Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-30, 13:18   #181
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Max antal förluster i rad är 53 på analysgruppen och 23 på kontrollgruppen, 53 för båda ihop.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 16:10   #182
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Mitt program är mycket beroende av fixed-odds bookies och jag vill inte dra på mig någon större uppmärksamhet med mina insatser i dagsläget, så jag håller mig på 100kr/flatbet (ökade från 50 till 100, men ändrade inte i spreadsheet för att ge en rättvis bild av resultatet av experimentet) för att minimera risk för ev. limitering.

Vissa spel går givetvis att placera hos pool-baserade bookies såsom ATG och Unibet, och då finns det egentligen ingen hejd för att öka insatsen så länge det är hyfsad omsättning i aktuellt lopp.
Berätta gärna hur det går, om du blir cappad eller bannad osv. Jag skulle gärna spela fasta odds själv, tar ju bort massor av osäkerheten. Det är ju dessutom inget som hindrar en från att satsa på flera ställen samtidigt (sålänge minimikraven är uppfyllda) och därmed få in fler units på samma antal lopp utan att för den skull höja insatserna på ett enskilt bolag. På detta sätt får man ju ännu fler nettounits i månaden. ROI kommer ju sjunka eftersom man även spelar där oddset inte är som högst, men nettounits är allafall vad jag är ute efter.

Mitt app är tvärt emot ditt beroende av rörliga odds (just nu enbart ATG) men går ju att bygga om.

Vid större insatser skulle jag inkludera omsättning och räkna in att oddset sänks vid poolspel och sen räkna rankingen från det. Men det är långt från aktuellt för min del.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 18:04   #183
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Åby - 30 DECEMBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
6 COLONEL TRICK - 50x (18.31x) @ Expekt

DD-2
Inga spelförslag

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
3 RUNNING MOOSE - 16.97x
4 LORD ROCKET - 5.35x

DD-2
1 ROLLS ROYCE - 13.75x
3 VAGABOND HORNLINE - 17.94x
5 LOUISVILLE ÅS - 17.23x
6 BIG RIVER SUPREME - 7.78x
12 PATER PONTUS - 9.23x

Spreadsheet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dantisen (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 18:10   #184
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Loppnummer Startnummer Namn Odds
3 8 ADMIRAL SEA 58,90
7 11 SPACE YANKEE 22,10
10 12 SONJA NOBELL 13,00
11 9 IRISH NOBLESS 32,30
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 18:17   #185
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Satt och kollade lite förut på expekts odds. Så länge som man får satsa i fred så verkar det som det optimala är att spela fasta där det går och rörliga där det inte går. Hittade odds som var grym skilnad mot rörliga. Dock mest orolig för att bli cappad/bannad. Vet inte hur de gillar om man spelar 100 * 100 kr i månaden och vinner 5-1000 kr/månad på det.

Gjorde lite slumpsimuleringar förut mot min databas för att se hur ofta man gular osv. Började man med 10000 kr och satsade 100-del i taget (dock minst 10kr och max 500 kr) så hade man runt 120000 kr efter 4 mån. Jag körde cirka 30 simuleringar och fick i runda tal samma nettovinst. Gulade aldrig. Dock lär oddset sjunka cirka 15-20% när man spelar 500kr så i praktiken kanske man inte ens går plus vid de insatserna.

Edit: Även vid 25% sänkta odds så hade man ändå fin vinst runt 150% ROI och runt 50 nettounits i månaden. För en sån sänkning krävs extra låg omsättning, betydligt högre odds än normalt och 500kr insats. Detta är ju bra att veta också om oddset rör sig ned efter insatsen är gjord pga andras insatser.

Senast redigerad av LosKrikon den 2010-12-30 klockan 18:49.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 19:09   #186
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3627
Standard

Hej, jag tycker dina inlägg är intressanta & ser gärna att du lägger ut fler spelförslag framöver God fortsättning med ditt PC-program & gott nytt år!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 19:11   #187
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Satt och kollade lite förut på expekts odds. Så länge som man får satsa i fred så verkar det som det optimala är att spela fasta där det går och rörliga där det inte går. Hittade odds som var grym skilnad mot rörliga. Dock mest orolig för att bli cappad/bannad. Vet inte hur de gillar om man spelar 100 * 100 kr i månaden och vinner 5-1000 kr/månad på det.

Gjorde lite slumpsimuleringar förut mot min databas för att se hur ofta man gular osv. Började man med 10000 kr och satsade 100-del i taget (dock minst 10kr och max 500 kr) så hade man runt 120000 kr efter 4 mån. Jag körde cirka 30 simuleringar och fick i runda tal samma nettovinst. Gulade aldrig. Dock lär oddset sjunka cirka 15-20% när man spelar 500kr så i praktiken kanske man inte ens går plus vid de insatserna.
Som sagt, din ROI är helt osannolikt bra för att enbart spela ATG odds och kommer att göra underverk om du även kombinerar med fasta odds (och rörliga odds från Unibet).

Vad säger du om en liten utmaning där vi spelar på riktigt efter våra egenutvecklade programs rekommendationer med start 1 januari t.o.m. 28 februari och redovisar allt i varsitt Spreadsheet?

Förslag på regler:
  • Ingen minimum- eller maxlimit på antal spel man får placera
  • Ingen begränsning på lopptyp, dvs. alla typer av lopp får spelas eller stås över
  • Samtliga placerade spel skall ske till samma insatsnivå, dvs. flatbet 1u
  • Spel får placeras på rörliga oddsmarknader (ATG och Unibet)
  • Spel får placeras på fasta oddsmarknader (Bet365, Expekt, Ladbrokes)
  • Om spelförslag förutsätter att minimumodds uppnås utgår man efter slutodds hos både ATG och Unibet, och om slutodds är lika med eller större än minimumoddset hos någon av dessa betraktas spelet som placerat med högsta slutodds. Om minimumodds ej uppnås betraktas spelet som ej placerat och kan voidas/tas bort/ej läggas in i Spreadsheet.
  • Om placerat spel på fast oddsmarknad är lägre än slutodds på rörlig oddsmarknad får odds tillgodoräknas som att det var placerat på rörlig oddsmarknad för att göra det rättvist i och med att båda förmodligen inte har lika mycket tid att sitta och vänta intill spelstopp även om det går att läsa trender. Om odds på fast marknad stiger efter publicerat spelförslag till fast odds får det högre oddset inte tillgodoräknas.
  • För att spelförslag skall anses giltigt måste det publiceras i dagbok eller spreadsheet innan loppstart. Inga undantag! Om spelförslag publicerats i dagbok men ännu ej redovisats i Spreadsheet skall det kontinuerligt göras retroaktivt med max 1 veckas fördröjning för att hålla Spreadsheet uppdaterat
  • Faktisk verklig insats behöver inte göras om man inte vill, det är ok att "spela på papper" så länge det redovisas före spelstopp i Dagbok eller Spreadsheet
  • Slutodds hos respektive bookie hämtas från http://www.multiodds.com/sv/trav/oddsservice_sv.html

Resultat mäts i antalet intjänade units under perioden.

Antar du utmaningen? Om ja, komplettera gärna med förslag på regler om jag missat något!

Därtill föreslår jag att du startar en egen dagbok för att publicera dina spelförslag (både före eventuell påbörjad/antagen utmaning och efter) då min dagbok gått semi off-topic sista sidorna, om även intressant!

Föreslår även att vi fortsätter våra diskussioner kring spelalgoritmer, bakåtkörningar mm. i tråden EV+ på Trav?.

Senast redigerad av tino den 2010-12-30 klockan 19:17.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 19:26   #188
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Kommer inte ha tid att fixa allt tills dess (parsa andra bolag osv), eller ha pengar till rulle även om man kan pappersköra. Däremot skulle jag kunna tänka mig det framåt vårkanten. Förhoppningsvis får jag nån krona för fingerskadan, det går isåfall till en rulle.

Vet att det blev lite OT, men den andra tråden känns övergiven efter att inte haft ett inlägg på över två månader. Var inte meningen att messa upp tråden alls, även om det egentligen hör hemma i andra tråden. Flytta inläggen kanske går.

Ska vi köra "maxat" altså där man får bäst odds så borde vi bygga ett app som automatiskt reggar bäst odds. Altså där man ser oddsen både på fasta och rörliga marknader och där man markerar om man vill ha rörlig eller fast och för vilken häst. När sedan resultatet är klart så får man automatiskt tillgodoräkna sig högsta oddset på respektive marknad. Antar att det är så du tänker, fast utan app.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 19:42   #189
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Kommer inte ha tid att fixa allt tills dess (parsa andra bolag osv), eller ha pengar till rulle även om man kan pappersköra. Däremot skulle jag kunna tänka mig det framåt vårkanten. Förhoppningsvis får jag nån krona för fingerskadan, det går isåfall till en rulle.
Synd, men fullt begripligt! Jag kommer att dra igång Etapp #2 med en eventuellt trimmad algoritm beroende på vad mina nya bakåtkörningar ger för resultat och nya loppkriterier i början av nästa år. Säg till när du är redo så kör vi en duell för att visa att det går att vinna fina belopp i praktiken också och inte bara i teorin!

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Vet att det blev lite OT, men den andra tråden känns övergiven efter att inte haft ett inlägg på över två månader. Var inte meningen att messa upp tråden alls, även om det egentligen hör hemma i andra tråden. Flytta inläggen kanske går.
Lugnt, publicera gärna nya inlägg i EV+ på Trav tråden som sagt, så får mod gärna flytta inlägg från sista sidorna dit om någon mod hittar in hit, annars ingen större fara

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Ska vi köra "maxat" altså där man får bäst odds så borde vi bygga ett app som automatiskt reggar bäst odds. Altså där man ser oddsen både på fasta och rörliga marknader och där man markerar om man vill ha rörlig eller fast och för vilken häst. När sedan resultatet är klart så får man automatiskt tillgodoräkna sig högsta oddset på respektive marknad. Antar att det är så du tänker, fast utan app.
Mitt program visar odds från ATG, Bet365, Expekt och Ladbrokes, dock ej Unibet. Det underlättar själva redovisningen om vi automatiskt kan registrera spelen med "rätt" odds i Spreadsheet, så att man manuellt inte behöver kolla upp slutodds i efterhand. Säg till under vårkanten när du är redo som sagt, så kör vi med detta!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 20:36   #190
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Fortsatte i andra tråden nu
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 00:07   #191
imo
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 455
Sharp$: 648
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tino Visa inlägg
Åby - 30 DECEMBER 2010

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
6 COLONEL TRICK - 50x (18.31x) @ Expekt

DD-2
Inga spelförslag

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
3 RUNNING MOOSE - 16.97x
4 LORD ROCKET - 5.35x

DD-2
1 ROLLS ROYCE - 13.75x
3 VAGABOND HORNLINE - 17.94x
5 LOUISVILLE ÅS - 17.23x
6 BIG RIVER SUPREME - 7.78x
12 PATER PONTUS - 9.23x

Spreadsheet
dessa spel finns inte i ditt sheet men har du spelat dem själv? hänger inte riktigt med..


riktigt intressant med denna dagbok för övrigt ska börja rygga
imo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 11:59   #192
 
woodfaces avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 145
Sharp$: 1860

Ryggsäcken
Stats: 3111 - 4646 - 242
ROI: 94.17%
Vinstprocent: 40.11%

Standard

Han har nog inte lagt in de än bara
woodface är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 12:28   #193
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

De kommer in i efterhand, plus att de med rörliga odds vet man ju inte om de är spelvärda förän precis innan loppet börjar eftersom oddsen kan gå under minimumnivån.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-31, 13:28   #194
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av imo Visa inlägg
dessa spel finns inte i ditt sheet men har du spelat dem själv? hänger inte riktigt med..


riktigt intressant med denna dagbok för övrigt ska börja rygga
Kul att du finner dagboken intressant, då kommer du nog att finna den ännu mer intressant nästa år när jag utvidgar experimentet!

Jag har spelat dessa själv och det är mer regel än undantag att jag uppdaterar ca 1 gång i veckan retroaktivt med alla mina spelförslag än att jag lägger in dom direkt av praktiska skäl.

Gott Nytt År!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-01-01, 13:38   #195
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Solvalla - 1 JANUARI 2011

FASTA ODDSMARKNADER
Spel bedöms som spelvärda och finns tillgängliga just nu till nedanstående odds. Odds i parantes indikerar minimumodds för att spel fortfarande skall vara spelvärt om odds mot förmodan sjunker.

DD-1
6 PRINCE L. - 5.75x @ Ladbrokes

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

RÖRLIGA ODDSMARKNADER (ÖVERVAKNINGSLISTAN)
Spel bedöms som spelvärt om odds är lika med eller högre än minimumodds enligt nedan.

DD-1
3 HOT POT - 13.25x
4 COKTAIL PALEMA - 12.96x

DD-2
Spel undvikes pga. loppdistansen

Spreadsheet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dantisen (+1)
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td