Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-29, 17:13   #166
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Galoppdagar är bortfiltrerade samt vinstprocenten korrigerad (Excel formatering till procent som spökade).
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 17:16   #167
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

ALLEGRA i lopp 1 också, börjar snart.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 17:59   #168
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Idag lägger jag ut vinnarspel för hela V64 enbart mot fasta odds. Normalt sett applicerar jag inte programmet under V64, trots att det visat sig vara vinnande i back-testning.

Lopp 4
JUST BY MYSELF - 6x @ Ladbrokes

Lopp 5
MUSCLES DI VINE (US) - 20x @ Bet365/Expekt
REIDAR BURGE - 35x @ Bet365/Expekt

Lopp 6
DAVID SISU - 3.75x @ Bet365/Expekt

Lopp 7
Inget spelförslag

Lopp 8
RAVELLO - 6.5x @ Expekt/Ladbrokes
ROCKY RACE - 12x @ Bet365

Lopp 9
SCRATCH MY BACK - 35x @ Bet365/Expekt

Rygga lugnt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dantisen (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 18:15   #169
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Väldigt intressant läsning detta. Ni verkar redan nu ha modeller som är vinstgivande. Vad är det som stoppar er för att kräma på insatserna lite?
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 19:02   #170
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

För min del är det rullen, har bara småpengar att spela med, vilket även vid hög ROI ger det småpengar i vinst. Vid "optimal" (allafall teoretisk) bank roll management skulle det ändå ta månader att komma upp i vettiga insatser.

Mitt mål är att tjäna 10 000 kr/mån vid rimlig (<= 500 kr) insats med minst 110% ROI. Jag föredrar dock fler spel med mindre insats pga variansen. 100 spel i månaden med 100kr insats per spel vid 200% ROI vore till exempel mycket fint, tror dock det blir svårt mätt över ett år minst. 120% long term (som min gamla algorim) är jag mycket nöjd med. Det är en balansfråga hur man vill ha det. Beror ju på antal bets i månaden, ens ROI och hur mycket man vill uppnå per månad.

Har lite kvar att göra också, det är inte perfekt. Dels skulle jag vilja ha en 24/7 server som drog hem allt automatiskt (behöver ju göra hela ETT klick manuellt nu för att dra hem och parsa allt) och efter det även satsade själv. Går att göra men varken haft lust eller ork, mitt finger är fortfarande kasst efter att för sex veckor sen ha skurit av både en nerv och en böjsena och var gipsad i fyra veckor efter det. Går lite knackigt när man skriver med det (höger pekfinger).

Jag tror knappast någon av oss är berädd att satsa på stort än, utan vi, eller alla fall jag, kör mycket försiktigt och utvärderar. Hellre det än att kasta bort massa pengar ifall det inte är så bra.

Man får också tänka på att det här är något jag tänkt på i många år. Första gången var på tidigt 90-tal efter att ha sett en kortfilm på TV1000 om en, som jag komihåg det, hemlös person som hade en dator ute på gatan som han försökte hitta vinnare i hästlopp med. Jag tänkte mycket på det där men hade inte kunskaper nog då att göra något liknande. För några år sen började jag dock bli intresserad igen efter att ha hört om en grupp asiater som hade ett system för spel på hästar de drog in miljoner dollar om året med. Ingen stoppade dem, just för att de spelade på poolbaserade bolag, vilket är en av anledningarna att jag föredrar ATG.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-29 klockan 19:54. Anledning: Var inte en skröna, se nedan.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 19:48   #171
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

http://www.betasia.com/features/how-...e-betting.html

"In the UK I can think of four horseracing syndicates run by mathematicians that make a very good return based on statistical ratings of horses’ probabilities of winning or placing a race. They are not aiming for headline-grabbing returns, merely a 150% to 300% return on their season’s investment. This is not to be sniffed at of course – an initial investment of £500,000 among the syndicate members is fairly average"

"The most famous horseracing syndicate worldwide concentrates on the action in Hong Kong. The territory’s punters bet fearsome amounts – they turnover more per race at Sha Tin racecourse than the UK bookies do in a busy week – into the betting pools, which pits punter against punter. With the aid of statistics, the Hong Kong Racing Syndicate makes a fantastic return from picking out good price winners that the public ignores."

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-29 klockan 22:21. Anledning: Lite mer inspiration :)
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 22:15   #172
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Har funderat på det där med plats också, i teorin halverar man variansen genom att spela på det (då menar jag räknat på vinsttätheten) räknar man i units är variansen många gånger lägre. Däremot så omsätts det mindre pengar där vilket, vid större bets, gör att oddsen sjunker. Är lite konfunderad med deras oddsrange de använder sig av också på ATG, inte hundra på hur de tänker.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-29 klockan 22:23.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 09:07   #173
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Väldigt intressant läsning detta. Ni verkar redan nu ha modeller som är vinstgivande. Vad är det som stoppar er för att kräma på insatserna lite?
Mitt program är mycket beroende av fixed-odds bookies och jag vill inte dra på mig någon större uppmärksamhet med mina insatser i dagsläget, så jag håller mig på 100kr/flatbet (ökade från 50 till 100, men ändrade inte i spreadsheet för att ge en rättvis bild av resultatet av experimentet) för att minimera risk för ev. limitering.

Vissa spel går givetvis att placera hos pool-baserade bookies såsom ATG och Unibet, och då finns det egentligen ingen hejd för att öka insatsen så länge det är hyfsad omsättning i aktuellt lopp.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 09:10   #174
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Har funderat på det där med plats också, i teorin halverar man variansen genom att spela på det (då menar jag räknat på vinsttätheten) räknar man i units är variansen många gånger lägre. Däremot så omsätts det mindre pengar där vilket, vid större bets, gör att oddsen sjunker. Är lite konfunderad med deras oddsrange de använder sig av också på ATG, inte hundra på hur de tänker.
Jag har ej lyckats få ihop en vinnande algoritm genom att bara spela platsodds, dock har jag inte heller ägnat i närheten av lika mycket tid som att försöka få en vinnande algoritm för V-spel.

Tror att det är svårare att bli vinnande på Platsspel, då själva grundidén är att identifiera hästar som missats av marknaden, vilket rent oddsmässigt uppstår mycket oftare på V-spel än P-spel.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 09:21   #175
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Fixat bug, fortfarande nya algoritmen (buggen finns inte i den gamla).



Jag finner det anmärkningsvärt att din algoritm är så pass vinnande på Långdistans när medeloddset är 27.07 och lopp med denna distans är mycket mindre skrällbenägna än kort- och medeldistans. Visserligen är det bara ca 1/10 av antalet placerade spel om man jämför med kort- och medeldistans sammaslaget, och det är mycket möjligt att variansen har sig ett spratt.

Spelar den nya algoritmen som statistiken ovan baserar sig på maximalt en häst per lopp, eller ibland flera? Tittar man på "Loppdistans <= 2140m samtliga lopp på dagens huvudbana" med 1148 lopp har "bara" 322 spel placerats (ca 1 bet per fjärde lopp), och det skulle vara intressant att veta om du kan se något samband i dessa lopp? Kan du t.ex. dela upp denna i kort- och medeldistans, och därefter t.ex. antalet deltagande hästar och sto/lärligslopp om du har datan tillgänglig för att möjliggöra det? Om man har tur kanske man hittar andra mönster för ett skrällbenäget lopp.

Intressant som sagt, och tack på förhand!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 10:43   #176
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Inte kollat efter ovan samband än, helt enkelt för att jag tycker jag har för få lopp. Efter som vi letar efter outsiders som vinner sällan så går det ju åt extra många lopp för att säkerställa resultaten. Skulle säga att i bilden ovan är det bara den första med ett loppurval på 1148 som har ett resultat som ger hyffsad fingervisning. Och medeldistans på den där det är uppdelat i distans enbart.

Gjorde även två till igår, som jag tänkt posta efter nyår. Dels en per månad (vid nyår har jag exakt fyra månader i databasen, min databas börjar 2010-09-01) och dels en indelat i distans och starttyp (auto, volt).

Edit: har inte inlagt i databasen vilken lopptyp det är (sto, lärling osv) så kan inte köra det. Måste skriva extra i parsern isåfall och parsa om allt. Känns inte värt det. Däremot kan jag dela in "Loppdistans <= 2140m samtliga lopp på dagens huvudbana" och posta om du vill. Måste till rehab nu dock för fingret.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-30 klockan 11:18.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 11:04   #177
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Just det, kom på att jag har ju försökt satsa så brett som möjligt och inte försöka filtrera allt för mycket. Det går ju åt så stort underlag för det att jag tycker det är mer värt att satsa tiden på annat.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 11:15   #178
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

"Spelar den nya algoritmen som statistiken ovan baserar sig på maximalt en häst per lopp, eller ibland flera?"

Glömde svara på det. Den nya kör 0 eller 1 häst per lopp, oftast 0. Den algoritmen går ut på att maximera nettounits och räknar egentligen inte ROI alls. Den gamla gick ut på att maxa ROI samtidigt som den alltid spelade exakt 1 häst per lopp. Mellanalgoritmen spelade på 0 och upp, men var baserad på den gamla. Den kastade jag senare då den varken gjorde till eller från. Det är mycekt möjligt att man kan få fler nettounits genom att spela fler hästar per lopp med den nya algoritmen men har inte testat det än.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 12:39   #179
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Jag upptäckte precis att V4 loppen som inte överlappar Vxx har odds från samtliga bookies, vilken miss av mig att inte upptäcka detta tidigare!

Detta är ju rätt banbrytande vad det kan komma att göra för min omsättning och förväntad nettovinst. Idag spelar jag 2 lopp x 5 dagar = uppemot 10 lopp i veckan (ev. bortfall när det är långdistans).

Min preliminära plan för nästa år är att utvidga antalet lopp till att även inkludera V75 och V64, dvs. uppemot 23 lopp i veckan (V75=7st, V64=6st, V65DD=10st), dvs mer än en dubbling även om ROI förväntas gå ner något pga. att loppen kommer att vara bättre cappade kommer unitnetto att öka med ca 30% (om jag utgår efter datasample med nuvarande datalager).

Om vi tar en titt på nyupptäckta V4 överlappar den ibland Vxx, har inte undersökt ännu exakt när det sker, men om vi tar V50 (13 - 19 dec) som exempel har vi icke överlappande V4 måndag-fredag (lördag överlappar V75 och söndag galopp). Med andra ord 4x5=20 lopp extra, vilket kommer fyrdubbla dagens antal lopp om jag även inkluderar V75 och V64.

Utöver radikalt ökad omsättning tror jag utan att ännu ha gjort några bakåtkörningar (då jag inte har samlat in loppdata för dessa, vilket jag skall ta och göra snarast) att dessa lopp kommer att vara minst lika lönsamma som V65DD om inte bättre, då dessa lopp förmodligen är sämre cappade.

207u på 10 veckor med ca 23 lopp per vecka (V65DD, V75, V64) har bästa gruppen i bakåtkörningar just nu. Om vi leker med tanken att V4 loppen kommer att hålla liknande resultat tittar vi på 360u över en 10v period, vilket motsvarar ca 154u/månad, inte illa pinkat om man lyckas hålla en tredjedel av det!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 13:05   #180
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Just det, kom på att jag enbart tar dagens huvudbana in i min databas ifall du inte viste det. De andra banorna är för mycket amatörer och dålig statistik för min del. Cirka 330 lopp i månaden kan jag betta på totalt med det urvalet.

Här är kort och medel för "Loppdistans <= 2140m samtliga lopp på dagens huvudbana" (11 lopp har tillkommit sen jag postade igår), det blir i princip samma som ovan fast summa enbart på kort och medel:

LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td