Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

abber 2012-02-06 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 167194)
Jag har ju för sjutton ingen kanal som visar matchen, nån som har en stream-adress?

http://www.sportlemon.tv/v-2/16/40/v-364089.html

tompa87 2012-02-06 21:32

0-0 match ju... :) Byte på kuyt snart? 24 passningar, 1 till rätt address..

drughen 2012-02-06 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 167179)
Har lagt mitt pre-game på X2 men tror jag kommer göra såhär:

Om tottenham gör första -> livebet på 1X som kommer ge bra utdelning om det slutar kryss

Om pool gör första -> antagligen "båda gör mål" och hoppas på det bästa.

Blir det långsam inledning och oddset på liverpool kryper upp en bit över 2 kanske det blir att fega och lägga en rak etta.

Nån annan som sitter med X2 pre-game och hur resonerar ni?

körde x2 innan och safea redan vid 2 på liverpool men blir ju skön vinst så länge inte liverpool vinner kanske går in med en 50 lapp till om oddset går upp på liverpool lite till!

SPADERMAN 2012-02-06 21:56

Fan gör man nu då? Inte lagt Live-bettet än...
Prematch att båda gör mål. Smarta förslag?

tompa87 2012-02-06 22:09

LAAAUTH! Tackar man för, 90e och 2-0 till Munchen!

thesaints 2012-02-06 22:32

Inatt så tror jag mycket på över 5.5 mål i mötet mellan Toronto och Edmonton. Båda lagen är starka offensivt och båda lagen har full form. Edmonton har äntligen fått tillbaka sina offensiva nyckelspelare och även om de är katastrofala på bortais så kan de nog störa Torontos för närvarande storspelande målvakt.

Jinx 2012-02-06 22:49

Grattis alla som spelade 0-0 i liverpool matchen :hattenav:

drughen 2012-02-06 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 167178)
Nej, men om du sätter ö0.5 innan matchstart och sen på 0-0 direkt efter avspark så går du 12 kr plus om matcher får minst ett mål och 2500 kr plus vid 0-0 eftersom livespelet är gratis.

grattis bra spelat!:)

krigarN 2012-02-06 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 167158)
Angående gratisbettet på Bet365 kör jag mitt vanliga:

Över 0.5 innan matchstart till 1.05 och livepeng direkt när matchen startar på 0-0 till 11.00 tror jag idag.

Inga förlorade pengar i alla fall :)

Det gjorde du bra. Gratulerar! :hattenav:

tompa87 2012-02-06 22:50

vilka jävla töntar tottenham är, så jävla pinsamt att se på... ligga å förstöra en hel match, det är så jävla dåligt att domaren inte gör ett jävla skit åt all maskning, det är för fan en kvart som försvinner ifrån andra halvlek. Otroligt tråkigt. Sen ska sägas att det är en medioker match ifrån bägge lagen, å kom inte med nå skit om att tottenham gjorde det dem ville för det köper jag inte att dem bara ville ha en poäng här. Pissmatch, pissdomare å pissdag.

Blir inge mer nu, nu slutar jag med detta.

Säger upp kanalerna också, vill jag se sopor som filmar bort 90 minuter så köper jag canal+ sport. Så jävla less på dagens fotboll, finns inga män längre. Streamar hellre championship där det fortfarande finns män som spelar fotboll. Bale - Skäms.

fireas 2012-02-06 22:50

Riktigt fint!

Pejsson 2012-02-06 22:52

djungelhjul----> :hattenav: :hattenav: :hattenav: :hattenav:
:moneybag: :moneybag: :moneybag:

Jinx 2012-02-06 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 167212)

Men shit Pejsson. Vad har du för ROI nu???? Jäkla snyggt och stort grattis!!!

EDIT: Nu ser jag att du rättat den. Grymt!!

Jinx 2012-02-06 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 167210)

Säger upp kanalerna också, vill jag se sopor som filmar bort 90 minuter så köper jag canal+ sport.

Touché. Haha fan vilken skön kommentar tompa. "La Liga - här möts filmstjärnorna i härliga dueller". Ny reklamsnutt? Busquets skulle kunna vara veckans pausfågel

Wirre 2012-02-06 22:57

Lyfter på hatten och grattulerar Pejsson och djungelhjul för ett fint bet.
:hattenav:

Pejsson 2012-02-06 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 167213)
Men shit Pejsson. Vad har du för ROI nu???? Jäkla snyggt och stort grattis!!!

EDIT: Nu ser jag att du rättat den. Grymt!!

Största spelvinsten i karriären (travet borträknat) och hade inte djungelhjul skrivit hur han tänkte spela så hade inte jag gjort det heller. Man bugar och bockar så pannan blir blodig! :cheers: :D

Snapphanen 2012-02-06 23:03

Citat:

vilka jävla töntar tottenham är, så jävla pinsamt att se på... ligga å förstöra en hel match, det är så jävla dåligt att domaren inte gör ett jävla skit åt all maskning, det är för fan en kvart som försvinner ifrån andra halvlek. Otroligt tråkigt. Sen ska sägas att det är en medioker match ifrån bägge lagen, å kom inte med nå skit om att tottenham gjorde det dem ville för det köper jag inte att dem bara ville ha en poäng här. Pissmatch, pissdomare å pissdag.

Säger upp kanalerna också, vill jag se sopor som filmar bort 90 minuter så köper jag canal+ sport. Så jävla less på dagens fotboll, finns inga män längre. Streamar hellre championship där det fortfarande finns män som spelar fotboll. Bale - Skäms.

Riktigt vass analys. Lär dig hantera en förlust eller sluta spela, som du lyckligtvis själv nämner bland all sörja att du skall göra.

Känns som att Liverpool snarare ska vara glada att de får vara kvar med elva man på planen hela matchen. Skrtel, Adams och Suarez vara alla väldigt nära att få syna det röda. Suarez kan för övrigt vara världens äckligaste människa, förstår inte hur man som Liverpoolsupporter kan hylla honom som en hjälte. Agerar konstant efterblivet på planen, såväl i Liverpool som landslaget och han har väl knappast levt upp till hans transfersumma heller.

Känns som att personerna som hade motsagt en dom om att han aldrig mer skulle få spela fotboll hade varit lätträknade, möjligtvis på en hand. Kanske även på en Suarez-hand, han har väl vara fyra fingrar. Hans föräldrar måste vara släkt. USCH!

djungelhjul 2012-02-06 23:04

Så lite så. Tack alla, wordfeuda mig igenom matchen så följde det bara ibland via telefonen :)

tompa87 2012-02-06 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 167217)
Riktigt vass analys. Lär dig hantera en förlust eller sluta spela, som du lyckligtvis själv nämner bland all sörja att du skall göra.

Känns som att Liverpool snarare ska vara glada att de får vara kvar med elva man på planen hela matchen. Skrtel, Adams och Suarez vara alla väldigt nära att få syna det röda. Suarez kan för övrigt vara världens äckligaste människa, förstår inte hur man som Liverpoolsupporter kan hylla honom som en hjälte. Agerar konstant efterblivet på planen, såväl i Liverpool som landslaget och han har väl knappast levt upp till hans transfersumma heller.

Känns som att personerna som hade motsagt en dom om att han aldrig mer skulle få spela fotboll hade varit lätträknade, möjligtvis på en hand. Kanske även på en Suarez-hand, han har väl vara fyra fingrar. Hans föräldrar måste vara släkt. USCH!

Stridens hetta :)

Det finns inget bättre än när motståndarna hatar en spelare av den kvalitén så tyck vafan ni vill. Sen har han inte varit så bra som han kan vara i år, men det är alltid bra att ha spelare av rang som dessutom sticker i ögonen på motståndarn.

Menar du att du tycker att Tottenham gjorde något annat då? Dem drog ner på tempot vid VARENDA frispark ifrån minut 1', och även Parker hade några lägen då han hade kunnat fått sitt andra gula.

Kanske inte är läge å dra en spydig kommentar just nu (eftersom jag massor av gånger sagt att jag är en hobbyspelare och kommer alltid att bli sur över att jag förlorar pengar) men du hade ju inget vettigt argument till varför Tottenham var värda poängen heller så jag tar faktiskt inte åt mig alls av vad du säger.

Klart som fan man blir sur när man sitter å betalar för att kolla på 90 minuter av det vi just såg, har all rätt att klaga på bägge lagen och det tänker jag göra också när dem inte bjuder upp och Tottenham var dem största kålsuparna idag.

Förstår inte varför jag inte skulle få skriva det?

Snapphanen 2012-02-06 23:17

1. Att uppskatta Suarez är att uppskatta en rasist. Tror det räcker där?

2. Håller med om att Tottenham drog ner på tempot, taktiken lyckades om man fick mer sig ett poäng som till och med kunde varit tre om Bale gjort som han brukar. Känns inte som att man kan kritisera dem för det, när de höll fast till sin plan och lyckades med den mot en för dagen relativt bra Liverpool.

3. Jag går och sätter på lite kaffe och gör mig en baguette. Kan vara gott att ha medans du sitter och letar efter var jag har skrivit att Spurs var värda en poäng.

Overkill 2012-02-06 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 167225)

Bara för man uppskattar Suarez som fotbollsspelare innebär inte det med automatik att man uppskattar alla hans tilltag/handlingar på planen.

:cheers:

wLn 2012-02-06 23:22

Ducks -1.5 spelas ikväll.

tompa87 2012-02-06 23:25

Citat:

2. Håller med om att Tottenham drog ner på tempot, taktiken lyckades om man fick mer sig ett poäng som till och med kunde varit tre om Bale gjort som han brukar. Känns inte som att man kan kritisera dem för det, när de höll fast till sin plan och lyckades med den mot en för dagen relativt bra Liverpool.

3. Jag går och sätter på lite kaffe och gör mig en baguette. Kan vara gott att ha medans du sitter och letar efter var jag har skrivit att Spurs var värda en poäng.

1. Absolut inte, för det är han inte, alla har väl rätt att göra misstag? Lovar att du sagt elaka saker du inte menat i stridens hetta?

2. Taktiken lyckades absolut, men jag köper inte att man bara var ute efter en poäng, varför skulle man vara det? Sen att Liverpool är bättre för dagen har jag ju redan sagt, det jag blir förbannad på är att dem inte spelar som män, dem får inte ens en riktig smäll å ligger ner i minst 2-3 minuter varenda gång. Jag tycker det är pinsamt, och det står jag för även när det gäller Suarez t.ex. som är expert på att filma.

3. Ja, men gör det för all del, jag går och lägger mig, kyler av mig lite. Du kanske ska tänka på ditt beteende innan du ger dig på en annan människa personligen för att han råkar ha en åsikt du inte tycker stämmer? Sov på det vettja.

Jinx 2012-02-06 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 167228)
Ducks -1.5 spelas ikväll.

Ducks -1.5 ryggas i kväll :cheers:

Snapphanen 2012-02-06 23:40

Inte som män? Var väl ett tillfälle som Bale dök, men då blev har helt korrekt varnad också. Sen var det rejäla smällar samtliga övriga. Förstår att du syftar på Parker då han låg och tugga ett par gånger. Kolla på repriserna igen, sen en gång till och avsluta med en sista. Säg sen fem gånger i rad att han ligger och filmar. Om du känner dig som en vettig människa efter det så grattis, då är du mest troligt unik. Han är förmodligen den mest ärliga fotbollsspelaren i hela världen.

Sen var du hittar att jag har hoppat på dig personligen vet jag inte. Möjligtvis är detta också bara ett absurt påstående som du spyr ur dig i "stridens hetta". Hur hett det nu är med en mållös match.

Men sov gott kompis, och hoppas att du vaknar på den andra sidan imorgon.

wLn 2012-02-07 00:16

Mischa Zverev - Rajeev Ram : 2 1.55
Yen-Hsun Lu - Nick Lindahl : 1 1.15
Sebastian Rieschick - Andrew Whittington : 1 1.19
Trippel
Totalt odds:2.12

För er som vill ha något att vakna till ;)

Håll nere insatserna dock, kör 500kr på denna.

Jinx 2012-02-07 00:22

Var i herrans namn hittar du den första Zverev - Ram?

EDIT: sorry hitta den nu :skamsen:

wLn 2012-02-07 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 167241)
Var i herrans namn hittar du den första Zverev - Ram?

EDIT: sorry hitta den nu :skamsen:

Hade varit bättre om du inte hittat någon av dem..

Skäms på mig :cry:

Well, kommer fler försök.

Maijadona 2012-02-07 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 167207)
Grattis alla som spelade 0-0 i liverpool matchen :hattenav:

Snyggt djungel! :clap::clap::clap:

Mitt 3-0 lir var en bit ifrån.

Jinx: Körde på 3-0 istället för över -2.5 , Försökte vara tuff:innocent:

Maijadona 2012-02-07 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pejsson (Inlägg 167212)

Bra rygg Pejsson! Snacka om att höja ROI på ett skönt sätt:clap:

Jinx 2012-02-07 09:17

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 167249)
Snyggt djungel! :clap::clap::clap:

Mitt 3-0 lir var en bit ifrån.

Jinx: Körde på 3-0 istället för över -2.5 , Försökte vara tuff:innocent:

Din tapperhet är värd 50 sharps tycker jag :smoke:

Jensw 2012-02-07 10:28

Dåligt utbud idag!
Är någon sugen så startade jag upp mitt gamla Europatips bolag i brist på annat.
(100kr andelen)
Blir endast denna omgång då det är 4 miljoner i jackpotten och omgången ser intressant ut!

Pma om nån är sugen!

tompa87 2012-02-07 10:31

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 167234)
Inte som män? Var väl ett tillfälle som Bale dök, men då blev har helt korrekt varnad också. Sen var det rejäla smällar samtliga övriga. Förstår att du syftar på Parker då han låg och tugga ett par gånger. Kolla på repriserna igen, sen en gång till och avsluta med en sista. Säg sen fem gånger i rad att han ligger och filmar. Om du känner dig som en vettig människa efter det så grattis, då är du mest troligt unik. Han är förmodligen den mest ärliga fotbollsspelaren i hela världen.

Sen var du hittar att jag har hoppat på dig personligen vet jag inte. Möjligtvis är detta också bara ett absurt påstående som du spyr ur dig i "stridens hetta". Hur hett det nu är med en mållös match.

Men sov gott kompis, och hoppas att du vaknar på den andra sidan imorgon.

"Riktigt vass analys. Lär dig hantera en förlust eller sluta spela, som du lyckligtvis själv nämner bland all sörja att du skall göra."

Kändes väl ganska personligt enligt mig men eftersom du inte vill föra en saklig diskussion om matchen utan bara kasta skit omkring dig så go ahead.

Parker får en spark i magen som inte tar sådär illa för då hade han inte varit kvar på plan. Bale ligger i minst 3 minuter efter tacklingen av Skrtl men har inte ens hyggligheten att kliva av plan utan står kvar på linjen så att domarn får säga till honom igen att kliva av planen. Som sagt, jag kan föra en saklig diskussion om matchen men tänker inte (och behöver inte) försvara min åsikt om du inte ens lägger fram argument.

Inte som män argumentet kan du läsa om och läsa rätt, det var inte menat till någon spelare i sig utan jag är mest besviken för att Premier League tagit efter andra ligor där.

För oss som inte är medgångsfans så är stridens hetta varje match, "kompis" ...

6asdf 2012-02-07 11:06

Snapphanen, först postar du det här:

Citat:

Sen ger du Sharp$ för den här posten:

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 167226)
Bara för man uppskattar Suarez som fotbollsspelare innebär inte det med automatik att man uppskattar alla hans tilltag/handlingar på planen.

:cheers:

Hycklare.

Semicolon 2012-02-07 11:19

Citat:

Ursprungligen postat av 6asdf (Inlägg 167261)
Snapphanen, först postar du det här:

Sen ger du Sharp$ för den här posten:

Hycklare.

Håller helt med, vad är det för jädra stil du kör här inne snapphanen. Denna dagbok som är nåt av det bästa på sharps ska väl inte behöva solkas ner av en massa tjafs om en fotbollsmatch.

Har alltid varit en go och kamratlig stämning här inne och då ska det väl inte behöva komma en massa personangrepp och annat trams.

Klart man kan bli sur i stridens hetta och det var en spännande match igår, men man får försöka hejda sig lite innan man skriver.

krigarN 2012-02-07 11:33

Ottawa - St. Louis U 5.0 @ 2.07 (Pinnacle)

10 av Ottawas 11 senaste matcher matcher gått under 5.5. De senaste 6 matcherna har man dessutom endast orkat med 8 kassar.

9 av St. Louis 11 senaste matcher har gått under 4.5. Utöver har man en 2-3-förlust på SD och en 4-2-vinst. Senast en bortamatch gick Ö 5 för laget dateras 30:e Oktober(!!!).

Ottawa blev i förrgår nollade av Toronto, GAA 2.87 (20) vars defensiva nivå är ett gäng snäpp sämre än Blues, GAA 1.94 (1).

Elliot kommer att vakta bortakassen. Han leder ligan gällande GAA och ligger tvåa i kategorin räddnings-%.

Detta är iaf fakta som räcker för mig för att spela U 5 @ 2.07. :yes:

Mitt tips: 1-2

Maijadona 2012-02-07 12:07

Citat:

Jag hade inte möjlighet att kolla matchen igår , men spelade in den så kan man snabbspola bort alla minuter när de ligger i svåra plågor;) Håller med om att det är ganska ovanligt att se så många avbrott i PL. Hade det däremot varit i någon sydamerikansk liga hade troligtvis minst två spelare hamnat i koma under matchen sista minuter, Där behärskar de konsten att "filma" bort en kvart av matchen ;)

Idag är det inte mycketa att spela på. Har dock redan nu spelat på att Elefanterna ska vinna mot Mali imorgon ( Trodde matchen gick idag :skamsen:)

Skönt att lagen laget jag hejar på inte spelar några heta matcher , Har fullt upp med att störa mig på missade spel :drunk: Men tycker matchen var ganska kul och Pool låg helt klart närmast ett mål , Spurs hade två grymma lägen.... men de snabbspolade jag förbi;)

Soap 2012-02-07 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av krigarN (Inlägg 167264)

...Detta är iaf fakta som räcker för mig för att spela U 5 @ 2.07. :yes:

...

Bra stats på denna rek, tackar, blir nog en rygg med en eller två units.

Tog en närmare titt på insatserna i ditt 2012 spread: hur mycket motsvarar 1u? Ser att maxspel är 6u, dock drar du iväg "470" på ett spel respektive "250" på ett ytterligare (live desseutom) på Tottenham igår när din övriga medelinsats är 30 ur en startkassa på 1000? Med risk att låta som farfar-gambler så rimmar det dåligt med en korrekt brm som jag förutsätter att du eftersträvar iom att du hänger här och inte på R&K...

tompa87 2012-02-07 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 167266)
Jag hade inte möjlighet att kolla matchen igår , men spelade in den så kan man snabbspola bort alla minuter när de ligger i svåra plågor;) Håller med om att det är ganska ovanligt att se så många avbrott i PL. Hade det däremot varit i någon sydamerikansk liga hade troligtvis minst två spelare hamnat i koma under matchen sista minuter, Där behärskar de konsten att "filma" bort en kvart av matchen ;)

Idag är det inte mycketa att spela på. Har dock redan nu spelat på att Elefanterna ska vinna mot Mali imorgon ( Trodde matchen gick idag :skamsen:)

Skönt att lagen laget jag hejar på inte spelar några heta matcher , Har fullt upp med att störa mig på missade spel :drunk: Men tycker matchen var ganska kul och Pool låg helt klart närmast ett mål , Spurs hade två grymma lägen.... men de snabbspolade jag förbi;)

Mjo, det är säkert värre någon annanstans :) Jag ställer dock mig tvivelaktig till att det börjar användas mer och mer i PL utan att det uppmärksammas av domarna. Som ett exempel så står ju Modric och hyttar med en frispark på stoppminutrarna där han springer fram och tillbaks emot bollen 3-4 gånger innan han slår frisparken men domarn bara tittar och låter spelet gå. Men som jag sa i halvtid så var det lite av en sån karaktär på matchen, det såg faktiskt ut som en 0-0 match då, synd att man inte kände det redan ifrån start, som Djungel gjorde i sin kristallkula :)

Och jag tar åt mig lite av det som skrevs igår då jag blir väldigt putt emellanåt på spel och speciellt mitt flyt/oflyt så det kan jag försöka tona ner, med det inte sagt att det faktiskt blir så :)

Jinx 2012-02-07 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87
Och jag tar åt mig lite av det som skrevs igår då jag blir väldigt putt emellanåt på spel och speciellt mitt flyt/oflyt så det kan jag försöka tona ner, med det inte sagt att det faktiskt blir så :)

Alla som brukar vara härinne vet väl att du är die-hard-liverpool fan och självklart lackar över en så dålig match som det var igår. Det är väl inte så jädra farligt? Bry dig inte om att någon hänger upp sig så enormt på ett enskilt inlägg som skrivits i stridens hetta.

Vi måste ta oss ur det här oflytet nu. Står bara och trampar vatten för sjutton! Några spelförslag idag tompa?