Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-30, 17:59   #1
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hockey och fotboll med Perssah och Chanix


Hej på er!


Jag och Perssah har bestämt oss för att göra en gemensam speldagbok här på sharps med syfte att kunna skriva ner våra tankar och förhoppningsvis skapa lite struktur på vår väg till miljonerna.

Perssah kommer att fokusera Elitserien och NHL men risken finns att det även slinker in något allsvenskt lir eller så.

För min del är det engelsk fotboll all the way. Premier League, Championship och League one framför allt men FA-cupen, liga-cupen och League 2 kan slinka också.

Vi har även tänkt att presentera oss själva, men jag tänker låta Perssah presentera sig själv så här nedan kommer min presentation.

***********************************************

Jag är då alltså chanix, jag har hängt på Sharps ett par år nu och har följt många av er under en längre tid även om ni kanske inte märkt något själva. Jag är en kille på 21 år med ett sjukt stort intresse för fotboll. Mamma började ifrågasätta vad fan jag höll på med när hon kom in på rummet och upptäckte att jag satt och tittade på en turkisk Div3-match en gång men jag tänkte väl att hon kan fan gå och lägga sig och sedan har det bara gått utför. Nu på senare dagar har jag även börjat intressera mig för bokföring då jag pluggat ekonomi och bara allmänt tycker statistik är roligt, så varför inte kombinera mina intressen?

Den engelska fotbollen ligger mig helt klart varmast om hjärtat och att jag på senare dagar fått ett jobb som tillåter mig att prata fotboll med fotbollstokiga engelsmän gör inte saken bättre. Jag har fört lite spreadsheets förut och allt tyder på att min edge ligger på de brittiska öarna så från och med detta sheet skippar jag all annan form av fotboll även om jag givetvis kommer att sitta och titta och dregla även framför andra matcher vilket ändå är oundvikligt.

Här hittar ni min sheet

Flatbet: 50:- (kommer ökas ju mer rullen höjs)

************************************************** **

Med det sagt vill jag också säga att vi är ganska flummiga och det kommer säkert komma en del sköna storys och youtube-filmer i tråden också, så mycket nöje till er som läser!

BOL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muskali (+3), BlackCobra (+3)

Senast redigerad av chanix den 2012-08-30 klockan 18:03.
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 17:59   #2
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Tjena hejsan!

För ca. ett år sedan fick jag upp ögonen för betting, och det kan ha varit den roligaste hobbyn jag någonsin har hittat för nu är jag fast i träsket.

Jag är en arbetslös gammal hockey spelare som är helt galen i hockey och brinner för sporten även om jag nu själv inte utövar den längre. Och nu känner jag att det är dags att starta en dagbok för att få mer koll på mina spel

Jag kommer att spela på Elitserien, NHL samt några små andra ligor men min största vikt kommer helt klart ligga på Elitserien!

Jag kommer även som ni märkt dela min speldagbok med Chanix här på forumet som kommer lira fotboll!

Sheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/oddsjanos
Flatbet: 10:- (kommer ökas ju mer rullen höjs)


Nu hoppas jag att pucken kommer studsa med mig den här säsongen

- perssah
__________________
Hockey tokigaste token!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
muskali (+2), BlackCobra (+3)
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 20:39   #3
 
perrys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 438
Sharp$: 4064

Perry
Stats: 42 - 37 - 1
ROI: 109.42%
Vinstprocent: 53.16%

Standard

Kommer följas! Spelar mestadels NHL, elitserien och engelsk fotboll så detta blir intressant att följa!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
chanix (+1)
perry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 21:01   #4
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perry Visa inlägg
Kommer följas! Spelar mestadels NHL, elitserien och engelsk fotboll så detta blir intressant att följa!!
Tackar tackar! Har faktiskt kikat en del på dig också

För övrigt tänkte jag komma med mina Englands-spel imorgon kväll alternativt lördag morgon. Satt och sög på lite grejjer i Northampton-Wolves idag också men med tanke på att Wolves har ny tränare, värvat ett helt gäng nya spelare plus att de dessutom tappat bland annat Jarvis nyligen, så ansåg jag helv enkelt att det var för mycket okända faktorer som spelade in. Att det sedan också var en ligacup-match så här tidigt i cupen brukar betyda en del ändringar i trupperna bara det. Nej, på lördag smäller det ordentligt!

Rule Britannia!
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 11:24   #5
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Har hittat ett spel för dagen

Ogiltigt spel-ID: 1140703



Bara jag som tycker det är ett styggt överodds på den här matchen? Eller är det jag som har missat något helt.. Igår möttes lagen och HV71 vann med 4-1 hemma i Kinnaprs Arena.

Idag så går matchen av i Linköping vilket betyder att Linköping har hemma plan, tror inte det ger sån stor fördel för Linköping. HV har en grym form i European Trophy, dom har vunnit samtliga 5 matcher medans Linköping har haft det lite knackigt och vunnit 2 varav en på straffar samt förlorat 3.

Jag tror HV71 kör på även ikväll och går för 6e raka vinsten!

Oddshögsta just nu: 2.63 pinnen
__________________
Hockey tokigaste token!
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 19:08   #6
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Yes, då har jag lagt ett par spel jag också då. Som ni ser har Perssah öppnat starkt så nu siktar jag på något som kan matcha det och av endast fyra lagda spel hittills vill jag rekommendera detta:

Ogiltigt spel-ID: 1141343



Exeter är ett topplag i League two som de flesta tror kommer ta sig upp i år och har också presterat där efter. Burton spelar väldigt rolig fotboll och brukar vara lite dag och natt. Går det bra vinner de ordentligt men går det dåligt torskar de å andra sidan stort. Båda lagen vet vart målet står och gillar att spela offensivt framför att parkera spelarbussen. Det vankas målfest.

BOL
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 20:15   #7
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perssah Visa inlägg
Har hittat ett spel för dagen

Ogiltigt spel-ID: 1140703


Jag var inte helt ute och cyklade.. spelet satt som en smäck! 1-6 till hv!
__________________
Hockey tokigaste token!
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 10:02   #8
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Idag hittade jag inte riktigt några godbitar som jag gjorde igår, men det blev ändå några spel

Ogiltigt spel-ID: 1142665



Igår möttes Färjestad-Frölunda och Frölunda förlorade på straffar, Frölunda hade greppet om matchen flera gånger men tappade, och idag ställs lagen mot varandra igen och Frölunda har hemma vilket borde ge ett litet extra boost till Frölunda. Ett överspel kan vara något i den här matchen också!


Hittade även ett till spel

Ogiltigt spel-ID: 1142702



Igår möttes lagen och Zug vann med 4-1, så 2,60 är ett riktigt överodds med värde i!
__________________
Hockey tokigaste token!

Senast redigerad av perssah den 2012-09-01 klockan 10:06.
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 10:56   #9
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter en galen sista dag på transfermarknaden sitter man nu och återhämtar sig men jag tror jag hittat ett relativt bra spel i DNB på Fulham till 2.1

Ogiltigt spel-ID: 1142806



Fulham har öppnat bra och det jag hittils sett av West ham har jag verkligen inte blivit imponerad av. Fulham har förvisso tappat en viktig kugge i Dembele men har också fått in Berbatov. Transfern är så pass ny och att Berbatov spelar idag känns inte troligt, men kanske ett inhopp?

West Ham har lånat Caroll från Pool också, men Caroll är en spelartyp som tar tid att spela in i ett lag. Pool fick aldrig till det och Newcastle hade lagt ner mycket tid på Caroll innan han presterade för dem. Många tror att Caroll kommer starta för West Ham direkt i detta derby, men att han inte kommer att sticka ut på något sätt. Fulham är bra på att plocka bort sådana spelare och i detta London-derby tror jag att Fulham drar det längsta strået, DNB för att hantera eventuella okända faktorer som uppkommer tack vare startelvorna och de senaste på transfermarknaden.
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 13:30   #10
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sämsta öppningen hittills på ett nytt sheet. Fulham sukkar nalle, och hammers sätter allt. 3-0 i halvtid och första spelet ser riktigt jävla mörkt ut. Får se om Berba kommer in i andra men att Fulham vänder detta känns långsökt.

Tar nya tag med matcherna klockan 16 istället. Jag ska iväg på Brynäs-Djurgården, BRYNÄS GO GO GO BRYNÄS TIGERS!!!!!!
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 13:53   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Grejen med oddset på HV igår var för att spelare som t.ex Davidsson, Petrasek och Ledda stod över bl.a, givetvis även Wesslau. Trodde de skulle tappa igår, främst i och med att Davidsson inte spelade. Trots att de vilat tongivande spelare i varje match har jag underskattat dem. Bara att gratulera dem till en ruskigt stark pre-season så här långt!
Rakshani och Krog får man hålla ögonen på speciellt sen när ES drar igång.

Idag håller jag inte med om Frölunda rak. Tycker Färjestad är för stora underdogs, precis som Frölunda var igår

Lycka till hur som helst!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2012-09-01 klockan 13:54.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 14:40   #12
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Grejen med oddset på HV igår var för att spelare som t.ex Davidsson, Petrasek och Ledda stod över bl.a, givetvis även Wesslau. Trodde de skulle tappa igår, främst i och med att Davidsson inte spelade. Trots att de vilat tongivande spelare i varje match har jag underskattat dem. Bara att gratulera dem till en ruskigt stark pre-season så här långt!
Rakshani och Krog får man hålla ögonen på speciellt sen när ES drar igång.

Idag håller jag inte med om Frölunda rak. Tycker Färjestad är för stora underdogs, precis som Frölunda var igår

Lycka till hur som helst!
Ja som jag skrev hade jag ingen aning om varför, men det jag reflekterade mest över var hur dåligt Linköping har spelat pre-season.. och HV har så många andra bra spelare och det visade sig att dom klarade sig bra.

Det är härligt att vi har olika åsikter, jag trodde Färjestad skulle krossa igår vilket inte inträffade! Återstår och se hur det går idag, BOL
__________________
Hockey tokigaste token!
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 16:18   #13
 
perssahs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Sweden
Inlägg: 83
Sharp$: 948
Standard

Grnvit, jag var inte helt ute och cyklade, 19:54.. hela 6 sekunder från Frölunda vinst Men tyvärr höll inte dom 6 sekundrarna... Så mitt spel var inte alls tokigt om jag får säga det själv
__________________
Hockey tokigaste token!

Senast redigerad av perssah den 2012-09-01 klockan 16:25.
perssah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 17:04   #14
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av perssah Visa inlägg
Grnvit, jag var inte helt ute och cyklade, 19:54.. hela 6 sekunder från Frölunda vinst Men tyvärr höll inte dom 6 sekundrarna... Så mitt spel var inte alls tokigt om jag får säga det själv
Nej då, men sen är frågan vilket lag värdet var på . Frölunda verkade dominera 3:e-perioden. Varit två riktigt jämna matcher nu mellan lagen!
Surt för dig och Frölunda med den sena kvitteringen, men så är det. Bara och kämpa vidare! Inte sista gången något sådant händer, ibland till sin fördel och ibland nackdel.

Vi hoppas att Brynäs håller ledningen och att Zug kan kamma hem 3 pinnar ikväll!

Ha en trevlig helg!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2012-09-01 klockan 17:05.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 18:41   #15
 
chanixs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 92
Sharp$: 819


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1144280



Tänkte att jag ska ta och prata lite om detta spel. Jag lägger det med United's mål i åtanke. United måste ha som mål att vinna Premier League i år, något annat finns inte för dem. Troligen siktar de säkert också på att gå långt i CL. Vad krävs för att vinna PL idag? Det krävs att man verkligen gör det man ska i snitt över de flesta matcher genom en hel säsong. United har redan tappat 3 poäng i första matchen. En vinstprocent på 50% håller inte, man vinner in PL på det. Visst, statistiken ljuger hårt just nu i och med att endast två matcher spelats men skall man nå målet att vinna PL kommer en vinst att krävas idag. Jag utgår alltså från deras egen målsättning när jag lägger detta spelet, och ett odds på 1.55 för titelaspiranterna när de möter nykomlingar i ligan känns som ett bjudodds.

Nu i och med Rooneys skada känns det väldigt troligt att SAF ställer ut samma startelva som förra helgen med Kagawa och RVP. Giftigt, målfarligt och vinstbenäget. Dessutom är Evans tillbaka som back och Carrick kan spela mittfält igen. Med andra ord tror jag det kommer bli tätare bakåt och farligare framåt (RVP och Kagawa har fått ytterligare än vecka att spela ihop sig på).

BOL
chanix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td