Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-01, 17:28   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Iamaweakishspeller - Bygger BR - (fotboll+hockey)


Hallå där!

Jag är en 18-årig kille som studerar språk på Stockholms universitet. Sedan fjorton år spelar jag fotboll och är förälskad i sporten. Jag har också spelat ishockey i sex år och är sportintresserad i största allmänhet. Jag är relativt ny i bettingvärlden men har på sistone blivit intresserad av dess matematik och strategi. I somras vann jag några hundringar i veckan på baseballmatcher som jag fick ganska bra koll på. Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i bettingen lite mer.

För någon månad sedan gjorde jag ett litet experiment, där jag testade ett Martin Gayle-system med 200 kr som startkapital. På tio dagar hade de 200 riksdalerna förvandlats till 3000 och det är en skaplig avkastning, kan jag tycka.

Tur och några bra dagar? Bra och noga genomfört? You tell me, men det funkade den gången.

Nu tänker jag försöka göra om det och hoppas att det kommer funka även denna gång. Risken att gula är stor och det är jag fullt medveten om. Denna gång är mitt startkapital 250 kr och det är pengar som jag har råd att förlora. Men jag får ju hoppas att det även denna gång går vägen.

När(/om) jag lyckas bygga en stadig BR (i stil med den jag lyckades få förra gången) ska jag spela mer "behärskat", så att säga. Det system som jag ska ägna mig åt nu i början är ju inte precis bra BRM, men det kommer senare.

Jag kommer spela singlar och en del dubblar (med odds över 2.50). Jag kommer satsa efter en satsningsstege med sex steg. Med andra ord kommer jag gula om jag har sex förlustspel i rad och gå plus om jag inte har det. Vid varje förlustspel ökar jag insatsen vid nästa spel, och på så sätt kommer jag alltid gå plus när jag väl vinner. Risken att gula är som sagt stor, but it's worth a try.

Upplägget kommer alltså vara som följande:
Steg 1: Försöka få en större BR med ett Martin Gayle-system.
Steg 2: Ha större kapital och ha bättre BRM och försöka få BR att öka. (Det vill säga sådan betting som rekommenderas av många).
Steg 3: Time will tell...

Om det går bra för mig kommer jag dela upp mitt kapital i olika delar, där jag har en spel-del, en reserv-del och en "ta-ut-del".

Kommentarer och tips är självklart superroligt och nyttigt att få. Vill poängtera att jag är en gröngöling i spelvärlden och att detta är relativt nytt för mig. Men jag tycker betting är för jävla kul!
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:38   #2
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

"Martin Gayle",huh!

Bol med spelen
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:38   #3
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Förklaring till steg 1:

Satsningsstegen som jag kommer att satsa efter ser ut så här:

Spel 1: 3,6%
Spel 2: 5,8%
Spel 3: 9,0%
Spel 4: 15,0%
Spel 5: 25,0%
Spel 6: 41,6%

Startkapital: En spottstyver...250 kr. Inga stora pengar i början, alltså.

Jag får se hur det går. Om det går åt helvete får det vara så. Då får jag slänga in ett större startkapital direkt.

Jag kommer givetvis titta på statistik, skador, form och dylikt innan jag lägger ett spel. Men nu i början kommer jag inte motivera mina spel. Om detta går vägen och affärerna börjar sälja posters med mig kanske jag kan börja motivera mina spel. Nej, skämt åsido. Vi får se hur detta blir och jag kanske börjar motivera och reka mina spel senare!

Mål: Ja, du...få mina 250 kr att öka till...hmm, ett tresiffrigt belopp med en tvåa eller mer som första siffra. Minst 2000 kr, med andra ord, haha!

Det gick förut. Ska det gå igen? Det hoppas jag!
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:39   #4
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Tjena! Välkommen till forumet får jag väl säga! Är själv nybörjare inom betting och är även ny på forumet.
Min passion ligger i Färjestad BK, men även hockey i allmänhet så klart. Jag älskar att betta, framförallt på Elitserien.
Jag kör precis som dig med ett väldigt lågt startkapital (200 kr) och jag får köra med en hög insats sett till min BR då man knappast kan gå + annars.
Ska bli spännande att följa din speldagbok då jag kör likadant som dig.
Blir spännande med Martin Gayle-systemet!

Ha det!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:41   #5
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
"Martin Gayle",huh!

Bol med spelen
Haha, fick kolla i den där ordlistan för att förstå det där. Är visserligen språkstudent, men det där ingår ännu inte riktigt mitt vokabulär.

Men jag tackar så hemskt mycket för ditt "bolande"!
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:45   #6
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 1153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller Visa inlägg
Haha, fick kolla i den där ordlistan för att förstå det där. Är visserligen språkstudent, men det där ingår ännu inte riktigt mitt vokabulär.

Men jag tackar så hemskt mycket för ditt "bolande"!
Han huh:ar för att det heter martingale och inget annat
harry är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:47   #7
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Tjena! Välkommen till forumet får jag väl säga! Är själv nybörjare inom betting och är även ny på forumet.
Min passion ligger i Färjestad BK, men även hockey i allmänhet så klart. Jag älskar att betta, framförallt på Elitserien.
Jag kör precis som dig med ett väldigt lågt startkapital (200 kr) och jag får köra med en hög insats sett till min BR då man knappast kan gå + annars.
Ska bli spännande att följa din speldagbok då jag kör likadant som dig.
Blir spännande med Martin Gayle-systemet!

Ha det!
Tjenare vargen! Tackar så mycket för det!
Färjestad är hockeyklubben i mitt hjärta också (har för närvarande min FBK-hoodtröja på mig). Jag tänker huvudsakligen tippa på fotboll och hockey, men baseball gick som bekant ganska bra i somras. Om jag hittar någon som tipsar om en viss basket- eller bandymatch kan jag givetvis tänka mig att spela på den, men som sagt, huvudsakligen fotboll och ishockey.

Önskar dig lycka till också!

Måste bara fråga, har man sett dig på FB månne?
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:50   #8
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av harry Visa inlägg
Han huh:ar för att det heter martingale och inget annat
Där ser du! Ingen vidare koll! Det var en vän till mig som skrev "Martin Gayle" i ett mail, så det är där jag har fått det ifrån. Men hade jag kollat Wikipedia, vilket jag gjorde nu, hade jag givetvis sett att han stavat fel. Trodde att det var en person som hette Martin Gayle som kommit på systemet. Men tack för upplysningen! xD
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:51   #9
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag önskar dig lycka till men läs spelskolan och skippa alla system.

Taget från http://en.wikipedia.org/wiki/Labouch%C3%A8re_system
Citat:
No betting system including the "Labouchere" system can ever be a consistent winner in Roulette. Albert Einstein is quoted as saying, "The only way to win in Roulette is to steal from the croupier when he is not looking."
Jag själv har hittills redan fått tre sekvenser där jag förlorat över 15 spel på rak. Då ska det tilläggas att jag började spela på "riktigt" i juni månad detta år.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:55   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller Visa inlägg
Tjenare vargen! Tackar så mycket för det!
Färjestad är hockeyklubben i mitt hjärta också (har för närvarande min FBK-hoodtröja på mig). Jag tänker huvudsakligen tippa på fotboll och hockey, men baseball gick som bekant ganska bra i somras. Om jag hittar någon som tipsar om en viss basket- eller bandymatch kan jag givetvis tänka mig att spela på den, men som sagt, huvudsakligen fotboll och ishockey.

Önskar dig lycka till också!

Måste bara fråga, har man sett dig på FB månne?
På FB? Hur kan du veta vem jag är?
Mycket möjligt att du sett mig på FB, heter Johannes.
Är medlem på FBK-forumet förresten.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:04   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Jag önskar dig lycka till men läs spelskolan och skippa alla system.

Taget från http://en.wikipedia.org/wiki/Labouch%C3%A8re_system
Tack så mycket!

Jag har läst den och tittar runt på diverse hemsidor och forum just nu. Som jag skrev tidigare är detta inget som jag kommer eller kan vinna på i längden med. Eller, jo visst, man kan kanske, men risken att gula är mycket stor.

Jag vill till en början försöka bygga en BR och sedan spela mer "korrekt".

Tänkte skriva om detta senare, men jag satte in pengar på Betway igår, lade ett spel på 600 kr som inte gick in och fick då ett gratisspel på samma summa. Har ett levande spel där just nu och det ser ut som att jag kommer vinna drygt ett tusen kr, så där har jag förhoppningsvis ett större kapital snart. Vill inte ta ut vinsten i förskott, det är inte slut förrän domarjäveln blåser. Men om jag vinner där ska jag spela mer behärskat där, det vill säga enligt "spelskolan" och strategin därbakom. Men det återkommer jag med om det blir aktuellt.

Hur som helst, tack! Nyttigt att få kommentarer av mer erfarna spelare!
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:10   #12
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
På FB? Hur kan du veta vem jag är?
Mycket möjligt att du sett mig på FB, heter Johannes.
Är medlem på FBK-forumet förresten.
Haha, jag vet inte vem du är men jag har för mig att jag har sett ditt användarnamn på FB.

Nu hittade jag dig. Bland spelförslagen!
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:15   #13
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller Visa inlägg
Haha, jag vet inte vem du är men jag har för mig att jag har sett ditt användarnamn på FB.

Nu hittade jag dig. Bland spelförslagen!
Jaha, jag trodde att du menade facebook. Haha!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:18   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Jaha, jag trodde att du menade facebook. Haha!
Haha, nej jag menade Flashback! xD
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 18:40   #15
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Iamaweakishspeller Visa inlägg
Tack så mycket!

Jag har läst den och tittar runt på diverse hemsidor och forum just nu. Som jag skrev tidigare är detta inget som jag kommer eller kan vinna på i längden med. Eller, jo visst, man kan kanske, men risken att gula är mycket stor.

Jag vill till en början försöka bygga en BR och sedan spela mer "korrekt".

Tänkte skriva om detta senare, men jag satte in pengar på Betway igår, lade ett spel på 600 kr som inte gick in och fick då ett gratisspel på samma summa. Har ett levande spel där just nu och det ser ut som att jag kommer vinna drygt ett tusen kr, så där har jag förhoppningsvis ett större kapital snart. Vill inte ta ut vinsten i förskott, det är inte slut förrän domarjäveln blåser. Men om jag vinner där ska jag spela mer behärskat där, det vill säga enligt "spelskolan" och strategin därbakom. Men det återkommer jag med om det blir aktuellt.

Hur som helst, tack! Nyttigt att få kommentarer av mer erfarna spelare!
Jag tycker att man ska satsa hårt i början med liten rulle, man har ju inget att förlora i princip. Jag själv flatbettade 7,5% de första 50 spelen och gick stegvis ned. Om det känns rätt med Martingale så kör på det igen, men glöm inte att noga välja spel av kvalitet för att öka sannolikheterna för vinst och därmed minska risken för att gula. Sen kan jag också rekommendera alternativa vägar för att öka rullen. Man kan bonushora och nu är det ju gyllene tider med freespins och gratisspel i olika adventskalendrar på spelbolagen, där man med lite flyt kan vinna pengar riskfritt. Kan länka till tråden om kalendrarna om du inte sett den redan.

https://www.sharps.se/forums/spelbola...endrar-2010-a/

Lycka till!
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td