Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

Grovbenstomme 2010-09-25 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 63764)
Idag fungerar inte infoga fotbollen

Jupp samma här.

mars 2010-09-25 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 63764)
Idag fungerar inte infoga fotbollen

Dessvärre är källan död fortfarande, trist va det ska va instabilt nu på sistone. Jobbar fortfarande på bättre alternativ.

Grovbenstomme 2010-09-25 22:00

Funkar nu :cheers:

Blixth1958 2010-09-26 11:23

jAG LA IN MIN FRÅGA SOM VANLIGT PÅ FEL STÄLLE. UNDRAR VARFÖR VISSA FAVO I SPREAD ÄR BORTA. ÄR DET FÖR ATT DE ÄR TRÖTTA PÅ BLIXTHS RYGGNINGAR.:ohmy:

RobinD 2010-09-26 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 63953)
jAG LA IN MIN FRÅGA SOM VANLIGT PÅ FEL STÄLLE. UNDRAR VARFÖR VISSA FAVO I SPREAD ÄR BORTA. ÄR DET FÖR ATT DE ÄR TRÖTTA PÅ BLIXTHS RYGGNINGAR.:ohmy:

Som qirren skrev i andra tråden är det helt enkelt så att de tagit bort sina sheets ut databasen och då försvinner de gör alla.

Blixth1958 2010-09-26 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 63958)
Som qirren skrev i andra tråden är det helt enkelt så att de tagit bort sina sheets ut databasen och då försvinner de gör alla.

TACK ROBIN FÖR SVARET

umebon 2010-10-03 15:06

En fundering...

Hur gör man för att komma in på listan över "Top all time spreedsheets"?
Står att man skall ha lagt minst 50 spel för att vara på listan och det har jag gjort men ser inte mitt sheet där ändå?

Vore tacksam och förklara om det är något jag skall göra för att synas där. Inte för att jag vill skryta men det skulle vara roligt att vara med och tävla emot sig själv för en bättre placering.

mars 2010-10-03 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av umebon (Inlägg 65471)
En fundering...

Hur gör man för att komma in på listan över "Top all time spreedsheets"?
Står att man skall ha lagt minst 50 spel för att vara på listan och det har jag gjort men ser inte mitt sheet där ändå?

Vore tacksam och förklara om det är något jag skall göra för att synas där. Inte för att jag vill skryta men det skulle vara roligt att vara med och tävla emot sig själv för en bättre placering.

"50 spel" gäller allmänt för listorna, håller med om att det är otydligt :)
För att komma in på "Top all time spreedsheets" krävs i nuläget minst 200 avgjorda spel.

umebon 2010-10-03 17:00

Tack för infon...3 veckor kvar då att spela. Vore skoj att ta sig in där!!

Grovbenstomme 2010-10-05 12:12

Bara jag som har problem med tennisen i infoga? Jag kanske alltid är tidigt ute men jag hittar bara gamla matcher.

mars 2010-10-05 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 65784)
Bara jag som har problem med tennisen i infoga? Jag kanske alltid är tidigt ute men jag hittar bara gamla matcher.

Matcherna uppdateras på natten så om du letar efter en match vars spelare inte var klara förrän tidigare under pågående dag så kommer inte matchen dyka upp förrän efter natten. Kommer komma ett bättre system som löser bland annat detta men dröjer lite.

BOSSE 2010-10-05 15:41

Hej!

Jag fixa precis ett Spreadsheet så skulle jag lägga in mitt första spel missade då att låsa det sen råka jag trycka fel så där kom upp ett spel till inte samma utan där står inget men den råka jag låsa :whoco5: hehe kan man ta bort den?

vill alltså bli av med den som där inte är något spel

Tack

RobinD 2010-10-05 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av BOSSE (Inlägg 65818)
Hej!

Jag fixa precis ett Spreadsheet så skulle jag lägga in mitt första spel missade då att låsa det sen råka jag trycka fel så där kom upp ett spel till inte samma utan där står inget men den råka jag låsa :whoco5: hehe kan man ta bort den?

vill alltså bli av med den som där inte är något spel

Tack

Nej du kan inte ta bort det själv, men det är ju ingen mängd spel så ta bort sheetet och gör ett nytt och bokför rätt. Eller voida det felaktiga spelet!

timadolf 2010-10-05 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 65479)
"50 spel" gäller allmänt för listorna, håller med om att det är otydligt :)
För att komma in på "Top all time spreedsheets" krävs i nuläget minst 200 avgjorda spel.

Hoppas man kommer med när man har 2000 spel, jag har ju bara 600 spel

Grovbenstomme 2010-10-05 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 65788)
Matcherna uppdateras på natten så om du letar efter en match vars spelare inte var klara förrän tidigare under pågående dag så kommer inte matchen dyka upp förrän efter natten. Kommer komma ett bättre system som löser bland annat detta men dröjer lite.

Ok tack :hattenav:

BOSSE 2010-10-05 22:50

Tack RobinD!

Låter nog det var kvar är ju ändå bara för att jag ska kunna ha koll lite hur det går

Men bra att veta.

Donald 2010-10-06 22:09

Hur gör jag för att ändra om jag skrev in ett för högt odds och låste spelet av misstag i mitt sheet?

mars 2010-10-06 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 66188)
Hur gör jag för att ändra om jag skrev in ett för högt odds och låste spelet av misstag i mitt sheet?

Voida det.

Har nu uppdaterat första inlägget med följande: (borde gjort detta för ett tag sen :))

Låsta spel:
Låsta spel går inte att ändra eller ta bort - men de går att voida, klicka på spelet där lagnamnen står för att få upp en meny där det går att välja void (även halvpush finns i denna meny)

Donald 2010-10-07 05:51

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 66195)
Voida det.

Har nu uppdaterat första inlägget med följande: (borde gjort detta för ett tag sen :))

Låsta spel:
Låsta spel går inte att ändra eller ta bort - men de går att voida, klicka på spelet där lagnamnen står för att få upp en meny där det går att välja void (även halvpush finns i denna meny)

Tack! Vilken service det är på det här forumet, underbart.

RobinD 2010-10-07 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 66225)
Tack! Vilken service det är på det här forumet, underbart.

Välkommen till sharps:)

Arch 2010-10-08 14:01

Kollade lite bara, så kanske har missat det, men det skulle vara bra om man kunde se tidpunkt för när spelen hade lagts. Jag har inga problem med att det blir en feature för låsta spel bara, att man pekar över nåt och ser tiden. På så sätt kan man undvika problem med att man sägs spela på en lina/odds som inte längre finns.

Tex så har jag spelat Falcons för nån dag sen, men då jag tänkte reka den och väntat på skaderapporter så har det oddset förändrats och om ingen ser tiden så kan man tro att man rentav ljuger.

mars 2010-10-08 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 66558)
Kollade lite bara, så kanske har missat det, men det skulle vara bra om man kunde se tidpunkt för när spelen hade lagts. Jag har inga problem med att det blir en feature för låsta spel bara, att man pekar över nåt och ser tiden. På så sätt kan man undvika problem med att man sägs spela på en lina/odds som inte längre finns.

Tex så har jag spelat Falcons för nån dag sen, men då jag tänkte reka den och väntat på skaderapporter så har det oddset förändrats och om ingen ser tiden så kan man tro att man rentav ljuger.

Du kan se det om du går in på rss-länken. Kommer eventuellt göra det synligt på annat sätt också, sitter å klurar på bland annat det tills nästa större spreadsheetuppdatering.

umebon 2010-10-08 15:20

Måste bara tacka för ett utmärkt jobb. Älskar detta spreadsheet över allt annat och fungerar hyfsat bra att redigera i iPhone också.

Keep up the good work!
:hattenav:

comprende 2010-10-08 22:10

kanske kunde komma upp en info om ett spel inte blivit låst.
säg att man spelat på en handbollsmatch i schweiz som inte finns med i rulllistan så får man mata in data själv och om man missar att skriva in nytt datum om matchen är annan dag så blir det att stå samma datum som den dag man lägger in spelet. missar man att man gjort fel där så tror man att det är låst fast det inte är det.
skulle rätta ett sånt spel nyss och det fanns inte ens det gröna strecket där men antar att det är av samma orsak som att det inte gick att låsa spelet.

ganska krångligt att förklara men gjorde ett ganska misslyckat försök iaf...

retar mig på att inte ha allt låst men blir det fel och man inte ser det själv får man ta det.

mars 2010-10-08 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av umebon (Inlägg 66584)
Måste bara tacka för ett utmärkt jobb. Älskar detta spreadsheet över allt annat och fungerar hyfsat bra att redigera i iPhone också.

Keep up the good work!

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 66676)
kanske kunde komma upp en info om ett spel inte blivit låst.
säg att man spelat på en handbollsmatch i schweiz som inte finns med i rulllistan så får man mata in data själv och om man missar att skriva in nytt datum om matchen är annan dag så blir det att stå samma datum som den dag man lägger in spelet. missar man att man gjort fel där så tror man att det är låst fast det inte är det.
skulle rätta ett sånt spel nyss och det fanns inte ens det gröna strecket där men antar att det är av samma orsak som att det inte gick att låsa spelet.

ganska krångligt att förklara men gjorde ett ganska misslyckat försök iaf...

retar mig på att inte ha allt låst men blir det fel och man inte ser det själv får man ta det.

Fixat :D

maddmax 2010-10-08 23:15

mars,

Jag kan inte lasa mina spel? Har lagt till:

Ogiltigt spel-ID: 111239

Men det gar inte att lasa? Far ett felmeddelande: "Spelet kan ej lasas for angedd tid".

Skulle garna vilja fa det last, vill ha svarta streck pa alla spel jag lagger.

mars 2010-10-08 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 66691)
mars,

Jag kan inte lasa mina spel? Har lagt till:

Ogiltigt spel-ID: 111239

Men det gar inte att lasa? Far ett felmeddelande: "Spelet kan ej lasas for angedd tid".

Skulle garna vilja fa det last, vill ha svarta streck pa alla spel jag lagger.

Sorry, slarvade lite, ska fungera nu!

maddmax 2010-10-08 23:29

Guldstjarna. :hattenav:

KP 2010-10-09 03:07

Mars jag får "Spelet kan ej låsas för angedd tid" när jag försöker lägga ett spel utan lås för att se så allt e korrekt - klicka på ändra och bocka för lås.

Dessutom borde det heta "Spelet kan ej låsas för angiven tid" inte angedd :D

comprende 2010-10-09 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 66682)

Fixat :D

det va snabbt, kanon. :cheers:

comprende 2010-10-14 16:52

har ett förslag på en lyxförbättring, mao inget som vi inte kan vara utan.

tänkte att man kanske kunde få till det så att de sheet man har i sina favoriter kunde man klicka på rubrik för kolumnerna "roi", "%" och "spel", och ett sätt klicka tillbaka så det blir som när man började.
så när man klickar på en kolumnrubrik tex roi så hamnar de man har i favoriterna i fallande ordning, klickar man igen så avaktiverar man effekten och listan hoppar tillbaka som den va innan.
typ som det fungerar på oddsportal när man är in på en marknad och kan klicka fram marknadshögst odds på ett tecken.

mars 2010-10-14 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 68061)
har ett förslag på en lyxförbättring, mao inget som vi inte kan vara utan.

tänkte att man kanske kunde få till det så att de sheet man har i sina favoriter kunde man klicka på rubrik för kolumnerna "roi", "%" och "spel", och ett sätt klicka tillbaka så det blir som när man började.
så när man klickar på en kolumnrubrik tex roi så hamnar de man har i favoriterna i fallande ordning, klickar man igen så avaktiverar man effekten och listan hoppar tillbaka som den va innan.
typ som det fungerar på oddsportal när man är in på en marknad och kan klicka fram marknadshögst odds på ett tecken.

Japp absolut, har det som långsiktigt mål att alla listor ska kunna sorteras på det sättet men du får tyvärr vänta ett tag tills det blir verklighet.

Luke 2010-10-14 17:14

Finns det något sätt att filtrera efter vad som står i rutan efter "tecken"? Vore väldigt smidigt att kunna få fram statistik för en speciell spelform snabbt utan att behöva räkna ihop för hand.

RobinD 2010-10-14 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 68074)
Finns det något sätt att filtrera efter vad som står i rutan efter "tecken"? Vore väldigt smidigt att kunna få fram statistik för en speciell spelform snabbt utan att behöva räkna ihop för hand.

Nix det går inte ännu, men troligen kommer det komma till nästa uppdatering. Mars håller på med något som ska förbättre filtret iaf!

mars 2010-10-14 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 68074)

Som robin skriver, men jag skulle inte kalla den rutan för spelform, du kan ange over eller under (eller 1/X/2 osv) i teckenfiltreringen annars. Men på g så man kan filtrera även efter andra rutan.

Luke 2010-10-14 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 68078)
Som robin skriver, men jag skulle inte kalla den rutan för spelform, du kan ange over eller under (eller 1/X/2 osv) i teckenfiltreringen annars. Men på g så man kan filtrera även efter andra rutan.

Tack för svaren. Förstår att den rutan kan användas på många olika sätt, men jag använder för tillfället bara spreadsheetet för trav och då tycker jag det passar bra att använda den för att skriva in spelformen (vinnare, plats, H2H t.ex.)

RobinD 2010-10-14 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av luke (Inlägg 68088)
Tack för svaren. Förstår att den rutan kan användas på många olika sätt, men jag använder för tillfället bara spreadsheetet för trav och då tycker jag det passar bra att använda den för att skriva in spelformen (vinnare, plats, H2H t.ex.)

Det kan du ju göra i vanliga teckenrutan. Välj annat så får du skriva in manuellt. Då kan du filtrera oxå.

comprende 2010-10-16 21:53

jag undrar en sak, kanske mest för mitt stora ego...;)
kan man eller skulle det kunna gå att fixa så att man nånstans på siten kan se hur ryggad man är, är man inte topp10 som man kan se på reksidan så vet man iaf hur många det inte är.
också en lyxförbättring som jag kom på som antagligen går att vara utan.

Nillson 2010-10-21 20:17

orkade inte läsa igenom hela tråden men hitta inget när jag sökte så.

Har hängt här på Sharps sen fotbolls vm nu. Vill först och främst tacka till att ni bidrog till att mina 300kr blev 1800kr på en månad.

Nu till själva frågan:
Skulle de gå att lägga in så att under varje spread så finns en kommentar sektion. Längst ner, under diagrammet. Så som de finns på bloggar. Har många gånger gått in på olika personers spreads och velat fråga något ang. deras spel och ibland ryggat och då hade de varit nice att kunna tacka eller bara kommentera vid just den spreaden istället för att skicka pm eller skriva i nåns dagbokstråd. På så sätt får även sånna som bara sneglar på någons spread se dessa och på så sett kanske följa vissa personer även om man inte ryggar.

Jag tycker de hade varit sjysst att kunna kommentera folks spreads iaf.

perry 2010-10-22 13:28

Hur var det man fick in sheetet under avatarbilden?