Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 22:33   #151
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2 spel 2 push. Svarta är det nya röda som snart förhoppningsvis blir det nya gröna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+1)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 08:27   #152
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Får vara nöjd med att 2 utav 2 spel satt ikväll.


--
Vi börjar närma oss slutet av säsongen i A-league så här lite tankar från min sida. Imorgon börjar omgång 22 utav totalt 27, sedan väntar slutspelet. Platserna 1-2 går in i andra vändan av slutspelet medan 3-6 gör upp i första omgången. Rent poängmässigt har alla lag möjlighet att ta sig vidare, så jämn är ligan och det gör att lagen i botten fortfarande har något att kämpa för.
Har roat mig med att gå igenom de resterande matcherna och skapat en sluttabell utifrån mina antaganden.


1 Western Sydney 27 16 4 7 43 26 17 52
2 Central Coast 27 15 8 4 48 23 25 50
3 Melbourne Victory 27 13 4 10 42 40 2 43
4 Adelaide United 27 11 6 10 39 39 0 38
5 Sydney FC 27 11 5 11 45 50 -5 38
6 Newcastle Jets 27 10 7 10 35 39 -4 37
7 Brisbane Roar 27 10 5 12 35 32 3 35
8 Wellington Phoenix 27 8 7 12 29 46 -17 29
9 Melbourne Heart 27 8 4 15 31 40 -9 28
10 Perth Glory 27 6 5 15 23 35 -12 23



Central Cost kommer att ha ett tidvist tajt program under våren med ligan+AFC Champions League i kombination med vikande form gör att jag ser Western Sydney som favorit att plocka 1:a platsen före Central Coast. Sedan blir det jämnare, dock tror jag inte att Adelaide United kommer att klara av att vända den negativa spiralen för att hota toppduon eller för att konkurrera om 3:e platsen. Sedan räknar jag kallt med att Sydney FC komer att klättra upp och säkra en plats bland topp 6.
Skall bli kul att se hur väl man träffar rätt.

--
Tog ett spel i veckan som kändes som ett sjukt överodds, gick att spela Sydney FC som årets Champions(vinnare av slutspelet) till 11,5 rest 12ggr på Betfair. Ifs småpengar på marknaden,men var tvungen att nappa.

Sydney FC hade stora förväntningar på sig inför säsongen,speciellt när man plockade in Del Piero. Dock gick man på flera tunga förluster i början, snabbt började det pratas om dålig stämning i klubben, misstroende mot tränaren etc Man har nu lyckats vända trenden,dels genom gnetande men också genom att Del Piero kommit igång ordentligt. 11 mål på 18 matcher.

I år har man förstärkt defensivt på mitten med Tiago från Newcastle Jets, tagit in forwarden Joel Griffiths från Shanghai Shenhua(tidigare vunnit skytteligan i A-league) samt nu i veckan försvaren och lagkapten i landslaget Lucas Neill säsongen ut. Man har en grymt erfaren tränare(Frank Farina), massor av rutin i laget, gryende form(även om bortaspelet har mycket att önska) och klubben sprudlar av positiva signaler. Man har säkrat upp några löften för nästa år, även fixat signaturen för Del Piero. OM
tabellen slutar som ovan, kommer Sydney möta Adelaide United i slutspelets första match. Räknar med goda chanser att man tar sig vidare då man just nu känns mycket starkare än krislaget Adelaide(interna stridgheter, vikande form etc). Skulle även hålla Sydney FC som favorit mot någon av de andra i spannet 3-6.

Är Sydney FC väl framme i semi, bör man kunna gröna ut om jag känner för det, beroende på motstånd i semi.

--
Sydney FC spelar borta mot Mebourne Heart nu på söndag, bör kunna plocka minst 1 pinne,men oddsen har drobbat lite på +0/DNB så jag avvaktar. Sneglar även på en annan match,men den ligger lite lågt just nu, får återkomma om det blir några spel.
Så då var seriespelet över och nu väntar slutspel och Grand Final. Är riktigt besviken på Sydney FC, man hade allt i egen hand med strulade till det. Man skulle ha vunnit hemma mot Melbourne Victory, massor av målchanser,missad straff etc. Efter det väntade derbyt mot Wanderers där man gjorde det bra och fick 1-1 för att sedan förlora i avgörande matchen mot Brisbane Roars. Inte så oväntat då Brisbane verkligen vaknat till liv igen sedan Berisha åter hittat målet. Dock var det när att man tog sig vidare ändå, men Perth tog sista platsen på bättre målskillnad. Riktigt synd på mitt långspel.

Får vara nöjd med att Wanderers tog hem serien som jag förutspådde,synd bara att jag inte la ett spel på det. Mest överraskande var väl annars att Perth Glory tråcklade sig vidare.

Först ut i slutspelet är Melbourne Victory och Perth Glory, så möttes lagen 23/3 och Pert vann med 3-2 på bortaplan. Håller eg Victory som starkare och de bör kunna ta hem matchen. Då blir det ett möte mot Sydney Wanderers i semin och där bör Sydney Wanderers vara starkast.

Adelaide United mot Brisbane Roars känns riktigt klurig. Adelaide började säsongen starkt och ledde ett tag tabellen,men interna stridigheter och kickad tränare började spelet att hacka. Dock höll man ihop bra och slutade på 4:e plats. Brisbane började låg länge pyrt till,men lyckades plocka några viktiga segrar på slutet. Man har spelat många jämna matcher som slutat 0-1 och 1-1. Brisbane har vunnit 2 raka Grand Finals och är inte omöjligt att man tar sig vidare här.

Då väntar isåfall Central Coast som värmer upp med 2 matcher i AFC Champions League innan semin. Oavsett motstånd bör Central Coast ha goda chanser att ta sig vidare och det vore rättvist om seriens bästa lag får mötas i finalen. Återkommer säkert med några spel länge fram.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 10:01   #153
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1513611



En väldigt viktig match för IFK, man behöver en bra start för att kunna borsta av sig förra årets misslyckande. Defensiven känns stabilare och man har lyckats göra en del mål framåt. Kommer säkert vara ett bättre lag i år. Häcken är Häcken och man har i mitt tycke Allsvenskan bredaste och bästa offensiv. Att spela derbymatcher och premiärer är väl inte optimalt, Häcken spelar inte hemma mm. Utgår dock från att Häcken kommer taggade för att bevisa att man även i år är bäst i stan och ett topplag att räkna med. IFK behövde få en bra start, man har gott självförtroende efter försäsongen. Sammantaget två taggade lag som brukar möta i målrika matcher och just att planen är bra borgar för att vi inte får en tråkig tillställning. Var ändå inne på att skippa matchen,speciellt pga IFK defensiv och att det är premiär,men när oddset kröp över 2,2 fick jag tänka om.

Kommer även lägga några säsongsspel, utanför dagboken. Främst för att de ej följer mitt units upplägg, men också för att höga odds slår igenom på statistiken om de sitter.

Senast redigerad av Arizto den 2013-04-03 klockan 18:24.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 10:10   #154
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror att Häcken kommer att vara Allsvenskans målgladaste lag. Visst man förlorade Waris,men Nasiru Muhammaed kommer att lyfta sig i år oc kommer säkert dra på sig lika många offsidelöpningar,men gör garanterat en drös mål. . El Kabir är det mycket fokus runt och kommer garanterat göra många mål. Ericsson, Makondele, Williams fyller säkert på med ett gäng utöver framspelningar. Sedan har man även Mika Ojala som inte bör gå mållös under sitt debutår, är inte främmande för att Abdel Bouraima kan göra några fina inhopp under hösten med några mål. Tyckte han såg väldigt allert ut i mötet med ett katastrofallt dåligt Qviding för några veckor sedan. Man har varit med i toppen över målrikaste lag de senaste säsongerna och bör kunna vara med och slåss om detta även i år. Bredden gör att man klarar sig bra vid ev skador, försäljningar etc

Fick 4,5ggr på Unibet att Häcken gör flest mål.

Tog även och spelade Nasiru som vinnare av skytteligan hos Bet365, 34ggr känns väl högt för en spelare med väldigt hög utvecklingspotential.

Håller det med att Häcken öser in mål även i år så tycker jag att 10ggr på att Martin Ericsson vinner assistligan är ett bra odds. Tog denna hos Unibet.
--
Mitt sista spel var bara för lockande för att låta bli, en person gör inte ett lag och 21ggr på att Djurgården åker ur fick en peng. Tycker truppen ser riktigt svag ut på vissa positioner. Givetvis finns det flera lag på pappret som ser svagare ut,men som inte har samma press på att leverera.
Man har 3 tuffa bortamatcher på direkten Helsingborg,Häcken och Elfsborg, förluster där samt kanske poängtapp i någon av hemmamatcherna mot lag de borda vinna mot så blir det en tuff vår.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:33   #155
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1513737



Krasnodar är ett riktig starkt hemmalag, 11 8-1-2 22-8. Dock sålde man under vintern målskytten Movsisyan till Spartak Moskva(3mål i debuten), men man har fortfarande tillräckligt bra spelare för att peta in någon boll.

Anzhi går inget vidare just nu, man åkte ur Europa League,man har har i ligan tappat gentemot CSKA efter att ha floppat gentemot 2 av bottenlagen. Man har skador på flera viktiga spelare, så eg känns detta som en 0-0 match, men Anzhi måste gå för seger,annars har CSKA möjligheten att imorrn skapa ett än större avstånd samtidigt som man nu jagas av Rubin Kaza, Zenit mfl. Det är nu eller aldrig för Anzhi om man skall rädda upp säsongen och räknar med att man går för fullt för vinst, vilket öppnar möjligheter för Krasnodar.

Senast redigerad av Arizto den 2013-04-03 klockan 18:24.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 11:55   #156
 
Rudens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götet
Inlägg: 265
Sharp$: 1460

Segertåget - Ruden
Stats: 25 - 21 - 1
ROI: 111.61%
Vinstprocent: 54.35%

Standard

Någon som vet varför oddset på blåvitt har tokhöjts under morgonen!?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Segertågets Spreadsheet (0-0-0):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Ruden's IO-spel (20-8-1):


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ruden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:37   #157
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 148
Standard

Jag tror nog hårdare på "Gör båda lagen mål" till 1.90
trollhattan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 12:43   #158
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ruden Visa inlägg
Någon som vet varför oddset på blåvitt har tokhöjts under morgonen!?
Nope,men galet att man kan få 3,26 på rak IFK samt, 2,33 DNB.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:07   #159
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 148
Standard

Grattis till er som slog till på det för höga oddset, häcken vilket jävla bunkerlag
trollhattan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-31, 16:25   #160
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Anzhi åkte på stordäng ,3 mål av Wanderson är sjukt bra jobbat, synd att Anzhi inte kunde göra sin del. Bara att gratulera CSKA till serievinsten.

Ang Häcken så har de en del att jobba på inför nästa match borta mot Kalmar som fö har 4 raka vinster gentemot Häcken i Allsvenskan. En match gör ingen säsong, men var väl inte direkt beskedet man önskade från öbona. Antagligen kommer allt snacka handla om hur de saknar Waris, att El Kabir inte kom in i matchen,att man inte lyckats gör mål på 2 matcher mot Allsvenskt motstånd etc för att sedan blåsa ut med 1-2/1-3 mot Kalmar.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 13:21   #161
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1518578



Är väl mest skräpbolagen som erbjuder bra odds på denna,men går att få 2,1 på vissa asiater, men för mig som får igenom spel på WH så lockar oddset 2,25.
Vi har något så sexigt som ett returmöte i bulgariska cupen..i första vändan vann Levski Sofia med 1-0, men där Lovech skall ha haft spelet och målet kom på en av få chanser som Levski hade.

Skiljer endast 3 poäng i ligan, så lagen får väl ses som jämngoda. Lovech är starka hemma med 10 6-2-2 23-7. Kollar man runt på olika forum och översätter lite tidningsartiklar så saknar Levski Sofia flera viktiga spelare,några med landslagsmeriter främst i defensiven. Samtidigt skall stämningen var kass och vissa spelare drar inte jämnt med tränare, fansen är ovänner med klubbledningen.

Utifrån detta känns oddset hos WH helt fel.

Senast redigerad av Arizto den 2013-04-03 klockan 18:25.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 15:14   #162
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1518750



Det galna spelschemat fortsätter i de lägre divisionerna nu när planerna börjar bli spelbara.
Braintree har spelat tis,tors,lör,mån medan Southport har spelat tis,lör,mån.
Båda lagen spelade hemma i lördags, men ger ändå en liten favör till hemmalaget som slipper resa.

Braintree ligger på en stabil 13:e plats medan Soutport ligger pyrt till på en 20:e. Braintree har ok form
och gjort det helt ok medan Southport har 1-2-7 på sina senaste matcher oavsett hemma eller borta.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 16:35   #163
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1518884



Svenska cupen, Falkenberg möter Örgryte. De spelar även mot varandra i 1:a omgången av Superettan. Man har gjort det bra under försäsongen samt i cupen och båda har skalperat Allsvenskt. Örgrye slog AIK och Falkenberg plockade Häcken.
Två i mina ögon jämnstarka lag i en match som spelas inomhus i Växjö, tycker att oddset är aningen högt på ett DNB-spel på Örgryte.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 17:54   #164
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1518578



Är väl mest skräpbolagen som erbjuder bra odds på denna,men går att få 2,1 på vissa asiater, men för mig som får igenom spel på WH så lockar oddset 2,25.
Vi har något så sexigt som ett returmöte i bulgariska cupen..i första vändan vann Levski Sofia med 1-0, men där Lovech skall ha haft spelet och målet kom på en av få chanser som Levski hade.

Skiljer endast 3 poäng i ligan, så lagen får väl ses som jämngoda. Lovech är starka hemma med 10 6-2-2 23-7. Kollar man runt på olika forum och översätter lite tidningsartiklar så saknar Levski Sofia flera viktiga spelare,några med landslagsmeriter främst i defensiven. Samtidigt skall stämningen var kass och vissa spelare drar inte jämnt med tränare, fansen är ovänner med klubbledningen.

Utifrån detta känns oddset hos WH helt fel.
Fin rek, den tackar jag för!
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 21:46   #165
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 10
Sharp$: 226
Standard

Jag med. Tack!
AbeFroman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td