Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-24, 14:52   #106
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Njae, kan inte riktigt hålla med.

Jag försöker mer jaga trendbrott i stil med att Newcastle inte vunnit hemma på två matcher....

Trendbrott som att ett lag inte vunnit över ett annat sedan 1961 etc tycker jag mer räknas till fördelar. Likaså i detta fall. Klassskillnaden mellan dessa två lag tycker jag ökas av just den anledningen.

EDIT: att försöka sig på trendbrottsspel när det föreligger en enorm klasskillnad tror jag är svårt och inte riktigt det jag är ute efter, för att förtydliga så är jag ute efter trendbrott där jag anser att det finns en stark anledning till ett trendbrott och att oddset inte återspeglar det. I detta fall finns det inget som talar för att Portsmouth plötsligt skulle gå och ge Chelsea på nosen...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 14:53   #107
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Methodwaste Visa inlägg
Satt och bollade med den tanken också, det verkar ofta finnas två svar på om trendbrottet talar för eller emot
Känner mig som en gammal gubbe här, men vad betyder Popcorn-smileyn egentligen? Aldrig förstått den...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 15:02   #108
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Känner mig som en gammal gubbe här, men vad betyder Popcorn-smileyn egentligen? Aldrig förstått den...
Jag vet inte, jag får uppfattningen av att den passar om många tjafsar i en tråd, typ "sitta laidback äta popcorn och titta på underhållningen".

Alternativt "supersäker kupong lutar mig tillbaka äter popcorn och ser på när degen rullar in".

Själv använder jag den mest för att han ser lite småcool ut
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 06:00   #109
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Där satt chelseamatchen i alla fall. Extremt märklig förstahalvlek med målet och skadorna. En av de konstigaste PL-matcher jag tittat på
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 14:27   #110
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 42 – Liverpool krossar INTE Sunderland

Liverpool - Sunderland, Premier League
Spel: Sunderland +1.5 (Vinst, oavgjort, eller uddamålsförlust för Sunderland)
Odds: 1.98 hos Bet365
Insats: 742:- (5%)
Datum: 28 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Återkommer med kommentarer.

Spel 41 – Efterlängtad Hull-vinst
Hull - Fulham, Premier League
Spel: Hull +0 (Vinst för Hull, vid oavgjort insatsen åter)
Odds: 1.81 hos Pinnacle
Insats: 364:- (2.5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Återkommer med kommentarer.

Spel 40 – Everton plockar två i rad
Wolves - Everton, Premier League
Spel: Everton -0.5 (Vinst för Everton)
Odds: 2.11 hos Pinnacle
Insats: 742:- (5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Återkommer med kommentarer.

Spel 39 – Swansea bryter formsvacka
Swansea - Ipswich, Championship
Spel: Swansea -0.5 (Vinst för Swansea)
Odds: 2.04 hos Pinnacle
Insats: 742:- (5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Återkommer med motivering.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-25, 19:08   #111
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Så här snabbt gillar jag Sunderland och Everton, fint odds på Everton där!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 05:49   #112
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Blev djupt imponerad av Evertons display i Manchester. Nu har de vittring på ev. Europaplats. Ska bli spännande.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 05:49   #113
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 39:

Swansea - Ipswich, Championship
Spel: Swansea -0.5 (Vinst för Swansea)
Odds: 2.04 hos Pinnacle
Insats: 742:- (5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Swansea har haft en horribel formsvacka, med sämsta möjliga timing, med mycket skador och elände. Nu börjar truppen återhämta sig, och även förstärkning har hämtats in i form av Edgar ifrån Burnley, som kanske får mer speltid i Championship. Droppen var 1-5 mot Blackpool senast och denna match mot Ipswich är en måstematch av kaliber.

Fyra matcher i rad utan vinst, och senast kom säsongens blott tredje hemmaförlust mot WBA.

Ipswich har presterat som väntat ungefär på slutet, har väl egentligen ingen sportslig chans att nå playoff, men har i princip säkrat kontraktet, vilket nog var målet. Ipswich har inga nya skador, och kommer säkerligen att spela för kryss (som vanligt). Men jag tror att väckarklockan mot Blackpool var signalen för ett trendbrott för Swansea. Här kommer första vinsten!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 05:57   #114
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 40:

Wolves - Everton, Premier League
Spel: Everton -0.5 (Vinst för Everton)
Odds: 2.11 hos Pinnacle
Insats: 742:- (5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Evertons effektiva sätt att plocka 3 poäng i Manchester imponerade på mig, även om Tevez kunde stänkt in ett par baljor. Wolves har som bekant ingen Tevez, och heller inte några Wayne Bridge, De Jong etc. Effektivitet tror jag kommer att vara avgörande i denna match.

Inget av lagen har några aktuella skador. Förra mötet slutade 1-1 efter ett Evertonmål i 88:e som kvittering. Wolves har plockat 7 poäng på 3 matcher, vilket de måste vara otroligt nöjda över. Dessutom 3 bortamatcher. Everton har plockat 10 poäng på 4 matcher. även det riktigt fint gjort.

Jag tror att det avslappnande läget som Wolves nu hamnat i agerar till deras nackdel i stället för tvärtom. Dessutom är detta deras bästa run på hela säsongen och bara skriker efter att få brytas. Av ett lag med Evertons form just nu tror jag denna match är ett fint läge. Värt att notera är att Wolves gjort 1 mål på 6 hemmamatcher. Blir inte förvånad om de sätter ett tidigt, jag tror det är deras enda chans. Men mot ett effektivt och taktiskt skickligt Everton med självförtroende och stabilitet just nu tror jag inte det hjälper.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 06:03   #115
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 41:

Hull - Fulham, Premier League
Spel: Hull +0 (Vinst för Hull, vid oavgjort insatsen åter)
Odds: 1.81 hos Pinnacle
Insats: 364:- (2.5%)
Datum: 27 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Efter City-vinsten har det gått käpprätt utför för Hull. Helgens Portsmouth-släpp kom från ingenstans och lag + staff m åste undrat: "Vad var det som hände egentligen?"

Här är ett guldläge att ta första vinsten, och jag tror att Hull tar det. Fulham - nu utslagna ur FA-cupen och har en mellanresa till Hull innan de tar emot Wolfsburg hemma i Europa League. Hur som helst måste motivationen vara på absoluta topp i denna måstematch. Ian Dowie - upp till bevis.

Med Wolves som klättrat ordentligt är det nu West Ham och Burnley som är värsta konkurrenter till nedflyttning, och denna match måste helt enkelt vinnas. Fulham kommer att spela för kryss, och jag är ganska säker på, även om jag haft fel om detta innan att Roy Hodgson kommer att vila lite spelare. Oavsett lag måste de förbereda för det viktiga Wolfsburg-mötet.

Motivationen, hemmaplan, och Hulls 5 förluster i rad gör att oddset helt klart är spelbart.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 06:11   #116
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 42:

Liverpool - Sunderland, Premier League
Spel: Sunderland +1.5 (Vinst, oavgjort, eller uddamålsförlust för Sunderland)
Odds: 1.98 hos Bet365
Insats: 742:- (5%)
Datum: 28 mars 2010
Spelstopp: 16:00

Pool har 7 raka segrar hemma i ligan. Imponerande. Och att tro att man ska komma och vinna på Anfield är svårt. Mötet i höstas slutade 1-0 till Sunderland, och Pool kommer givetvis att vilja vinna här.

Sunderland har fem matcher utan förlust i rad, och spelar riktigt tajt, men ett bra tempo och en extremt farlig Darren Bent på topp. Sunderland kommer att spela för kryss, och 1-1 känns som ett rimligt resultat.

2 gånger pengarna för att Sunderland klarar att max förlora med ett mål känns riktigt fint, särskilt med tanke på Liverpools ojämna form, som nu börjar plana ut, och resan mot Benfica den 1 april. Benitez har ingen chans på liga, FA-cupen eller CL. En Europa League-vinst skulle på något sätt dra ett steck över säsongens övriga besvikelser för Pool, och jag tror därför att den prioriteras hårt.

Sunderland kommer att spela för kryss och jag tror att de klarar av det. Liverpoolo är nöjda med 1-0 eller 2-1. Kommer inte, och behöver inte gå all-in.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 06:50   #117
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Spel 43:

Burnley - Blackburn, Premier League
Spel: Över 2.5 mål
Odds: 2.02 hos Pinnacle
Insats: 742:- (5%)
Datum: 28 mars 2010
Spelstopp: 12:00

Ohh, derby. Klassiskt. Går tillbaka ända till 1800-talet.

För att återkomma till dagens form hos de båda lagen finns det mycket som talar för att det ska bli en målrik tillställning.

Förra matchen slutade 3-2 till Blackburn, det första mötet sedan 1966 i högsta divisionen.

Burnley måste vinna matcher, och måste vinna hemma
Båda lagen har extremt tveksamma defensiva kvaliteter
Mycket frisparkar, mycket kort. Utvisningar, straff?
Paul Robinson, Blackburns landslagsmålvakt skadad
Revanschlusta hos Burnley, på egen hemmaplan
Mer än hälften av gångerna görs mer än 2.5 mål, 2.02 därför taget...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 13:03   #118
 
Hjortens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 164


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Gillar Burnley - Blackburn ö2.5 very much!
Hjorten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 13:41   #119
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Fina motiveringar som vanligt, stensäker på att du hamnar på rätt sida plus snart!
Starkt att inte tilta vid downswing direkt, och att jobba på med dagboken ändå.

Keep it up!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 15:10   #120
 
onsongs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 96
Sharp$: 416

2-6
Stats: 76 - 62 - 12
ROI: 104.41%
Vinstprocent: 55.07%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Benitez har ingen chans på liga, FA-cupen eller CL. En Europa League-vinst skulle på något sätt dra ett steck över säsongens övriga besvikelser för Pool, och jag tror därför att den prioriteras hårt.
Här måste jag säga att jag tycker du är fel ute, Liverpool prioriterar garanterat en fjärdeplats i ligan före en Europa League-vinst. Ett missat Champions League till nästa säsong skulle innebära en enorm smäll för klubbens redan dåliga ekonomi, och om en spelare som Torres är speciellt sugen på att stanna i klubben vid ett ev. deltagande i Europa League känns tveksamt.

Nog för att en vinst i Europa League i någon grad skulle kunna dämpa säsongens misslyckande i övrigt, men prio för styrelse, tränare, spelare och fans bör definitivt vara fjärdeplatsen.

Samtidigt är Sunderland i en helt okej form framförallt poängmässigt, man hade ärligt talat flyt mot Man C vid 1-1-matchen där Gordon storspelade, 3-1-vinsten mot Birmingham var inte heller helt speglande för matchbilden. 1-1 borta mot Aston Villa är helt klart ett bra resultat men samtidigt är det i sådana matcher där Aston Villa tenderar att ha lite problem, de litar så mycket till Agbonlahors och Youngs speed (nu var Agbo t.o.m skadad) och sina kontringar att de kan ha problem att bryta ned lag som Sunderland som ställer upp ett mindre handbollsförsvar för att försvara och kontra med Bent och Campbell framförallt.

Liverpool har inte riktigt de här problemen, då de är vanare och bättre på att bestämma ett eget tempo och föra en match än vad ett lag som Aston Villa är, och nu med Aquilani (som lär starta) istället för Lucas på innermittfältet finns det en helt annan dynamik i spelet. Man är riktigt starka på hemmaplan trots att säsongen överlag varit dålig och Sunderlands bortaspel är inget att hänga i granen precis.

Nu blev det här väldigt långt. Tycker du i övrigt ofta är rätt ute i dina spel, Hull DNB t.ex tror jag kan vara ett riktigt bra spel. Lycka till!
onsong är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td