Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-10, 17:26   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

NicklasJ Travdagbok


Antar att jag inte behöver någon direkt presentation eftersom jag redan hängt här på Sharps i flera år och skrivit över 3000 inlägg redan.
Jag spelar idag uteslutande på trav när det kommer till sportsspel. Alla olika former som streckspelen, V/P och H2H osv.
Denna dagbok tänkte jag främst använda till att lägga ut analyser till travomgångar så att de inte försvinner bort i travtrådarna som brukar bli en 20-25 sidor.
Jag får rätt mycket frågor över PM som jag även tänkte att man kunde ställa här istället(ni får såklart skicka PM om ni vill). Ibland svarar jag rätt utförligt och då kan det vara roligt att fler kan läsa och ta del av det.
Kan även komma en del motiveringar till V/P/H2H spel som jag lagt i Spreadsheetet här. https://www.sharps.se/spreadsheet/28644

Kommer fortfarande vara aktiv i de andra travtrådarna också såklart. Min förhoppning är att dagboken kan hållas aktiv och levande och att upplägget uppskattas.

Kör väl igång så får vi se vad det utvecklas till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), trance_error (+5), zeke (+5), dzeno (+5), Sprite (+5), Seebbo (+5), Fulsprit (+5), MatsE (+5), johanl (+30), Calatan (+10), Trinity (+5), ajvide (+10), henkegbg (+1), flaque (+10), Farnod (+100), forbidden_closet (+10), Doc (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-10 klockan 17:32.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:31   #2
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kommer någon form av analys/genomgång inför V75 jackpotten imorgon eller på lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:32   #3
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Skoj, alltid kul när några av de mer kunninga här på sharps tar sig tid att delge sina analyser och synpunkter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 17:36   #4
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Cool ska följas, kunnig som du är så är det en självklarhet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-10, 18:17   #5
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Nice !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+5)
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 15:05   #6
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Tycker det är en rätt intressant omgång imorgon. Visserligen tråkiga Eskilstuna och många spetssegrar är väl att vänta. Men jackpot och rätt jämna lopp gör att det kan bli en okej utdelning ändå.
Hade gärna haft några fler timmar innanför västen men känns väl som att man har hygglig koll i alla fall på loppen. Ska läsa lite intervjuer och balansändringar och sen är jag redo att prestera!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 12:01   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Man ska aldrig skjuta upp saker. Har nu rejäl tidsbrist och tyvärr blir det en kort version idag med lite tankar om loppet. Skriver bara rakt av och hinner inte läsa igenom det och fixa eventuella stavfel eller fel i meningsuppbyggnad. Ta det för vad det är.

Avd1:
Ludde och Orione Spin nedstruken till spår 7 och jag tror det bär av mot ledningen. Narold Vox är det mycket skrik på men jag har inte sett något som visar på att hästen ska kunna hålla ut Ludde i starten. Kusk och balansbyte kan såklart ge en extra växel men jag håller Orione Spin som spetsfavorit och då kommer han förmodligen att köra där.
Hästen har tydligen haft lite svårt med andningen i loppen och man ska sätta på ngn halskrage för att hjälpa hästen i loppet. Slår det väl ut så kan det faktiskt gå från ledningen idag. 5% i alla fall för en spetsfavorit är för lite.
Claes Boko är bästa hästen men har ett knöligt läge. Spår 1 är visserligen gynsamt på lång distans men just för denna häst köper jag inte det resonemanget. Mycket handlar om ifall hästen hittar ut eller blir fast invändigt. 40% är för mycket i min värdering och därför inte jättehet även om det är en kanon.
Skulle Ludde köra i spets så öppnas ju loppet upp rejält. Narold Vox är bra och har fin form. Goop upp är säkert 20-30m extra. Kommer kanske få göra en del jobb själv och då är det inte säkert att det räcker hela vägen ändå. By Air och Västerbo Highflyer tillhör två av de bättre hästarna i loppet men har dåliga utgångslägen. Food Money till 3% är också intressant(Första gången barfota bak idag). Slagit bättre hästar än dessa tidigare och har förmodligen inte nått max i sin utveckling än.

Avd2.
Hade jag varit mer övertygad än vad jag är att Temperament skulle spetsa här så hade jag spikat hästen. Har jagat denna 10åriga(!) valack sen förra hösten och idag så är u förutsättningarna fina. Optimal balans och Torbjörn siktar nog på att försöka ta sig förbi Kebnekajse. Åke Linblom å andra sidan gör nog allt för att svara spets och det kan gå undan då båda hästar är snabba ut.
2 Blackline LG ,4 Bono Boko och 6 Misty Marke är ju också startsnabba men jag tror ingen utav dom kommer satsa på någon ledning idag.
Harvey Tornado gjorde ett kanonlopp senast. Krävs nog en liknande prestation igen för att vinna här. Aldrig kul att spika en häst som troligtvis kommer få göra allt grovjobb till 46%. 11 Dante Boko lite väl bortglömd idag även om bakspår är ett stort handikapp på Sundbyholm. Gillar även Fuzz och Star Advisor Joli som praktiskt taget är ostreckade.

Avd3.
Väldigt sällan man ser mig spika en storfavorit. Om man nu ska spika en i denna katergorin så är det hästar med just liknande förutsättningar som Formula One har idag.
Sitter ju i ledningen direkt och sen får han väl bestämma i lugnt tempo.
79% insatsprocent är fruktansvärt högt. Med gamla räknesättet med på klart över 90% av kupongerna. Eftersom det är kvallopp där även tvåan går vidare till final så ökar ju även segerchansen för favoriten från ledningen. Man är väl kanske inte helt ute och cyklar om man garderar en favorit som är så hårt spelad men man måste då även förstå att variansen blir EXTREMT hög.
Solvato snackas det ju mkt om. Veijos hästar brukar svara mycket bra på barfota balans och han tror det gäller även för denna häst. Tycker egentligen inte om att bygga för mycket av mina tankar/analyser på rena spekulationer som är svåra att veta något om i förhand. Ska ju dessutom slå en av Sveriges bästa frontrunners från dödens/andraspår hela vägen. Det händer nog inte oftare än de 3% hästen är streckad på just nu.

Avd4.
Öppet lärlingslopp. Super Photogenic favorit från bakspår med kanske loppets min erfarna lärling i sulkyn. Inte jättehett även om hästen tillhör de bättre i loppet.
Blir inte förvånad vilken häst som helst som vinner här. Därför tycker jag de hästar som är mest streckade är de minst intressanta. Marcus M Melander har skitstatistik på v75 och har väl inte rosat marknaden med bra styrningar. Det är ändå ett plus att han är ordinarie kusk på hästen till skillnad från de flesta motståndarna. Tycker även att han varit lite bättre sen han kom tillbaka från USA. Kanske har han skaffat sig lite skin på näsan. Hästen han kör Cutting Edge är i alla fall i riktigt fin ordning. Varit imponerande i flera starter och hästen tål att köras i dödens i detta motstånd.
Jag kommer ta många hästar i detta lopp. Kanske blir någon avancerad utgång med 2-3 hästar (typ 1,7,11).

Avd5.
Tillsamans med lärlingsloppet kanske det roligaste loppet idag. Det är inte de loppen med högst kvalité men där många hästar har chans och man på förhand inte riktigt vet hur det ska gå. Conrads Elsa har varit fin och är väl kanske en motiverad favorit. Aroma Grim klar andrahandare och nästan lika mycket strecvkad som favoriten. Tycker jag absolut inte speglar vinstchansen. För mig har hästen kanske 6-7% vinstchans och är klart överstreckad. Bästa hästen på tillägg är nog Wiss Shadow men vanligtvis är det svårt att vinna från 20m på Eskilstuna och många att runda.
Loppets mest itnressanta häst tycker jag 8 Nikita Broline är. Debuterade för PU senast och gjorde ett bra lopp som trea efter ett mycket tungt lopp. 8e spår behöver inte vara jätte dåligt i dessa stolopp. Dessutom är det första gången barfota runt om idag.
Funderar just nu på att spela med den som utgång mot tre hästar i lärlingsloppet.
Glöm inte Global On Fire som är jättegynnad av bfro. Gått så 1 gång tidigare och va då trea i mål i uttagningslopp till Stochampionatet.
Freja Sund och Echos Girl är väl också tidiga.
Har väldigt svårt att bena ut vem som spetsar. Echos Girl är ett bud men Jorma är ingen supervoltare. Många på främre volten är snabba i benen och mycket handlar nog om vem som lyckas volta bäst.

Avd6.
Jeepster är ruskigt startsnabb. Följer verkligen bilen. Jag tror hon tidigt sitter i ledningen. Finns garanterat ingen i yttre spåren som kan ta en längd i alla fall.
Racerbalansen på och Wallin vill köra i ledningen. Går väl inte helt att ignorera med de förutsättningarna även om hästen nog inte är den bästa i fältet. Trailing Edge har gått bfro två gånger tidigare och galopperat båda gångerna. Är för övrigt en häst som jag inte blir riktigt klog på. Är ibland riktigt bra och andra gånger ser hästen bara tråkig ut. Finns någonstans där inne en rätt bra kapacitet som man inte riktigt fått ut än. Mycket skrik på denna idag men jag känner mig osäker.
Castor Boko är väl bästa hästen. Första start hos BG och just nu anmäld bfro även fast jag hört han säga att det ska bli skor. Björn är tyvärr en utav de som är värst när det kommer till att ändra skobalans sent efter spelstopp till streckspelen. Just nu väldigt osäker på vad det blir för balans.
Sandra Volo är en annan snackhäst idag. Högt rankat runt om i tidningar och tips. Har ingen direkt känsla för att hon ska runda fältet. Tror helt enkelt att de där framme är för bra. I min analys har hon ungefär 7% vinstchans som hon just nu är spelad till.
Ponziopilato Stra är ju en riktig vinnartyp som inte ger sig. Spår 1 kanske inte är optimalt och han kan nog inte hålla ledningen. KLM Buymethemoon är lite väl bortglömd och kan plockas med. Gick inte så bra i Norge men har nu två lopp i kroppen och dessutom bra spår.


Avd7.
När jag gick igenom loppet första så räknade jag i princip bort Ludde idag med Archangel Am. Lång distans och bakspår är inga bra förutsättningar. Kommer bli ett lopp i andra och tredjespår och många extra meter att springa i jämförelse med dom på innerspåret.
De rapporter som kommer från Jägers och optimismen från stallet måste man väl ändå ta lite i beräkning. Ludde tror sig ha en häst som kommer bolla med kulltoppen i år. Hästen har ju dessutom aldrig förlorat felfri. Det troliga är väl en lugn start för att sedan sända till dödens när tempot bedarrar.
En annan som aldrig förlorat är storfavoriten Maverick Man. En enorm skalle verkar hästen ha och det troliga är väl att han kommer tidigt till ledningen. Får väl ändå anses vara den häst med bäst vinstchans i loppet. Jag tycker om Order To Fly som även han visat rätt inställning och utvecklats för varje lopp. I dag barfota bak för första gången. Svanstedts häst Ready For More var inte så mycket sämre än favoriten i senaste loppet och är väl inte helt borta. Vill även ha med 6 Arn Hammering 3%, 9 Appetizer och 11 Maya Macau som båda är streckade på 2%. Är ju tre långskott i detta sammanhang men som går bra och klarar tempo hela vägen som det kan bli här.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sprite (+2), Migge (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 12:38   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man ska aldrig skjuta upp saker. Har nu rejäl tidsbrist och tyvärr blir det en kort version idag med lite tankar om loppet. .
Är det vad du definierar som kort undra då hur lång en långversiont är?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), NicklasJ (+1)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 13:00   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 67
Sharp$: 1394
Standard

Intressant


Tack för en intressant analys, håller med föregående att hur ser den långa analysen ut? Jag vet att inte alla kan skriva så mycket men bra service med denna och Jens statistik sen är det upp till alla oss andra att sålla bland denna infon och krydda med sina egna tips. Förhoppningsvis är man då på god väg till en 7:a som ger en del klirr i kassan. nu är det bara att hålla tömmarna (ja, jag är göteborgare).

Keep up the good work.
gubjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 13:04   #10
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Är det vad du definierar som kort undra då hur lång en långversiont är?
Hehe hade bara 20 minuter på mig innan jag skulle få gäster så trodde det skulle bli lite kortare. Skrev bara helt fritt det första som kom huvudet och oftast så hade man kunnat skriva samma sak bättre i en kortare text om man läst igenom en gång. Blev lite längre än vad jag först trodde det skulle bli men långt ifrån det längsta som jag skrivit till V75/V86.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-12 klockan 13:06.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 13:32   #11
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Så fel man kan få i avdelning 1. Claes Boko vinner ju såklart nu när han lyckades hålla ledningen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 15:22   #12
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Blir lite DD spel.
Lutar åt spel på 4 mot 3,4,5,6,9,10,11 och 5 mot mot samma i andra.
Alla spel spelas med olika insatser utefter utdelning.
Kan bli ändring beroende på hur oddsen ser ut men detta är preliminärt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 15:33   #13
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Ibland ska man ha lite tur också. Blir ju som lägst 47 gånger med favoriten i andra avdelningen
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 15:45   #14
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Blir lite DD spel.
Lutar åt spel på 4 mot 3,4,5,6,9,10,11 och 5 mot mot samma i andra.
Alla spel spelas med olika insatser utefter utdelning.
Kan bli ändring beroende på hur oddsen ser ut men detta är preliminärt.
Där var du rätt på det, hoppas på halvskräll för dej i andra nu då !!
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 16:06   #15
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Där var du rätt på det, hoppas på halvskräll för dej i andra nu då !!
Ja, skräll eller inte spelade ingen roll. Hade fått lika mycket med alla
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 16:09   #16
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ja, skräll eller inte spelade ingen roll. Hade fått lika mycket med alla
Snyggt! Vad blev oddset? Måste ha blivit en hel del högre än drygt 3 i odds väl om du viktade insatserna? (47ggr/14 kombinationer)

Om du nu inte spelade raket och fick betydligt högre än 47 ggr. Det lönar sig väl alltid på favoriten i V75-7 sen de införde påsen med extra vinnarspel.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv

Senast redigerad av Sprite den 2014-04-12 klockan 16:11.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 16:23   #17
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Snyggt! Vad blev oddset? Måste ha blivit en hel del högre än drygt 3 i odds väl om du viktade insatserna? (47ggr/14 kombinationer)

Om du nu inte spelade raket och fick betydligt högre än 47 ggr. Det lönar sig väl alltid på favoriten i V75-7 sen de införde påsen med extra vinnarspel.
Ja det blev högre. Medelinsatsen va klart lägre än just för denna rad. Nej va ingen raket tyvärr. Inte trodde man oddset på Maverick Man skulle ligga på 2,8 vid start.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 01:12   #18
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Årgångsloppen fortsätter ha svårt att få ihop hästar. Imorgon startar ett fyraåringslopp på Bergsåker med 5 hästar till start. Hög klass på de hästar som är med men riktigt tråkigt att inte fler anmäler.

Morgondagens behållning blir väl att se årsdebuterande Nahar. Ser ut att vara en väldigt överkomlig uppgift som han ställs för men blir dessutom ruskigt stor favorit.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 08:45   #19
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Årgångsloppen fortsätter ha svårt att få ihop hästar. Imorgon startar ett fyraåringslopp på Bergsåker med 5 hästar till start. Hög klass på de hästar som är med men riktigt tråkigt att inte fler anmäler.

Morgondagens behållning blir väl att se årsdebuterande Nahar. Ser ut att vara en väldigt överkomlig uppgift som han ställs för men blir dessutom ruskigt stor favorit.

Dunderfavoriter som inte startat på länge får man nog vara försiktig med. Lex formula one
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 09:28   #20
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Dunderfavoriter som inte startat på länge får man nog vara försiktig med. Lex formula one
Det är en bra utgångspunkt att alltid vara kritisk till storfavoriter. Det är sällan de har lika bra chans som procenten de är spelade till.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 13:55   #21
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nu börjar det bli dags för Elitloppsinbjudningarna. Vilka vill ni se i årets upplaga och vem tror ni vinner?

Själv är jag väldigt spänd på Caballion. Äntligen kom tränarbytet som hela trav Sverige skrikit på i flera år. Hästen har en otrolig kapacitet men har sällan fått ut det i lopp. Det går inte att komma ifrån att hästen varit ett stort misslyckande för bröderna Larsson. Lyckas man hitta rätt nere i Frankrike med hästen så skulle det inte förvåna mig om det blir en Commander Crow förvandling.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-13 klockan 14:11.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 14:27   #22
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Tror Pdm vinner om örjan kör lite offensivt, om han nu kommer köra den.

Senast redigerad av trance_error den 2014-04-13 klockan 14:28.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 15:29   #23
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Håller sig DD 7-2 över 9 så blir det en peng där.
Kan bli någon mer kombination.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 15:35   #24
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tror Pdm vinner om örjan kör lite offensivt, om han nu kommer köra den.
Vi får se vilka som kommer från andra sidan atlanten. Kommer någon utav de bättre därifrån så tycker jag nog de får hålla som favoriten.
PDM är skör men om den är i full form och får ett någorlunda bra lopp så kan han absolut vinna. Tror dock 2 starter missgynnar hästen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 15:47   #25
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Håller sig DD 7-2 över 9 så blir det en peng där.
Kan bli någon mer kombination.
Blev inget spel på 7-2 eftersom oddset var för lågt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:05   #26
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Blev inget spel på 7-2 eftersom oddset var för lågt.
Sju startande i DD 1...hur blir det med utbetalning på plats?

Är det plats 1-2 eller plats 1-3 som gäller?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:09   #27
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Sju startande i DD 1...hur blir det med utbetalning på plats?

Är det plats 1-2 eller plats 1-3 som gäller?

Det är 3 platser som gäller när det är 7 hästar eller fler i ett lopp. 6 hästar och mindre, då är det 2 platser som är pengagivande...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:12   #28
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det är 3 platser som gäller när det är 7 hästar eller fler i ett lopp. 6 hästar och mindre, då är det 2 platser som är pengagivande...

Inlägg borttagen! ATG har tydligen ändrat platsordningen i avd. 5...

Senast redigerad av Migge den 2014-04-13 klockan 16:16.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:15   #29
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pixel Chic, nummer 5, DD1 blev diskad - menar du nummer 3, Mellby Vargtass?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:31   #30
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Pixel Chic, nummer 5, DD1 blev diskad - menar du nummer 3, Mellby Vargtass?
Nä, jag menade nr 5...detta resultatet lades ut en kort stund efter målgång på atg.se men nu när jag tittade en stund senare ser jag att nr 5 är diskad istället!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 16:36   #31
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Nä, jag menade nr 5...detta resultatet lades ut en kort stund efter målgång på atg.se men nu när jag tittade en stund senare ser jag att nr 5 är diskad istället!

Surt! De var för snabba, alltså - men skall inte ATG vänta på resultatet från måldomartornet och banans kontrollant INNAN resultatet läggs ut på deras sajter...?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 17:36   #32
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nu börjar det bli dags för Elitloppsinbjudningarna. Vilka vill ni se i årets upplaga och vem tror ni vinner?

Själv är jag väldigt spänd på Caballion. Äntligen kom tränarbytet som hela trav Sverige skrikit på i flera år. Hästen har en otrolig kapacitet men har sällan fått ut det i lopp. Det går inte att komma ifrån att hästen varit ett stort misslyckande för bröderna Larsson. Lyckas man hitta rätt nere i Frankrike med hästen så skulle det inte förvåna mig om det blir en Commander Crow förvandling.
Vi får ju i alla fall med 2 trötta snabbloppare från 2 gulddivisionslopp, har man inte provat det konceptet förr med katastrofal utgång.
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-14, 21:05   #33
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Vi får ju i alla fall med 2 trötta snabbloppare från 2 gulddivisionslopp, har man inte provat det konceptet förr med katastrofal utgång.
Jag kan se både för och nackdelar med detta. Men det gäller helt klart att man får in bra deltagare till loppen nu annars så bakslår det direkt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-17, 22:41   #34
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 1 636
Sharp$: 61
Standard

Åh jag har helt missat denna sida utav Sharpş. Tackar på förhand!
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-25, 23:48   #35
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Inser att denna text blev lite väl lång. Kanske borde skriva en innehållsförteckning så ni vet var ni ska leta om ni inte vill skumma igenom allt.
Orkar inte ens själv läsa igenom det så ta det för vad det är.

Olympiatravet imorgon alltså på Åby och inte bara fin sport utan även en rätt intressant spelomgång. Åtminstonde tyckte jag det vid första anblicken med en del överspelade hästar och intressanta lågprocentare. MEN man blir aldrig glad när man inser att det man kommit fram till ligger rätt så nära vad resten av tipskåren också har hittat i samma lopparkiv.

Avdelning 1.
Fint femåringslopp för ston startar igång omgången. 1 Youana är just nu knapp favorit före 3 Sahara Fairytale och det är nog helt rätt också ur ett vinstchansperspektiv. Timo som är med och deläger 3 Sahara Fairytale skriver på spelvärde.se att han helst ser att hästen får ett rygglopp i rygg på ledaren och skulle dessutom betona detta för Ludde.
Är inte helt säker på att varken Ludde lyssnar till detta eller att man lyckas få ner Sahara Fairytale i rygg på ledaren då Twigs Voici är snabb bakom och kanske kan hålla ryggen. Då kan det strula för både favoriten och andrahandaren för då lär Ludde gasa på mot ledningen. 1 Youana kanske då släpper i sin tur och vid det scenariot är nog loppet rätt så låst på dessa två. Finns ingen i loppet som är bra nog att vinna från dödens här.
Å andra sidan om man bestämmer sig för att ta emot Ludde så kan loppet öppna sig för andra hästar.
Har för övrigt försökt få fram skobalansen på Youana men inte hittat något. Har ju bara gått en gång barfota runt om och vann då enkelt BC förra året på 12.3 full väg. Blir det samma balans imorgon så får man nog lägga på ett par extra procent på favoritens vinstchans.

Intressanta hästar bakom de två favoriterna tycker jag 4 Mousse är som senast debuterade i regi Redén och satt fast med mycket krafter kvar. Daniel lät rätt så positiv inför förra starten och stoet borde kunna vara ännu lite bättre till denna start. Har ju ett fint startspår och troligtvis ger man hästen en sargresa och med rätt löpningsförlopp kan det finnas krafter kvar tillslut. Ingves upp för första gången och 4% på insatsen är för lite tycker jag.

7 Gisela Ås har fyra nollor i raden och därför lite extra motivation för att prestera här för att slippa gå ut i p21 lopp. Har ju inte alls presterat i loppen i år men enligt Wallman så ska hästen träna väldigt bra. Stoet gjorde några kanonlopp förra året som står sig väldigt högt i detta motstånd. Nu blir det öppet huvudlag istället för norskt som senast som hon inte alls svarade bra på. Om Roger W tar ut henne i ett sånt här lopp så tror jag att han förväntar sig en klart bättre prestation. Minus på spåret som inte är bra.
5 insats% gör henne i alla fall tidig som gardering.


Avdelning 2
1 Pedro Bi just nu omgångens största favorit, i avdelning 2, klass 1 försök till Elitloppshelgen. Är ju hästen med bäst vinstchans av alla hästar i loppet, men för mig klart överstreckad från spår 1 och rätt så bra motstånd. 1 Pedro Bi är en häst som ofta blir väldigt betrodd. Har i sina 14 starter sen han kom till Reijo vid tre tillfällen spelats till vinnarodds över 3 gånger (3.3, 3.1 och 6.0) på ATG. Har vunnit 50% av de loppen vilket ändå får anses som klart bra.
Favoriten är rätt snabb ut men jag är inte helt säker på att han håller ut de utvändiga. Framförallt är 2 Alec Hornline,4 Send In The Clowns och 6 Black Line L.G som är snabba. Spår 1 är inte ett speciellt bra spår för en häst som är storfavorit och där risken finns att man inte kan hålla ledningen. I mitt huvud har hästen inte 57% vinstchans. Kanske snarare 25-28% imorgon.

Eftersom 2 Alec Hornline bara är streckad på 9% just nu så rankar jag den först. Var ruskig i årsdebuten och har sedan fått 3 bakspår i rad på V75. Kan möjligen själv ta sig förbi favoriten men samtidigt tror jag att alla de andra på startvolten förutom 1 Pedro Bi släpper till 2 Alec Hornline om de tar sig till ledningen.
4 Send In The Clowns är rätt så klar andrahandare just nu på insatsfördelningen. Anders Svanstedt är riktigt uppåt på sin häst men jag gillar inte riktigt det jag sett på sistone.

3 Formation och 6 Black Line L.G tycker jag är mycket intressant till väldigt låga insatsprocent.
3 Formation är en skör häst som bara startat 32 gånger trots att han är 7 år. Kan få ett bra lopp från spår 3 och motståndet avskräcker inte hästen som i Januari var 3a bakom Castor Boko och Riff Kronos.

6 Black Line L.G är riktigt startsnabb om man skickar iväg hästen. Har enligt tränaren bara en speed att tillgå och därför vill man ogärna köra för fullt från start. Har sedan storskrällen på V75 för 3 starter sedan suttit fast i 2 lopp och inte körts för fullt.
Är ju absolut inte någon jättehet vinstchans men absolut intressant till 1%.
Så som mina tankegångar går just nu tror jag att jag kommer spela utgång på Alec Hornline med flertalet hästar bakom men det är absolut inte skrivet i sten.
Kan tillägga att även om 8 Fredericks Laukko har ett mycket dåligt utgångsläge så låter Reijo mycket opitmistisk om hästen. Optimal balans på och gjorde en riktigt fin avslutning senast.

Avdelning 3
Olympiatravsfinal och ett riktigt getingbo.
Utan hästar som Sebastian K, Commander Crowe och Maharajah så försvinner en stor del utav spetsigheten i storloppen. Kvar är en grupp hästar som är klart mer jämna och åtminstonde 8 av 10 hästar i finalen får väl anses vara väldigt nära varandra kapacitetmässigt. De två sämre hästarna har ju dessutom fått fina lägen i spår 1 och 2.

Hade nog inte trott när jag såg listan på söndagskväll att Raja Mirchi skulle bli favorit. Är visserligen hästen med den förmodade högsta kapaciteten i fältet och en utav mina personliga favorithästar men blev ju "wild card" inbjuden till finalen efter att ha misslyckats i 2 kvallopp.
Önskar att 5 Raja Mirchi ska få visa sin otroliga kapacitet och fullkomligt krossa fältet med barfota balansen som är aviserad. Men samtidigt måste man vara objektiv i sina bedömningar som spelare och då måste jag spela emot då det helt enkelt agerar alldeles för ojämnt och har lätt till galopp i snabba öppningar/avslutningar.

På strecken just nu tycker jag 3 Mr Picolit är den absolut mest intressanta. 7% på en häst som troligtvis kommer få ett bra lopp i rygg ledaren/ tredje inner. Låter riktigt påställt från stallet och dessutom har hästen fått två helt perfekta lopp innanför västen där man inte behövt tömma honom.

Det är så jämt i detta års Olympiatrav att löpningsförloppet kommer vara helt avgörande. Därför är det jobbigt när man försöker bena ut vad som ska hända när en sån osäker häst och kusk som Raja/Ludde spelar en så stor huvudroll i starten av loppet.
Har ändrat tankar angående hur jag ska spela i detta lopp flera gånger per dag hela veckan. Just nu funderar jag på utgång på bara 3 Mr Picolit eller också med 5 Raja Mirchi.

Avdelning 4
3 Hobard jättefavorit i loppet och omgångens näst största. Den här hästen har visat på riktigt fin kapacitet och nu ska man dessutom rycka skorna runt om för första gången. Det är en häst som jag följ och absolut trott ska kunna räcka till i klass 2 på v75 MEN det är några andra bra emot och hästen har blivit alldeles för hårt streckad.
Det är framförallt två hästar som jag vill ha med och på grund av sina låga streckprocent väljer att ranka högre.

1 Reims Gasti är en häst som jag tror vi inte fått sedet bästa av än. Dessutom får man Björn Goop upp för första gången vilket är en klar skillnad jämfört med Fredrik B Larsson som körde senast. Spår 1 är ett intressant utgångsläge och Björn kan nog få iväg honom rätt bra från start. 7% är för lite.

En annan som just nu är spelad till 7% är 6 Salina DK. Väldigt betrodd näst senast på v75 från Momarken. Galopperade då i starten men gjorde en väldigt bra avslutning som 4a i vida spår. Vann senast lätt efter sista halvvarvet i 3e spår i enklare omgivning i Danmark. Blivit bortglömd nu och ska absolut inte nonchaleras. För mig första häst om man tar den låga insatsprocenten i beaktning.

Bakom dessa får man väl inte glömma bort:10 Ni Talar Bra Latin , som gör bra lopp hela tiden, 9 Kincannon Hannover ,som Örjan kör för första gången och dessutom bfro och i nya Ghost vagnen och 2 Nissan Broline som senast debuterade för PU och vann i enklare motstånd.

Avdelning 5
Relativt öppet stayerlopp. Just nu är 3 Kemas Magic favorit. Hästen va väldigt fin senast och här luktar det tidig ledning. Dessutom plockar man av framskorna så som hästen gick i debuten för Fredrik Persson när hästen såg så bra ut.
Man ska absolut inte nonchalera spetshästen i sånna här långlopp. Speciellt inte om hästen dessutom är rätt bra. Därför är det väl inte så konstigt att Kemas blir favorit. Man ska dock inte glömma att Fredrik Persson inte vunnit på v75 sedan 2011.

Första motbuden enligt mig är 7 Costatantisoldi som i princip gör bra lopp varje gång. Har trots det inte vunnit i Sverige och det går inte att blunda för det. Dessutom så är Pekka Korpi absolut ingen favoritkusk. Hästen är tillräckligt bra för att kunna vinna men det krävs han inte får ett alltför tungt lopp.
Tycker loppet är öppet och flera av det betrodda såsom t.ex 9 Alfas Da Vinci och 12 Paying Guest kan absolut vinna om inte favoriten spårar runt om. Väljer att istället skriva om två mindre betrodda hästar.

5 Uno De Joflo var nere i Frankrike en sväng men fungerade inte alls där. Har nu ett lopp i kroppen efter de misslyckade sejouren och va då 3a långt bakom Mellby Viking och On Hold. Inte så mycket att säga om det förutom att hästen fick en bra genomkörare. Visade i slutet av förra året att hästen utvecklats. Är inte ens top 5 i loppet om man man går efter vinstchans men är också bara spelad på 2% och därför intressant.
10 Paolo America har också en misslyckad sväng i Frankrike i bagaget. Man hade nog detta lopp i tankarna när man senast var ute på kort distans i debuten efter vila för att få lite fart i benen. Nu är det springspår på tillägg vilket såklart är chansartat. Som 2%are kan det dock vara intressant om han lyckas komma iväg bra. Gjorde några fina lopp förra året som räcker långt i detta motstånd. Bara 5 år och troligtvis fortfarande i utveckling.

Avdelning 6
Ludde favorit igen denna gång med 6 Olympic Kronos. Hästen är riktigt kapabel och gjorde ju ett jättebra lopp senast. Olympic är snabb ut och Ludde lär nog pröva framåt för spets. Är lite osäker på om han släpps dit eller om Daniel Olsson svarar med min förste rankade häst.
1 Arazi Boko håller jag som bäst vinstchans i loppet.
Hästen är väldigt startsnabb och jag tror inte 4 Democrat som också är riktigt snabb tar sig förbi. Sen kan man välja om man vill köra i spets eller släppa till Ludde. Framförallt har jag Åbyloppet den 21 September på näthinnan där man körde i spets och vann enkelt i med flera längder i ett bra silverlopp. Har haft dåliga lägen enda sedan dess och nu äntligen spetsläge. Daniel Olsson är dessutom inte känd som någon som lägger sig på rygg och släpper även om jag tror hästen har bra chans även från rygg ledaren.

Bakom dessa tycker jag 3 By Air med lopp i kroppen och bra läge är intressant. Verkar också tycka om Åby och har 3 segrar på 3 starter på banan.
Fjärdehäst för mig är 9 Rebus som har visat bra form på slutet. Spurtar nog fint även imorgon.
Ett riktigt långskott är 7 Online D'Amour som är streckad på 1% just nu. Gått bra i varje lopp i år. Lite hårdare emot nu och vanligtvis räcker inte hästen till, dessutom ett dåligt spår. Men samtidigt i princip ostreckad. För mig mer intressant än andra mer streckade.

8 Nougat Ås hade väl varit favorit i detta lopp om det körts för 2 månader sedan.
Inte startat på ett tag och ett dåligt utgångsläge gör den inte speciellt intressant för mig även om den "bara" är spelad till 7%.
2 Scirocco Sisa blir hårt betrodd men jag har inte riktigt tagit hästen till mig. Klart hårdare emot nu än de lopp som den danske hästen vunnit i Sverige. Bra läge för att få ett okej löpningsförlopp men jag tror inte hästen är mogen att vinna i detta motstånd.

Avdelning 7
Ännu en storfavorit i form av 1 Paramount. Jag var rätt så säker på att att favoriten skulle få svårt att hålla ledningen från innerspår men så hör jag att kusken Ingves är helt bombsäker på att han kommer göra det. Det gör det såklart mer besvärligt men samtidigt måste man ändå lita mer till det som man själv sett. Det kan vara så att på grund av flera snabba så kanske Ingves kan lyckas hålla ut den snabbaste av de alla 4 Mr Pellegrino som jag ändå håller som spetsfavorit. 2 Kaiser Broline är också väldigt snabb och Anders Svanstedt verkar vara sugen på att satsa ordentligt för att leda detta runt om.

Låter alltså som att det kan bli en ordentlig körning inledningsvis. Men jag tror inte det spelar någon roll. Dessa fyra hästar som startar från 1-4 klarar av att köras i 11 fart hela vägen på en fin Åbybana imorgon.
Eftersom jag har 4 Mr Pellegrino som liten spetsfavorit så håller jag den även som förste rankad. Denna häst har varit ruskigt bra i år. Är som bäst i spets men vann v75 för 3 starter sedan från dödens i imponerande stil.
1 Paramount ska absolut inte nonchaleras som segerbud. Är lite väl överstreckad men har rätt bra vinstchans vare sig det blir spets eller ryggresa.

Bakom dessa två håller jag 2 Kaiser Broline och 3 KLM Buymethemoon främst. Har bra spår och kommer troligtvis få fina resor med tätkänning.
KLM Buymethemoon vann i bronsdivisionen senast för två veckor sedan efter en bra resa. Är bortglömd nu ännu en gång och bara streckad på 6% från ett bra läge mot liknande motstånd.
Intressant är ju även norske gästen 9 Mc Steamy som kommer med fina 12 vinster på 19 starter. Verkar vara okej ut och kanske kan hamna rätt bra på det med snabba ryggar framför sig. Vann senast på 12.5 från ledningen och det verkade vara långt ifrån slutsålt i mål.
12 Castor Boko är väl loppets mest kapabla häst men har samtidigt lottats till det sämsta spåret. Har dessutom lite svårbedömd form sen regibytet och vilan. Såg ut som en vinnare senast men galopperade då i ledningen.
Jag kommer nog inte att ha med hästen imorgon. På en fin bana så springer hästarna där framme hela vägen in i mål. Från spår 12 hamnar nog Castor Boko bland de sista och ska då runt fältet och ta in på hästarna där framme. Har heller inte visat sig vara en häst som man kör fram i dödens med om tempot skulle bedarra. Måste till kraftig överpace för att det ska gå imorgon från det läget.

För att summera analysen så går mina tankar just nu i att spika 1 Arazi Boko i avdelning 6. Sedan finns det flera intressanta spik/utgångsförslag som inte är så hårt streckade. De jag främst har i tanke är:
Avdelning 1: 1 Youana
Avdelning 2: 2 Alec Hornline
Avdelning 3: 3 Mr Picolit / 5 Raja Mirchi
Avdelning 4: 1 Reims Gasti / 6 Salina D.K
Avdelning 7: 4 Mr Pellegrino

Lycka till! Hoppas vi får jobba in en ny miljonvinst på Sharps imorgon!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+10), Farnod (+10), Helge (+100), trance_error (+50), korpo (+7), solum (+5), Sprite (+10), ajvide (+5), smak (+5), basiak (+100), Grnvit (+50)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-25 klockan 23:49.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 00:23   #36
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Inser att denna text blev lite väl lång. Kanske borde skriva en innehållsförteckning så ni vet var ni ska leta om ni inte vill skumma igenom allt.
Orkar inte ens själv läsa igenom det så ta det för vad det är.

Olympiatravet imorgon alltså på Åby och inte bara fin sport utan även en rätt intressant spelomgång. Åtminstonde tyckte jag det vid första anblicken med en del överspelade hästar och intressanta lågprocentare. MEN man blir aldrig glad när man inser att det man kommit fram till ligger rätt så nära vad resten av tipskåren också har hittat i samma lopparkiv.

Avdelning 1.
Fint femåringslopp för ston startar igång omgången. 1 Youana är just nu knapp favorit före 3 Sahara Fairytale och det är nog helt rätt också ur ett vinstchansperspektiv. Timo som är med och deläger 3 Sahara Fairytale skriver på spelvärde.se att han helst ser att hästen får ett rygglopp i rygg på ledaren och skulle dessutom betona detta för Ludde.
Är inte helt säker på att varken Ludde lyssnar till detta eller att man lyckas få ner Sahara Fairytale i rygg på ledaren då Twigs Voici är snabb bakom och kanske kan hålla ryggen. Då kan det strula för både favoriten och andrahandaren för då lär Ludde gasa på mot ledningen. 1 Youana kanske då släpper i sin tur och vid det scenariot är nog loppet rätt så låst på dessa två. Finns ingen i loppet som är bra nog att vinna från dödens här.
Å andra sidan om man bestämmer sig för att ta emot Ludde så kan loppet öppna sig för andra hästar.
Har för övrigt försökt få fram skobalansen på Youana men inte hittat något. Har ju bara gått en gång barfota runt om och vann då enkelt BC förra året på 12.3 full väg. Blir det samma balans imorgon så får man nog lägga på ett par extra procent på favoritens vinstchans.

Intressanta hästar bakom de två favoriterna tycker jag 4 Mousse är som senast debuterade i regi Redén och satt fast med mycket krafter kvar. Daniel lät rätt så positiv inför förra starten och stoet borde kunna vara ännu lite bättre till denna start. Har ju ett fint startspår och troligtvis ger man hästen en sargresa och med rätt löpningsförlopp kan det finnas krafter kvar tillslut. Ingves upp för första gången och 4% på insatsen är för lite tycker jag.

7 Gisela Ås har fyra nollor i raden och därför lite extra motivation för att prestera här för att slippa gå ut i p21 lopp. Har ju inte alls presterat i loppen i år men enligt Wallman så ska hästen träna väldigt bra. Stoet gjorde några kanonlopp förra året som står sig väldigt högt i detta motstånd. Nu blir det öppet huvudlag istället för norskt som senast som hon inte alls svarade bra på. Om Roger W tar ut henne i ett sånt här lopp så tror jag att han förväntar sig en klart bättre prestation. Minus på spåret som inte är bra.
5 insats% gör henne i alla fall tidig som gardering.


Avdelning 2
1 Pedro Bi just nu omgångens största favorit, i avdelning 2, klass 1 försök till Elitloppshelgen. Är ju hästen med bäst vinstchans av alla hästar i loppet, men för mig klart överstreckad från spår 1 och rätt så bra motstånd. 1 Pedro Bi är en häst som ofta blir väldigt betrodd. Har i sina 14 starter sen han kom till Reijo vid tre tillfällen spelats till vinnarodds över 3 gånger (3.3, 3.1 och 6.0) på ATG. Har vunnit 50% av de loppen vilket ändå får anses som klart bra.
Favoriten är rätt snabb ut men jag är inte helt säker på att han håller ut de utvändiga. Framförallt är 2 Alec Hornline,4 Send In The Clowns och 6 Black Line L.G som är snabba. Spår 1 är inte ett speciellt bra spår för en häst som är storfavorit och där risken finns att man inte kan hålla ledningen. I mitt huvud har hästen inte 57% vinstchans. Kanske snarare 25-28% imorgon.

Eftersom 2 Alec Hornline bara är streckad på 9% just nu så rankar jag den först. Var ruskig i årsdebuten och har sedan fått 3 bakspår i rad på V75. Kan möjligen själv ta sig förbi favoriten men samtidigt tror jag att alla de andra på startvolten förutom 1 Pedro Bi släpper till 2 Alec Hornline om de tar sig till ledningen.
4 Send In The Clowns är rätt så klar andrahandare just nu på insatsfördelningen. Anders Svanstedt är riktigt uppåt på sin häst men jag gillar inte riktigt det jag sett på sistone.

3 Formation och 6 Black Line L.G tycker jag är mycket intressant till väldigt låga insatsprocent.
3 Formation är en skör häst som bara startat 32 gånger trots att han är 7 år. Kan få ett bra lopp från spår 3 och motståndet avskräcker inte hästen som i Januari var 3a bakom Castor Boko och Riff Kronos.

6 Black Line L.G är riktigt startsnabb om man skickar iväg hästen. Har enligt tränaren bara en speed att tillgå och därför vill man ogärna köra för fullt från start. Har sedan storskrällen på V75 för 3 starter sedan suttit fast i 2 lopp och inte körts för fullt.
Är ju absolut inte någon jättehet vinstchans men absolut intressant till 1%.
Så som mina tankegångar går just nu tror jag att jag kommer spela utgång på Alec Hornline med flertalet hästar bakom men det är absolut inte skrivet i sten.
Kan tillägga att även om 8 Fredericks Laukko har ett mycket dåligt utgångsläge så låter Reijo mycket opitmistisk om hästen. Optimal balans på och gjorde en riktigt fin avslutning senast.

Avdelning 3
Olympiatravsfinal och ett riktigt getingbo.
Utan hästar som Sebastian K, Commander Crowe och Maharajah så försvinner en stor del utav spetsigheten i storloppen. Kvar är en grupp hästar som är klart mer jämna och åtminstonde 8 av 10 hästar i finalen får väl anses vara väldigt nära varandra kapacitetmässigt. De två sämre hästarna har ju dessutom fått fina lägen i spår 1 och 2.

Hade nog inte trott när jag såg listan på söndagskväll att Raja Mirchi skulle bli favorit. Är visserligen hästen med den förmodade högsta kapaciteten i fältet och en utav mina personliga favorithästar men blev ju "wild card" inbjuden till finalen efter att ha misslyckats i 2 kvallopp.
Önskar att 5 Raja Mirchi ska få visa sin otroliga kapacitet och fullkomligt krossa fältet med barfota balansen som är aviserad. Men samtidigt måste man vara objektiv i sina bedömningar som spelare och då måste jag spela emot då det helt enkelt agerar alldeles för ojämnt och har lätt till galopp i snabba öppningar/avslutningar.

På strecken just nu tycker jag 3 Mr Picolit är den absolut mest intressanta. 7% på en häst som troligtvis kommer få ett bra lopp i rygg ledaren/ tredje inner. Låter riktigt påställt från stallet och dessutom har hästen fått två helt perfekta lopp innanför västen där man inte behövt tömma honom.

Det är så jämt i detta års Olympiatrav att löpningsförloppet kommer vara helt avgörande. Därför är det jobbigt när man försöker bena ut vad som ska hända när en sån osäker häst och kusk som Raja/Ludde spelar en så stor huvudroll i starten av loppet.
Har ändrat tankar angående hur jag ska spela i detta lopp flera gånger per dag hela veckan. Just nu funderar jag på utgång på bara 3 Mr Picolit eller också med 5 Raja Mirchi.

Avdelning 4
3 Hobard jättefavorit i loppet och omgångens näst största. Den här hästen har visat på riktigt fin kapacitet och nu ska man dessutom rycka skorna runt om för första gången. Det är en häst som jag följ och absolut trott ska kunna räcka till i klass 2 på v75 MEN det är några andra bra emot och hästen har blivit alldeles för hårt streckad.
Det är framförallt två hästar som jag vill ha med och på grund av sina låga streckprocent väljer att ranka högre.

1 Reims Gasti är en häst som jag tror vi inte fått sedet bästa av än. Dessutom får man Björn Goop upp för första gången vilket är en klar skillnad jämfört med Fredrik B Larsson som körde senast. Spår 1 är ett intressant utgångsläge och Björn kan nog få iväg honom rätt bra från start. 7% är för lite.

En annan som just nu är spelad till 7% är 6 Salina DK. Väldigt betrodd näst senast på v75 från Momarken. Galopperade då i starten men gjorde en väldigt bra avslutning som 4a i vida spår. Vann senast lätt efter sista halvvarvet i 3e spår i enklare omgivning i Danmark. Blivit bortglömd nu och ska absolut inte nonchaleras. För mig första häst om man tar den låga insatsprocenten i beaktning.

Bakom dessa får man väl inte glömma bort:10 Ni Talar Bra Latin , som gör bra lopp hela tiden, 9 Kincannon Hannover ,som Örjan kör för första gången och dessutom bfro och i nya Ghost vagnen och 2 Nissan Broline som senast debuterade för PU och vann i enklare motstånd.

Avdelning 5
Relativt öppet stayerlopp. Just nu är 3 Kemas Magic favorit. Hästen va väldigt fin senast och här luktar det tidig ledning. Dessutom plockar man av framskorna så som hästen gick i debuten för Fredrik Persson när hästen såg så bra ut.
Man ska absolut inte nonchalera spetshästen i sånna här långlopp. Speciellt inte om hästen dessutom är rätt bra. Därför är det väl inte så konstigt att Kemas blir favorit. Man ska dock inte glömma att Fredrik Persson inte vunnit på v75 sedan 2011.

Första motbuden enligt mig är 7 Costatantisoldi som i princip gör bra lopp varje gång. Har trots det inte vunnit i Sverige och det går inte att blunda för det. Dessutom så är Pekka Korpi absolut ingen favoritkusk. Hästen är tillräckligt bra för att kunna vinna men det krävs han inte får ett alltför tungt lopp.
Tycker loppet är öppet och flera av det betrodda såsom t.ex 9 Alfas Da Vinci och 12 Paying Guest kan absolut vinna om inte favoriten spårar runt om. Väljer att istället skriva om två mindre betrodda hästar.

5 Uno De Joflo var nere i Frankrike en sväng men fungerade inte alls där. Har nu ett lopp i kroppen efter de misslyckade sejouren och va då 3a långt bakom Mellby Viking och On Hold. Inte så mycket att säga om det förutom att hästen fick en bra genomkörare. Visade i slutet av förra året att hästen utvecklats. Är inte ens top 5 i loppet om man man går efter vinstchans men är också bara spelad på 2% och därför intressant.
10 Paolo America har också en misslyckad sväng i Frankrike i bagaget. Man hade nog detta lopp i tankarna när man senast var ute på kort distans i debuten efter vila för att få lite fart i benen. Nu är det springspår på tillägg vilket såklart är chansartat. Som 2%are kan det dock vara intressant om han lyckas komma iväg bra. Gjorde några fina lopp förra året som räcker långt i detta motstånd. Bara 5 år och troligtvis fortfarande i utveckling.

Avdelning 6
Ludde favorit igen denna gång med 6 Olympic Kronos. Hästen är riktigt kapabel och gjorde ju ett jättebra lopp senast. Olympic är snabb ut och Ludde lär nog pröva framåt för spets. Är lite osäker på om han släpps dit eller om Daniel Olsson svarar med min förste rankade häst.
1 Arazi Boko håller jag som bäst vinstchans i loppet.
Hästen är väldigt startsnabb och jag tror inte 4 Democrat som också är riktigt snabb tar sig förbi. Sen kan man välja om man vill köra i spets eller släppa till Ludde. Framförallt har jag Åbyloppet den 21 September på näthinnan där man körde i spets och vann enkelt i med flera längder i ett bra silverlopp. Har haft dåliga lägen enda sedan dess och nu äntligen spetsläge. Daniel Olsson är dessutom inte känd som någon som lägger sig på rygg och släpper även om jag tror hästen har bra chans även från rygg ledaren.

Bakom dessa tycker jag 3 By Air med lopp i kroppen och bra läge är intressant. Verkar också tycka om Åby och har 3 segrar på 3 starter på banan.
Fjärdehäst för mig är 9 Rebus som har visat bra form på slutet. Spurtar nog fint även imorgon.
Ett riktigt långskott är 7 Online D'Amour som är streckad på 1% just nu. Gått bra i varje lopp i år. Lite hårdare emot nu och vanligtvis räcker inte hästen till, dessutom ett dåligt spår. Men samtidigt i princip ostreckad. För mig mer intressant än andra mer streckade.

8 Nougat Ås hade väl varit favorit i detta lopp om det körts för 2 månader sedan.
Inte startat på ett tag och ett dåligt utgångsläge gör den inte speciellt intressant för mig även om den "bara" är spelad till 7%.
2 Scirocco Sisa blir hårt betrodd men jag har inte riktigt tagit hästen till mig. Klart hårdare emot nu än de lopp som den danske hästen vunnit i Sverige. Bra läge för att få ett okej löpningsförlopp men jag tror inte hästen är mogen att vinna i detta motstånd.

Avdelning 7
Ännu en storfavorit i form av 1 Paramount. Jag var rätt så säker på att att favoriten skulle få svårt att hålla ledningen från innerspår men så hör jag att kusken Ingves är helt bombsäker på att han kommer göra det. Det gör det såklart mer besvärligt men samtidigt måste man ändå lita mer till det som man själv sett. Det kan vara så att på grund av flera snabba så kanske Ingves kan lyckas hålla ut den snabbaste av de alla 4 Mr Pellegrino som jag ändå håller som spetsfavorit. 2 Kaiser Broline är också väldigt snabb och Anders Svanstedt verkar vara sugen på att satsa ordentligt för att leda detta runt om.

Låter alltså som att det kan bli en ordentlig körning inledningsvis. Men jag tror inte det spelar någon roll. Dessa fyra hästar som startar från 1-4 klarar av att köras i 11 fart hela vägen på en fin Åbybana imorgon.
Eftersom jag har 4 Mr Pellegrino som liten spetsfavorit så håller jag den även som förste rankad. Denna häst har varit ruskigt bra i år. Är som bäst i spets men vann v75 för 3 starter sedan från dödens i imponerande stil.
1 Paramount ska absolut inte nonchaleras som segerbud. Är lite väl överstreckad men har rätt bra vinstchans vare sig det blir spets eller ryggresa.

Bakom dessa två håller jag 2 Kaiser Broline och 3 KLM Buymethemoon främst. Har bra spår och kommer troligtvis få fina resor med tätkänning.
KLM Buymethemoon vann i bronsdivisionen senast för två veckor sedan efter en bra resa. Är bortglömd nu ännu en gång och bara streckad på 6% från ett bra läge mot liknande motstånd.
Intressant är ju även norske gästen 9 Mc Steamy som kommer med fina 12 vinster på 19 starter. Verkar vara okej ut och kanske kan hamna rätt bra på det med snabba ryggar framför sig. Vann senast på 12.5 från ledningen och det verkade vara långt ifrån slutsålt i mål.
12 Castor Boko är väl loppets mest kapabla häst men har samtidigt lottats till det sämsta spåret. Har dessutom lite svårbedömd form sen regibytet och vilan. Såg ut som en vinnare senast men galopperade då i ledningen.
Jag kommer nog inte att ha med hästen imorgon. På en fin bana så springer hästarna där framme hela vägen in i mål. Från spår 12 hamnar nog Castor Boko bland de sista och ska då runt fältet och ta in på hästarna där framme. Har heller inte visat sig vara en häst som man kör fram i dödens med om tempot skulle bedarra. Måste till kraftig överpace för att det ska gå imorgon från det läget.

För att summera analysen så går mina tankar just nu i att spika 1 Arazi Boko i avdelning 6. Sedan finns det flera intressanta spik/utgångsförslag som inte är så hårt streckade. De jag främst har i tanke är:
Avdelning 1: 1 Youana
Avdelning 2: 2 Alec Hornline
Avdelning 3: 3 Mr Picolit / 5 Raja Mirchi
Avdelning 4: 1 Reims Gasti / 6 Salina D.K
Avdelning 7: 4 Mr Pellegrino

Lycka till! Hoppas vi får jobba in en ny miljonvinst på Sharps imorgon!


TACK! För det mest välmotiverade inlägg jag läst!

Bara bäst ♥

Återkommer, ska bara smälta först...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Farnod (+10)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 10:52   #37
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
TACK! För det mest välmotiverade inlägg jag läst!

Bara bäst ♥

Återkommer, ska bara smälta först...
Tack Minna.

Men akta dig. Det kan komma anklagelser om patetiska ryggdunkningar om man väljer att skriva något snällt till någon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-04-26 klockan 10:59.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 11:49   #38
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Jag är inte speciellt intresserad av trav. Spelar inte och kan inte någonting om det.
Dock fastnade jag i din text om alla dessa hästar jag aldrig ens hört talats om. Klockrent skrivet!
Alltid intressant att läsa såna här välformulerade texter utav någon som verkligen kan sin sak.

Lycka till med spelet/spelen!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 12:05   #39
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Jag är inte speciellt intresserad av trav. Spelar inte och kan inte någonting om det.
Dock fastnade jag i din text om alla dessa hästar jag aldrig ens hört talats om. Klockrent skrivet!
Alltid intressant att läsa såna här välformulerade texter utav någon som verkligen kan sin sak.

Lycka till med spelet/spelen!

Det är väldigt kul att höra att jag kan få någon som ej är inbiten att tycka texten är intressant. Försöker skriva så att det ska finnas något för alla oavsett tidigare kunskaper.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Helge (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 15:33   #40
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

DD spelad idag:
1 - 3,4
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 15:37   #41
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
DD spelad idag:
1 - 3,4
Open stretch är ruskigt överskattat av kuskarna. Ledningen är såklart bästa positionen och därför är det inge vidare smart att ge bort den.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 17:49   #42
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Om man inte är så självkritisk så kan man ju för att summera dagen säga att jag hade rätt i att de största favoriterna var överstreckade då ingen utav dom vann. Men sanningen är att jag inte va speciellt bra på det heller.
Alltså ingen vidare bra dag spelmässigt varken på v75 eller V/P/DD. Dagens spik Arazi Boko vann inte och 0 av 4 utgångar satt. Blev 4 rätt tillslut och det är ingenting att vara speciellt nöjd över.
KLM Buymethemoon såg ut att rädda dagen när han kom med bra fart på upploppet och utmanade Royal Fighter. Rumlar till och tappar lite fart och hinner inte riktigt fram och förlorar på målfoto.
Bara ta nya tag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 21:24   #43
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Vilka tar ni med er som nästa gångare från dagens V75 tävlingar? Vad går ni efter när ni hittar era nästa gångare? Vad är viktigt för er?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 21:38   #44
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Mt harmony
Saxo holmsminde
Salino dk

De gör alla bra lopp trots att de inte vann
Men alla såg det, så det blir inte som goopens i första där många missat det
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-04-26 klockan 21:39.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-26, 22:17   #45
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Mt harmony
Saxo holmsminde
Salino dk

De gör alla bra lopp trots att de inte vann
Men alla såg det, så det blir inte som goopens i första där många missat det
Exakt dom tre hade jag i huvudet också. Men tror samtidigt inte att man kan profitera på någon utav dom i nästa start.
V75 loppen är väl kanske de absolut sämsta i veckan att hitta bra nästa gångare i egentligen. Alla har sett loppen och man behöver egentligen inte göra någon egen värdering av hur bra/dåligt något var. Man får det så tydligt på v75 där hästarna också uppdelade i klasser på ett annat sätt än de andra dagarna.

Tar istället med mig lite andra observationer från idag:

*Send In The Clowns fick exakt det lopp som hästen ska ha. Det såg ju väldigt bra ut och risken är stor att det dras alldeles för stora växlar av kollektivet till nästa start.

*Mousse blev lite väl hårt betrodd idag som spelad till 8 gånger på vinnarspelet. Satt fast igen denna gång bakom MT Harmony. Stor chans att det inte alls är lika mycket snack på henne nästa start.

*Sandra Volo fick ett fint lopp i rygg ledaren i sista avdelning. La visserligen en speed från start för att komma dit men började egentligen att ha svårt att hänga med redan innan sista sväng. Frågetecken för formen eller så kanske hon helt enkelt stannat av lite i utvecklingen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 11:45   #46
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nu när Unibet precis släppte sina odds så är det framförallt ett som sticker ut. 11,50 gånger vinnare på Orchidea S.L.M att jämföra med Bet365s mer sunda värdering på 8,50.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 16:00   #47
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Ett annat mycket bra spel med Orchidea S.L.M är H2H vs Debora Sund på Expekt till 2.65.
Debora Sund har galopperat i 57% av framspårsstarterna bakom bilen och är väldigt travosäker. Med oddset vi får behöver bara Orchidea vara före i mål i 37,7% av starterna.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-07, 23:04   #48
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nu när Unibet precis släppte sina odds så är det framförallt ett som sticker ut. 11,50 gånger vinnare på Orchidea S.L.M att jämföra med Bet365s mer sunda värdering på 8,50.
Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ett annat mycket bra spel med Orchidea S.L.M är H2H vs Debora Sund på Expekt till 2.65.
Debora Sund har galopperat i 57% av framspårsstarterna bakom bilen och är väldigt travosäker. Med oddset vi får behöver bara Orchidea vara före i mål i 37,7% av starterna.
Spelad till 3 gånger som vinnare på ATG. Galopp direkt i starten så va dessa spel över.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-05-07 klockan 23:07.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 16:47   #49
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kör några DD kombinationer på nätbolagen som jag inte tror blir högre på ATG.

Unibet:
3-1 till 63,44ggr
3-10 till 306,3ggr
3-11 till 96,25ggr

Bet365:
3-14 till 52ggr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 16:50   #50
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kör några DD kombinationer på nätbolagen som jag inte tror blir högre på ATG.

Unibet:
3-1 till 63,44ggr
3-10 till 306,3ggr
3-11 till 96,25ggr

Bet365:
3-14 till 52ggr
GL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:10   #51
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Kör några DD kombinationer på nätbolagen som jag inte tror blir högre på ATG.

Unibet:
3-1 till 63,44ggr
3-10 till 306,3ggr
3-11 till 96,25ggr

Bet365:
3-14 till 52ggr
Fick spela 4kr, 1,81kr, 3,8kr och 19kr. Herregud vad roliga Unibet är...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:13   #52
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Gör ett försök att redovisa dubblarna som jag spelar på nätbolagen i ett eget spreadsheet. Lite mer trix så får se om man orkar hålla det igång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:17   #53
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
GL
Tackar
Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Fick spela 4kr, 1,81kr, 3,8kr och 19kr. Herregud vad roliga Unibet är...
Det är en evig kamp mot nätbolagen och deras limiteringar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-08, 17:42   #54
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Japp snart får man vända sig till ATGn, sponsrat dom med några tusenlappar som man kanske skulle ta tillbaka
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:40   #55
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Vanligtvis så skulle jag vilja spel vinnare på Global Oasis idag på Solvalla v65-1 till 5.50 som vi får på Unibet. Stoet går ner rätt så rejält i klass till idag och har ett perfekt utgångsläge för att leda runt om.
Men samtidigt är känslan att det inte varit det riktiga trycket i senaste loppen. Har ju haft form rätt länge och tävlat på under vintern. Kanske är formen på väg ner nu. Lyckades inte ta sig förbi Maranello senast vid starten och jag tar det som ett stort tecken på att hästen inte är 100procentig. Att Stig H dessutom med dagens förutsättningar väljer att slå på bakskorna är ännu ett tecken.

Måste fundera ännu lite mer men när varningsklockorna ringer i öronen så ska man vara försiktig.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:53   #56
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Tänkte också så, men vem vill sätta upp farten ?
Kan nedåt 13, och om hon får fuska bort lite i spets kan det kanske räcka ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Vanligtvis så skulle jag vilja spel vinnare på Global Oasis idag på Solvalla v65-1 till 5.50 som vi får på Unibet. Stoet går ner rätt så rejält i klass till idag och har ett perfekt utgångsläge för att leda runt om.
Men samtidigt är känslan att det inte varit det riktiga trycket i senaste loppen. Har ju haft form rätt länge och tävlat på under vintern. Kanske är formen på väg ner nu. Lyckades inte ta sig förbi Maranello senast vid starten och jag tar det som ett stort tecken på att hästen inte är 100procentig. Att Stig H dessutom med dagens förutsättningar väljer att slå på bakskorna är ännu ett tecken.

Måste fundera ännu lite mer men när varningsklockorna ringer i öronen så ska man vara försiktig.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:56   #57
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Britelite Am gillade jag skarpt senast.
Vilken utstrålning och vilket grymt steg.
Bra odds på Unibet tycker jag, även om det just nu är högre på Atg.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:05   #58
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Måste bara fråga Niklas, kör du flat privat också?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:14   #59
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tänkte också så, men vem vill sätta upp farten ?
Kan nedåt 13, och om hon får fuska bort lite i spets kan det kanske räcka ändå.
Ja det är inte otänkbart. Frestande är det.
Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Britelite Am gillade jag skarpt senast.
Vilken utstrålning och vilket grymt steg.
Bra odds på Unibet tycker jag, även om det just nu är högre på Atg.
Jo den va riktigt fin. Men är ju favorit också som den kanske borde. Galoppen oroar ändå lite. Tycker Digital Frame är intressant till 3%.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:18   #60
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ja det är inte otänkbart. Frestande är det.


Jo den va riktigt fin. Men är ju favorit också som den kanske borde. Galoppen oroar ändå lite. Tycker Digital Frame är intressant till 3%.
Tyckte DF var lite seg senast, men BA avslutade kanonbra.
UB ger 4.75/2.30, helt Ok tycker jag.
Tror den vinner till 4.75, men det är klart att allt kan hända med dessa unghästar.

Å andra sidan brukar Tarzans hästar behöva lopp i kroppen, säkert bättre idag.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!

Senast redigerad av putte64 den 2014-05-09 klockan 11:19.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:19   #61
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Måste bara fråga Niklas, kör du flat privat också?
Har skrivit om det tidigare. Nej flatar inte. Det går inte på trav på nätbolagen. Oftast spelar man det som går att spela, speciellt vid högre odds. Eftersom jag gjorde sheetet i units så orkar jag inte hålla på o trixa med det. Sheetet är för de som vill rygga. Jag bokför privat alla mina olika spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
forbannat (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:22   #62
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Tyckte DF var lite seg senast, men BA avslutade kanonbra.
UB ger 4.75/2.30, helt Ok tycker jag.
Tror den vinner till 4.75, men det är klart att allt kan hända med dessa unghästar.

Å andra sidan brukar Tarzans hästar behöva lopp i kroppen, säkert bättre idag.
Tror den är klart förbättrad idag och stallet är försiktigt optimistiska. Tycker i te riktigt om att spela oerfarna hästar med 1 start/ galopp till låga odds. Är säkert en mycket bra häst dock
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:29   #63
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Plats Julle tycker jag är spelbart på Unibet till 1.95.
Har iofs aldrig gillat den, men den var bra sist och har läget.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:08   #64
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Snyggt, Digital Frame var helt fantastisk
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:09   #65
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Såg du lirade en del på Digital Frame, Nicklas! Vilken prestation!
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:45   #66
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Kollat på 2 första loppen nu i efterhand. Blev sos på Global Oasis som man kunde misstänka. Valde tillslut att inte spela på hästen. Skönt att man fick tröst direkt i avdelning 2 där Digital Frame var riktigt riktigt bra. Tyvärr missade jag spelstoppet till v65.Där hade man kunnat fått en riktigt bra start.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 12:47   #67
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Plats Julle tycker jag är spelbart på Unibet till 1.95.
Har iofs aldrig gillat den, men den var bra sist och har läget.
Tycker inte speciellt mycket om hästen heller. Dessutom Ville upp som har 2 galopper på 2 starter med hästen. Platsar ju rätt ofta men jag hoppar spelet.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:09   #68
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Holy Heart fick aldrig vila, Open Range fick drömresa.
Stenhård förlust på foto.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:09   #69
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jag tror vi torskade på målfoto nu.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:09   #70
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Jag är verkligen iskall när de kommer till målfoton just nu. Senaste månaderna har jag nog förlorat 80-90% av dom. Man har ju visserligen selektivt minne men kan inte komma ihåg ett målfoto som jag vunnit på väldigt länge.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-05-09 klockan 13:10.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 13:14   #71
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Holy Heart fick aldrig vila, Open Range fick drömresa.
Stenhård förlust på foto.
Ja det va otur. Förstår inte riktigt varför Goop inte väljer andra ytter istället för att svara. Uppenbarligen hade han inte att köra med för att backa upp sin taktik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 15:07   #72
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Snyggt Nicke
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 09:14   #73
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Bra jobbat . En fråga varför använder du inte Twitter där finns det intressanta diskussioner och där kan man få bra info direkt Du är välkommen dit annars

På Umeå funderar jag just nu på V75-1 där Bergh är mycket optimistisk på 4 Uranus De Tyrole pch det borde betyda att han körs offensivt det borde betyda att det vinner en tredje häst i V75-inledningen

Ha annars en fortsatt bra helg
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-10, 10:49   #74
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Bra jobbat . En fråga varför använder du inte Twitter där finns det intressanta diskussioner och där kan man få bra info direkt Du är välkommen dit annars

På Umeå funderar jag just nu på V75-1 där Bergh är mycket optimistisk på 4 Uranus De Tyrole pch det borde betyda att han körs offensivt det borde betyda att det vinner en tredje häst i V75-inledningen

Ha annars en fortsatt bra helg
Hehe jo det verkar vara en charmoffensiv från twitter på gång just nu. Men jag har svårt att få ner något vettigt på 140 ord.

Jag tror att Uranus håller ut Octopus och då kan det bli svårt för favoriten med bara 1 lopp i kroppen på 10 månader.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-11, 16:03   #75
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Nu börjar det bli dags för Elitloppsinbjudningarna. Vilka vill ni se i årets upplaga och vem tror ni vinner?

Själv är jag väldigt spänd på Caballion. Äntligen kom tränarbytet som hela trav Sverige skrikit på i flera år. Hästen har en otrolig kapacitet men har sällan fått ut det i lopp. Det går inte att komma ifrån att hästen varit ett stort misslyckande för bröderna Larsson. Lyckas man hitta rätt nere i Frankrike med hästen så skulle det inte förvåna mig om det blir en Commander Crow förvandling.
Kanske får man rätt tillslut. En otrolig häst är det i varje fall
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 15:51   #76
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Någon som har koll på Racebets.com? Verkar erbjuda odds till svenska travlopp. Är alltid lite försiktig inför att börja spela på nya sidor med tanke på hur många oseriösa bolag som finns där ute.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 16:13   #77
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Någon som har koll på Racebets.com? Verkar erbjuda odds till svenska travlopp. Är alltid lite försiktig inför att börja spela på nya sidor med tanke på hur många oseriösa bolag som finns där ute.
du får väl samma odds där som du får av atg
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 16:15   #78
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

ojdå, skrev för fort. ser nu att de har börja erbjudt h2h
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 17:00   #79
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
du får väl samma odds där som du får av atg
Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
ojdå, skrev för fort. ser nu att de har börja erbjudt h2h
Har du någon koll om det är ett seriöst bolag? Spelat där någon gång?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 17:17   #80
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Har du någon koll om det är ett seriöst bolag? Spelat där någon gång?
Tror de är sammarbetspartner med Atg och då borde vara seriöst.

Nej aldrig spelat där eftersom jag trodde de bara hade samma v o p som fanns hos Atg.
Men erbjuder de även h2h så blir det genast intresant.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-24, 23:14   #81
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Suttit och kikat lite på de utländska hästarna inför imorgon. Många intressanta hästar till morgondagens lopp. Fastnade speciellt för Axelle Dark i sista avdelningen som bara är spelad till 5%. Detta sto har tävlat mot de allra bästa i årskullen i Frankrike och var bland annat fyra i mål fyraåringskriteriet på tiden 12.0 över 2850m. Gäller väl såklart att ettan inte får slarva bort loppet i ledningen för att denna ska få chans från bakspår men 5% är åtminstonde alldeles för lite.

Här kan ni se fyraåringskriteriet:
https://www.youtube.com/watch?v=B9q_jVxyIXg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), johanl (+20)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-05-24 klockan 23:37.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 07:51   #82
 
johanls avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 696
Standard

Vi Tippa spikar Axel Dark, bra spelvärde på V75 och DD, en full norrman på hotellet säger att det är för varmt för Tekno Odin, vet ej hur varmt det var i Finland sist, vad tror du om The Divine Miss F.lycka till i dag, Mvh en som läser här men för blyg för att tippa och skriva här.
johanl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 10:30   #83
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johanl Visa inlägg
Vi Tippa spikar Axel Dark, bra spelvärde på V75 och DD, en full norrman på hotellet säger att det är för varmt för Tekno Odin, vet ej hur varmt det var i Finland sist, vad tror du om The Divine Miss F.lycka till i dag, Mvh en som läser här men för blyg för att tippa och skriva här.
Angående Divine så ger hon ju barfota runt om för första gången, vilket såklart alltid är intressant. Kommer med 4 raka också och vann BC-kval mot rätt bra kullkamrater. Men på denna snabba bana så krävs det tur att komma in i matchen från bakspår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
johanl (+30)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 10:47   #84
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Angående Divine så ger hon ju barfota runt om för första gången, vilket såklart alltid är intressant. Kommer med 4 raka också och vann BC-kval mot rätt bra kullkamrater. Men på denna snabba bana så krävs det tur att komma in i matchen från bakspår.
Kan tillägga att hon kanske inte har de bästa startryggarna heller vilket gör att hon kan hamna en bit bak. Har också vid de 4 vinsterna sprungit på innerspår i ledningen eller rygg ledaren. Lite svårbedömt hur bra hon kan vara från bakspår idag med ny balans. Om Amazon Am hamnar i dödens och inte heller är i full form så kan ju loppet öppna upp sig.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 12:49   #85
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Det kan vara värt att kolla in mina nya rek innan spelstopp då det enligt mig är ett fint övervärde. Hittills bara 2 stycken som läst.
https://www.sharps.se/rekar-speltips/...as--trav-53778
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3), ajvide (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 13:28   #86
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 3911
Standard

Tack för tipset, ryggade och vann en bra summa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
ajvide är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 15:45   #87
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

7.5 på Inken @ Unibet är intressant. Barfota nu och gynnas av det förmodade hårda tempot. Slapp även gå i det hårdaste av de två försöken. Bör ha bättre vinstchans än de 13,3% som oddset motsvarar.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 15:52   #88
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
7.5 på Inken @ Unibet är intressant. Barfota nu och gynnas av det förmodade hårda tempot. Slapp även gå i det hårdaste av de två försöken. Bör ha bättre vinstchans än de 13,3% som oddset motsvarar.
Tror jag också
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 20:30   #89
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Efter en dålig start på 2014 så väljer man alltså att flytta Final Oak till Bergh. Har väl egentligen inget att säga om detta. Har ju ingen aning om turerna i detta fall, så man borde kanske vara försiktig att uttalla sig om det.
Nu har ju hästen galopperat i alla 3 starter i år. Men var ju fin förra året och jag kan väl tycka att man kanske kunde vara lite kyligare innan man byter tränare efter så få lopp? Proffstränarna har ju visserligen gång på gång visat sig kunna få fram ännu en växel i hästarna och det är väl kanske inte omöjligt att det blir något liknande nu även om jag tycker hästen var i fint skick förra året i gammal regi. Framtiden får utvisa om det var ett bra beslut eller inte. Jag är för att det ska vara konkurrens och att de bästa såklart ska premieras men samtidigt är det ju såklart trist när en liten tränare blir av med sin stjärnhäst så fort det börjar gå lite trögt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 22:32   #90
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Tror Pdm vinner om örjan kör lite offensivt, om han nu kommer köra den.
Nära
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3)
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-25, 23:02   #91
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har testat racebets. Använd bonuskod "travexperten" och du får 50kr utan någon insättning. Följer atgs rörliga odds. Erbjuder ibland fasta, har inte riktigt fattat när var och hur. Men ibland finns det. H2H finns också, iaf på lördagar vad jag har märkt. gjorde mitt första uttag i fredags då jag prickade good speed. Så vi får se om det flyter på fint. Kan återkomma om det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-26, 09:36   #92
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Jag har testat racebets. Använd bonuskod "travexperten" och du får 50kr utan någon insättning. Följer atgs rörliga odds. Erbjuder ibland fasta, har inte riktigt fattat när var och hur. Men ibland finns det. H2H finns också, iaf på lördagar vad jag har märkt. gjorde mitt första uttag i fredags då jag prickade good speed. Så vi får se om det flyter på fint. Kan återkomma om det.
Tack. Återkom gärna hur det gick. Alltid bra när vi kan hjälpa varandra angående sådana här bolag som man inte vet så mycket om. Finns mycket skit där ute på marknaden!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-26, 11:14   #93
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Efter en dålig start på 2014 så väljer man alltså att flytta Final Oak till Bergh. Har väl egentligen inget att säga om detta. Har ju ingen aning om turerna i detta fall, så man borde kanske vara försiktig att uttalla sig om det.
Nu har ju hästen galopperat i alla 3 starter i år. Men var ju fin förra året och jag kan väl tycka att man kanske kunde vara lite kyligare innan man byter tränare efter så få lopp? Proffstränarna har ju visserligen gång på gång visat sig kunna få fram ännu en växel i hästarna och det är väl kanske inte omöjligt att det blir något liknande nu även om jag tycker hästen var i fint skick förra året i gammal regi. Framtiden får utvisa om det var ett bra beslut eller inte. Jag är för att det ska vara konkurrens och att de bästa såklart ska premieras men samtidigt är det ju såklart trist när en liten tränare blir av med sin stjärnhäst så fort det börjar gå lite trögt.
Ja, det är så att man börjar förstå varför många tränare försöker äga hästarna själv.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-27, 16:31   #94
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Dags för Renate Bowl ikväll Nicklas?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-27, 17:34   #95
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Dags för Renate Bowl ikväll Nicklas?
Kanske kan vara intressant att ta med till 3%. Men det finns ju några hästar som är vassare i detta lopp. Dock har de två bästa hästarna bakspår. Är ju också två hästar som gör debut på svensk mark i loppet också. Är inte ett dugg insatt idag så har ingen aning om vad det är för några. Någon annan som vet något om dessa?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-28, 18:07   #96
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Orkar inte göra någon rek idag men har lite spel för kvällen. Skriver en kort motivering till hästarna.

Air Frame Vinnare @ Unibet 6.00 - Min spetsfavorit och bör ha rätt god chans att spetsa detta runt om med Goop i sulkyn. Lite väl underskattad.

Air Frame vs D'One @ Bet365 2.40 - D'One tycker jag blivit lite väl överskattad här. Är förmodligen kraftigt förbättrad jämfört med senast men det blir svårt från bakspår här. Redan motiverat Air Frame.

Blue Motion Plats @ Bet365 2.50 - Startsnabb men tveksamt om man tar sig förbi invändiga. Lär dock få en bra position eftersom utvändiga körs offensivt. Får förmodligen en snäll resa men hänger med i flesta tempon. Har inte riktigt visat någon vinnareglöd i år så platsspelet känns hetare. 1-2-2-2 på fyra starter i år.

Wild Western Lady Vinnare/Plats @ Unibet 27.00/6.50 - Rätt bra senast bakom Gila Håleryd även om hon inte riktigt kunde utmana. Verkar utvecklats en del och anmäld barfota fram för första gången idag. Stort plus med Takter upp jämfört med tidigare kuskar. Kört hästen en gång tidigare och då gick den förbättrat. Har ett trixigt spår men förhoppningsvis så kan Takter lösa detta. Kan nog komma iväg rätt bra ifall Takter prickar i vändningen.

Zanimede Vinnare @ Expekt 35.00 - En häst som verkar ha lätt för att bli underskattad av spelarkåren. Takter upp igen och då är han 20-30m bättre. Står bra inne i loppet och distansen passar fint. Har ett jobbigt spår och det lär nog inte direkt bli någon snabbstart. Tycker ändå att med detta höga odds så finns det ett klart övervärde. Även intressant på v75an till bara 2% vilket är klart för lite. De andra nätbolagen ger 20-25ggr i odds vilket är mer rimligt.

Kan kanske tillkomma fler spel under kvällen. Håll lite koll i mitt spreedsheat om ni är intresserade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tomte (+10), Ante30 (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-05-28 klockan 18:38.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-28, 19:05   #97
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Fint vinnarodds som man missade på Wiss Shadow på ATG. Höll på att spela till 18.50 på Unibet. Nu blev det inget vinnarspel alls istället.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-28, 20:34   #98
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Ingen vidare spelkväll. Tur det kommer fler!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-05, 22:02   #99
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 163
Sharp$: 259


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Tack. Återkom gärna hur det gick. Alltid bra när vi kan hjälpa varandra angående sådana här bolag som man inte vet så mycket om. Finns mycket skit där ute på marknaden!
Har fortfarande inte fått ut mina pengar. Dock så fick jag ett mail igår där dom menade på att dom haft problem med svenska banker och att pengarna skulle finnas på mitt konto den 9e. Så 2-7 dagar... njaaaa! Men dom gav mig en gratis bonus på 200kr pga omständigheterna. Det var ju gulligt iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Scherlock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 12:20   #100
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Scherlock Visa inlägg
Har fortfarande inte fått ut mina pengar. Dock så fick jag ett mail igår där dom menade på att dom haft problem med svenska banker och att pengarna skulle finnas på mitt konto den 9e. Så 2-7 dagar... njaaaa! Men dom gav mig en gratis bonus på 200kr pga omständigheterna. Det var ju gulligt iaf.
Berätta gärna hur det går sedan. Får hoppas att det löser sig. Va väl en bra gest att bjuda på en bonus. Men om man aldrig kan ta ut pengarna så kan de ju iof bjuda på hur mycket bonusar som helst.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-08, 12:32   #101
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Dagens bästa spel måste helt klart vara Clint W Boko som vinnare till 15 gånger pengarna på Bet365. För er med kort minne så var hästen andrahandsfavorit förra året i euroderbyt. Var väl godkänd då som 5a och tog på ekipagen framför sista 30m efter att inte riktigt kunna hänga med när det gick som fortast i sista sväng.
Årsdebuterade näst senast och vann på okej tid från ledningen i Enghien. Va senast ute i på Vincennes och slutade 7a. Fick ett tungt lopp och är i mina ögon ursäktad för den prestationen. Räknades förra året som en utav de bästa fyraåringarna i europa och finns väl egentligen ingenting hittills som tyder på att hästen inte skulle tillhöra toppen även i år. Med två lopp i kroppen borde formen ha flyttats fram och man har nog haft detta lopp i sikte. Att hästen bara skulle ha 6,6% vinstchans här köper jag inte. Det är ett riktigt fint odds vi får.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 15:52   #102
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Intressant omgång ikväll på Boden. Sportsligt så är det väl bara Norbottens Stora Pris som kittlar men annars ser det ut som en rätt intressant omgång spelmässigt. Förvånar mig inte om det blir hög utdelning på 7orna. Ska sätta mig och kolla igenom vad de olika bolagen har att erbjuda till omgången. Om det är någon som har hittat spel som de vill dela med sig av eller som undrar något om det spel jag lägger i Spreadsheetet så är det bara att fråga så kanske vi kan få igång en trevlig diskussion. Lycka till alla ni som tänkt spela!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 18:22   #103
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hur gör man för att infoga spel från sitt spreadsheet till ett inlägg?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 18:33   #104
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Hur gör man för att infoga spel från sitt spreadsheet till ett inlägg?

Efter ditt spel som du vill lägga i ett inlägg står "Levande" - ställ markören på detta ord och högerklicka, då kommer spelet att komma upp ovan där du fyllde i det. Rakt ovan står ett nummer innanför två klamrar. Kopiera enbart siffrorna och lägg in detta i ditt inlägg mellan två Qoutetaggar. Sedan "publicerar" du ditt inlägg som vanligt och det skall vara klart, om jag kommer i håg rätt...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), NicklasJ (+10)

Senast redigerad av Fulsprit den 2014-06-14 klockan 18:34.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 19:13   #105
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Fick det inte att fungera

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-06-14 klockan 19:16.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 20:00   #106
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Gå in i ditt spreadsheet. Tryck på spelet så rullistan kommer upp. Tryck på BB-kod. Då kommer det stå [spelxxxxxxx[/spel] ovanför ditt sheet. Kopiera hela den och klistra in i ett inlägg. Du kan även trycka flera BB-kod efter varandra om du vill ha fler spel i ditt inlägg så blir det flera rader. Bara markera och kopiera dem samt klistra in i ett inlägg
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), NicklasJ (+10)

Senast redigerad av Sprite den 2014-06-14 klockan 20:01.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 20:02   #107
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Gå in i ditt spreadsheet. Tryck på spelet så rullistan kommer upp. Tryck på BB-kod. Då kommer det stå [spelxxxxxxx[/spel] ovanför ditt sheet. Kopiera hela den och klistra in i ett inlägg. Du kan även trycka flera BB-kod efter varandra om du vill ha fler spel i ditt inlägg så blir det flera rader. Bara markera och kopiera dem samt klistra in i ett inlägg
Aha ok får prova det då
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 20:10   #108
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Dagens återstående spel på nätbolagen. Inte börjat speciellt bra ikväll men vi får hoppas att det vänder nu!

2014-06-14 21:14TravMellby Vargtass vs Idonette 1 H2H 1 1.950


2014-06-14 21:37TravHappygangster G.L 1 VINNARE 1 22.000


2014-06-14 21:59TravFarmbaron 1 VINNARE 1 8.750


2014-06-14 21:59TravFarmbaron 1-3 PLATS 1 2.650
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:04   #109
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Nej Farmbaron var en riktig besvikelse. Är verkligen klart bättre på kort än medeldistans.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:11   #110
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Hur hästen lyckades missa plats är ju en gåta i sig.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:17   #111
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Hur hästen lyckades missa plats är ju en gåta i sig.
Ja det va verkligen uselt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:20   #112
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Avslutar med DD 9-2,4,5.

+ 9-7 med lite lägre insats
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:21   #113
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Avslutar med DD 9-2,4,5.
Nej nej nej, spela inte Bergh. Jag har ett bankkonto du kan sätta in på istället.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:25   #114
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Jinxade in den åt dig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+3)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:26   #115
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Skönt att oddsen sjunker efter start som vanligt..
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-14, 21:56   #116
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Avslutar med DD 9-2,4,5.

+ 9-7 med lite lägre insats
Skön avslutning i alla fall
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 14:48   #117
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Spelar dd: 2,4,6,11 - 8 om oddsen håller sig i närheten av just nu
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-22, 15:27   #118
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Blev 2,4,11-8 tillslut då jag tyckte oddset på Acriter blev för lågt. Har alla även på DD på nätet till högre odds men där fick man ju inte in några vidare summor.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 00:03   #119
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Semester och ute på vägarna med tjejen. Passar på att kika lite inför veckans trav när hon ligger och sover. Instabil och seg internetkoppling gör att lopparkivet bara är att glömma men man har väl förhoppningsvis relativt bra grundkoll på hästarna som startar. Tveksamt om det blir något eget spel till extra V75 omgången med tanke på hur lite tid som jag kan lägga och att det bjuds på jackpot till helgens omgång, vilket såklart gör den mer intressant. Skriver ner lite tankar här ändå för de som är intresserade att läsa eftersom jag inte kan somna!

V75-1
Fyra försök till sprintermästaren startar igång omgången och det bör ju såklart vara god vinstchans för 2 Poochai i det första av dessa. Sitter troligtvis i ledningen direkt och med tanke på prestationen senast så är det ju svårt att tro att någon ska kunna plocka ned honom därifrån. Dessutom får han anses som den häst som passar bäst på kort distans av de mer betrodda hästarna. Värt att notera dock är att han galopperat i 6 av 19 starter. Han såg bättre ut senast med barfota runt om men det är osäkert om man kör med den balansen redan i försöket?

3 Amazing Man är ju kapacitetsmässigt förmodligen bättre än favoriten. Har ju dock inte visat på någon direkt startsnabbhet och borde heller vara klart missgynnad av den korta distansen. Bör få det svårt att räcka till vinst ifall Poochai är friskt och felfri.

1 Screen Height, 4 Cool Keeper, 7 B.B.Tigger och 10 Bear Dancer får väl först och främst rikta in sig på att försöka nå en finalplats, men är väl också de tidigaste bakom de två mer streckade hästarna om man garderar på.

V75-2
En intressant spetsstrid väntar som på förhand känns väldigt betydande för utgången av loppet. 2 Jarl Af Solnäs har ju den senaste tiden visat prov på riktigt bra startsnabbhet och har spetsat i två senaste framspårsstarterna. Han har dessutom vunnit alla fyra gånger som han gått i ledningen. Även om båda 3 och 4 kan öppna relativt bra så utmanas han i första hand om ledarpositionen av Finlands kanske bästa fyraåring 5 Express Duo. Med 2,9 miljoner insprunget så kan man inte påstå annat än att detta är en riktigt bra häst. Var senast i Sverige under elitloppshelgen och spelades då som favorit mot bl.a. Corky. Han har varit ute i många tuffa gäng och är klart mer härdad i detta motstånd än Jarl Af Solnäs och därför kanske det inte heller är helt otroligt att spekulera i att PU nöjer sig med ryggen på denne. Känns som en otroligt viktig info att försöka vaska fram för att kunna göra en rättvis analys av hästarna chanser i detta lopp.

Precis som Screen Height i avdelning 1 så startade även 3 Bandit Hornline så sent som i lördags. Banditen bör väl ha en något bättre chans att nå en finalplacering än förstnämnd även om jag inte tycker han känns som någon speciellt helt vinstchans i försöket. Det är annars en häst som jag länge haft ett öga åt och som jag tror ska kunna hävda sig rätt bra i sådan här omgivning annars.

Har blivit väldigt imponerad av 4 Dakota Chip i de två senaste starterna och för mig är det den mest intressanta av de lågstreckade. Är startsnabb och hamnar nog vettigt på det inledningsvis. Har dessutom Örjan i sulkyn vilket i sådana här sammanhang är ett stort plus då det behövs ett optimalt lopp för att räcka till.

V75-3
Hade nog trott att Luddes 4 Dream With Me skulle vara klart mer streckad med tanke på de fina förutsättningarna och de positiva tongångarna från stallet. Insatsprocenten kommer förmodligen att öka under morgondagen men så länge den ligger under 10% så får det väl ses som väldigt intressant. Hästen är riktigt startsnabb och borde kunna ta sig till ledningen här. Ludde är ju sedan inte direkt känd för att släppa den ifrån sig och på den korta distansen så är det inte omöjligt att han kan hålla hela vägen in i mål. Drar Ludde på i bra tempo i ledningen så är det inte omöjligt att det även kan öppna upp loppet för andra mindre streckade hästar om han nu inte vinner själv.

Står sig insatsprocenten så kan det vara en lösning att spela utgång på 4 med några hästar bakom som man betalar mindre för.

Favoriten 2 Västerbo Loveboat har ju tampats mot kulltoppen även tidigare säsonger. Hästen har ju ett väldigt fint facit och vunnit i hela 72% av karriärens starter. Sånna riktiga vinnarhästar ska ju aldrig nonchaleras. Har nu fått tre lopp innanför västen, vilket också resulterat i tre segrar och formen lär vara god. I detta lopp är det dock tuffare motstånd och troligtvis kan man inte hålla ut 4 i startrusningen. För att räcka till seger kommer det alltså förmodligen krävas en riktigt bra prestation ute i spåren/dödens. Jag skulle inte bli chockad om han bara visade sig vara bäst men det känns samtidigt inte helt givet att det är så. Hästen hade svårt att matcha de bästa i kulltoppen under hösten förra året och tog sig inte till final i varken Travkriteriet eller Breeders Crown. Det kan vara så lätt att hästen tappade formen efter en lång säsong eller så utvecklades han inte i samma takt som de andra. Det är trotsallt ett litet frågetecken då han nu ställs framför sitt första riktiga prov för året. Ska ju räknas väldigt tidigt på vinstchansen men är i dagsläget för stor favorit för att vara speciellt intressant spelmässigt.

7 Rosso Pomodoro gjorde det bra senast utvändigt om Djali Boko som helt enkelt var för bra för dagen. Slipper förhoppningsvis den positionen nu och ska ses med vinstchans ifall det löser sig.


5 Ivar Sånna slutade fyra näst senast i kungapokalen. Han har tävlat på mot kulltoppen och presterat bra utan att riktigt räcka till vinst i de sammanhangen. Får han rätt lopp så är det inte omöjligt att han kan utmana.

Kriterietvåan från förra året 6 Attack Diablo har egentligen inte alls fått till det sedan dess. Noterbart är att han aldrig startat över sprinterdistans tidigare. Gynnas om det blir högt tempo och får väl inte glömmas bort helt.

8 Tumble Dust har skördat fina resultat tidigare på kort distans i Sverige. Vann bl.a. svampen som tvååring och var ifjol tvåa i E3. Dåligt utgångsläge nu men lite extra intressant med Goop upp för första gången. Ska i första hand ses med vinstchans om det blir överpace.

V75-4
Storfavorit blir 3 Djali Boko som senast var alldeles lysande i ledningen. Då körde man barfota runt om för andra gången i karriären. Har för mig att jag läste någonstans att det inte blir samma balans nu i försöket. Det kan vara av vikt att ha koll på för de som ska spela! Det är ju kapacitetsmässigt en väldigt fin Nordström har men samtidigt väldigt osäker. Tycker dock att hästen visat sig från sin bättre sida i de två senaste loppen och kanske börjar man få bukt med honom. Når man ledningen så ska han ju såklart ses med god vinstchans ifall allt är som det ska.

1 Happy Days är ju också startsnabb och skulle möjligtvis kunna hålla ut favoriten ifall man ville. Nu tror jag dock att Takter nöjer sig med rygg ledaren i detta fall för att på så sätt ha god chans att nå en finalplats därifrån. Det är ju annars en häst som tränaren verkar hålla relativt högt. Han är ju rätt så grön i dessa sammanhang men med ett gynnsamt lopp i rygg ledaren så måste man väl räkna hästen som en utav de tidigaste motbuden.

Korvenouja var väldigt uppåt inför senaste starten på sin fina fyraåring 4 Jonesy och han såg ju riktigt läcker ut i rygg på Corky som vann på nytt rekord. Kanske t.o.m. att det fanns lite sparat i mål även om det troligtvis inte var mycket. Den finske hästen skrällvann ju Breeders förra året till över 50 gånger pengarna och visat sig duga mot de bästa i kullen tidigare. I mina ögon är han värsta motbudet mot favoriten och helt klart streckvärd till 12%. .

5 Breakbumper är svår att bedöma formen på med bara ett lopp i kroppen. Bergh är ju annars bra på att ställa i ordning när det vankas storlopp och visst finns grundkapaciteten där för att räcka långt i detta lopp. Har ju nått en pallplacering i smått otroliga 84% av loppen, många utav dom i starter mot kulltoppen. Kanske ändå inte är så jättehet på som vinnare då förberedelserna inte varit hundra.

V75-5
Ett roligt och öppet stayerlopp där det förmodligen krävs en del streck för att känna sig säker.

Utan att ha hundraprocentig koll så tror jag att 3 Hertig Shim borde ha bra chans att ta hand om den ledningen. Finns väl ingen anledning att släppa den ifrån sig sedan då han gått bra från den positionen tidigare. Från ledningen så måste han ju ses med viss chans att vinna detta lopp även om det finns flera andra bud

15 Alfas Da Vinci har ju varit överraskande bra i varje start. Har nu varit struken och står dessutom hårt inne i loppet. Känns väl fel att dissa hästen med tanke på de prestationer han gjort i år men med dessa förutsättningar är det bara ett streck i mängden.

6 Zonguldak, 11 Claes Boko och 12 Opitergium är de som förutom tidigare nämnda som är mest spelade hittills och bör också räknas tidigt.

I skrällväg så tycker jag dessa är intressanta:
9 Online D’Amour satt fast senast och visat god form en längre tid och kan vara ett roligt skrällstreck. Har ingen koll på vad man aviserat för balans på 8 Zinedine Bob men skulle den gå med optimal balans så är även den klart intressant till 2% på insatsen.
14 Labero Broline var väldigt fin i början av året i flera starter. Har sedan dess bara startat sporadiskt och nu är det nästan en månad sedan förra starten. Har dock gjort bra prestationer tidigare efter vila och extra intressant med Örjan upp till dagens lopp i jämförelse med Jimmy H Andersson som körde senast.

V75-6
Båda de två mest betrodda hästarna har ju alldeles för lite pengar på sig för sin kapacitet. Favoriten 3 Daryl Boko gör ju då och då riktiga topp prestationer som när han slog Ni Talar Bra Latin på Åby för fem starter sedan. En sådan prestation räcker såklart väldigt långt i denna omgivning. Kommer dock troligtvis få göra loppet den tunga vägen för att räcka till seger och känns därför given att gardera.

6 Oliver Kronos är en häst som man trodde skulle tjänat klart mycket mer pengar vid det här laget när man såg hästen i början av karriären. Nu är det regidebut hos Stenströmer och första gången Goop upp i sulkyn. Såklart väldigt intressanta ändringar på denna högkapabla sort. Har ju springsspår och är relativt snabb ut. Det förvånar mig inte om Goop tidigt får hästen till ledningen och då kan det vara så att hästen helt enkelt är bäst. Han har ju en väldigt knepig stil men trots det inte galopperat så ofta som man lätt kan få för sig när man ser hästen. Med hjälp av springsspåret och chans på tidig ledning så håller jag hästen som första häst här framförallt då han just nu bara är streckad till häften så mycket som favoriten.

Bakom är det väl relativt öppet. 1 Birmingham är väl en motiverad tredjehandare på läge+form. De andra har jag för dålig koll på för att uttala mig om rakt från huvudet.

V75-7
5 Your Highness är ett riktigt fint sto som trots att hon är miljonär tjänat alldeles för lite pengar. Har ju bara en start på de senaste 9 månaderna och det är ju såklart inte optimalt. Ska enligt tränaren vara väl förberedd men det är trotsallt svårt att komma tillbaka direkt och vinna i denna omgivning. Jag har inte superkoll på hur spetsstriden kan tänkas se ut men Pin Kronos är ju ruskigt snabb första biten och bör ha god chans att nå ledningen initialt. Då bör det ju finnas viss möjlighet att Goop kan överta ledningen tidigt och därifrån ökar ju såklart chanserna.

1 Pleasure Kronos har ju varit riktigt fin i sina två starter på svensk mark. Enligt stallet har man inte laddat tidigare och anser att hon ska kunna öppna bra. Skulle hon hålla ledningen så är detta hästen att slå men jag är väldigt osäker om hon kan hålla ut Pin Kronos. Riskerar då att fastna invändigt och är då helt plötsligt inte alls lika intressant.

12 Blended Scotch har en ruskig spurt att tillgå. Har framförallt varit som bäst med barfota runt om vilket jag läst att det även ska bli nu. Blir det lite tempo på vägen och det löser sig från spåret så är hon garanterat med och gör upp om segern. Avslutningen för tre starter sedan bakom Beer Summit var helt otrolig!

Bakom dessa tre är det väldigt jämnt mellan flera hästar. För mig är det i första hand 6 Xena Brick och 7 Youana som är intressanta om man vill gardera med fler.ck

8 Speedy Foxy Vicane har ju visat på bra form men möter bättre motstånd nu och har dessutom dåligt utgångsläge. Det är annars en häst som tjänat alldeles för lite pengar med tanke på kapaciteten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+20), johanl (+50), Grnvit (+20), Helge (+50), DIF (+10), Ardberg (+5), Trinity (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-07-03 klockan 00:08.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 00:05   #120
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Orkar inte läsa igenom texten. Bara skrev rakt av så ha lite hänsyn ifall det är lite fel här och där!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 05:29   #121
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 126
Sharp$: 2867
Standard

Kanonjobb Nicklas !
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 12:09   #122
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

2 Jarl af Solnäs (Peter Untersteiner) har gått fint hela året och levererar varje gång. Vi fick ett bra läge och allting ser bra ut. Plan A är att köra i täten. Nu möter han kanonhästar men vi hade flyt i spårdragningen och nu chansar vi. Jag tycker att han ska räknas. För han har visat färsk fin form och allting har känts bra i veckan, säger Peter.

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Semester och ute på vägarna med tjejen. Passar på att kika lite inför veckans trav när hon ligger och sover. Instabil och seg internetkoppling gör att lopparkivet bara är att glömma men man har väl förhoppningsvis relativt bra grundkoll på hästarna som startar. Tveksamt om det blir något eget spel till extra V75 omgången med tanke på hur lite tid som jag kan lägga och att det bjuds på jackpot till helgens omgång, vilket såklart gör den mer intressant. Skriver ner lite tankar här ändå för de som är intresserade att läsa eftersom jag inte kan somna!

V75-1
Fyra försök till sprintermästaren startar igång omgången och det bör ju såklart vara god vinstchans för 2 Poochai i det första av dessa. Sitter troligtvis i ledningen direkt och med tanke på prestationen senast så är det ju svårt att tro att någon ska kunna plocka ned honom därifrån. Dessutom får han anses som den häst som passar bäst på kort distans av de mer betrodda hästarna. Värt att notera dock är att han galopperat i 6 av 19 starter. Han såg bättre ut senast med barfota runt om men det är osäkert om man kör med den balansen redan i försöket?

3 Amazing Man är ju kapacitetsmässigt förmodligen bättre än favoriten. Har ju dock inte visat på någon direkt startsnabbhet och borde heller vara klart missgynnad av den korta distansen. Bör få det svårt att räcka till vinst ifall Poochai är friskt och felfri.

1 Screen Height, 4 Cool Keeper, 7 B.B.Tigger och 10 Bear Dancer får väl först och främst rikta in sig på att försöka nå en finalplats, men är väl också de tidigaste bakom de två mer streckade hästarna om man garderar på.

V75-2
En intressant spetsstrid väntar som på förhand känns väldigt betydande för utgången av loppet. 2 Jarl Af Solnäs har ju den senaste tiden visat prov på riktigt bra startsnabbhet och har spetsat i två senaste framspårsstarterna. Han har dessutom vunnit alla fyra gånger som han gått i ledningen. Även om båda 3 och 4 kan öppna relativt bra så utmanas han i första hand om ledarpositionen av Finlands kanske bästa fyraåring 5 Express Duo. Med 2,9 miljoner insprunget så kan man inte påstå annat än att detta är en riktigt bra häst. Var senast i Sverige under elitloppshelgen och spelades då som favorit mot bl.a. Corky. Han har varit ute i många tuffa gäng och är klart mer härdad i detta motstånd än Jarl Af Solnäs och därför kanske det inte heller är helt otroligt att spekulera i att PU nöjer sig med ryggen på denne. Känns som en otroligt viktig info att försöka vaska fram för att kunna göra en rättvis analys av hästarna chanser i detta lopp.

Precis som Screen Height i avdelning 1 så startade även 3 Bandit Hornline så sent som i lördags. Banditen bör väl ha en något bättre chans att nå en finalplacering än förstnämnd även om jag inte tycker han känns som någon speciellt helt vinstchans i försöket. Det är annars en häst som jag länge haft ett öga åt och som jag tror ska kunna hävda sig rätt bra i sådan här omgivning annars.

Har blivit väldigt imponerad av 4 Dakota Chip i de två senaste starterna och för mig är det den mest intressanta av de lågstreckade. Är startsnabb och hamnar nog vettigt på det inledningsvis. Har dessutom Örjan i sulkyn vilket i sådana här sammanhang är ett stort plus då det behövs ett optimalt lopp för att räcka till.

V75-3
Hade nog trott att Luddes 4 Dream With Me skulle vara klart mer streckad med tanke på de fina förutsättningarna och de positiva tongångarna från stallet. Insatsprocenten kommer förmodligen att öka under morgondagen men så länge den ligger under 10% så får det väl ses som väldigt intressant. Hästen är riktigt startsnabb och borde kunna ta sig till ledningen här. Ludde är ju sedan inte direkt känd för att släppa den ifrån sig och på den korta distansen så är det inte omöjligt att han kan hålla hela vägen in i mål. Drar Ludde på i bra tempo i ledningen så är det inte omöjligt att det även kan öppna upp loppet för andra mindre streckade hästar om han nu inte vinner själv.

Står sig insatsprocenten så kan det vara en lösning att spela utgång på 4 med några hästar bakom som man betalar mindre för.

Favoriten 2 Västerbo Loveboat har ju tampats mot kulltoppen även tidigare säsonger. Hästen har ju ett väldigt fint facit och vunnit i hela 72% av karriärens starter. Sånna riktiga vinnarhästar ska ju aldrig nonchaleras. Har nu fått tre lopp innanför västen, vilket också resulterat i tre segrar och formen lär vara god. I detta lopp är det dock tuffare motstånd och troligtvis kan man inte hålla ut 4 i startrusningen. För att räcka till seger kommer det alltså förmodligen krävas en riktigt bra prestation ute i spåren/dödens. Jag skulle inte bli chockad om han bara visade sig vara bäst men det känns samtidigt inte helt givet att det är så. Hästen hade svårt att matcha de bästa i kulltoppen under hösten förra året och tog sig inte till final i varken Travkriteriet eller Breeders Crown. Det kan vara så lätt att hästen tappade formen efter en lång säsong eller så utvecklades han inte i samma takt som de andra. Det är trotsallt ett litet frågetecken då han nu ställs framför sitt första riktiga prov för året. Ska ju räknas väldigt tidigt på vinstchansen men är i dagsläget för stor favorit för att vara speciellt intressant spelmässigt.

7 Rosso Pomodoro gjorde det bra senast utvändigt om Djali Boko som helt enkelt var för bra för dagen. Slipper förhoppningsvis den positionen nu och ska ses med vinstchans ifall det löser sig.


5 Ivar Sånna slutade fyra näst senast i kungapokalen. Han har tävlat på mot kulltoppen och presterat bra utan att riktigt räcka till vinst i de sammanhangen. Får han rätt lopp så är det inte omöjligt att han kan utmana.

Kriterietvåan från förra året 6 Attack Diablo har egentligen inte alls fått till det sedan dess. Noterbart är att han aldrig startat över sprinterdistans tidigare. Gynnas om det blir högt tempo och får väl inte glömmas bort helt.

8 Tumble Dust har skördat fina resultat tidigare på kort distans i Sverige. Vann bl.a. svampen som tvååring och var ifjol tvåa i E3. Dåligt utgångsläge nu men lite extra intressant med Goop upp för första gången. Ska i första hand ses med vinstchans om det blir överpace.

V75-4
Storfavorit blir 3 Djali Boko som senast var alldeles lysande i ledningen. Då körde man barfota runt om för andra gången i karriären. Har för mig att jag läste någonstans att det inte blir samma balans nu i försöket. Det kan vara av vikt att ha koll på för de som ska spela! Det är ju kapacitetsmässigt en väldigt fin Nordström har men samtidigt väldigt osäker. Tycker dock att hästen visat sig från sin bättre sida i de två senaste loppen och kanske börjar man få bukt med honom. Når man ledningen så ska han ju såklart ses med god vinstchans ifall allt är som det ska.

1 Happy Days är ju också startsnabb och skulle möjligtvis kunna hålla ut favoriten ifall man ville. Nu tror jag dock att Takter nöjer sig med rygg ledaren i detta fall för att på så sätt ha god chans att nå en finalplats därifrån. Det är ju annars en häst som tränaren verkar hålla relativt högt. Han är ju rätt så grön i dessa sammanhang men med ett gynnsamt lopp i rygg ledaren så måste man väl räkna hästen som en utav de tidigaste motbuden.

Korvenouja var väldigt uppåt inför senaste starten på sin fina fyraåring 4 Jonesy och han såg ju riktigt läcker ut i rygg på Corky som vann på nytt rekord. Kanske t.o.m. att det fanns lite sparat i mål även om det troligtvis inte var mycket. Den finske hästen skrällvann ju Breeders förra året till över 50 gånger pengarna och visat sig duga mot de bästa i kullen tidigare. I mina ögon är han värsta motbudet mot favoriten och helt klart streckvärd till 12%. .

5 Breakbumper är svår att bedöma formen på med bara ett lopp i kroppen. Bergh är ju annars bra på att ställa i ordning när det vankas storlopp och visst finns grundkapaciteten där för att räcka långt i detta lopp. Har ju nått en pallplacering i smått otroliga 84% av loppen, många utav dom i starter mot kulltoppen. Kanske ändå inte är så jättehet på som vinnare då förberedelserna inte varit hundra.

V75-5
Ett roligt och öppet stayerlopp där det förmodligen krävs en del streck för att känna sig säker.

Utan att ha hundraprocentig koll så tror jag att 3 Hertig Shim borde ha bra chans att ta hand om den ledningen. Finns väl ingen anledning att släppa den ifrån sig sedan då han gått bra från den positionen tidigare. Från ledningen så måste han ju ses med viss chans att vinna detta lopp även om det finns flera andra bud

15 Alfas Da Vinci har ju varit överraskande bra i varje start. Har nu varit struken och står dessutom hårt inne i loppet. Känns väl fel att dissa hästen med tanke på de prestationer han gjort i år men med dessa förutsättningar är det bara ett streck i mängden.

6 Zonguldak, 11 Claes Boko och 12 Opitergium är de som förutom tidigare nämnda som är mest spelade hittills och bör också räknas tidigt.

I skrällväg så tycker jag dessa är intressanta:
9 Online D’Amour satt fast senast och visat god form en längre tid och kan vara ett roligt skrällstreck. Har ingen koll på vad man aviserat för balans på 8 Zinedine Bob men skulle den gå med optimal balans så är även den klart intressant till 2% på insatsen.
14 Labero Broline var väldigt fin i början av året i flera starter. Har sedan dess bara startat sporadiskt och nu är det nästan en månad sedan förra starten. Har dock gjort bra prestationer tidigare efter vila och extra intressant med Örjan upp till dagens lopp i jämförelse med Jimmy H Andersson som körde senast.

V75-6
Båda de två mest betrodda hästarna har ju alldeles för lite pengar på sig för sin kapacitet. Favoriten 3 Daryl Boko gör ju då och då riktiga topp prestationer som när han slog Ni Talar Bra Latin på Åby för fem starter sedan. En sådan prestation räcker såklart väldigt långt i denna omgivning. Kommer dock troligtvis få göra loppet den tunga vägen för att räcka till seger och känns därför given att gardera.

6 Oliver Kronos är en häst som man trodde skulle tjänat klart mycket mer pengar vid det här laget när man såg hästen i början av karriären. Nu är det regidebut hos Stenströmer och första gången Goop upp i sulkyn. Såklart väldigt intressanta ändringar på denna högkapabla sort. Har ju springsspår och är relativt snabb ut. Det förvånar mig inte om Goop tidigt får hästen till ledningen och då kan det vara så att hästen helt enkelt är bäst. Han har ju en väldigt knepig stil men trots det inte galopperat så ofta som man lätt kan få för sig när man ser hästen. Med hjälp av springsspåret och chans på tidig ledning så håller jag hästen som första häst här framförallt då han just nu bara är streckad till häften så mycket som favoriten.

Bakom är det väl relativt öppet. 1 Birmingham är väl en motiverad tredjehandare på läge+form. De andra har jag för dålig koll på för att uttala mig om rakt från huvudet.

V75-7
5 Your Highness är ett riktigt fint sto som trots att hon är miljonär tjänat alldeles för lite pengar. Har ju bara en start på de senaste 9 månaderna och det är ju såklart inte optimalt. Ska enligt tränaren vara väl förberedd men det är trotsallt svårt att komma tillbaka direkt och vinna i denna omgivning. Jag har inte superkoll på hur spetsstriden kan tänkas se ut men Pin Kronos är ju ruskigt snabb första biten och bör ha god chans att nå ledningen initialt. Då bör det ju finnas viss möjlighet att Goop kan överta ledningen tidigt och därifrån ökar ju såklart chanserna.

1 Pleasure Kronos har ju varit riktigt fin i sina två starter på svensk mark. Enligt stallet har man inte laddat tidigare och anser att hon ska kunna öppna bra. Skulle hon hålla ledningen så är detta hästen att slå men jag är väldigt osäker om hon kan hålla ut Pin Kronos. Riskerar då att fastna invändigt och är då helt plötsligt inte alls lika intressant.

12 Blended Scotch har en ruskig spurt att tillgå. Har framförallt varit som bäst med barfota runt om vilket jag läst att det även ska bli nu. Blir det lite tempo på vägen och det löser sig från spåret så är hon garanterat med och gör upp om segern. Avslutningen för tre starter sedan bakom Beer Summit var helt otrolig!

Bakom dessa tre är det väldigt jämnt mellan flera hästar. För mig är det i första hand 6 Xena Brick och 7 Youana som är intressanta om man vill gardera med fler.ck

8 Speedy Foxy Vicane har ju visat på bra form men möter bättre motstånd nu och har dessutom dåligt utgångsläge. Det är annars en häst som tjänat alldeles för lite pengar med tanke på kapaciteten.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 13:08   #123
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
2 Jarl af Solnäs (Peter Untersteiner) har gått fint hela året och levererar varje gång. Vi fick ett bra läge och allting ser bra ut. Plan A är att köra i täten. Nu möter han kanonhästar men vi hade flyt i spårdragningen och nu chansar vi. Jag tycker att han ska räknas. För han har visat färsk fin form och allting har känts bra i veckan, säger Peter.
Och det vet du lika väl som jag vad det (oftast) betyder...

"Plan A"...

Vi går ut o påstår att vi kör i spets men släpper förstås till den bästa hästen när övriga viker sig....

Men man vet ju aldrig...
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 14:19   #124
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hästen har ju verkligen visat att han trivs i ledningen så jag håller det nog som mest troligt att han kör där.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-03, 16:41   #125
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hittar inget speciellt roligt på nätbolagen att spela till kvällens omgång även om jag kanske inte riktigt letat ihjäl mig.

2014-07-03 19:37TravJarl Af Solnäs 1 VINNARE 1 6.500


Är det spel som jag tycker var mest intressant. Hästen är spetsfavorit och körs troligtvis i den positionen om man kommer dit. Över kort distans bör vinstchansen från ledningen, där hästen tidigare aldrig förlorat, vara bättre än 15% även om det är hårdare emot nu än tidigare. Blir det rygg ledaren istället så sjunker såklart vinstchansen men sammtaget tycker jag det finns marginal för att det ska vara ett profitabelt spel.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-07-03 klockan 16:43.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-20, 16:52   #126
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ja det är inte otänkbart. Frestande är det.


Jo den va riktigt fin. Men är ju favorit också som den kanske borde. Galoppen oroar ändå lite. Tycker Digital Frame är intressant till 3%.
Tänk att det bara är två månader sedan som man kunde lira Digital Frame som 3%are på v65an och till 20 gånger på vinnarspelen på nätbolagen i ett lopp för hästar som tjänat upp till 45 000 kr på Solvalla. Nu tillhör hon den absoluta toppen i kullen. Det går fort!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 12:44   #127
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Funderar på att skriva lite inför kvällens V75-omgång men vet inte riktigt vad. Har inte direkt pluggat på men har rätt så bra grundkoll på hästarna som startar. Finns det något som någon vill veta?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 12:50   #128
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Gärna lite fasta vinnar/platsspel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:05   #129
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:14   #130
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ingen kan taxera det bättre än statistiken.
Reijos twitter: https://twitter.com/StallLiljendahl/...22050204438528

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:38   #131
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Chanserna är nog inte större än 25%, kanske till och med mindre än så. En del relativt bra motståndare i fältet och för att nå topp två så kan inte Ohlsson safea speciellt mycket heller.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:45   #132
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Taxera Ready Ribbs chanser till att hålla sig till trav under hela loppet
Sugen på att förlora några öl ikväll?
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:50   #133
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sugen på att förlora några öl ikväll?
Sorry, butiken än stängd. Nöjd och belåten med +1

Hade en bra konversation med Reijo angående RR för några veckor sedan. Om jag är lagom all in?
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 13:58   #134
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Sorry, butiken än stängd. Nöjd och belåten med +1

Hade en bra konversation med Reijo angående RR för några veckor sedan. Om jag är lagom all in?
Sa han att det blir felfritt? Allt annat kommer ju i andrahand om han är lika osäker som tidigare. Att hästen har en fruktansvärd kapacitet kan man ju se med egna ögon.

Man måste komma upp i viss omsättning för att kunna hämta ut sina öl. Det ska inte löna sig att vara en hit n runner!

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 14:04.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 14:06   #135
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Sa han att det blir felfritt? Allt annat kommer ju i andrahand om han är lika osäker som tidigare. Att hästen har en fruktansvärd kapacitet kan man ju se med egna ögon.
Fanns en del tankar som ökade mina förhoppningar en aning åtminstone. Tycker inte de två senaste galopperna är enbart hästens fel. Senast fick han en häst i knät, och i starten innan borde Ohlsson (enligt mig) stöttat honom i sista sväng och kört på rakan istället.
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 14:08   #136
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 81
Sharp$: 1140
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Man måste komma upp i viss omsättning för att kunna hämta ut sina öl. Det ska inte löna sig att vara en hit n runner!
Du är värre än unibet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Farnod är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 14:37   #137
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Farnod Visa inlägg
Fanns en del tankar som ökade mina förhoppningar en aning åtminstone. Tycker inte de två senaste galopperna är enbart hästens fel. Senast fick han en häst i knät, och i starten innan borde Ohlsson (enligt mig) stöttat honom i sista sväng och kört på rakan istället.
Jag tror faktiskt han får svårt att vinna detta lopp och jag tycker inte vinstchansen är bättre än 15%. Även om han matchar motståndet väl så är det ju inte lätt ifall man måste köra med marginaler och safea. Det är ofta snäva styrningar när det kommer till lopp med mer betydelse och många taggade hästar runt omkring som är toppade för uppgiften. Galopprisken är hög och även om han är felfri så kommer det krävas en riktigt bra insats för att räcka hela vägen. Det är synd att han är så osäker. Med tiden kan det dock bli en riktig kanon.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 15:41.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 15:12   #138
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Gärna lite fasta vinnar/platsspel
Brukar inte direkt finnas speciellt mycket intressant i vinnar/platsväg dessa kvalomgångar. De här spelen är väl okej utan att man direkt gör kullerbyttor av glädje.

Thewayiam Ås - Hero Sjöhammar - Victor A.U H3H 2.50 Unibet
Eastar Rapida - Victor A.U H2H 1.75 Nordicbet
Nose Gear - Ready Ribb H2H 1.85 Nordicbet
Littlemissunshine V 3.00 Bet365
Somersault Sally - Soonerorlater 2.00 Bet365
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 15:27.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 17:04   #139
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Får jag över 5 gånger på Sugar Flaxy och över 23 gånger på Letsmingleimsingle så blir det vinnarspel på ATG.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 17:06.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 17:08   #140
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Får jag över 5 gånger på Sugar Flaxy och över 23 gånger på Letsmingleimsingle så blir det vinnarspel på ATG.
En kort motivering på Letsmingleimsingle...finns det?
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 17:13   #141
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
En kort motivering på Letsmingleimsingle...finns det?
Kollade upp hästen väldigt noga inför senast. Det loppet kan man nog bara glömma eftersom det bara var att få ett lopp i kroppen och dessutom men skor runt om. Väldigt bra annars i de tre starterna barfota runt om. Klev runt dom fint vid segern med Jorma i sulkyn och den prestationen räcker långt även i detta sällskap. Minus är läget och iskalla Widell men tycker att till oddset 23 gånger så får vi marginalerna som krävs.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-09-15 klockan 17:16.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-15, 18:06   #142
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Usch Littlemisssunshine var inte alls på humör idag och öppnade ingenting från start. Va just startmomentet man var lite orolig för eftersom hon är väldigt ojämnt startsnabb beroende på humör.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 16:50   #143
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Har inte skrivit så mycket på Sharps eller uppdaterat mina spreadsheets den senaste tiden men ser ut att rätt mycket tid över nästa vecka. Tänkte fira det genom att ge ut mitt egna material som jag gör inför spelen på vardagstravet till de 5 första som anmäler sitt intresse. Vi får se hur stor omfattning det blir men det blir knappast till varje omgång. Lär väl även skriva om jag har något extra intressant att bjuda på i forumen men orkar inte lägga ut mina slarvigt skrivna noteringar för allmän beskådning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+25), trance_error (+25), Zniper (+25), Emeffeff (+25), Helge (+10), Major (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-13, 19:33   #144
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Har inte skrivit så mycket på Sharps eller uppdaterat mina spreadsheets den senaste tiden men ser ut att rätt mycket tid över nästa vecka. Tänkte fira det genom att ge ut mitt egna material som jag gör inför spelen på vardagstravet till de 5 första som anmäler sitt intresse. Vi får se hur stor omfattning det blir men det blir knappast till varje omgång. Lär väl även skriva om jag har något extra intressant att bjuda på i forumen men orkar inte lägga ut mina slarvigt skrivna noteringar för allmän beskådning.
Schysst! Jag anmäler mitt intresse redan nu!

Senast redigerad av Emeffeff den 2014-12-13 klockan 19:34.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 08:39   #145
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 126
Sharp$: 2867
Standard

Kul ! Anmäler åxå mitt intresse.
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 08:46   #146
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Anmäler mig direkt! Efter tisdag nästa vecka är jag ledig nio dagar, perfekt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+5)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 09:01   #147
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 335
Sharp$: 1531
Standard

Anmäler mig
Greenstar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 09:02   #148
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Jag anmäler mig.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 09:33   #149
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1670
Standard

Anmäler mig
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 10:13   #150
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Anmäler mig från springspår vilket borde betyda att jag får en bra start
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 10:48   #151
 
Greven-plasts avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 99
Sharp$: 1139
Standard

Jag anmäler mig också!
__________________
DIF Sollentuna
Greven-plast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 11:03   #152
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Greven-plast Visa inlägg
Jag anmäler mig också!
Jag med!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 15:00   #153
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Antar att de som skickade Sharps gjorde det som anmälan. Blev lite fler än fem men det är ju jul så vi kör på det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25), Zniper (+25), valla94 (+25)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-14, 19:01   #154
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 332
Sharp$: 1976
Standard

Jag vill gärna vara med oxå
valla94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-15, 10:54   #155
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Insåg hur struligt det är att skicka till så pass många här på Sharps så jag tror det blir enklare om de som vill ha skriver sin mailadress antingen här eller i PM så man kan göra massutskick istället. Till dagens lunchomgång la jag det istället i vanliga tråden för avdelning.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 13:20   #156
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Över 220k i omsättning i första avdelning på vinnarspelet. Snow Flake Goj står just nu i över 28ggr pengarna. Får man vid start 25ggr så är det ett bra spel.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 16:59   #157
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Funderar lite på ifall man ska göra något tillsammansbolag för elitloppshelgen model större. Vore ju roligt om de flesta kunde vara på plats också och jobba in systemet lapandes på en öl eller två.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+100), asgaya3141 (+10), draken (+10), peozz (+10), Torstens (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 19:53   #158
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Hur ska man tolka att sharpsen? Att ni är extra givmilda såhär en söndagskväll, att ni vill vara med och lira eller kanske sugna på en öl?


Kanske en av varje.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-24, 22:07   #159
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Thailand
Inlägg: 1 292
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Genialiskt förslag. Precis allting. Är på allt.
__________________
Twitter: @Filmtokig
Filmtokig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 12:11   #160
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Genialiskt förslag. Precis allting. Är på allt.
Det blir väl du och jag då
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 12:22   #161
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det blir väl du och jag då
Tror Sharpsen du fått är en indikation på att intresse finns att spela på Lördag. Kanske dock att folk vill ha lite info om vilken summa det handlar om samt hur många andelar bolaget ska bestå av.

Men det är bara en gissning från min sida

24 tim kvar, sen rullar bilen mot årets bästa helg !
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 13:01   #162
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Tror Sharpsen du fått är en indikation på att intresse finns att spela på Lördag. Kanske dock att folk vill ha lite info om vilken summa det handlar om samt hur många andelar bolaget ska bestå av.

Men det är bara en gissning från min sida

24 tim kvar, sen rullar bilen mot årets bästa helg !
Ja, kanske. Var ett infall jag fick. Är väl rätt öppen för förslag och ville se om intresset fanns. Tänkte att det kunde vara ett bra sätt att samla folk från forumet under helgen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 13:06   #163
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1670
Standard

Kan vara med på ett system till lördag. Hur stort har du tänkt dig?

mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 13:24   #164
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Är också gärna med, men beror lite på storlek och upplägg.
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 14:53   #165
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Kan vara med på ett system till lördag. Hur stort har du tänkt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Är också gärna med, men beror lite på storlek och upplägg.
Kom med förslag. Man kan ju köra en låg andelskostnad så får folk helt enkelt köpa så många som man vill och bestämma själva. Verkar dock inte finnas något jätteintresse och jag har väl inte direkt varit bra på att bygga det heller så kanske blir det svårt att få ihop något.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-05-27 klockan 15:02.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 15:46   #166
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 175
Sharp$: 1670
Standard

Vad sägs om 200kr andelen max 2 andelar var och max 20 andelar totalt? Så att man kan få 10% för 400kr?

Vi kan väl ställa frågan? Hur många skulle vilja va med?

mvh Sören
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
drickamicke (+1)
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 16:25   #167
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Vad sägs om 200kr andelen max 2 andelar var och max 20 andelar totalt? Så att man kan få 10% för 400kr?

Vi kan väl ställa frågan? Hur många skulle vilja va med?

mvh Sören
Jag är på!
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 22:07   #168
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Vad sägs om 200kr andelen max 2 andelar var och max 20 andelar totalt? Så att man kan få 10% för 400kr?

Vi kan väl ställa frågan? Hur många skulle vilja va med?

mvh Sören
Vi kör på det då ifall vi kan få ihop till tillräckligt med folk!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 06:58   #169
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Jag är på...två andelar.

smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 09:09   #170
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Jag är på!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 09:58   #171
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

PMa era mail så ska jag börja bjuda in er
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 10:08   #172
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Ja oxå. Förklara gärna någonstans om man ska gå med i nåt atg tillsammans eller hur det går tillväga rent prakiskt.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 10:09   #173
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Ja oxå. Förklara gärna någonstans om man ska gå med i nåt atg tillsammans eller hur det går tillväga rent prakiskt.
Skickar din mail på PM så bjuder jag in till ett tillsammansbolag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 10:17   #174
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Detta gäller alltså först och främst lördagsomgången. Sedan kan vi ju utvärdera om vi vill/orkar köra ett till söndag också.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 10:25   #175
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

4 deltagare. 1400 kr. 6-8 stycken till så har vi ett slagkraftigt system.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 12:33   #176
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Drar strecket vid 10 deltagare för att det inte ska bli för stor utstpädning. Alldeles för många som skickat PM så kör helt enkelt de första 10 som anmälde intresse för att göra det rättvist. Återkommer till alla hur det ser ut när jag fått klarhet i allt.

Notera att de förmodligen kommer bli ett system med utgångar på max 4 kuponger. Det komer alltså inte bli något system reducerat i något program. Anledningarna till det är att: 1) Det har trasslat exakt varje vecka med reduceringsfilerna på tillsammans. Trycket kommer vara extra stort i helgen och risken att det strular ökar alltså ännu mer. Under Olympatravsfinalen var det katastrof. 2) Jag vill lämna in på lördag och är då på plats och det är inte 100% säkert att jag har en dator med mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5), TOBYTYKE (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-05-28 klockan 12:37.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-08, 20:33   #177
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Körde ju ett tillsammansbolag förra året till Elitloppshelgen och intresset att vara med var stort. Funderar på ifall man ska göra något liknande i år igen. Vad tror ni? Är det någon som skulle vilja vara med?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), Tomte (+1), TOBYTYKE (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-08, 20:36   #178
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Körde ju ett tillsammansbolag förra året till Elitloppshelgen och intresset att vara med var stort. Funderar på ifall man ska göra något liknande i år igen. Vad tror ni? Är det någon som skulle vilja vara med?
Hoppar gärna på!
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-08, 21:08   #179
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 126
Sharp$: 2867
Standard

Jag är på !
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 08:22   #180
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Vill självklart gärna vara med i år igen
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 09:17   #181
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Jag är på!
Är det lördagens omgång det syftas på eller båda dagarna?
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 10:19   #182
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misär Visa inlägg
Hoppar gärna på!
Citat:
Ursprungligen postat av peozz Visa inlägg
Jag är på !
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte Visa inlägg
Vill självklart gärna vara med i år igen
Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Jag är på!
Är det lördagens omgång det syftas på eller båda dagarna?
Kul att det finns intresse. Om ni vill så kör vi båda dagarna precis som förra året. Är väl runt en 10 personer just nu men kan tänka mig några fler om någon till vill vara med. 100-200kr andelen blir det förmodligen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 10:39   #183
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

För er som missat det släppte ATG äntligen idag sökbart lopparkiv: https://www.atg.se/videoarkiv/trav
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 18:07   #184
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

De som vill vara med och inte var med förra året får gärna skicka PM med mail så att jag kan bjuda in er.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 18:22   #185
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
De som vill vara med och inte var med förra året får gärna skicka PM med mail så att jag kan bjuda in er.
Du har min e-post i ditt jackpot-bolag
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 20:17   #186
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Utan att tveka. Aktiverar du samma lag igen eller skapar du ett nytt?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 21:00   #187
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Utan att tveka. Aktiverar du samma lag igen eller skapar du ett nytt?
Tänkte aktivera samma lag igen men nu har det kommit in önskemål om olika insatser så det är möjligt att det blir fler lag. Är ju en bit kvar än så avvaktar lite.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 21:17   #188
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 475
Standard

Hakar gärna på
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 08:31   #189
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 126
Sharp$: 2867
Standard

Kör att man kan köpa flera andelar istället om nån vill lägga mer.
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 09:35   #190
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peozz Visa inlägg
Kör att man kan köpa flera andelar istället om nån vill lägga mer.
Intresset är så stort att det lätt kan bli väldigt utspätt för de som bara vill ha en andel om alla ska vara med i samma bolag och de går att köpa fler. Positivt dock att så många vill vara med. Klurar lite så återkommer jag. Är ju rätt bra med tid kvar än.

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-05-10 klockan 09:38.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 17:30   #191
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Förslag. Andelspris 250kr och 1-2 andelar / person.

Det där med utspädning är alltid besvärligt.

Jag har lämnat förslag till ATG om att man ska kunna sätta ett tak på insatsen i förväg så att man vet maximal utspädning redan från start. Laginsatser över "taket" skulle då spelas som "del av system" på samma sätt som ombuden säljer "extra-andelar".

( I samma anda tycker jag att spelläggaren/kaptenen borde få fylla på med extraandelar upp till "taket" även efter deadline. Men såklart bara då lagkassan inte når upp till det förutbestämda taket! )

Tyvärr går det nog segt att få till den typen av förbättringar. De som tar besluten för tillsammans-sajten har nog aldrig skött särskilt många andelspel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 20:07   #192
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Förslag. Andelspris 250kr och 1-2 andelar / person.

Det där med utspädning är alltid besvärligt.

Jag har lämnat förslag till ATG om att man ska kunna sätta ett tak på insatsen i förväg så att man vet maximal utspädning redan från start. Laginsatser över "taket" skulle då spelas som "del av system" på samma sätt som ombuden säljer "extra-andelar".

( I samma anda tycker jag att spelläggaren/kaptenen borde få fylla på med extraandelar upp till "taket" även efter deadline. Men såklart bara då lagkassan inte når upp till det förutbestämda taket! )

Tyvärr går det nog segt att få till den typen av förbättringar. De som tar besluten för tillsammans-sajten har nog aldrig skött särskilt många andelspel.
Ja, bra idé med att kunna sätta ett tak på förhand. Skulle underlätta en del.

Är rätt stort tryck på folk som vill vara med att det ändå förmodligen blir bättre med att dela upp på något vis. Tror nog de flesta tycker det är tråkigt att bara sitta med någon enstaka procent av systemet.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 20:10   #193
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Ja, bra idé med att kunna sätta ett tak på förhand. Skulle underlätta en del.

Är rätt stort tryck på folk som vill vara med att det ändå förmodligen blir bättre med att dela upp på något vis. Tror nog de flesta tycker det är tråkigt att bara sitta med någon enstaka procent av systemet.
Kan nöja mig med 2% om du lovar att vi blir ensamma.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 20:39   #194
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Skulle det finnas ett intresse från 5-6 pers att köra ett bolag där andelarna kostar runt 1000:- per styck hade jag föredragit det bolaget, åtminstone till lördagen.
Annars kan jag likt sirlarsson nöja mig med 2% om vi blir ensamma
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-10, 20:54   #195
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

Annars kan du väll köra 2 bolag med samma system? Löser ju problemet?
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 12:57   #196
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Kan nöja mig med 2% om du lovar att vi blir ensamma.
Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Skulle det finnas ett intresse från 5-6 pers att köra ett bolag där andelarna kostar runt 1000:- per styck hade jag föredragit det bolaget, åtminstone till lördagen.
Annars kan jag likt sirlarsson nöja mig med 2% om vi blir ensamma
Svårt o lova att alla andra inte ska sätta så att man blir själv.

Vill hålla insatserna relativt låga egentligen per person. Tanken är mer att det ska vara en kul grej en gång om året än något annat, iaf för just detta bolag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 12:59   #197
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
Annars kan du väll köra 2 bolag med samma system? Löser ju problemet?
Ja, det är väl en möjlighet om det bara är två system så man inte dödar värdet alltför mycket för sig själv. Men troligtvis kommer kassorna vara olika stora vilket problematiserar det hela. Att göra olika system är annars inget större problem heller. Kan nog hitta tillräckligt med intressanta rader för det.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-11, 13:34   #198
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

vore kanon att få vara med!
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-12, 07:15   #199
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
vore kanon att få vara med!
Har jag din mail? Annars skicka PM.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 10:49   #200
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Upplägget blir två olika bolag med insatserna 250kr (max10pers) och 100kr(öppet för alla och kommer gå att köpa mer än en andel). Alla ni som är intresserade får gärna PM:a igen om vilket bolag ni vill vara med i så ska jag bjuda in er under veckan.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 15:59   #201
 
muumiins avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 713
Sharp$: 1612

Travbloggen
Stats: 4 - 7 - 2
ROI: 113.55%
Vinstprocent: 36.36%

Standard

spelar du reducerat? Isåfall är jag på!
__________________
Once you go bergo you never go back!
muumiin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 10:51   #202
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av muumiin Visa inlägg
spelar du reducerat? Isåfall är jag på!
Förmodligen blir det reducerat men hade problem att lämna in under Olympiatravsfinalen på Tillsammans så vågar inte lova något.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-24, 13:21   #203
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8042
Standard

Ja me, har skickat pm
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 11:16   #204
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Har alla fått den inbjudan som de ville ha? Blev lite rörigt med alla PM överallt tillslut!
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 12:12   #205
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Har alla fått den inbjudan som de ville ha? Blev lite rörigt med alla PM överallt tillslut!
Nix, icke fått till 250 SEK-bolaget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 12:15   #206
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Nix, icke fått till 250 SEK-bolaget.
Miss! Skickat nu
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 15:09   #207
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 5
Sharp$: 1822
Standard

Finns det någon plats kvar i 250-bolaget så är jag gärna med
smurren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 15:19   #208
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smurren Visa inlägg
Finns det någon plats kvar i 250-bolaget så är jag gärna med
Nej, tyvärr nu är det bara 100krs med multipla andelar som är tillgänglig.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-26, 16:01   #209
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Jag har inte fått inbjudan till 250-bolaget (var mitt första val)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasJ (+1)
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-12, 17:01   #210
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Denna dagbok har ju varit relativt inaktiv men kan ta o skriva två bra spel med korta kommentarer till kvällens lopp.

H2H Unique Juni 3.50 mot Caddie Lisieux @ Bet365.
Även om Unique Juni vann E3-finalen näst senast så är det ingen tvekan om att Caddie Lisieux är den av de två som visat på bäst högstakapacitet. Det ska dock inte skilja så pass mycket i oddsen mellan dessa två då favoriten både har startspår/sannolikt löpningsförlopp och sin stora osäkerhet i form av höga galopprisk emot sig.

H2H Obi Degato 2.20 mot Bonjour Shangri La @Bet365.
Bonjour Shangri La är hopplöst osäker och har galopperat i 45% av karriärens starter (6/10 senaste). Med framspår bakom bilen har han galopperat i 8/10 senaste. Obi Degato har inte startat på drygt ett halvår men gör intressant debut hos BG och är anmäld bfro direkt. Är kapacitetsmässigt en sämre häst men spelet räknas hem nästan enbart på BSL's extrema galoppstatistik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+1), Migge (+1), kalksten (+20)

Senast redigerad av NicklasJ den 2016-10-12 klockan 17:05.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td