|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
MickeLarsson - Statistik/värdebet ö/u - (Fotboll)
Hej på er!
Kommer starta en dagbok främst för mig själv att hålla disciplinen. Jag är egentligen en ganska kass spelare i den bemärkelsen att jag 100ggr av 100 tiltar vid ett eller annat tillfälle men i mellan tiltarna har jag haft relativt stora framgångar. Jag har under flera år studerat över/underspel och tror mig lyckats hitta en modell som kommer ge avkastning under lång tid. Mina spel baseras på statistik och värde, det gäller enbart över/underspel på fotboll. Om detta är som jag tror en fungerade modell är min målsättning att dela med mig av mina spel till en mindre peng varje månad och motiverigen till detta är att det är ett par timmars jobb varje dag för att få fram dessa spel. Kommer sammanfatta varje dag här i dagboken, om jag springer på andra spel i min jakt på ö/u så kommer jag publicera dessa här som rekar. Nu kör vi!! ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lycka till !
Tycker själv att över/ under på fotboll är jättesvårt 😳 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MickeLarsson (+5) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tack! Mina spel bygger till 100% på en formel jag har arbetat fram under en längre tid som sedan jämförs med aktuellt odds för att få fram de värdespel som erbjuds. Har testat den under några månder sedan 2015 med gott reslutat. Har sedan i måndags (11/1) börjat köra skarpt och följt min plan slaviskt. Med en träffprocent på 44% och en ROI på 173% går det över förväntan men jag behöver några veckor till för att göra en ordentlig utvärdering.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Då jag startade mitt projekt innan jag började med denna dagbok lägger jag ut veckans resultat här för att catch up.
2016-01-11 Antal spel: 9 Vinster: 5 Förluster: 4 Träff: 55,56% Medelodds total: 2,66 Medelodds vinst: 2,30 Netto: +2,49 u Lågt utbud av spelbara matcher och kvällen började dåligt men slutade på grönt. 2016-01-12 Antal spel: 27 Vinster: 11 Förluster:16 Träff: 40,74 % Medelodds total: 6,14 Medelodds vinst: 4,59 Netto: +23,5 u En bra dag, där den enskilt största vinsten blev Newcastle – Man Utd ö 5,5 FT till ett odds på 20. 4 matcher blev voidade där jag hade totalt 8 spel. 2016-01-13 Antal spel: 18 Vinster: 8 Förluster: 10 Träff: 44,44 % Medelodds total: 5,30 Medelodds vinst: 3,97 Netto: +13,79 u Ytterliggare en grön dag, trodde mycket på Sydafrika matchen Golden Arrows – Ajax Cape Town där det tidigt blev 1-1 men tyvärr stannade resultatet där och jag hade ö2,5 1H samt ö 2,5 FT. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-17 klockan 00:13. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
2016-01-14
Eftersom mina spel enbart bygger på statistik/värde så rekar jag bara ligamatcher i ligor som varit igång i minst 10 matcher. Detta gör att dagens utbud av potentiella matcher är klent. Det blir totalt 5 spel på 2 matcher, nu håller jag tummarna för en fjärde dag med gröna siffror. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde." - matchingbetisover 2015-09-08 Senast redigerad av Cc den 2016-01-14 klockan 13:31. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
54 spel och alltid samma insats
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Utvärdera efter minst 1000 spel så får du ett hum om formeln håller.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Just nu kör jag bara UB men planen är självklart att använda fler bookies om detta är hållbart i längden för att öka värdet ytterliggare.
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kommer märkas relativt fort om den inte håller men är helt enig med dig att även om den verkar hålla nu så behövs det ett stort underlag för att se om det är något som kommer fungera long term.
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Blir spännande att se, har inte sett någon mer eller mindre som varit lyckosam på över/under i fotboll under lång tid. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
![]()
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har du planer på att starta en Betting Fund senare, eller är syftet bara att sälja rekar?
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
)
Migge (+1) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-14 klockan 22:42. |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
däremot jobbet jag lägger ner motsvarar en halvtidstjänst dagarna det är många matcher
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
2016-01-14
Antal spel: 5 Vinster: 2 Förluster: 3 Träff: 40% Medelodds total: 4,88 Medelodds vinst: 2,50 Netto: -0,01 u Första dagen med förlust -0,01 u!! . Det var ett väldigt dåligt utbud av matcher idag så det blev bara spel på 2. Trodde det skulle sluta på grönt då det tidigt i USM Alger vs Hussein Dey stod 1-1 men tyvärr stannade det även där. Nya tag imorgon med 27 spel.
Migge (+1) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-17 klockan 00:14. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
2016-01-15
Då ligger alla dagens spel i spreaden, totalt 37 stycken uppdelat på 22 matcher. Kan komma in ett par till från Jupiler Holland, väntar in vissa odds från UB. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har en oddssättarkompis som lirar underspel...ENBART! Han har gjort en mindre förmögenhet på det...tyvärr är Ö/U oddsen mer känsliga för tryck än matchodds annars skulle jag nog också fokusera på den spelformen. De formler om används är rätt gamla (för fotboll) och det har hänt mycket under senare år som påverkar värdet.
|
|
|
|
#21 |
|
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1961Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Om vi bortser från det vanvettiga i att bara spela på Unibet så är det väl nästan ännu mer korkat att spela både Ö0.5 och Ö1.5 i HT istället för att gå på AH Ö1 eller Ö1.25 och få betydligt högre effektivt odds.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Håller med dig till 100% att det är idioti att bara spela på UB men januari är en testmånad, om det slår väl ut så ska jag självklart spela de högsta oddsen. Däremot AH på överspel kommer jag nog inte att gå över till då utbudet är betydligt sämre.
Migge (+1) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-15 klockan 16:24. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
2016-01-15 Update
Det blev ytterliggare 8 spel på 2 matcher i Jupiler/Holland. Fortuna Sittard - FC Den Bosch ö1,5 2,5 1H och ö2,5 3,5 4,5 FT Go Ahead Eagles - PSV Reserves ö 1,5 1H, ö2,5 2H och ö4,5 FT Dagen har börjat dåligt, loss på de 2 första spelen men 43 kvar för dagen
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Sharp$: 1961Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
Exempel: Du spelar 2u på ö0.5 i HT till 1.50 och 1u på över 1.5 i HT till 2.20 Blir det ett mål så går du +-0. Blir det två eller fler mål så vinner du 2.2u. Effektivt odds blir 1.7333 på Ö1.0 ah. Spelar du Unibets linor med 93-95% payout så tappar du rätt mycket då pinnen i regel ofta kommer att ha typ 1.80-1.85 på samma spel tack vare deras högre payout. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+3) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tycker allt som har med modeller och statistiska data att göra när det kommer till betting är mycket intressant.
Men man undrar lite hur din modell ser ut när du får fram 86 spel på en dag eller vad det var ENBART med Unibets utbud. Spontant känns det som det saknas några variabler i din modell när värderingarna skiljer sig så mycket från oddssättarnas. Har du några säkerhetsmarginaler alls eller spelar du allt du får fram med värde? Förstår inte heller varför du kör flat betting (särskilt när du verkar spela allt med värde), är ju helt idiotiskt när du har en modell som säger åt dig hur mycket värde det finns i varje spel. |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Det du skriver om att inte köra flat för att jag har ett värde i varje spel, hur skulle en sådan modell se ut? Låt säga att jag har 3 spel som enligt mig har ett värde på 15%, 30% och 60% vilket spel skulle få den högre insatsen? Tips tas tacksamt emot!
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
eller seg efter en veckas jobb men hänger inte med . Ge mig gärna nått exempel till
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Du smaskade in ett par högoddsare idag ser jag.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
2016-01-15
Antal spel: 46 Vinster: 16 Förluster: 30 Träff: 34,78% Medelodds total: 4,68 Medelodds vinst: 3,67 Netto: +12,77u Sämsta träffprocenten sedan start men lyckades ändå landa på grönt. Det såg riktigt bra ut vid halvlek på 20.00 matcherna trodde det skulle bli storslam men tyvärr så stannade målskyttet av i lite för många matcher. Total sen måndags +52,54u och som ett par har påpekat spelar jag enbart på UB vilket jag håller med om är idiotisk, har inte gjort någon oddsjämförelse med andra sajter men skulle tippa på att jag hade haft 10-15% mer i avkastning annars. Men med risk för att bli tjatig, detta är en test och kommer hålla mig till en och samma sajt tills jag har 1500-2000 spel. Imorgon har jag 109!! spel, kan blir ett par till om jag orkar/hinner analysera de lägra engelska ligorna.
Migge (+1) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-17 klockan 00:15. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Lycka till med spelen och modellen! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MickeLarsson (+5) Senast redigerad av Emeffeff den 2016-01-16 klockan 00:04. |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Det här är nog ett av de viktigaste kriterierna för en välfungerande modell, ett tak. Annars blir det lätt LTCM av det hela; hur rätt det än är i längden så måste det finnas en gräns för exponeringen. Annars finns det alltid en punkt i framtiden som innebär kollaps.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Jag är lite kritisk till att lägga så många spel och så mycket pengar på en och samma match. Swingsen kommer ju bli enorma. Mer än vad jag hade klarat av psykiskt iaf
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Då UBs tolerans är noll, när det gäller vinsthemtagning. Dvs duktiga spelare ovillkorligen kastas ut per omgående eller limiteras. Det är otroligt att UB lyckas attrahera kunder, med ovan beskrivna kundpolicy. Alla jag känner som inom spelkretsar, som lyckats göra en hacka på Unibet, inkl undertecknad, har blivit avstängda. Likt förbannat försätter spelare att jaga odds på Unibet. Förklaringen är väl att den siste speltorsken inte är född? If you think you have invented the Money machine, recheck your calculations. Unibet kommer i vilket fall, kasta ut dig med öronen före, om så nu vore fallet, dvs att spelinstrumentet du konstruerat visar sig vara fungerande. En sak är helt säker, när du är kund hos Unibet över tid och det är; om du inte blivit utkastad eller åtminstone limiterad ner i källaren, då är du med all sannolikhet SPELTORSK. Jajjan |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Fattar inte varför du rasar på just Unibet, de är väl inte olika (i stort sett) alla andra spelbolag i det hänseendet? Har svårt för det här snacket med "spelbolagen är idioter som limiterar och stänger av spelare", "hur kan de överleva" och så vidare. Sanningen är 99 % av alla spelbolag hade inte limiterat och stängt av sina kunder om det inte hade varit lönsamt för deras verksamhet. EDIT: Syftningsfel i sista meningen, men tror du fattar vad jag menar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1) Senast redigerad av Emeffeff den 2016-01-16 klockan 11:19. |
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Är gott sällskap. Det var ett mindre helvete att få loss vinstmedel från just Unibet. Det privata spelbolagen ägnar sig åt klassiskt bondfångeri, de blåser upp odds, som de ändå aldrig låter dig lira, annat än möjligtvis ett korvöres-spel. Att låta sig våldtas gång på gång, av de privata spelbolagen utan att ens fatta vad som pågår, är kanske den svåraste varianten av kapitalförstöring. Dör emot tror jag Micke Larsson "black box", kan vara spännande att syna. |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#40 |
|
Givetvis är träffprocent ett helt värdelöst mått, men det kan även vara rätt missvisande med snittodds om oddsen man spelar varierar mycket.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Varför missvisande? Man kan ju redovisa dels snittoddsen på lagda spel totalt och dels snittodds på vinnande spel. Det kan man dra ganska många slutsater av efter en större mängd spel...
|
|
|
|
#42 |
|
Om man vill ha snittoddsen endast på vinnande spel, hur gör man då om man har ett spreadsheet?
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Har inte kollat hur Sharps spreadsheet funkar, jag kör excel och det är inga probs att sortera fram dem...
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Citat:
Välj sen att filtrera på resultat. Välj från typ 0.1 till (-) 999999 så får du alla vinnande spel. Fler decimaler om du har vinster mindre än 0.1 och fler 9 om du har högre vinster än så. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+50) |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
2016-01-16
Antal spel: 113 Vinster: 33 Förluster: 80 Träff: 29,2% Medelodds total: 4,69 Medelodds vinst: 2,78 Netto: -21,32u En tung dag, lyckades bara få in 33 spel. Självklart kommer det komma dippar som idag men jag hoppas fortfarande att denna modell ska ge avkastning över tid. Totalt +32,22u sedan start. Nya tag idag med 49 spel hittills, har inte haft tid att gå igenom samtliga matcher så har fokuserat på de större ligorna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+100) Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-17 klockan 23:22. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Menar du att avkastningen blir större eftersom att du gissar att flatbet skulle medföra en högre genomsnittlig insats? ROIen med flatbetting bör alltid vara lägre för en spelare som är duktig på att värdera odds. Klart det beror ju också på vad man pysslar med för marknader, spelar man på NBA så är det ju så tunna värden att det inte spelar någon roll. I mitt fall vore det både vansinnigt och ofta direkt omöjligt (pga limiter) att köra flatbetting. Att spela lika mycket på ett spel som man vet är ett marginellt värde som man gör när man har ett av årets bästa spel är ju kvalificerat vansinne.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
2016-01-17
Antal spel: 50 Vinster: 13 Förluster: 37 Träff: 26% Medelodds total: 6,02 Medelodds vinst: 2,13 Netto: -22,32u Ännu en tung dag! Nu har första veckan gått och tyvärr så hamnar veckan bara på +8,9u trots den extremt fina starten. En vecka och 268 spel är för lite för att dra några slutsatser men håller det i sig så är det på tok för dålig avkastning då jag har lagt ner ca 20 timmars arbete. Det jag ska göra i veckan förutom att fortsätta följa planen är att se över hur resultatet hade blivit med "moving bet" på 1-5 u samt ta ut statistik på respektive liga och spel på 1H, 2H och FT. 32 spel för morgondagen, kan bli ett par till i England och Egypten. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Du har inte funderat på att dra ner spelen per match?
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Visst, kan du konsekvent spela hos vanliga nätbookies på udda sporter eller ligor så visst kan du få edge mot dem. Ända tills de limiterar dig. Idag är det inga större oddsskillnader mellan bookies på mainstream-marknader och alla som skriker MAXSPEL på ett objekt där hela marknaden är enig om oddsnivån (inkl Betfair) avslöjar bara sin okunnighet.
|
|
|
|
#52 |
|
2016-01-18
Antal spel: 34 Vinster: 18 Förluster: 16 Träff: 52,94% Medelodds total: 3,57 Medelodds vinst: 2,75 Netto: +15,34u Dåligt utbud av matcher imorgon. Just nu ligger det 9st i spreaden, ska göra en sista check nu så eventuellt kan det komma något till. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Det är dels en tidigare spel och resultat som ger en underlag för sin värdering. Skulle man följa Kellys formel så skulle man ju dels då sätta sina insatser efter hur det har gått. Kellys formel mår säkert bra av statiska spel med ett givet ev. Exempelvis att man skulle få 2,10 på att spela på rött på rouletten. Även om jag inte gör någon värdering av värderingen så kan man uppskatta vad ungefär vad väntvärdet ligger på, dock inte med precision. Marginella spel får man ju beräkna lite noggrannare. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Din modell säger att proffsen har fel.
Tro mig, det har de inte. De har fel ibland, men över tid kommer de ha mer rätt än du har. Du kan slå dem med kunskap, men inte med statistik. Du förstår väl att ingen har bättre statistik än dem ? PS: Alla Sveriges spelare borde göra ett studiebesök hos ett spelföretag. Jag har sett hur mina polare hanterar alla bets online på sekundnivå, trots att vi är på Valla. Du har inte bättre info än dem, GLÖM DET !!!
ExtremtRik (+10) Senast redigerad av putte64 den 2016-01-19 klockan 06:23. |
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
Sportstrader_swe (+10) |
||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Det jag blir lite fundersam över är hur du kan uttala dig om ovan utan att ha en aning om min bakgrund eller hur den modell jag tar fram värde på ser ut. Självklart är man alltid en underdog mot spelbolagen men att de ska ha tillgång till bättre statistik än vad svensson kan ta fram hänger jag inte alls med på. A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Skulle det inte vara vettigare att spela på "under"? Spelmassan spelar ju på att något ska ske och inte tvärtom. Detta har väl även bookmakerna tagit i beräkning? CC har även skrivit lite om detta.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Det skulle vara mycket intressantare om du spelade till marknadsodds än alltid till Unibets odds. Jag kan nästan lova att det är omöjligt att slå Unibets marginal när du spelar sån här volym varje dag. Men om du spelade till marknadsodds och låg plus skulle det ju vara tillräckligt imponerande.
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Du har en poäng där men jag har inte testat min modell på underspel, kanske får bli nästa projekt.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Utstick med mer än bolagens kommission, jämfört med average, tror jag på.
Övriga statistiska spel tror jag inte på. Men helt klart hoppas jag du vinner
|
|
|
|
#62 |
|
2016-01-19
Antal spel: 7 Vinster: 1 Förluster: 6 Träff: 14,29% Medelodds total: 3,59 Medelodds vinst: 1,50 Netto: -5,5u Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
I all välmening, därmed inte sagt att din modell är onödig ens om den inte skulle klara av att slå Unibet", någon hint ger den förmodligen om den nu är objektiv, är där andra parametrar kanske den rent av fungerar ![]() Med upprepningar på varje objekt till höga odds blir variansen stor även på säg 1600 (icke unika) "spel" men det är ju ingen här som inte begriper... |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
2016-01-20
Antal spel: 11 Vinster: 1 Förluster: 10 Träff: 9,09% Medelodds total: 5,82 Medelodds vinst: 3,35 Netto: -7,65u 2016-01-21 Inget spel Just nu ligger det 21 spel för dagen men kommer fler om jag får tid över. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
2016-01-22
Antal spel: 54 Vinster: 21 Förluster: 34 Träff: 38,18% Medelodds total: 4,29 Medelodds vinst: 4,36 Netto: +36,62u Väldigt kraftiga svägningar vilket är väntat då jag spelar på enbart värde men över tid ska det ge avkastning har jag bestämt mig för . Har varit igång i 11 dagar, totalt +47,8. Kommer köra januari ut med flatbet 1u. Från 1:a februari kommer jag köra 1-5 u beroende på värde. Jag har inte hunnit göra några analyser för morgondagen men ska försöka frigöra lite tid imorgon förmiddag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
2016-01-23
Antal spel: 80 Vinster: 27 Förluster: 53 Träff: 33,75% Medelodds total: 6,11 Medelodds vinst: 3,29 Netto: +8,89u |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
En sak är säker. Du kommer aldrig kunna sälja det här till vanliga spelkunder
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 75TEST (Bra värde på låga Stats: 9 - 2 - 0 ROI: 108.20% Vinstprocent: 81.82% |
Ser bra ut - kul att du använder modellbaserad analys
![]() Själv bygger jag enbart på matematiska modeller och lägger mellan 500-1000 vad i veckan. Jag spelar enbart på odds där jag har ett värde på >=7 %, enligt modellen. Jag håller mig enbart till flat-bet, det känns tryggast även om det inte ger en optimal tillväxt. Vilket värde vill du ha för att du skall lägga ett vad? |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Använder ni "robotar" eller gör ni allt "manuellt"?
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Sharp$: 75TEST (Bra värde på låga Stats: 9 - 2 - 0 ROI: 108.20% Vinstprocent: 81.82% |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Jag spelar på allt som har ett värde på >10 %. Jag kommer kanske gå över på moving-bet max 5u från februari och starta en ny spread, men har inte bestämt mig riktigt ännu. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
2016-01-24
Antal spel: 49 Vinster: 14 Förluster: 35 Träff: 28,57% Medelodds total: 5,69 Medelodds vinst: 2,53 Netto: -13,64u Nu har jag varit igång i 2 veckor, totalt 504 spel och ett netto på +43,05. Jag är relativt nöjd med utfallet so far men det är för klent antal matcher för att dra några högre växlar ännu. Förhoppningsvis har jag en bit över 1000 matcher om ytterligare 2 veckor, ska bli spännande och så hur resultatet ser ut då. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
[QUOTE=MickeLarsson;475125]Ok, spelar du på ö/u eller någon annan marknad?
/QUOTE] Jag fokuserar på resultat (och Asian-hcp)! |
|
|
|
|
|
#76 |
|
2016-01-25
Antal spel: 28 Vinster: 12 Förluster: 16 Träff: 42,86% Medelodds total: 4,85 Medelodds vinst: 3,95 Netto: +19,38u Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
2016-01-26
Antal spel: 20 Vinster: 1 Förluster: 19 Träff: 5% Medelodds total: 4,96 Medelodds vinst: 2,33 Netto: -17,67 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
2016-01-27
Antal spel: 13 Vinster: 4 Förluster: 9 Träff: 30,77% Medelodds total: 6,07 Medelodds vinst: 2,73 Netto: -2,09 |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5417Calatans rekar Stats: 23 - 68 - 0 ROI: 107.35% Vinstprocent: 25.27% |
Akta så ditt analysverktyg inte börjar brinna!
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Hur tänker du nu?
188 spel mellan 0-2.5 med ROI 100.66 191 spel mellan 2.5-5 med ROI 93.66 140 spel mellan 5-10 med ROI 127.61 60 spel mellan 10-30 med ROI 136.67 Visst om de höga oddsen bär på det viset i längden är jag oxå synnerligen imponerad, men bara den lägsta oddskategorins resultat är ens nära att vara möjligt att värdera med hänsyn till varians. med tanke på upprepningar på varje objekt skulle jag vilja se åtminstone 5k spel för att ens fundera... |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 5417Calatans rekar Stats: 23 - 68 - 0 ROI: 107.35% Vinstprocent: 25.27% |
Det var en kommentar kring att han lagt in över 100 spel för de närmaste dagarna, alltså låtit sitt analysverktyg jobba hårt. Ledsen för otydligheten.
ExtremtRik (+1) |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
2016-01-28
Antal spel: 3 Vinster: 1 Förluster: 2 Träff: 33,33% Medelodds total: 5,63 Medelodds vinst: 1,18 Netto: -1,82 Det har varit tunnt med spel ett par dagar som det brukar mitt veckan, men nu börjar jag fylla på inför helgen. Hoppas vara klar i eftermiddag med spel fram till söndag vilket kommer betyda ett par 100 spel. Senast redigerad av MickeLarsson den 2016-01-29 klockan 22:43. |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Ser bra ut tycker jag och då du endast backar odds så blir väl ROI'n ditt genomsnittliga värde. En skattning av standardavvikelsen ser det ut som om du ligger inom en standard avvikelse från väntevärdet (10 %). Enligt min uppfattning ingen varningsklocka ännu - kör på
Hur tycker du själv att det går - är det vad du har förväntat dig? |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
Jag letar vidare efter den sanne alkemisten, mest för skojs skull. Edit: Därmed inte sagt att du inte kan ha nytta av ditt verktyg, kämpa på! Senast redigerad av ExtremtRik den 2016-02-02 klockan 07:47. |
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Jag har bestämt mig för att lägga ner detta projekt, anlednignen till detta är att efter nästan 850 spel är resultatet inte vad jag hade hoppats (-14,9 u) och det har tagit enormt mycket tid att få fram dessa 850 spel.
MEN skam den som ger sig, jag har dammat av en gammal värdingsmodell jag snickrat ihop tidigare och gjort vissa justeringar. Kommer börja med ett nytt projekt idag och där jag kommer spela movingbets på match efter följande model: 1 u = 25-50 % värde 2 u = 50-75 % värde 3 u = 75-100% värde 4 u = 100-125% värde 5 u = > 125% värde De ligor jag kommer spela är: Italien A-B, Frankrike 1-2, Tyskland 1-2, England PL ner till 2an, Spanien 1-2, Portugal 1, Belgien 1, Grekland 1, Turkiet 1, Holland 1-2, Scottland 1. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
|