Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-01, 19:05   #766
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Aaapp, fungerar i en parlay hur menar du där?


Jo det var väl lite så jag tänkte med pisken. Snarare är det nog så att det inte är lika säkert att det fungerar på ston som på hanar men på de flesta fungerar det nog. Har du några andra tankar om saken, var längesen jag tänkte på det. Hängde mycket på Årjäng förr där det var mycket baggar men det var ett tag sedan jag tänkte på saken något speciellt nu.

Jag menade bara att spelvärdet fanns i Rio-spelet, men det var i minsta laget - sammantaget med det andra Parlay-spelet, där spelvärdet, enligt mig, var lite högre, så blir det sammanlagda värdet helt okey... Kanske tänker fel - matematik/statistik och "logiskt" tänkande har aldrig varit min starka sida...


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-01 klockan 19:08.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 19:20   #767
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Jag menade bara att spelvärdet fanns i Rio-spelet, men det var i minsta laget - sammantaget med det andra Parlay-spelet, där spelvärdet, enligt mig, var lite högre, så blir det sammanlagda värdet helt okey... Kanske tänker fel - matematik/statistik och "logiskt" tänkande har aldrig varit min starka sida...


/Badass
Det där med värde hit och värde dit kan man diskutera ett tag, jag gav min hjärna helg nu så det funderar vi på en annan dag.

Min invändning är väl egentligen, undantaget då att jag inte tycker 1,50 på Rio-spelet är gångbart, att det är lite av ett vinna eller försvinna-spel med tanke på hur den hästen är och att den på grund av detta inte ska spelas i parlay.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 13:47   #768
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Spelar här en skräll i det avslutande stayerloppet i V75s lopp 7, i morgon på Jägersro:


2011-09-02 16:41TravWiss Pen Vinnarspel ANNAT 3 30.000



Perfekt utgångsläge för en smygare, trivs ypperligt på distansen och har kanonform - flög fram över upploppet senast i tufft gäng - Caballion vann! Blir giftig tillslut om de båda favoriterna kommer bort, kör ihjäl varandra, eller i alla fall för optimistiskt!

Tar troligtvis ledningen här och släpper till Covington Ås...

Observera att speldatum är felinlagt - detta spel är till i morgon...!



/Badass



Fan, vad synd att han inte han fram - hade varit +87 units extra i spelkassan det! Gjorde ett mycket bra lopp från tredje inner och bra spurt - hade troligtvis hunnit fram om han inte behövt runda Ingves häst de sista 50 meterna! Men ett djäkligt bra spel var det där scenariot blev precis som förutspått med Covington Ås i ledningen och Nahar tryckandes utanpå!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 16:15.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 13:49   #769
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Platsspel på samma kuse som ovan:


2011-09-02 16:41TravWiss Pen Platsspel ANNAT 7 5.000



Samma premisser och motiveringar som ovan lagda rek.



/Badass



Platsspelet satt ju som en smäck och gav hela 5 gånger (ATG-Live gav 2.17) så ett klart överodds! läs ovan om förloppet - ett riktigt bra spel var det, hur som helst!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 16:17.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 13:56   #770
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Spelar här en häst som förbättrat sig avsevärt de senaste månaderna och på väg upp i klasserna:


2011-09-03 14:30TravZjanti River Platsspel ANNAT 8 2.750




Stark, rejäl, oöm för positioner, ganska travsäker, spurtstark, kanonform och riktigt bra kusk... Läget är ett minus men hoppas Johnny kan hitta ner i banan tidigt - det är ju många invändigt som är startsnabba och då brukar det bli luckor att krypa ned i...

Har en platsprocent på dryga 57 (12/21), vilket är mycket bra!


/Badass



Fick tredje ytter men var kall ganska tidigt och kunde inget till slut - klart sämre än i starterna tidigare... Iofs fick han gå tidigt och dra tåget i tredjespår sista 500 meterna...


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 16:20.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 14:33   #771
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Här har jag hittat ett kanonodds i en H3H:


2011-09-03 14:47TravOregon Trail vs Opterigum/Unleash Face H3H ANNAT 7 3.000



Här spelas Oregon Trail som har bra form, på väg uppåt i klass, startsnabb, bästa läget, kusk i flytet... Står hårt inne, men i dessa årgångslopp så är detta inte en lika stor faktor att ta hänsyn till...

Unleash Face riktigt bra sto som varit ute mot kulltopparna i stoklassen - skall här laddas i starten - skall testas inför Oaks-kvalen senare... Detta är dock en osäker kuse - och laddning innebär stora risker för en osäker häst - det vankas ju svar också samt att det finns startsnabba utvändigt så detta kan lätt ända i galopp!

Opitergium är en riktigt bra treåring enligt Ludde - han har väl visat detta någon gång men detta är en strulpelle utav rang - kan galoppera var som helst, när som helst... Är dessutom skör med tre strykningar inför lopp på ett halvår samt att han varit struken i två tilltänkta starter inför detta lopp - mycket negativt, kan knappast vara i nogån bättre form...

Summa kardemumma blir att jag alltså spelar en lättplacerad, startsnabb, travsäker häst på väg uppåt i klass mot två stycken kapabla men ack så struliga kusar - varav den ena även har bakspår! Ett bra spel, helt enkelt!



/Badass


Tyvärr galopperade Oregon Trail direkt i starten och var borta direkt - Optigerium gjorde också bort sig som väntat - tyvärr var Unleash Face före i mål efter en spårsnål resa i tredje inner... Var inget speciellt och där hade nog OT haft chansen utan galoppen... Men, men - det är trav det handlar om...


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 16:22.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 16:35   #772
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En fin liten H2H till kvällens övningar på Bollnästravet:


2011-09-02 19:25TravPascal Zet vs Oh Yeah H2H ANNAT 10 2.200




Här spelar jag Oh Yeah väldigt mycket på att jag tror Pascal Zet galopperar bort sig direkt - annars är ju denne den klart bättre hästen av dem två! Pascal Zet har dock galopperat i 10 utav sina livs 20 starter - 50% alltså - det är väldigt mycket... Hade inte en tanke på att gå iväg från fjärdespår på Gävle nyligen och Daniel Redén anser att femtespåret är det sämsta av de alla... Galopp i 5 utav 9 voltstartslopp (55%).

Daniel Redén tar vidare en riktig rövare i kväll och skall köra barfota runt om och plocka bort alla skydd - han har sprungit och slagit sig mycket med tunga järnskor i loppen... Han tror det blir bra eller en riktig flopp! Pascalen var ej heller bra efter vila senast...

Jag är helt inne på floppen då man inte bara kan plocka bort alla skydd på en häst som springer och slår sig utan att detta får konsekvenser... Jag tror Pascal Zet står kvar vid startlinjen och hoppar när resten av kusarna går över mål...! Bollnäs bana är även riktigt smal i startfållan på Bollnäs - ytterligare ett minus, alltså!

Jag kanske skall nämna den jag spelat? Oh Yeah har ju inte rosat marknaden alls och återkom nyss i ett lopp efter vila - gick inget speciellt men bör ha gått framåt med de loppet i kroppen - litet fält här och han kan ta det försiktigt och köra förbi en galopperande Pascal Zet kort efter start - hamnar i vilket fall inte dåligt på det, skall vi säga tredje, fjärde ytter...

Summa summarum så bygger spelet till 75% att Pascal Zet galopperar bort sig, eller inte alls fungerar med utrustningsändringarna - punkt slut!



/Badass


Pascal Zet galopperade från början som jag trott, tyvärr ställde han sig nästan direkt och sedan har kuskfan otrolig tur och kommer ner i andra ytter efter avancemang - enbart för att nummer sju inte orkade hålla sin plats! Hade han inte kommit ner där hade spelet suttit hur lätt som helst! Nu vann Pascal Zet istället tack vare en djävla massa TUR!!! Blir galen!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-02 klockan 18:38.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 17:04   #773
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Har bestämt mig för att låta spreadsheetet för trav löpa minst året ut men med en ändrad insatsskala:


1-3 units = Låg insats

4-7 units = Medelinsats

8-10 units = Hög insats



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 17:14   #774
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Vad har du för tankar inför derbyt Badass?
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 17:24   #775
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Vad har du för tankar inför derbyt Badass?

Amaru Boko tar spets och svarar Kadett CD, släpper sedan när Aga Khan Boko kommer...

Jag tror på körning hela vägen här och att Deuxieme Picsous är starkast tillslut!

En jätteskräll är ju Gitano som flög lågt över upploppet i kvalet och får bara fransosen till styrningen så kan detta vara vinnaren...

Tror ingenting på Kadett CD, Tamla Celeber, Beau Mec eller dom andra - det står mellan Amaru Boko, Aga Khan Boko och Gitano som outsider...

Vad tror du?



/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 17:38   #776
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En H2H till kvällsgroggen, kanske?:


2011-09-02 20:30TravGiant Superman vs Freeman H2H ANNAT 8 2.700




Freeman toppform och bra läge, samt startsnabb - kommer han ner till plankan före Giant Superman så skall han få en bra resa och kunna slå av denne till slut - det skiljer inte mycket mellan dessa hästar i detta lopp och positionerna kommer avgöra väldigt mycket!

2.70 är ett klart överodds då Giant S. har vilat drygt en och en halv månad - det är inte bara att ställa ut hovarna för en 12-åring och tro att denne skall prestera direkt... Dock är det en väldig kuskförstärkning på GS - men då detta är en oerhört lättkörd häst så går det inte att ta fram så mycket mer för en bättre kusk...

Detta skall vara klart jämnare odds på och spelbart ned till runt 2.30!



/Badass


Freeman direkt till ledningen och vann H2Hen lätt - var tvåa i mål och gjorde det riktigt bra som väntat!


/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zzzleepy (+1)

Senast redigerad av Badass den 2011-09-03 klockan 16:23.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 18:07   #777
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Kommer eventuellt lägga till några spelbolag inom kort - de jag funderar på är Unibet (vinnare och plats) och återöppna Nordicbet (måste bara få tummen ur och föra över kapital). Måste även kolla över respektive bolags särregler...

Men jag återkommer kring detta...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 17:32   #778
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ett vinnarspel till Derbydagen på Jägersro i morgon:


2011-09-04 15:42TravJackal Face Vinnarspel ANNAT 8 4.000



Här spelas den klart bästa hästen, med en något orutinerad kusk, bland många får man säga - kuskarna i detta lopp är inte något att höja till skyarna så inget större handikapp där... Spår lite långt ut på vingen men gynnad av en strykning invändigt - tror även att han kan vara gynnad att starta lite längre ut då han slipper vara inne i den värsta trängseln...

4 gånger pengarna får du inte i morgon...!


/Badass


Var grymt bra som tvåa - enbart stryk av häst som smögs med invändigt, i draget! För vilket drag det blev - 1.12 första varvet och tapperhetsmedalj till kusen - men som sagt, "bara" tvåa!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-04 klockan 16:22.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 19:40   #779
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En H3H till morgondagens travtävlingar på Jägersro:


2011-09-04 14:52TravObelix/Atlas Boko vs Sasha Du Varlet H3H ANNAT 10 2.500



Obelix är en bra häst - bästa av de danska i detta lopp och startsnabb - har dock inte tagit spets på tre försök i Sverige! Får dock ett bra lopp härifrån... Atlas Boko kan vara den klart bästa hästen här men galopperna oroar och han får visa först att han kan gå felfritt i Luddes regi innan jag tror på honom - Ludde har en förmåga att köra galopp med sina betrodda och kapabla hästar - övertro, månne?

Sasha Du Varlet är ju väldigt kapabel och kan lika gärna vara den bästa hästen i gänget men har inte testats mot så här hårt motstånd förut men har gjort det kanonbra från svårt läge i alla fall en gång så kapacitet finnes och blir över... Får nog ingen ledning härifrån men hoppas att han kommer ned i banan i bra läge direkt - då lär det gå undan tillslut! Vill se botten på denna innan jag ger mig att spela!


/Badass



Obelix var ju loppets otroliga häst - vilken prestation! Sasha Du Varlet var bara urusel och sist i mål, felfri... Atlas Boko galopp tillslut, som väntat...


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-04 klockan 14:05.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-03, 19:56   #780
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ett platsspel till morgondagens tävlingar på Jägersro:


2011-09-04 16:04TravPopcorn Lavec Platsspel ANNAT 10 1.800



Popcorn Lavec har läget och kanonform, samt en rutinerad lånekusk som brukar fungera på Åkes hästar! Stark och speedig - rejäl på alla sätt samt travsäker och lättplacerad... Är med i den främre träffen direkt vilket är mycket viktigt i stolopp, där det inte finns många som är starka nog att göra jobbet själva, särskilt inte i tredjespår - alla är ju inte Tamla Celeber!


/Badass


Inget flyt alls här - Popcorn Lavec var bästa hästen i fältet efter att ha fått gått hela vägen i dödens och krossat dem flesta - tyvärr lyckades tre smykörda ta sig förbi den sista biten och blev utnosad om tredjepriset på ritsen - surt som faan!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-04 klockan 16:27.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td