Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

tompa87 2012-02-03 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166413)
Tackar. ja pool har ju haft många tuffa matcher och rent spontant kan jag tycka att favoriseringen för Liverpool som oddsen visar i nuläget vetefan om jag köper. Tycker det borde vara ganska jämna odds på dem båda. Visst Pool har inte förlorat på Anfield ännu men tottarna vann förra mötet med hela 4-0 och har ett helt ok bortafacit. Jag lägger Tottenham +0,5 till 1,825 pre-game. Ser Liverpool heta ut kan man ju alltid liva på dem.

Skall dock tilläggas att man fick 2 man utvisade.
Och som du säger, på Anfield är man EXTREMT svårslagna.
Som sagt, totalt omöjlig att säga något om. Hur ser skadeläget ut i Tottenham? Om Bale spelar till vänster får han förmodligen Johnson emot sig och då tror jag på Tottenham för det är en rejäl mismatch IMO.

tompa87 2012-02-03 12:42

VDV gick väl av senast också?

Just nu ser Tottenhams skadeläge tyngre ut:
E Adebayor Hamstring Injury 4 days
K Walker Groin Strain 4 days
R Van Der Vaart Calf/Shin Injury 4 days
A Lennon Hamstring Injury 4 days
J Defoe Hamstring Injury 4 days
D Bentley Knee Injury 5 months
W Gallas Calf/Shin Injury no date
J Jenas Ruptured Achilles 4 months
T Huddlestone Ankle/Foot Injury 3 weeks

Sen vet man ju inte hur mkt dem mörkar men VDV gick ju av efter att själv ha satt sig ner mitt på plan, brukar ju sällan vara ett gott omen.

Jinx 2012-02-03 12:43

Ja sant och det är längesen den matchen var nu. Får fundera hur man ska göra med livebettet när laguppställningarna kommer. Men lirar tottenham som man gjorde mot city får liverpool det svettigt :lol:

EDIT: Var hittade du skadelistan?

tompa87 2012-02-03 12:47

Hoppar på tåget och tar Dortmund jag med, dock rak eftersom Nurnberg är bra hemma.

Pejsson 2012-02-03 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 166397)

Riktigt snygg hockeyfyrling du satte igår Pejsson!!! Jag skulle kanske fixa in dig som hockeyexpert här i mitt nya "hemland"
:cheers:

:hattenav:
Tackar! Visst satt fyrlingen fint och jag var så säker på den att jag utan tvekan gick in med 10 ggr större insats än jag brukar. :moneybag:
Norska Get-ligan är enligt min åsikt den allra mest förutsägbara serien av alla. Serien kan i stort sett delas in i 2 delar där dom översta 5 lagen i nästan alltid vinner över dom 5 undre. Visst kommer undantaget nån gång och då får man stå där med :skamsen:
Sett till oddsen så tycker oddsättarna samma som jag

tompa87 2012-02-03 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166419)
Ja sant och det är längesen den matchen var nu. Får fundera hur man ska göra med livebettet när laguppställningarna kommer. Men lirar tottenham som man gjorde mot city får liverpool det svettigt :lol:

EDIT: Var hittade du skadelistan?

Lirar pool som dem gjorde emot City så får Tottenham det svettigt också :)

http://www.physioroom.com/news/engli...jury_table.php

Maijadona 2012-02-03 12:53

Någon som vet om man kan spela Vinnarspel på Allsvenska på något bolag nu?
Borde ju vara att ta godis från små barn iår!

Vet att BET 365 har men skulle vilja ha något att jämnföra med.

Kan man se Vinnarodds på någon "jämnförelsesida"?

Jinx 2012-02-03 13:01

Unibet:

22:00 Allsvenskan 2012
Vilket lag vinner?

Malmö FF 4,50
Elfsborg 4,75
IFK Göteborg 5,00
Helsingborg 5,50
AIK 7,50
Kalmar FF 17,50
BK Häcken 25,00
Djurgården 30,00
Gais 30,00
Örebro 30,00
Mjällby 75,00
IFK Norrköping 85,00
Gefle IF 150,0
GIF Sundsvall 175,0
Åtvidabergs FF 175,0
Syrianska FC 250,0

Vilket lag är du inne på Maijadona?

Här finns en jämförelsesida:

http://www.braodds.com/fotboll-allsvenskan-vinnare

Overkill 2012-02-03 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166410)
Är det någon som är vinnande i NHL? Tycker det är omöjligt att spela på.

mackyyy bland annat. :clap: :clap:

https://www.sharps.se/spreadsheet/9993

Maijadona 2012-02-03 13:10

Tack Jinx!

IFK Göteborg @ 6.00
3.000,00 kr Singel 03/02/2012 12:11:16 3.000,00

Tråkigt att ha pengar låsta så länge men med blåvitts inköp iår ska de mycket till att de inte vinner!:evilgrin39:

Farnerud precis klar:cheers:

2012-04-03 13:10AllsvenskanIFK Göteborg vs VINNARE FT 3000 6.000

tompa87 2012-02-03 13:41

BLÄÄH fyfan vilket dåligt utbud det var idag :/ Skrällvarning på Roda dock, men jag vågar inte spela den p.g.a. Hereenveens form.

tompa87 2012-02-03 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166427)

Jag gjorde ett test där jag spelade favoriten HCP gente Doggen ML (samma match alltså) låg på nånstans runt 113 % ROI (förutsatt att bägge oddsen ger över 2.XX och att man flatbettar) efter 100 spel tror jag det var. Kändes alltid som att variansen skulle hinna ikapp men eftersom medeloddset låg på 2.50 så blev det inte så... vet inte jag.

Viktigt att välja rätt matcher bara.

limeburn 2012-02-03 13:54

Angers-Monaco är inställd, vet ej varför än.

Jinx 2012-02-03 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166433)
BLÄÄH fyfan vilket dåligt utbud det var idag :/ Skrällvarning på Roda dock, men jag vågar inte spela den p.g.a. Hereenveens form.

Vad säger om Roda +1.25 då till 2.03? Kanske svår ändå när siffrorna ofta rinner iväg i eredivise...

wLn 2012-02-03 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166427)

Har slutat analysera NHL själv, jag litar lite för mycket på oddsen och är för oerfaren att tolka spel.. dock har jag hittat en jag ryggar rakt av, dock inte samma insatser, men han har ROI på 115+%

Om någon är intresserad av hans spread så hojta till i PM (den befinner sig på ett annat forum)

Allt för att hjälpa er boys! :)

Semicolon 2012-02-03 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166415)
Skall dock tilläggas att man fick 2 man utvisade.
Och som du säger, på Anfield är man EXTREMT svårslagna.
Som sagt, totalt omöjlig att säga något om. Hur ser skadeläget ut i Tottenham? Om Bale spelar till vänster får han förmodligen Johnson emot sig och då tror jag på Tottenham för det är en rejäl mismatch IMO.

Svårtippad match, håller ändå Pool för favorit av ett par anledningar. Självförtroendet lär vara på topp efter en hoper fina skalper sista dagarna. Suarez är tillbaka (eller har jag fel nu och det är en match till?). Charlie Adam visade glimtar av den form som gjorde att Pool värvade honom från början. Jag och bror min har spytt galla över Adam hela hösten/vintern, men senast (visserligen mot ett svagt wolves) tycker jag han var riktigt bra. Får man igång Adam är det ett grymt sparkapital.

Bortsett från backlinjen har man också varvat rätt friskt mellan spelarna. Adam vilade till exempel i cupmatchen mot Oldham, utgick i 55 i ett par av de senaste matcherna och byttes in sent mot United. Senaste matchen mot Wolves är egentligen enda han spelat i stort sett hela matchen. Gerrard har även han vilat en del. Kuyt, Carrol och Bellamy har inte heller spelats så våldsamt intensivt sett till hela säsongen. Största frågetecknet där är väl Bellamy om han har känningar av sitt knä. Hans form är ju dock smått sanslös och har svårt att se att något ska stoppa honom på måndag.

Dessutom är man grymt starka hemma. Jag har svårt att se att man förlorar. Men, med tanke på hur oddsen ligger är ändå värdet helt klart på x eller 2.

Mitt tips är x och kommer spela både kryss och en liten peng på 1-1

Semicolon 2012-02-03 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166441)
Vad säger om Roda +1.25 då till 2.03? Kanske svår ändå när siffrorna ofta rinner iväg i eredivise...

Kommer liva överspelet i den matchen om det fortfarande står 0-0 10 minuter in i matchen. Anmärkningsvärt hur omitiverat mycket finare odds man får bara man väntar 8-10 minuter.

Overkill 2012-02-03 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166452)
Gerrard har även han vilat en del.

Snarare skaderehab och han är väl skadad nu igen nyligen?

ED: Kollade runt lite. Och Captain Fantastic är visst tillbaka till måndag och även Suarez (som har avtjänat sin 8 matcher långa avstängning). :cheers:

Ser med andra ord riktigt bra ut truppmässigt inför måndagens jättematch på Anfield.

Jinx 2012-02-03 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166453)
Kommer liva överspelet i den matchen om det fortfarande står 0-0 10 minuter in i matchen. Anmärkningsvärt hur omitiverat mycket finare odds man får bara man väntar 8-10 minuter.

Tack för analysen på liverpool. Krysset är nog ett bra spel. Om du har konto på Bet365 har de ett grymt bra gratiserbjudande på livespel i den matchen.

Faktiskt lite märkligt det där med att oddsen på överspelen stiger bara för det inte händer så mycket i början. Kanske skulle gå över helt till livespel när man kör överspel.

Semicolon 2012-02-03 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166454)
Snarare skaderehab och han är väl skadad nu igen nyligen?

Jao, han hade ju den där infektionen, i ankeln har jag för mig. Så visst skaderehab är kanske ärligare att säga. Han är dock tillbaka på måndag, har egentligen bara missat matchen mot Wolves och jag har svårt att tro att någon formförändring skett på en vecka (han spelade trots allt mot United i lördags).

Med det sagt har han inte varit särskilt dominant förutom i matchen mot newcastle för ett par veckor sedan. Gerrard är dock alltid Gerrard och hans betydelse för lagmoralen är stor.

tompa87 2012-02-03 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166441)

Precis, och Roda släpper till en hel del bakåt. Det gör dock Hereenveen också, anmärkningsvärt är att man torskat med 5-1 3 gånger i år t.ex. .. Men verkar ju ha tätat till sig lite bakåt dem senaste matcherna.. Överspel om något men som sagt, senaste matcherna har gått under linan...

Overkill 2012-02-03 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 166457)
Jao, han hade ju den där infektionen, i ankeln har jag för mig. Så visst skaderehab är kanske ärligare att säga. Han är dock tillbaka på måndag, har egentligen bara missat matchen mot Wolves och jag har svårt att tro att någon formförändring skett på en vecka (han spelade trots allt mot United i lördags).

Med det sagt har han inte varit särskilt dominant förutom i matchen mot newcastle för ett par veckor sedan. Gerrard är dock alltid Gerrard och hans betydelse för lagmoralen är stor.

Japp, när han väl har spelat har han lyft laget. Det har man sett mycket på senare tid.

Och som du säger, spelmässigt så kanske han inte gör jättenytta JUST NU. Men Gerrard är mer än bara en spelare för Liverpool. Jag skulle snarare likna honom vid en kollektiv självförtroendeboost för startelvan. Kan man verkligen säga så? Haha. Jaja, det lät bra i alla fall. :KO: :smoke:

Semicolon 2012-02-03 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 166459)
Japp, när han väl har spelat har han lyft laget. Det har man sett mycket på senare tid.

Och som du säger, spelmässigt så kanske han inte gör jättenytta JUST NU. Men Gerrard är mer än bara en spelare för Liverpool. Jag skulle snarare likna honom vid en kollektiv självförtroendeboost för startelvan. Kan man verkligen säga så? Haha. Jaja, det lät bra i alla fall. :KO: :smoke:

True that. Han lyfter de andra och ser till att de inte svävar iväg på några tokigheter i defensiven. Men, en satans tuff match blir det i vilket fall.

tompa87 2012-02-03 15:20

Hittat ett intressant Handbollsspel inför imorgon:

Allsvenskan är det som gäller och det är Rimbo som möter Ystad hemma.

Rimbo är inne i en dålig period, 9 matcher i rad utan att vinna talar (varav 4 oavjorda i rad innan förlusten senast) emot ligasjuan Hallby. Innan det har man bl.a. kryssat hemma emot jumbon Eslöv (som Ystad vann över senast) och förlorat borta emot samma Eslöv.

Ystad i sin tur har efter en tuff start kommit igång rejält på slutet, 4 raka vinster (skall dock sägas att alla är emot bottenkollegor) men en uppåtgående trend helt klart, och mycket kan krediteras de 3 nyförvärven man fått in på senare tid; Richard Eriksson, Andre Olsson och Per Ögren (de två förstnämnda är på lån). Det är alltså 4 raka efter vinteruppehållet med dessa namn i truppen och jag tror att man har bra chans även emot ett Rimbo som knappt vet hur det känns att vinna längre. Senast dem vann var i början av November!

X2 ger 2.15 på betsafe och den testar jag med liten insats!

Arre08 2012-02-03 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166458)
Precis, och Roda släpper till en hel del bakåt. Det gör dock Hereenveen också, anmärkningsvärt är att man torskat med 5-1 3 gånger i år t.ex. .. Men verkar ju ha tätat till sig lite bakåt dem senaste matcherna.. Överspel om något men som sagt, senaste matcherna har gått under linan...

lirat över 3.5 i denna, hoppas på mkt pang pang... 2.10 i odds

tompa87 2012-02-03 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Arre08 (Inlägg 166468)
lirat över 3.5 i denna, hoppas på mkt pang pang... 2.10 i odds

Vädret oroar mig, sällan det blir bra tempo på snöfyllda/blaskiga planer..

tompa87 2012-02-03 15:51

Dynamo Dresden (11) - Greuther Furth (2)

Tror på en tajt historia här och en underish typ av match av ett antal anledningar. Först och främst är det 2 lag med helt olika målsättningar, Dresden vill bara klara kontraktet, nykomlingar som man är. Furth å sin sida missade oturligt uppflyttning förra året men man rustar för Bundesliga redan nu (plockat in Gerald Asamoah t.ex.) och man är bara 2 poäng efter ledande Dusseldorf, men har lag som jagar i nacken (3 lag med 39 poäng medans Furth har 40) så det finns ingen tid att slappna av.

Jag ser en matchbild där Dresden är nöjda med poängen och man kommer inte att gå framåt nå ordentligt innan Furth gör ett ledningsmål.

Furth å sin sida är inga fantomer på bortaplan (4-4-1) men man har ligans bästa defensiva facit med endast 14 insläppta på 19 matcher! Man har även ligans bästa bortafacit när det gäller insläppta mål bakåt med endast 7 i baken på 9 matcher. Dresdens hemmafacit med 2 gjorde per match i snitt känns ganska cancelerat av det faktum att man nog är nöjd med en poäng samt att Furth är så starka defensivt.

Ett annat faktum som gör att jag spelar underspelet är att det är -9 grader i Dresden, inget vidare fotbollsväder eller vad säger ni? Ser ut att bli snöfritt men det är inte alls kul att komma till en liten bortaarena och spela i minusgrader.

Dresden saknar dessutom ett par spelare; nye Vujadin Savic och långtidsskadade trion Moeckel, Jungnickl och Mueller, medans Furth får tillbaka Stephan Shröck, Asamoah och Sercan Sararer.

Furth bör dock vinna med tanke på att man kvalitetsmässigt är det bästa laget i serien (i min mening) så ett spel på typ Furth och under 2.5 fungerar också. Jag spelar dock Under 2,5 mål till 1.95, medelinsats. Greuther Furt och under 2.5 ger 4.5 gånger pengarna på bet365, lätt värt en unit.

Bjourne 2012-02-03 15:57

Har ni kollat väderleksrapporterna för matcherna ni spelar på? Det är redan svinkallt i Heerenveen med lätt snöfall och kommer bli kallare under kvällen. Det borde borga för en målfattig match utan mycket action.

Edit: Vad tompa sa.. Spelar själv u3.5 till 1.88.

Arre08 2012-02-03 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166470)
Vädret oroar mig, sällan det blir bra tempo på snöfyllda/blaskiga planer..

Inter - Palermo 4-4... snöigt på plan...

phekstrom 2012-02-03 16:14

I min mening är detta ett bra spel, ett riktigt bra spel. Sett till oddset.

Borrusia Dortmund mål Ö2.5 3.25 @Ladbrokes

Jinx 2012-02-03 16:15

Sjukt om underspelet sitter i Al-Khor tompa. Står fortfarande 1-1 (88:e) trots att detta även var halvtidsresultat. Hoppas de kniper igen nu

EDIT: den satt! :KO:

Arre08 2012-02-03 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bjourne (Inlägg 166477)
Har ni kollat väderleksrapporterna för matcherna ni spelar på? Det är redan svinkallt i Heerenveen med lätt snöfall och kommer bli kallare under kvällen. Det borde borga för en målfattig match utan mycket action.

Edit: Vad tompa sa.. Spelar själv u3.5 till 1.88.

Då kommer vi få en vinnare, heja heja oss då!!

tompa87 2012-02-03 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av Arre08 (Inlägg 166483)
Inter - Palermo 4-4... snöigt på plan...

Undantaget som bekräftar regeln? :)

Nä, visst går det väl men då ska man också komma ihåg att i det var i Serie A, Inter är ett storlag, dem fick planen i det absolut bästa skick som gick.. När Dresden spelar hemma emot G-Furth (som exempel) gissar jag på att dem inte ens har hälften så många funktionärer tillgängliga.

Plus att det blir någon grad varmare med 50000 människor på läktarna istället för 5000-10000 .. :) som sagt, bara mina 2 cents.

tompa87 2012-02-03 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 166486)
Sjukt om underspelet sitter i Al-Khor tompa. Står fortfarande 1-1 (88:e) trots att detta även var halvtidsresultat. Hoppas de kniper igen nu

EDIT: den satt! :KO:

Skojja inte, hade felrättat den :)

Kanon! å Pengarna tillbaka på DnB, var så jävla nära att ta 1X istället men föll för oddsfrestelsen :)

EDIT: ibland blir man glad på sig själv: Al Khor (1) - Al Sadd (0)
Football
Stars League
1x2 Handikapp

1 1(2-1)

Hehe :9

Jinx 2012-02-03 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166490)
Skojja inte, hade felrättat den :)

Kanon! å Pengarna tillbaka på DnB, var så jävla nära att ta 1X istället men föll för oddsfrestelsen :)

EDIT: ibland blir man glad på sig själv: Al Khor (1) - Al Sadd (0)
Football
Stars League
1x2 Handikapp

1 1(2-1)

Hehe :9

:hattenav::hattenav::hattenav::hattenav::hattenav:

tompa87 2012-02-03 16:52

Jobba in spelen nu grabbar, själv ska man till svärföräldrarna å käka.

the chef 2012-02-03 17:03

Då testar jag att skriva ett litet inlägg här då.
Jag testar K-vaanta mot sport idag. Kan tyckas vara ett konstigt spel då Sport har haft bra form den sista tiden medan K-vaanta har varit dåliga. Men sport vilar idag både Oskari Hakomäki och Ari Gröndahl och ersätter dem med Matias Perkkiö samt Kai Lehtinen vilka är två sämre spelare enligt mig, dessutom ställer Sport upp med Jarno Laitinen i målet som värvades till andramålvakt och är klart sämre än Puurula. K-vaanta fick behålla sin målvakt Frans Tuohimaa som spelat 17 matcher för Jokerit den här säsongen dessutom har dem både Alexander Ruuttu och backen Tommi Kivistö som är två duktiga spelare.
Därför testar jag K-Vaanta seger till 3.4 gånger pengarna 2/10 u liten insats eftersom Sport ändå har ett bra lag men känns som ett överodds på K-Vaanta här.

Maijadona 2012-02-03 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 166494)
Jobba in spelen nu grabbar, själv ska man till svärföräldrarna å käka.

Jag beklagar :drunk:

tompa87 2012-02-03 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 166499)
Jag beklagar :drunk:

Jotack haha. här står man å skalar räkor med svärmor och ser att dresden tagit ledningen:/ tråkiga universum!

peter333 2012-02-03 19:56

SC Heerenveen - SV Roda JC @6.20 Nordicbet.

Roda har spelat 4-1-1 med målskillnad 17-7 senaste sex matcherna.
Heerenveenv har spelat 4-1-1 med målskillnad 17-8 senaste sex matcherna.

Lagen brukar spela ganska jämt mot varandra och nu när det är dåligt väder så kan man ju hoppas att Roda kan förstöra lite för Heerenveen.

Jag har inte hunnit titta så mycket på laguppställningen.
Går in med en liten slant på Roda bara för att dom har så bra form.

Edit: 1-1 nu, hoppet lever:)