Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-15, 10:54   #61
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Inte för att vara den men, han har lagt 9 spel på A-league
10 för att vara exakt, 8 har gått in. Är inte det bra????
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 10:56   #62
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
10 för att vara exakt, 8 har gått in. Är inte det bra????
Klart det är bra. Men att säga att någon har stenkoll på en liga efter 10 spel känns lite väl, tycker du inte?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 10:57   #63
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Klart det är bra. Men att säga att någon har stenkoll på en liga efter 10 spel känns lite väl, tycker du inte?
Har aldrigt skrivit "stenkoll". Konstaterade bara att det gått jävligt bra, oavsett antal spel kan man väl inte ha mer än rätt??
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 10:58   #64
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eg är det 11 spel. Ett ligger inne med fel liga då jag missade att korrigera detta innan låsning av spelet. Håller med om att 11 inte är mycket att hänga upp i julgranen. Återstår att se hur läget ligger gällande A-league när säsongen(ligan+slutspelet) summeras. Blir kanske 15-talet spel till. Även 25spel är lågt, men kanske tillräckligt intressant för att slänga ett öga i spelboken när nästa säsong drar igång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Merlot (+10)

Senast redigerad av Arizto den 2013-02-15 klockan 11:00.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:00   #65
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Eg är det 10 spel. Ett ligger inne med fel liga då jag missade att korrigera detta innan låsning av spelet. Håller med om att 10 inte är mycket att hänga upp i julgranen. Återstår att se hur läget ligger gällande A-league när säsongen(ligan+slutspelet) summeras. Blir kanske 15-talet spel till. Även 25spel är lågt, men kanske tillräckligt intressant för att slänga ett öga i spelboken när nästa säsong drar igång.
Ja, det är ingen kritik till dig. Det är en bra liga med höga limits faktiskt. Kul med en som rekar, för oss svenskar, udda ligor Hoppas det fortsätter som det börjat!

Kritiken vara bara att det var lite naivt att rosa någon efter 10 spel
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:11   #66
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tog det inte som kritik, hade aldrig ryggat min egna dagbok om jag var någon annan då jag har för lite statistik att falla tillbaka på.

Om jag inkluderar alla spel lagda(alla ligor), inklusive de få jag la innan dagboken började ser det ut som följande.

Stats: 74 - 56 - 8
ROI: 114.97%
Vinst%: 56.92%
M odds: 2.15
Netto: 56.27

Fina siffror,men övermodet får allt vila. Vill iaf upp till ca 500 spel innan jag flippar eller floppar mitt rekande.

Det jag fö gillar med A-league är att det är jämnt, även bottenlag har något att spela för vilket inte alltid syns på oddsen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), Vlad (+1)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 11:59   #67
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
Kritiken vara bara att det var lite naivt att rosa någon efter 10 spel
Tycker du har en tråkig attityd som måste dissa beröm.

Tycker överhuvudtaget att det finns en översittarmentalitet här på sidan. Det gör nog att många inte skriver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 16:26   #68
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Tycker du har en tråkig attityd som måste dissa beröm.

Tycker överhuvudtaget att det finns en översittarmentalitet här på sidan. Det gör nog att många inte skriver.
Fast nu dissar han inte beröm, han påvisar lite kunskap om sannolikhetslära.

Du kan inte slå fast om Arizto är dålig, bra, medel, fantastisk eller något annat efter ett sådant litet antal spel. Det är ingen kritik, det är ett simpelt konstaterande av fakta.

Precis som du tycker att det finns översittarmentalitet så tycker jag att folk är snarstuckna som inte kan skilja på kritik och kunskap i detta fallet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 18:55   #69
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om ett år kommer vi alla att vara överrens om att jag är medel, men som sagt vi är inte i en position ännu att slå fast detta(jobbar dock intensivt på att försöka vara bättre än medel). Efter att ha hängt på Sharps sedan 2011 och andra blandade nätforum sedan typ Torget.se var hippt känns diskussionen ang attityder/mentalitet igen.

Oavsett om det handlar om betting, politik, hembygdsföreningar eller katter uppstår alltid samma situation. De som upplever sig besitta en massa kunskap och gör en god gärning genom att delge kunskap/fakta till folk medan vissa av mottagarna anser att de kommer med översittarmentalitet, är rent oförskämda mm. Man suckar lite inombords när det kommer ytterliggare en tråd/kommentar ang ämne XXX, då himlar man bara med ögonen, biter sig i underläppen och avger ett korrekt svar, men med lite syra då man är trött på att detta inträffar igen. Välviljan uppfattas pga sin ton som mer negativ och aggressiv än vad den var menad.

Sedan har andra som vill ha en soft ton, lite mer pushande atmosfär och kamratskap. Man är lite mildare i sin inställning och lite mer (för)låtande gentemot nya personer eller för den delen person mer avvikande åsikt. Vi vill ändå dra åt samma håll och bör då hålla ihop istället för att splittra. Man lär sig mer av ett positivt ord än av dess negativa dito.

Dock består den största andelen på ett forum av de tysta personerna. De jagar kanske bara informationgemenskap, närvaro, känner ingen engagemang eller lojalitet gentemot sidan. Bland dessa finns dock de som tycker något, men som inte känner att de kan ta plats då alla andra vet såå mycket mer. De upplever hur folk himlar med ögonen, är syrliga etc. Man tvekar,om man skall ta plats eller inte. Vips då dyker någon rookie upp i någon av trådarna helt utan självkontroll. Ställer "dumma" frågor, visar att man inte ens kan använda google för att hitta info. Personen attackeras gärna av gamarna,vips fortsätter man att tiga då man är rädd att agera kanonmat för den stora massan genom att posta ett inlägg eller två.

Kontenta: Jag ser bara "kritiken" i tråden som vettig input då jag inte direkt har någon lång historik att redovisa. Den framförs av personer som om man följer deras historik besitter en massa kunskap/erfaranhet, men som ibland uppfattas som hård/negativ(iaf om man ser svar de mottagit) ibland av folk på forumet. Antagligen har de himlat med ögonen senaste halvåret på forumet.

Summering:Tiden får tala, nu på spåret. Imorgon blir det nya rekar för A.league.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1), kusagwa (+3), RobinD (+25), Vlad (+5), Jiddisch (+5), NiLu (+5), Pilkast (+1), Lazlo (+100), cloude (+5)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 19:19   #70
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Bland det klokaste jag läst på länge, med sådan visdom ska du nog summera året över medel skulle jag gissa. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+5), Arizto (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 23:11   #71
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter ovanstående fina ord så uppstår lätt tystnad. Så jag valde istället att lägga en rek i det nya systemet på en match i A-league. För att värdera reken bör ni även väga in att min ROI på A-league kommer att sjunka framöver så chansen att den sitter är lägre än om jag lagt denna för några spel sedan. Dock har jag svårt att sätta en procent på denna parameter.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 00:48   #72
 
lordagspippis avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 568
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Efter ovanstående fina ord så uppstår lätt tystnad. Så jag valde istället att lägga en rek i det nya systemet på en match i A-league. För att värdera reken bör ni även väga in att min ROI på A-league kommer att sjunka framöver så chansen att den sitter är lägre än om jag lagt denna för några spel sedan. Dock har jag svårt att sätta en procent på denna parameter.
Mmm Brisbane, staden med alla asiatiska gothare. Bara minnena gör att man plockar fram handkrämen.
__________________
Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst.
lordagspippi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 01:06   #73
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lordagspippi Visa inlägg
Mmm Brisbane, staden med alla asiatiska gothare. Bara minnena gör att man plockar fram handkrämen.
Åh! Det visste jag inte, som gammal gothare blev spelet genast mer intressant. Får gräva lite i garderoben inför matchen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+1)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 11:00   #74
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1443429



Liggans 2:a mot ligans 5:a möts i dagens match. Salmrohr har 9 6-2-1 33-14 hemma,medan Betzdorf presterat ok med 10 4-2-4 15-19.
Tar spelet enkom på info jag såg på annan sida. Betzdorf skall under vinteruppehållet ha blivit av med sina två främsta forwards, 3:a anfallaren är skadat och startar ej idag. Man saknar även spelare defensivt och några har haft influensa.
Stämmer ovanstående info så är det ok spel till 1,8 då Salmrohr skall vara favoriter även under normala omständigheter.

Ogiltigt spel-ID: 1443450



Celtic har inget hot i ligan och är grymma på hemmaplan. Man torskade ifs mot Juventus senaste i Champions League, men i ligan har man riktigt bra form. Man kommer att satsa fullt för att komma åter på vinnande stig. 12-2 i målskillnad på senaste 3 hemmavinsterna i ligan. När man erbjuds 1,5-1,6 på Ö2,5 känns 2.06 för -1,5 riktigt bra. Dundee är ett helt ok lag,men borta mot Celtic har man ingen chans trots solid form. Senaste mötet slutade 4-0 22/1

Senast redigerad av Arizto den 2013-02-16 klockan 17:40.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-16, 11:45   #75
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1443523



Hade ö3 i lokalderbyt mellan Cowdenbeath och Dunfermline där hemmalaget drog längst strået och vann med 4-2. Idag möter Dunfermline åter en lokalkonkurrent på bortaplan, nämligen Falkirik. Falkirk ligger på 5:e plats och är ännu ej på fast mark för att undvika att dras in playoff för nedflyttning. Man har hemma 10 3-3-4 15-16, dock har man lyckats bättre på de 5 senaste med 5 3-0-2 och 11-9. Dunfermline är ett bättre lag på bortaplan än hemma med 12 7-1-4 25-20. Även om formen varit lite dunkel fortsätter man att göra mål på bortaplan, 8 på 5 senaste. Oddset är helt ok, rimligare hade väl varit strax över startoddset på 2.15

Ogiltigt spel-ID: 1443563



Om vi räknar liga och cup har Leverkusen inte imponerat på slutet, 5 1-2-2 6-7. Man torskade hemma mot Benfica i Champions League i veckan med 0-1. Man ligger på 3:e plats och vill man behålla den får man börja leverera igen.

Augsburg ligger näst sist och jag tycker att de visat att de verkligen vill vara kvar i första ligan. Senaste 5 matcherna har man 5 1-4-0 6-5. Fortsätter man kriga som man gjort på sistonde kanske man lyckas ta en poäng här,men jag har svårt att se att man kommer att förlora med mer än 1 mål så till 2.07 är det värt en chanspeng.

Senast redigerad av Arizto den 2013-02-16 klockan 17:41.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td