Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-03, 05:29   #121
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 126
Sharp$: 2867
Standard

Kanonjobb Nicklas !
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 12:09   #122
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

2 Jarl af Solnäs (Peter Untersteiner) har gått fint hela året och levererar varje gång. Vi fick ett bra läge och allting ser bra ut. Plan A är att köra i täten. Nu möter han kanonhästar men vi hade flyt i spårdragningen och nu chansar vi. Jag tycker att han ska räknas. För han har visat färsk fin form och allting har känts bra i veckan, säger Peter.

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Semester och ute på vägarna med tjejen. Passar på att kika lite inför veckans trav när hon ligger och sover. Instabil och seg internetkoppling gör att lopparkivet bara är att glömma men man har väl förhoppningsvis relativt bra grundkoll på hästarna som startar. Tveksamt om det blir något eget spel till extra V75 omgången med tanke på hur lite tid som jag kan lägga och att det bjuds på jackpot till helgens omgång, vilket såklart gör den mer intressant. Skriver ner lite tankar här ändå för de som är intresserade att läsa eftersom jag inte kan somna!

V75-1
Fyra försök till sprintermästaren startar igång omgången och det bör ju såklart vara god vinstchans för 2 Poochai i det första av dessa. Sitter troligtvis i ledningen direkt och med tanke på prestationen senast så är det ju svårt att tro att någon ska kunna plocka ned honom därifrån. Dessutom får han anses som den häst som passar bäst på kort distans av de mer betrodda hästarna. Värt att notera dock är att han galopperat i 6 av 19 starter. Han såg bättre ut senast med barfota runt om men det är osäkert om man kör med den balansen redan i försöket?

3 Amazing Man är ju kapacitetsmässigt förmodligen bättre än favoriten. Har ju dock inte visat på någon direkt startsnabbhet och borde heller vara klart missgynnad av den korta distansen. Bör få det svårt att räcka till vinst ifall Poochai är friskt och felfri.

1 Screen Height, 4 Cool Keeper, 7 B.B.Tigger och 10 Bear Dancer får väl först och främst rikta in sig på att försöka nå en finalplats, men är väl också de tidigaste bakom de två mer streckade hästarna om man garderar på.

V75-2
En intressant spetsstrid väntar som på förhand känns väldigt betydande för utgången av loppet. 2 Jarl Af Solnäs har ju den senaste tiden visat prov på riktigt bra startsnabbhet och har spetsat i två senaste framspårsstarterna. Han har dessutom vunnit alla fyra gånger som han gått i ledningen. Även om båda 3 och 4 kan öppna relativt bra så utmanas han i första hand om ledarpositionen av Finlands kanske bästa fyraåring 5 Express Duo. Med 2,9 miljoner insprunget så kan man inte påstå annat än att detta är en riktigt bra häst. Var senast i Sverige under elitloppshelgen och spelades då som favorit mot bl.a. Corky. Han har varit ute i många tuffa gäng och är klart mer härdad i detta motstånd än Jarl Af Solnäs och därför kanske det inte heller är helt otroligt att spekulera i att PU nöjer sig med ryggen på denne. Känns som en otroligt viktig info att försöka vaska fram för att kunna göra en rättvis analys av hästarna chanser i detta lopp.

Precis som Screen Height i avdelning 1 så startade även 3 Bandit Hornline så sent som i lördags. Banditen bör väl ha en något bättre chans att nå en finalplacering än förstnämnd även om jag inte tycker han känns som någon speciellt helt vinstchans i försöket. Det är annars en häst som jag länge haft ett öga åt och som jag tror ska kunna hävda sig rätt bra i sådan här omgivning annars.

Har blivit väldigt imponerad av 4 Dakota Chip i de två senaste starterna och för mig är det den mest intressanta av de lågstreckade. Är startsnabb och hamnar nog vettigt på det inledningsvis. Har dessutom Örjan i sulkyn vilket i sådana här sammanhang är ett stort plus då det behövs ett optimalt lopp för att räcka till.

V75-3
Hade nog trott att Luddes 4 Dream With Me skulle vara klart mer streckad med tanke på de fina förutsättningarna och de positiva tongångarna från stallet. Insatsprocenten kommer förmodligen att öka under morgondagen men så länge den ligger under 10% så får det väl ses som väldigt intressant. Hästen är riktigt startsnabb och borde kunna ta sig till ledningen här. Ludde är ju sedan inte direkt känd för att släppa den ifrån sig och på den korta distansen så är det inte omöjligt att han kan hålla hela vägen in i mål. Drar Ludde på i bra tempo i ledningen så är det inte omöjligt att det även kan öppna upp loppet för andra mindre streckade hästar om han nu inte vinner själv.

Står sig insatsprocenten så kan det vara en lösning att spela utgång på 4 med några hästar bakom som man betalar mindre för.

Favoriten 2 Västerbo Loveboat har ju tampats mot kulltoppen även tidigare säsonger. Hästen har ju ett väldigt fint facit och vunnit i hela 72% av karriärens starter. Sånna riktiga vinnarhästar ska ju aldrig nonchaleras. Har nu fått tre lopp innanför västen, vilket också resulterat i tre segrar och formen lär vara god. I detta lopp är det dock tuffare motstånd och troligtvis kan man inte hålla ut 4 i startrusningen. För att räcka till seger kommer det alltså förmodligen krävas en riktigt bra prestation ute i spåren/dödens. Jag skulle inte bli chockad om han bara visade sig vara bäst men det känns samtidigt inte helt givet att det är så. Hästen hade svårt att matcha de bästa i kulltoppen under hösten förra året och tog sig inte till final i varken Travkriteriet eller Breeders Crown. Det kan vara så lätt att hästen tappade formen efter en lång säsong eller så utvecklades han inte i samma takt som de andra. Det är trotsallt ett litet frågetecken då han nu ställs framför sitt första riktiga prov för året. Ska ju räknas väldigt tidigt på vinstchansen men är i dagsläget för stor favorit för att vara speciellt intressant spelmässigt.

7 Rosso Pomodoro gjorde det bra senast utvändigt om Djali Boko som helt enkelt var för bra för dagen. Slipper förhoppningsvis den positionen nu och ska ses med vinstchans ifall det löser sig.


5 Ivar Sånna slutade fyra näst senast i kungapokalen. Han har tävlat på mot kulltoppen och presterat bra utan att riktigt räcka till vinst i de sammanhangen. Får han rätt lopp så är det inte omöjligt att han kan utmana.

Kriterietvåan från förra året 6 Attack Diablo har egentligen inte alls fått till det sedan dess. Noterbart är att han aldrig startat över sprinterdistans tidigare. Gynnas om det blir högt tempo och får väl inte glömmas bort helt.

8 Tumble Dust har skördat fina resultat tidigare på kort distans i Sverige. Vann bl.a. svampen som tvååring och var ifjol tvåa i E3. Dåligt utgångsläge nu men lite extra intressant med Goop upp för första gången. Ska i första hand ses med vinstchans om det blir överpace.

V75-4
Storfavorit blir 3 Djali Boko som senast var alldeles lysande i ledningen. Då körde man barfota runt om för andra gången i karriären. Har för mig att jag läste någonstans att det inte blir samma balans nu i försöket. Det kan vara av vikt att ha koll på för de som ska spela! Det är ju kapacitetsmässigt en väldigt fin Nordström har men samtidigt väldigt osäker. Tycker dock att hästen visat sig från sin bättre sida i de två senaste loppen och kanske börjar man få bukt med honom. Når man ledningen så ska han ju såklart ses med god vinstchans ifall allt är som det ska.

1 Happy Days är ju också startsnabb och skulle möjligtvis kunna hålla ut favoriten ifall man ville. Nu tror jag dock att Takter nöjer sig med rygg ledaren i detta fall för att på så sätt ha god chans att nå en finalplats därifrån. Det är ju annars en häst som tränaren verkar hålla relativt högt. Han är ju rätt så grön i dessa sammanhang men med ett gynnsamt lopp i rygg ledaren så måste man väl räkna hästen som en utav de tidigaste motbuden.

Korvenouja var väldigt uppåt inför senaste starten på sin fina fyraåring 4 Jonesy och han såg ju riktigt läcker ut i rygg på Corky som vann på nytt rekord. Kanske t.o.m. att det fanns lite sparat i mål även om det troligtvis inte var mycket. Den finske hästen skrällvann ju Breeders förra året till över 50 gånger pengarna och visat sig duga mot de bästa i kullen tidigare. I mina ögon är han värsta motbudet mot favoriten och helt klart streckvärd till 12%. .

5 Breakbumper är svår att bedöma formen på med bara ett lopp i kroppen. Bergh är ju annars bra på att ställa i ordning när det vankas storlopp och visst finns grundkapaciteten där för att räcka långt i detta lopp. Har ju nått en pallplacering i smått otroliga 84% av loppen, många utav dom i starter mot kulltoppen. Kanske ändå inte är så jättehet på som vinnare då förberedelserna inte varit hundra.

V75-5
Ett roligt och öppet stayerlopp där det förmodligen krävs en del streck för att känna sig säker.

Utan att ha hundraprocentig koll så tror jag att 3 Hertig Shim borde ha bra chans att ta hand om den ledningen. Finns väl ingen anledning att släppa den ifrån sig sedan då han gått bra från den positionen tidigare. Från ledningen så måste han ju ses med viss chans att vinna detta lopp även om det finns flera andra bud

15 Alfas Da Vinci har ju varit överraskande bra i varje start. Har nu varit struken och står dessutom hårt inne i loppet. Känns väl fel att dissa hästen med tanke på de prestationer han gjort i år men med dessa förutsättningar är det bara ett streck i mängden.

6 Zonguldak, 11 Claes Boko och 12 Opitergium är de som förutom tidigare nämnda som är mest spelade hittills och bör också räknas tidigt.

I skrällväg så tycker jag dessa är intressanta:
9 Online D’Amour satt fast senast och visat god form en längre tid och kan vara ett roligt skrällstreck. Har ingen koll på vad man aviserat för balans på 8 Zinedine Bob men skulle den gå med optimal balans så är även den klart intressant till 2% på insatsen.
14 Labero Broline var väldigt fin i början av året i flera starter. Har sedan dess bara startat sporadiskt och nu är det nästan en månad sedan förra starten. Har dock gjort bra prestationer tidigare efter vila och extra intressant med Örjan upp till dagens lopp i jämförelse med Jimmy H Andersson som körde senast.

V75-6
Båda de två mest betrodda hästarna har ju alldeles för lite pengar på sig för sin kapacitet. Favoriten 3 Daryl Boko gör ju då och då riktiga topp prestationer som när han slog Ni Talar Bra Latin på Åby för fem starter sedan. En sådan prestation räcker såklart väldigt långt i denna omgivning. Kommer dock troligtvis få göra loppet den tunga vägen för att räcka till seger och känns därför given att gardera.

6 Oliver Kronos är en häst som man trodde skulle tjänat klart mycket mer pengar vid det här laget när man såg hästen i början av karriären. Nu är det regidebut hos Stenströmer och första gången Goop upp i sulkyn. Såklart väldigt intressanta ändringar på denna högkapabla sort. Har ju springsspår och är relativt snabb ut. Det förvånar mig inte om Goop tidigt får hästen till ledningen och då kan det vara så att hästen helt enkelt är bäst. Han har ju en väldigt knepig stil men trots det inte galopperat så ofta som man lätt kan få för sig när man ser hästen. Med hjälp av springsspåret och chans på tidig ledning så håller jag hästen som första häst här framförallt då han just nu bara är streckad till häften så mycket som favoriten.

Bakom är det väl relativt öppet. 1 Birmingham är väl en motiverad tredjehandare på läge+form. De andra har jag för dålig koll på för att uttala mig om rakt från huvudet.

V75-7
5 Your Highness är ett riktigt fint sto som trots att hon är miljonär tjänat alldeles för lite pengar. Har ju bara en start på de senaste 9 månaderna och det är ju såklart inte optimalt. Ska enligt tränaren vara väl förberedd men det är trotsallt svårt att komma tillbaka direkt och vinna i denna omgivning. Jag har inte superkoll på hur spetsstriden kan tänkas se ut men Pin Kronos är ju ruskigt snabb första biten och bör ha god chans att nå ledningen initialt. Då bör det ju finnas viss möjlighet att Goop kan överta ledningen tidigt och därifrån ökar ju såklart chanserna.

1 Pleasure Kronos har ju varit riktigt fin i sina två starter på svensk mark. Enligt stallet har man inte laddat tidigare och anser att hon ska kunna öppna bra. Skulle hon hålla ledningen så är detta hästen att slå men jag är väldigt osäker om hon kan hålla ut Pin Kronos. Riskerar då att fastna invändigt och är då helt plötsligt inte alls lika intressant.

12 Blended Scotch har en ruskig spurt att tillgå. Har framförallt varit som bäst med barfota runt om vilket jag läst att det även ska bli nu. Blir det lite tempo på vägen och det löser sig från spåret så är hon garanterat med och gör upp om segern. Avslutningen för tre starter sedan bakom Beer Summit var helt otrolig!

Bakom dessa tre är det väldigt jämnt mellan flera hästar. För mig är det i första hand 6 Xena Brick och 7 Youana som är intressanta om man vill gardera med fler.ck

8 Speedy Foxy Vicane har ju visat på bra form men möter bättre motstånd nu och har dessutom dåligt utgångsläge. Det är annars en häst som tjänat alldeles för lite pengar med tanke på kapaciteten.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 13:08   #123
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
2 Jarl af Solnäs (Peter Untersteiner) har gått fint hela året och levererar varje gång. Vi fick ett bra läge och allting ser bra ut. Plan A är att köra i täten. Nu möter han kanonhästar men vi hade flyt i spårdragningen och nu chansar vi. Jag tycker att han ska räknas. För han har visat färsk fin form och allting har känts bra i veckan, säger Peter.
Och det vet du lika väl som jag vad det (oftast) betyder...

"Plan A"...

Vi går ut o påstår att vi kör i spets men släpper förstås till den bästa hästen när övriga viker sig....

Men man vet ju aldrig...
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 14:19   #124
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hästen har ju verkligen visat att han trivs i ledningen så jag håller det nog som mest troligt att han kör där.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:41   #125
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hittar inget speciellt roligt på nätbolagen att spela till kvällens omgång även om jag kanske inte riktigt letat ihjäl mig.

2014-07-03 19:37TravJarl Af Solnäs 1 VINNARE 1 6.500


Är det spel som jag tycker var mest intressant. Hästen är spetsfavorit och körs troligtvis i den positionen om man kommer dit. Över kort distans bör vinstchansen från ledningen, där hästen tidigare aldrig förlorat, vara bättre än 15% även om det är hårdare emot nu än tidigare. Blir det rygg ledaren istället så sjunker såklart vinstchansen men sammtaget tycker jag det finns marginal för att det ska vara ett profitabelt spel.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-07-03 klockan 16:43.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 16:52   #126
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ja det är inte otänkbart. Frestande är det.


Jo den va riktigt fin. Men är ju favorit också som den kanske borde. Galoppen oroar ändå lite. Tycker Digital Frame är intressant till 3%.
Tänk att det bara är två månader sedan som man kunde lira Digital Frame som 3%are på v65an och till 20 gånger på vinnarspelen på nätbolagen i ett lopp för hästar som tjänat upp till 45 000 kr på Solvalla. Nu tillhör hon den absoluta toppen i kullen. Det går fort!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 12:44   #127
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Funderar på att skriva lite inför kvällens V75-omgång men vet inte riktigt vad. Har inte direkt pluggat på men har rätt så bra grundkoll på hästarna som startar. Finns det något som någon vill veta?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 12:50   #128
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Gärna lite fasta vinnar/platsspel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:05   #129
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:14   #130
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ingen kan taxera det bättre än statistiken.
Reijos twitter: https://twitter.com/StallLiljendahl/...22050204438528

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:38   #131
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Chanserna är nog inte större än 25%, kanske till och med mindre än så. En del relativt bra motståndare i fältet och för att nå topp två så kan inte Ohlsson safea speciellt mycket heller.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:45   #132
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Sugen på att förlora några öl ikväll?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:50   #133
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sugen på att förlora några öl ikväll?
Sorry, butiken än stängd. Nöjd och belåten med +1

Hade en bra konversation med Reijo angående RR för några veckor sedan. Om jag är lagom all in?
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:58   #134
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Sorry, butiken än stängd. Nöjd och belåten med +1

Hade en bra konversation med Reijo angående RR för några veckor sedan. Om jag är lagom all in?
Sa han att det blir felfritt? Allt annat kommer ju i andrahand om han är lika osäker som tidigare. Att hästen har en fruktansvärd kapacitet kan man ju se med egna ögon.

Man måste komma upp i viss omsättning för att kunna hämta ut sina öl. Det ska inte löna sig att vara en hit n runner!

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 14:04.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 14:06   #135
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sa han att det blir felfritt? Allt annat kommer ju i andrahand om han är lika osäker som tidigare. Att hästen har en fruktansvärd kapacitet kan man ju se med egna ögon.
Fanns en del tankar som ökade mina förhoppningar en aning åtminstone. Tycker inte de två senaste galopperna är enbart hästens fel. Senast fick han en häst i knät, och i starten innan borde Ohlsson (enligt mig) stöttat honom i sista sväng och kört på rakan istället.
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td