Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-09-05, 20:11   #811
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3818
Standard

Tilt på ludde, gillar ju han egentligen, men detta mår man dåligt av för hästägarnas skull... Även lite själv när man lirat vinnare o plats till bjudodds :/
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 21:08   #812
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hörde bara loppet men det lät ganska klart på kommentarerna att det var en riktig jävla miss som normalt sett bara lärlingar lyckas med. Skulle vara intressant att höra om han skyller på hästen eller tar på sig det, gissar på det förstnämnda.

Edit: Såg upploppet nu, såg ut som att han bara kunde suttit lugn i båten och allt hade gått bra men jag har väl lite svårt att uttala mig om en sån ovanlig situation (han sa att svansen fastnat i tömmen), aldrig sett det förut vad jag minns.

Vad säger ni om efterspelet i derbyt för övrigt? Ohlsson försvarar sin upploppskörning såhär i efterhand, att storkuskarna alltid kan ta på sig något? Konstiga straffsatser också, han får samma summa i böter och lika kort avstängning som de som får för drivning. Han kunde ju ha skadat en häst för livet!

Rätt låga böter för felaktig barfotainfo också, ingen slump att det är i storloppen som de förseelserna är vanligast. Undrar hur mycket Lejon lirat för?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-09-05 klockan 22:12.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 12:23   #813
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hörde bara loppet men det lät ganska klart på kommentarerna att det var en riktig jävla miss som normalt sett bara lärlingar lyckas med. Skulle vara intressant att höra om han skyller på hästen eller tar på sig det, gissar på det förstnämnda.

Edit: Såg upploppet nu, såg ut som att han bara kunde suttit lugn i båten och allt hade gått bra men jag har väl lite svårt att uttala mig om en sån ovanlig situation (han sa att svansen fastnat i tömmen), aldrig sett det förut vad jag minns.

Vad säger ni om efterspelet i derbyt för övrigt? Ohlsson försvarar sin upploppskörning såhär i efterhand, att storkuskarna alltid kan ta på sig något? Konstiga straffsatser också, han får samma summa i böter och lika kort avstängning som de som får för drivning. Han kunde ju ha skadat en häst för livet!

Rätt låga böter för felaktig barfotainfo också, ingen slump att det är i storloppen som de förseelserna är vanligast. Undrar hur mycket Lejon lirat för?

"Svansen fastnat i tömmen" - med en sådan strulig häst som gått ett sådant ruggigt lopp på en smetig bana och som därmed borde ha mjölksyra sprutandes ur öronen - denne kuse börjar man inte slänga med varken tömmar eller pisk - förstår att hästkraken surade ut och tvärade sig i galopp - Ludde i ett nötskal!

Angående efterspelet i finalen så är det först och främst, som du säger, tur att Tamla Celeber inte verkar ha skadat sig - kan ju iofs få andra mentala problem... För det andra är det en ren och skär skandal att Amaru Boko och ägarna får behålla fjärdepriset med tillkommande prissumma - någon som tror att Bjarne Albinsson fått gjort detta och kommit undan med det?

Straffsatserna överlag är väl inte anpassade efter dagens tävlingar som körs med allt mindre marginal och med alla internationella inslag så blir det också riktigt skumma bedömningar ibland... Fram för en enhetlig straffsats och bedömning för hela travsporten i stort - kan vara svårt att genomföra men väl värt att sträva efter!

Lejon lär ha lirat en hel del - såg helt borta ut efteråt när han var ute och gick med hästen på stallbacken så att denne skulle få varva ned - Lejon däremot såg ut som han nyss fått ett kokt stryk och svammlade om Solvalla och dylikt - antagligen har han lämnat klartecken till fel personer och sedan fått äta upp detta tips!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 14:29   #814
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja, Amaru borde väl ha diskats egentligen för visst hade väl Tamla med största sannolikhet kommit före om hon inte blivit överkörd. Men de är väldigt fega med det där när inte ekipaget som kör snävt vinner, eller får totoplats för den delen. Ska bli intressant att höra vad brorsan säger om det här, han är domare nämligen.

Lejon är en jäkligt knepig filur, han var inte värre än vanligt i intervjun i söndags.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-06, 14:39   #815
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nybrink har faktiskt lyckats producera en vettig krönika på ämnet: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13579918.ab

Hela regelsystemet blir totalt urvattnat när utgångspunkten domarna har alltid är att "hellre fria än fälla".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 15:18   #816
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ett första spel till kvällens tävlingar på Örebrotravet:


2011-09-08 20:35TravStay The Night Platsspel ANNAT 10 4.000



Stay The Night har kapacitet att lägga ett sådant här gäng på rygg - att vi då erbjuds 4 ggr på plats är ju bara tacka och ta emot... Platsen skall han kunna ta minst 3/10 - med lite marginal så behöver vi bara 3.50 i odds - här får vi 4.00 Det är taget alla dagar i veckan... Ibland så lönar det sig att ha is imagen då jag tänkte trycka av på Expekts 3.75 - väntade en halvtimme och får 4 ggr på Bet365 - mumma...!

Hoppas på tempo här annars kan det vara kört - STN är stark, speedig, travsäker och har form... Örebros upplopp är ju kort men jag tror loppet blir kört i ganska gott tempo och att chansen till en bra rygg är god... Skall iofs. bli intressant att se vem av Bosse och Jorma som ger sig av först framåt dödens - hoppas Bosse gör det och sedan släpper till Carlos Lightning - skulle vara perfekt! Annars har Stay The Night visat sig kunna gå den tunga vägen också - utmanade nyligen Kadett CD ända in på linjen efter ett lopp i dödens, så styrka finns!

Har 18/26 på plats (69%) och det är grymt bra, även om det varit en hel del på landsorten så har det många gånger varit i tuffa gäng... Har flera gånger vunnit bakifrån, så detta är inget hinder!



/Badass



Satt ju fint - blev trea efter att ha travat sista 700 meterna i tredjespår - lite tur med i bilden då Carlos Lightning hoppade - hade varit hårt i mål mellan dessa om tredjepriset - men, men - det är trav det handlar om och Stay The Night behöver INTE skämmas för sin pallplats - han gjorde det riktigt bra!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-08 klockan 19:49.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 15:44   #817
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Ett vinnarspel till Åbytravet:


2011-09-08 20:42TravBlended Bellouet Vinnarspel ANNAT 7 3.750



Detta är troligtvis ett vinna- eller försvinnaspel! Felfritt så vinner Blended Bellouet - var senast två bakom Juicy Face som startar på Örebro ikväll - detta efter att ha galopperat i klar ledning i slutsvängen - troligtvis var det vinsten som försvann där. Juicy Face vann nu på 1.14.1 över medeldistans och där någonstans hade BB hamnat, så resurser finns och blir över men två raka galopper oroar och är inte bra - sämsta läget dessutom!

Det är dessa faktorer, galopperna och läget, som gör att detta inte blir ett maxspel! Felfritt vinner hon!


/Badass


BB gjorde ett bra lopp men var inte körbar över upploppet och galopperade som trött och slagen?! En kababel dam som dock behöver finslipas rejält för att utnyttja hennes potential...!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-08 klockan 20:07.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 16:29   #818
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En Parlay till kvällens tävlingar på Åby:


2011-09-08 19:35PARLAY: 2 spel parlay 10 2.940
2011-09-08 19:35TravOceano Di Venere vs United FaceH2H1.550
2011-09-08 20:20TravJonathan Palema vs LovelockH2H1.900



Oceano Di Venere är en bättre häst än United Face - i all fall för tillfället - hon är speedig, stark och lättplacerad... Litet fält och alla får chansen - ODV speedar lätt förbi över upploppet...

Jonathan Palema och Lovelock är nog ganska jämbördiga för tillfället - detta är tredje mötet där de tidigare vunnit ett lopp var! JP spelas här på bättre läge och därmed fler valmöjligheter - vill AS köra i spets så gör han det - väljer han att släppa så får han ändå chansen till slut! Första auto för JP men jag tror inte det skall ställa till det! Dessutom så är oddset bättre - en bonus!


/Badass


Oceanospelet satt ju relativt lätt efter ett lopp som jag förutspått! Jonathan lite klen från rygg ledaren och Gopps springare var den klart bättre springaren i denna H2H! Bom alltså!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-08 klockan 19:51.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 18:03   #819
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En Parlay till Örebro ikväll:


2011-09-08 20:09PARLAY: 2 spel parlay 10 2.720
2011-09-08 20:09TravEnjoy'S Jewel vs Juicy FaceH2H1.650
2011-09-08 20:53TravAllison Rich vs Foolish BeatH2H1.650



Juicy Face bästa hästen men taskigt läge - dock tror jag Oskar Florhed gör en "Svanstedtare" på bortre lång och sedan krossar hon allt motstånd in mot mål - insatsen och intrycket senast var mycket förtroendeingivande! Klassblandning i detta lopp!

Foolish Beat går här ner kraftigt i klass då han senast gjorde det riktigt bra mot hästar som Orne As, Cash´s Cantab, Showtim F, för att nämna några! Inga sådana hästar här och troligtvis spets och slut!


/Badass



Juicy Face bästa hästen och vann efter en svepning som jag förutspådde men detta var inget värt då Foolish Beat fick en stygg resa i dödens och svarade ut en mycket bra Walmannhäst, som dessutom vann!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-08 klockan 20:05.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 18:06   #820
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En H2H på Örebro:


2011-09-08 19:03TravCalamara Donna vs Global Journey H2H ANNAT 10 1.950



Hårdheten tar här ut sin rätt trots ett av de sämre lägena...!


/Badass



Oj, oj, oj! Vilken kuskseger - här kör Kihlström ett helt fantastiskt lopp och kryssar fram mellan chanslösa hästar efter ett spårsnålt lopp - hatten av för en världsstjärna i sulkyn! Hästen var totalt okörd i mål!


/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-09-08 klockan 18:13.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 20:10   #821
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

En skitdag med -17 units...!

Nya tag, i morgon...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 20:33   #822
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 4
Sharp$: 1053
Standard

Ganska ny här så rätta mig gärna om jag gör fel men ville bara tacka för Stay The Night. Tråkigt att du gick minus men hoppas att det är en liten tröst att du hjälpt andra med dina tips och tankar ändå. Tack ännu en gång!
nomoney är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 20:53   #823
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomoney Visa inlägg
Ganska ny här så rätta mig gärna om jag gör fel men ville bara tacka för Stay The Night. Tråkigt att du gick minus men hoppas att det är en liten tröst att du hjälpt andra med dina tips och tankar ändå. Tack ännu en gång!

Tackar, tackar!

Det är ju vi mot spelbolagen och kan jag hjälpa någon vinna lite så är detta jättekul! Och du bevisar att det är viktigt att vara selektiv när man ryggar - över tid så är det såklart bäst att följa och spela en vinnande spelares ALLA spel till fullo - men man skall ändå aldrig bara följa för följandets skull! Det blir aldrig bra! Gör din egen research på alla spel jag lägger och du kommer finna din egen väg till att bli en vinnande spelare...!

Stay The Night var ett kanonspel till det oddset...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 21:24   #824
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 57
Sharp$: 501
Standard

Ja, hej hopp för Stay The Night... Tur att jag ryggade rätt spel ikväll! Alltid intressant att titta runt bland dina spel och välja ut någon/några godbitar!
linusiuz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-09, 14:50   #825
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linusiuz Visa inlägg
Ja, hej hopp för Stay The Night... Tur att jag ryggade rätt spel ikväll! Alltid intressant att titta runt bland dina spel och välja ut någon/några godbitar!

Precis - hitta "rätt" spel som passar din filosofi vad gäller insatsnivå, "risk", odds, vilken sorts spel osv. Grattis!

Man skall välja med omsorg och helst inte rygga blint - i alla fall inte om man tvekar bland två objekt. Antingen är man då med på båda eller så avstår man helt - eller så gör man en egen analys utav spelen, efter bästa förmåga, förstås och sedan lägger man ett eller fler spel, eller inget!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td