Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-27, 15:29   #736
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har inte ögnat igenom historiken i ditt sheet så mycket, spelade du mycket högoddsare eller var det mycket favoriter?

Hugg Ghetto Blaster så fort du kan - jag skall göra det, tror denne är överlägsen ikväll - start till mål... Skall även ha den i en H5H på Nordicbet till 3.70!

Hade väl en del högoddsare men låg väl mest mellan 3-8 gånger, flest på 4-5 gånger pengarna skulle jag tippa - har själv dålig koll på detta och att använda filtret i mitt sheet är svårt...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 15:41   #737
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Hugg Ghetto Blaster så fort du kan - jag skall göra det, tror denne är överlägsen ikväll - start till mål... Skall även ha den i en H5H på Nordicbet till 3.70!

Hade väl en del högoddsare men låg väl mest mellan 3-8 gånger, flest på 4-5 gånger pengarna skulle jag tippa - har själv dålig koll på detta och att använda filtret i mitt sheet är svårt...

/Badass
Tyckte också det var bland de mest lovande oddsen först men jag vet inte. Treåringar och väl långt mellan starterna, dessutom struken i E3-finalen. Lite för mycket osäkerhetsfaktorer för min smak så jag avstår nog spel där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 16:43   #738
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Solvalla 27/7

Dessa bedömer jag efter en längre stunds betänketid som dagens bästa:

V64-1 Victory Hill/Viking S.S. 1,60 Exp
-Startsnabb och passande distans idag, spets och släpp eller tryck för rygg ledaren. Normalt nollad senast mot överheten på Årjäng där han togs lugnt efter omständigheterna och tillbaka i rätt omgivning här. VSS var riktigt bra senast i dödens på Device, men kombinationen bakspår, tufft motstånd (både kuskar och häst) och notoriskt dålig kusk bäddar för en dålig resa här.

V64-4 Pronto Ribb/V.N. Rasmus 2,30 Exp
-Står på 20 tillägg men spår 10 för Rasmus gör att de i praktiken hamnar på lika start, vilket direkt motiverar spel på odds över 2,00. Rasmus är dessutom lite missgynnad av distansen här och inte lika travsäker som PR. PR har lite tätt mellan starterna men gjorde inte mycket själv i förra loppet och har normalt sett hämtat sig till detta.

Speciellt Pronto Ribb är ett tänkbart maxspel här då alla faktorer är starka och oddset högt. Spelas dock i parlay till oddset 3,68. 1u


V64-5 Opus Lavec P 3,75 Exp
-10/25 galopp men felfria har nästan alla slutat i seger. Mycket hårt motstånd idag gör att det ändå är långsökt att hålla hela vägen till seger felfri. Stort kuskplus! 1u
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 17:07   #739
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Solvalla 27/7

Dessa bedömer jag efter en längre stunds betänketid som dagens bästa:

V64-1 Victory Hill/Viking S.S. 1,60 Exp
-Startsnabb och passande distans idag, spets och släpp eller tryck för rygg ledaren. Normalt nollad senast mot överheten på Årjäng där han togs lugnt efter omständigheterna och tillbaka i rätt omgivning här. VSS var riktigt bra senast i dödens på Device, men kombinationen bakspår, tufft motstånd (både kuskar och häst) och notoriskt dålig kusk bäddar för en dålig resa här.

V64-4 Pronto Ribb/V.N. Rasmus 2,30 Exp
-Står på 20 tillägg men spår 10 för Rasmus gör att de i praktiken hamnar på lika start, vilket direkt motiverar spel på odds över 2,00. Rasmus är dessutom lite missgynnad av distansen här och inte lika travsäker som PR. PR har lite tätt mellan starterna men gjorde inte mycket själv i förra loppet och har normalt sett hämtat sig till detta.

Speciellt Pronto Ribb är ett tänkbart maxspel här då alla faktorer är starka och oddset högt. Spelas dock i parlay till oddset 3,68. 1u


V64-5 Opus Lavec P 3,75 Exp
-10/25 galopp men felfria har nästan alla slutat i seger. Mycket hårt motstånd idag gör att det ändå är långsökt att hålla hela vägen till seger felfri. Stort kuskplus! 1u

Tror i förlängningen att du skall vara försiktig med Parlays - har själv spelat detta i flera år och jag förstod till slut att det var pga av Parlays som jag ständigt förlorade...

Är fortfarande, ibland, sugen på att spela dessa men har hittils lyckas hålla mig - spelar då hellre på en outsider... Behöver inte en så hög hitrate då - lika som för Parlays men enbart ett spel som måste sitta!

Vet även många gånger jag satt ett av spelen i en Parlay och så ser man provstart och/eller värmning och ser att den andra hästdjäveln man spelat är oxtokig och totalt omöjlig att få i väg i trav - då satt man där med redan en fin H2H inne till över 2 gånger fläsket och visste redan innan start att jag kommer inte få ett skit för det första spelet! Enda man kunde hoppas på var strykning!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 18:14   #740
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Tror i förlängningen att du skall vara försiktig med Parlays - har själv spelat detta i flera år och jag förstod till slut att det var pga av Parlays som jag ständigt förlorade...

Är fortfarande, ibland, sugen på att spela dessa men har hittils lyckas hålla mig - spelar då hellre på en outsider... Behöver inte en så hög hitrate då - lika som för Parlays men enbart ett spel som måste sitta!

Vet även många gånger jag satt ett av spelen i en Parlay och så ser man provstart och/eller värmning och ser att den andra hästdjäveln man spelat är oxtokig och totalt omöjlig att få i väg i trav - då satt man där med redan en fin H2H inne till över 2 gånger fläsket och visste redan innan start att jag kommer inte få ett skit för det första spelet! Enda man kunde hoppas på var strykning!

/Badass
Jo jag är allt försiktig med parlays också, mina regler för detta iom nya sheetet är: inga höga odds, max två spel och halva insatsen för att hålla nere variansen.

Det där med värmningar gäller ju alla spel för mig nu, för jag lägger dem faktiskt alltid före värmning för tillfället. Ska man vara riktigt seriös så lägger man spel före värmning ENDAST när det finns ett mycket stort övervärde som man vet kommer försvinna om man väntar, och då blir det såklart en sämre idé att spela parlays som du säger.

Edit: Kan väl tillägga när det gäller värmningsfaktorn att jag tar med detta i beräkningen när jag värderar oddset och undviker spel på hästar som är ojämna i prestationerna. Det där mer värmningar är mer viktigt på vissa hästar och det ska man tänka på när man spelar i förtid och även vid streckspel.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-07-27 klockan 18:27.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 18:37   #741
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Smart!

Samma för mig att fler spel läggs före värmningarna då det är störst möjlighet att hitta värde... Skulle varit intressant att ha haft två olika sheets där man har ett med före värmningar och provstarter, samt ett efter detsamma - tror dock inte det gör så stor skillnad på sommaren då banornas beskaffenhet och utrustningsdetaljer mer sällan ändras... På vintern och hösten skulle det troligtvis visa på en större varians...

Sedan handlar det ju om att hitta ett spelsätt som man känner passar en plånbok och tillika spelsätt bäst!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 20:03   #742
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Solvalla 27/7

Dessa bedömer jag efter en längre stunds betänketid som dagens bästa:

V64-1 Victory Hill/Viking S.S. 1,60 Exp
-Startsnabb och passande distans idag, spets och släpp eller tryck för rygg ledaren. Normalt nollad senast mot överheten på Årjäng där han togs lugnt efter omständigheterna och tillbaka i rätt omgivning här. VSS var riktigt bra senast i dödens på Device, men kombinationen bakspår, tufft motstånd (både kuskar och häst) och notoriskt dålig kusk bäddar för en dålig resa här.

V64-4 Pronto Ribb/V.N. Rasmus 2,30 Exp
-Står på 20 tillägg men spår 10 för Rasmus gör att de i praktiken hamnar på lika start, vilket direkt motiverar spel på odds över 2,00. Rasmus är dessutom lite missgynnad av distansen här och inte lika travsäker som PR. PR har lite tätt mellan starterna men gjorde inte mycket själv i förra loppet och har normalt sett hämtat sig till detta.

Speciellt Pronto Ribb är ett tänkbart maxspel här då alla faktorer är starka och oddset högt. Spelas dock i parlay till oddset 3,68. 1u


V64-5 Opus Lavec P 3,75 Exp
-10/25 galopp men felfria har nästan alla slutat i seger. Mycket hårt motstånd idag gör att det ändå är långsökt att hålla hela vägen till seger felfri. Stort kuskplus! 1u

Snygg, Parlay Stekel! Nu jobbar vi in Ghetto Blaster till 80 gånger degen, på DDn...!

Djäkligt surt att jag inte garderade första, men men! V64an, alltså!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-07-27 klockan 20:04.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 20:06   #743
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

SNYGGT, på Opus Lavec också! Härlig dag för dig, Stekel! Kudos till dig!!!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-27, 23:47   #744
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tackar! Förväntade mig payoff när jag satt en timme och vägde odds på guldvåg förut och tyckte mig se fler intressanta objekt än vanligt. Rolls Royce-liret var det sista som inte fick vara med (föll till slut på en optimistisk Hultman-intervju på ATG) satt också så det kändes riktigt bra idag. Nu jävlar pekar alla kurvor uppåt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
one (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 10:57   #745
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Eskilstuna 28/7

V4-2 Astonishing Ride V 2,50 Exp
-Fick travet att fungera senast och det märktes på Koskela i intervjun att de problemen som varit troligtvis blivit lösta nu, fortsatt uppåt i intervju även idag. Kapacitet långt över summa och ska inte förlora detta felfri om han är frisk! Maxspel. 3u
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 11:04   #746
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Måste passa på att berömma ATG för att de faktiskt verkar ha lyssnat på de synpunkter jag lämnade igår. Sitter på laptop oftast och de inbyggda högtalarna kan inte få upp volymen tillräckligt för att volymen ska räcka till, misstänker att fler har samma problem.

Skickade ett mejl vid lunch om att de har lågt utljud på livesändningen och lopparkivet och redan på kvällen så var det ett jäkla drag i volymreglagen! Men har inte ljudet blivit väldigt "burkigt" nu istället?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 11:35   #747
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Lekande lätt för Astonishing Ride, skönt att sätta maxspelen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 13:34   #748
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lekande lätt för Astonishing Ride, skönt att sätta maxspelen!


Mycket, nice - fortsätt så...!


/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 16:19   #749
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Åby 28/7

V65-5 Sacha Du Varlet V 2,65 b365
-Trodde jag inte mycket på inför starten på Arvika senast, helt fel visade det sig då han gick en riktig kanontid och vann överlägset! Längre distans nu bedöms som fördel nu och motståndet inte speciellt hårt. Räknar med att Åke sänder tidigt och blir släppt till ledning innan varvet gått med tanke på omständigheterna och drar upp tempot i god tid för att slippa speedkörning. 2u

Gör en lapp till streckspelet idag också då jag hittade ett gäng bortglömda.

2
1,2,7,8
1,4,6
4,6,7
12
1,3,6,8,10,14,15
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-28, 16:57   #750
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Åby 28/7

V65-5 Sacha Du Varlet V 2,65 b365
-Trodde jag inte mycket på inför starten på Arvika senast, helt fel visade det sig då han gick en riktig kanontid och vann överlägset! Längre distans nu bedöms som fördel nu och motståndet inte speciellt hårt. Räknar med att Åke sänder tidigt och blir släppt till ledning innan varvet gått med tanke på omständigheterna och drar upp tempot i god tid för att slippa speedkörning. 2u

Gör en lapp till streckspelet idag också då jag hittade ett gäng bortglömda.

2
1,2,7,8
1,4,6
4,6,7
12
1,3,6,8,10,14,15

Ryggar Sacha i boken med 4 units...! Ett riktigt bra odds och här kommer vi få se en sköljning av fältet som heter duga, tror jag...

Håll i hatten!

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td