Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-07-13, 11:54   #1
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Portugisen spelar 2010/2011


Ny säsong, nya drömmar, nya idéer, ännu en chans (?).
Nu har jag ännu en färsk gul bakom mig med fonden, samt mitt vardagsspel som gick riktigt bra.
Har lagt ner båda till förmån för denna dagbok.

Har endast en regel:

Alla spel måste vara "att vinna 5 units".


Har endast ett mål:

Att gå plus.

Börjar tidigt med 1x2-spel på favoriter, då jag misstänker att en del av dem kommer att sänkas.



Southhampton @ 1.75

Southhampton var som bekant straffade förra säsongen, men ångade ändå på bra. Hör hemma i toppen och denna öppningsmatch bara ska vinnas enkelt.

Charlton @ 1.50

Cardiff @ 2.00

Craig Bellamy ryktas till Cardiff, vilket vore riktigt kul. De föll på mållinjen förra året i en galen playoffmatch. Premiär hemma till dubbla pengarna spelas.

QPR @ 1.70

QPR var alldeles för ojämnt förra året, och öppning hemma för 1.70 spelas absolut. Har intressant lag i år och kan komma att utmana på övre fjärdeldelen i tabellen.

Chesterfield - M'boro 2.00

Carling Cup är knapast högprio för Boro, men dubbla pengarna för vinst mot Chesterfield är ett överodds.

Wolves @ 1.64 +0

Wolves har gjort intressanta värvningar och storspelade stundtals på Molineaux förra säsongen. DNB till 1.64 spelas, trots bra motstånd.

Blackburn +0 @ 1.95

Sett till hela förra säsongen är Blackburn hemma ingen enkel match, ser pigga ut nu och draw no bet till 1.95 är bra spel.

Aston Villa 1H -0.25 @ 1.94

Villa villa, starka hemma, hög högstanivå, ganska ojämna. Ska bli kul att se deras slutgiltiga lag, men detta spel känns starkt.


Manchester United 1H mot Newcastle @ 1.73

Man City +0.5

Riktigt kul öppningsmatch för båda lagen och det ska bli enormt kul att se City och vad deras plånbok har fått ihop. David Silva känns ordentligt intressant. Yaya Touré känns som ett idiotköp. Men men. Bröderna kanske blir bra tillsammans.

Observera att öppningsmatchernas insatser kan vara något fel här och där pga att jag inte fått fart på excelarket än. Men det kommer
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-13, 12:15   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Godkänner
Good luck this time!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-13, 14:22   #3
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Tack KP. Jag lade för mycket prestige vid mina rekar förra gången. Ju mer man vill att det ska vara "ens egen" rek, desto mer kör man in sig på ett spår.

Ska bli riktigt kul när England drar igång igen.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-13, 19:00   #4
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Oj, du går ut tufft kan man säga. Tycker själv det känns väldigt djärvt att spela såhär mycket när det trots allt är mer eller mindre en månad kvar till ligastart och lagen inte ens börjat träningsmatcha, eller värvat/sålt färdigt.

Men lycka till, hoppas det går bra!
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-14, 05:45   #5
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av onsong Visa inlägg
Oj, du går ut tufft kan man säga. Tycker själv det känns väldigt djärvt att spela såhär mycket när det trots allt är mer eller mindre en månad kvar till ligastart och lagen inte ens börjat träningsmatcha, eller värvat/sålt färdigt.

Men lycka till, hoppas det går bra!
Min tanke bakom detta spelande nu är att hålla insatserna nere, och köra på den känn man får när man hårdbevakar fotbollen där borta. Som jag skrev innan blev mina rekar ganska mycket mina darlings på något sätt med fonden - med följd att man gärna vill att de ska vara bra, när jag i själva verket borde avstått ofta.

Tack för lyckönskningen, jag tror faktiskt att det kommer att gå bra så länge som jag håller mig till det koncept som jag skriver.

Att jag spelar tidigt på en del matcher är för att jag anser att oddsen är i överkant nu i början på säsongen på favoriterna. Kolla bara på Wigans öppningsmatch, öppnade på 2.90, nu nere på 1.90. Finns mycket godis att hämta för den som är ute tidigt, även om en del matcher bara känns kloka och kommer gå ner 0.1-0.2.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-14, 08:33   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Brukar inte det rent generellt vara som så att "sämre" lag vinner i början och "bättre" senare när säsongen löper på?
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-14, 09:17   #7
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Det brukar nog ha en tendes åt det hållet ja. Burnley ångade ju på i massor med hemmamatcher i rad förra säsongen.

Den största orsaken tror jag dock beror på truppbredd, Chelsea kan rotera 20 riktiga klasspelare medans lag med sämre bredd får allt sämre lag i takt med att säsongen fortlöper.

Var det något speciellt spel du tänkte på KP?
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-14, 10:21   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Det brukar nog ha en tendes åt det hållet ja. Burnley ångade ju på i massor med hemmamatcher i rad förra säsongen.

Den största orsaken tror jag dock beror på truppbredd, Chelsea kan rotera 20 riktiga klasspelare medans lag med sämre bredd får allt sämre lag i takt med att säsongen fortlöper.

Var det något speciellt spel du tänkte på KP?
Precis min tanke, att spela favoriter tidigt tror jag inte behöver vara rätt.
Tycker dina spel ser bra ut, dock osäker över Cardiff, de har en tendens att gå sämre i början för att sen ösa på.

Nu inledde inte förra säsongen med så många skrällar, det var snarare lagen som kom upp från championship som rörde till det lite.
När lag från övre halvan möter lag från nedre halvan och som samtidigt spelat i samma liga tidigare säsonger brukar det sällan hända något märkvärdigt.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-14, 10:58   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Cardiff är ojämna, men hemma till 2 gånger pengarna mot ett på pappret mycket sämre lag är en no-brainer i Championship.

Likaså Everton, riktigt ojämnt lag.

Men drawnobet hemma till 1.94 för Blackburn är helt klart ett värdespel.

Middlesbrough tror jag kommer med ett jämnare spel i år, de värvar intressant. Mot ett League Two-lag för dubbla pengarna finns där absolut värde.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 06:14   #10
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Har kört den del nya spel:

Att Malmö ska vara så pass oklar favorit mot AIK köper jag inte. 2.40 på Malmövinst är ett bra odds. Det finns inget respekt för Råsunda kvar hos lagen som kommer dit.

Spelar även Norwichs premiärmatch i Championship.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 06:15   #11
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spelar också GAIS. De har en lång streak utan vinster och matchen mot Åtvid är the place to end it.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 06:53   #12
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Har stort förtroende för Neil Warnock. Även om de två senaste matcherna var mot blåbärslag visar QPR upp att de tar säsongsuppladdningen på allvar. Med många som glänser i laget vill fler visa upp sig. Torquay är näste man för räkning och även om det inte blir 8 eller 6 noll är oddset för HT/FT lite högt. 2.88 spelas.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 11:16   #13
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Senaste matchen mella Degerfors och Syrianska var händelserik men slutade mållöst. Retur nu direkt och båda lagen, som normalt sett inte har problem att få in bollen lär vara sugna i revanchen.

Lägger en liten slant på att mål görs inom 10 min till 4.50, samt att båda lag gör mål till 1.72.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 11:23   #14
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spelar att inget mål görs efter 74:59 till 1.83 i matchen mellan Mjällby och BP. REespektive lags farligaste målskyttar är borta, tror på en tillknäppt match där ett lag gör 1-0 tidigt och håller, alternativt en sömnig 0-0:are...

Sweet.

EDIT. Oops redigerade visst ett inlägg av msistag- oh well, den satt som låst på spreaden anyways.

Senast redigerad av Portugisen den 2010-07-18 klockan 14:45.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-07-16, 12:17   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 123
Sharp$: 2840


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Glöm inte att MFF har båda sina ordinarie innermittfältare Wilton F och Ivo Pekalski avstängda! Möjligt att man ställer upp med Rick K och Miljan M från start de har inte börjat en enda allsvensk match i år! Jag som MFF:are är i alla fall orolig för den här matchen!
skarabe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td