) är jag ganska övertygad om att jag hade kunnat vara en vinnande spelare, om det inte varit för den bedrövliga disciplinen och girigheten.

Inspirerat från användaren ”DekiMalme” på Flashback valde jag därmed att testa en metod som går ut på att gå all in på varje spel, och sedan stanna efter ett förutbestämt antal rätta spel/förutsagd summa. Detta sätt har fått mig att tänka till en extra gång på vilka spel som vals, och är en mycket bra metod för någon med disciplinära problem, anser jag. Man spelar på så sätt endast ett spel åt gången, och kan därmed fokusera på att leta information angående just den matchen innan spelet läggs.

Nu tänkte jag bokföra mina försök till rikedom via denna metod. Jag är fullt medveten om att en nyregistrerad användare utan bokförda spel kan ses som oseriös, och självklart ska ni tolka mina spel kritiskt. Om ni blir övertygade efter ett par spel eller inte är upp till er, jag ska göra mitt bästa för att klara målen på 100 000 kronor! Hur många vinnande serier som krävs för detta återstår att se.

Mitt specialområde är England, framför allt Premier League och Championship, men faktum är att de sju högsta divisionerna i landet följs. Det blir även spel i övriga världen, men det kommer främst att bestå av information från andra källor som ryggas. I vilket fall som helst kommer jag att ge motiveringar till spelen. Jag gillar personligen inte att rygga folk som inte berättar varför de spelar på sin match, så varför ska jag förutsätta att ni gör det?

Kanske även ska tillägga att jag ska försöka undvika spelande för spelandets skull. Gillar jag inte utbudet en dag föredrar jag att avstå och invänta något vettigare spel. Era tips är välkomna, oavsett hur bra/dåligt utbud dagen bjuder på.

Var gärna tveksamma mot mig till ni vet vad jag går för, men ge mig en chans, så går både jag och ryggarna förhoppningsvis plus. Är något oklart? Det kan aldrig bli för många frågor, så fråga på. Frågor, tips, respons och diskussioner tas emot med glädje.

Nu kör vi!
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 06:10   #2
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ska du gå all in på varje spel? Ställer mig aaaaaaaaaaaningen tveksam till det, eller alltså typ jättetveksam. Men lycka till
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 07:43   #3
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jurado Visa inlägg
Om ni blir övertygade efter ett par spel eller inte är upp till er, jag ska göra mitt bästa för att klara målen på 100 000 kronor! Hur många vinnande serier som krävs för detta återstår att se.
Vad startar du med för storlek av kassa? Låt oss säga att du börjar med 1000:-, vore det då inte enklare att välja ut ett lägstaodds du ska spela på dina spel, t ex inga odds under 2.00 (då krävs det minst sju vinnande spel i rad och då är du uppe på 128 000:-).

Kommer du spela singlar eller annat?

Detta är inget sätt jag personligen är speciellt förtjust i och jag är väldigt tveksam till att du lyckas oberoende vad du startar med för kassa.

Lycka till hur som helst, det lär behövas.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 07:55   #4
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Ännu ett nytt nick som ska generera trafik till forumet.

Klart jag ska bidra till det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 08:15   #5
 
Jurados avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av messijah Visa inlägg
Ska du gå all in på varje spel? Ställer mig aaaaaaaaaaaningen tveksam till det, eller alltså typ jättetveksam. Men lycka till
Självklart räknar jag inte med någon extremvinst, mest som ett kul projekt. Använder så klart inte hela spelkassan till detta, utan tar ut en del (1000 kronor som det ser ut nu) som ska användas till detta. Försöker inrikta mig på så "säkra" spel som möjligt. Som sagt, mest på skoj vid sidan av det seriösa, även om det är långt ifrån omöjligt att sätta 5-10 spel på rad

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Vad startar du med för storlek av kassa? Låt oss säga att du börjar med 1000:-, vore det då inte enklare att välja ut ett lägstaodds du ska spela på dina spel, t ex inga odds under 2.00 (då krävs det minst sju vinnande spel i rad och då är du uppe på 128 000:-).

Kommer du spela singlar eller annat?

Detta är inget sätt jag personligen är speciellt förtjust i och jag är väldigt tveksam till att du lyckas oberoende vad du startar med för kassa.

Lycka till hur som helst, det lär behövas.
Endast singlar, jag har en alldeles för dålig erfarenhet av dubblar. Oddsen lär variera, vågar därför inte sätta ut någon personlig gräns där. Ibland finns roliga halvskrällar som helst spelas med DNB (därmed lägre odds), ibland kommer information om lite "skumma" matcher, som oftast har lite högre odds.

Med största sannolikhet startas första spelet vid 1000 kronor, och kommer redan idag när utbudet är överskådat.

-------------------------------------------

Tack alla för lyckohälsningarna. Kan behövas, precis som lite intresserat popcornätande folk som skeptiskt följer med. Jag borde nämna att anledningen till att inga gränser angående odds och antal spel i rad sätts ut just på grund av att jag inte vet när jag kommer att stanna. Senast förlorades en femsiffrig summa, vilket antagligen gör att jag till en början stannar om jag lyckas tiodubbla startsumman. OM det skulle lyckas är det dags att testa på riktigt
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 08:37   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Haha, jag kan ju säga att jag är minst lika tveksam som messijah, men men.. Ska bli intressant och kommer följas

BOL !
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 09:53   #7
qL
 
qLs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Gävle
Inlägg: 38
Sharp$: 205
Standard

Om du har svårt med disciplin bör du nog hålla i slantarna och hitta en annan hobby. Men det är ju bara min åsikt..
qL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 10:13   #8
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qL Visa inlägg
Om du har svårt med disciplin bör du nog hålla i slantarna och hitta en annan hobby. Men det är ju bara min åsikt..
Så sant som det är sagt. Finns ju så mycket annat roligt som man kan lägga sina pengar.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 10:37   #9
 
K_UGERs avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 4147
Standard

Man kan väl träna upp sin disciplin. En dagbok är väl ett bra sätt att göra det på, eller?
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:10   #10
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jurado Visa inlägg
... gå all in på varje spel, och sedan stanna efter ett förutbestämt antal rätta spel/förutsagd summa....
Jag har de senaste åren sett hundratals såna här all-in idéer i olika varianter.
Gemensamt för ALLA är att de inte har kunnat uppvisa någon longterm profit.

Mitt råd till dig är att köra med papertrailing alternativt mkt små insatser.

Du kommer lära dig en hel del längs resans gång.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:23   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att tro att man ska bota dålig disciplin med att satsa 100% av sin avsatta BR är ju inte bara naivt utan direkt motsägelsefullt.

All in på att du gular innan du nått ditt mål är nog denna tråds bästa tips.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:24   #12
 
Jurados avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 45
Standard

Kul med tvivel! Som väntat sporrar det lite extra. Som K_UGER säger är förmodligen en dagbok ett bra sätt att öka disciplinen på. Jag är medveten om det problemet, och försöker göra allt för att förbättra det. Redan nu syns bättring, även om det är långt kvar till de bästas nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Jag har de senaste åren sett hundratals såna här all-in idéer i olika varianter.
Gemensamt för ALLA är att de inte har kunnat uppvisa någon longterm profit.

Mitt råd till dig är att köra med papertrailing alternativt mkt små insatser.

Du kommer lära dig en hel del längs resans gång.
Jo då, du har rätt. Jag förväntar mig inte att gå plus, utan gör snarare ett seriöst försök, och hoppas på det. Tror iofs inte att metoden leder till minus heller. Jag föredrar nämligen att säkra upp startkassan, ta ut den när det går, och sedan spela för vinsten. Detta gäller alltså bara all in-projektet.

Detta är ett projekt vid sidan av den privata spelkassan (som självklart spelas med 1-5 units). Jag är fortfarande ung, men helt blåst angående spel är man inte. Som sagt mest till för att vara ett roligt projekt. Helt omöjligt är det ändå inte att sätta 5-10 spel på rad

Idag blir det spel, återkommer med vilka. Ska försöka undvika den där dubbeln som lockar just nu. Återkommer, som sagt!
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:26   #13
 
Jurados avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 23
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Att tro att man ska bota dålig disciplin med att satsa 100% av sin avsatta BR är ju inte bara naivt utan direkt motsägelsefullt.

All in på att du gular innan du nått ditt mål är nog denna tråds bästa tips.
Förlåt om jag uttryckt mig illa, det du påstår är INTE denna tråds syfte, och det skrev jag inte heller. Ganska onödig kommentar måste jag säga.

Jag spelar inte heller med min ordinarie BR, som jag nämnt ett antal gånger. Detta är fortfarande ett projekt vid sidan av mina vanliga spel. Jag har avsatt 1000 kronor till detta, vilket är relativt långt under den vanliga kassan.

Sorry för en hård ton, men SÅ illa kan jag väl ändå inte uttryckt mig i trådstarten?
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:30   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jurado Visa inlägg
Förlåt om jag uttryckt mig illa, det du påstår är INTE denna tråds syfte, och det skrev jag inte heller. Ganska onödig kommentar måste jag säga.

Jag spelar inte heller med min ordinarie BR, som jag nämnt ett antal gånger. Detta är fortfarande ett projekt vid sidan av mina vanliga spel. Jag har avsatt 1000 kronor till detta, vilket är relativt långt under den vanliga kassan.

Sorry för en hård ton, men SÅ illa kan jag väl ändå inte uttryckt mig i trådstarten?
Spelar väl ingen roll om du har avsatt 10% eller 50% av din totala kassa till detta projekt, det är fortfarande en strategi som är bevisligen förlustbringande.


"Detta sätt har fått mig att tänka till en extra gång på vilka spel som vals, och är en mycket bra metod för någon med disciplinära problem"

Och jo du uttrycker att du ska bota din disciplin genom detta och nej det kommer inte att gå.

Senast redigerad av RobinD den 2012-03-08 klockan 12:31.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-03-08, 12:35   #15
 
phekstroms avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 1615


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spela roulette.
phekstrom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td