![]() |
Hur gör man för att se vilket bolag vederbörande rekat på. För det ska man väl kunna se? :)
|
Citat:
|
Verkar som Amerika har skaffat sig vintertid nu så dags att ändra tiden på US matcherna.
|
http://img11.hostingpics.net/pics/40...1289205785.png
ska man dra average tiden för att få de rätt? :) |
Citat:
Citat:
|
tror detta tagits upp innan man om det inte har det så frågar jag nu.
hur kommer det sig att grafen inte börjar med den angivna startkassan? skönhetsproblem, jag vet men... tror man kan lägga in ett spökspel veckan innan som man pushar då blir det rätt startkassa i grafen men när grafen hoppar över till månadsvis så antar jag att grafen blir utanför startkassan i början av grafen igen. |
går det fixa så det fungerar att göra sökning med ligor som tex börjar på Ö?
|
Citat:
Citat:
|
Ny spreadsheetuppdatering:
Period / bolag / LIVE går nu att fylla i och filtrera efter. Graferna räknar rätt från 0. För att sedan se bolag i spreadsheetet håll musen över oddset! Kommande funktioner: Filterförbättringar (wildcards,statiska filter med stats m.m.) |
Bumpar, nu bör allt fungera :)
|
Med risk för at bli petig så skulle det vara nice om "bolag" fick en liten notering bredvid rekare och info så man slipper klicka in på spelet för att se vart spelet är lagt. Men tack för ett toppenjobb!
|
Hmm... Räknar US->DEC-funktionen rätt? -110 blir 1.92 vilket egentligen är 1.909. Ingen större skillnad, men ändå. :)
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
Kan vara världens bästa sheet!
|
Oerhört bra sheet Mars, all heder till dig!
|
Instämmer! :hattenav: US->DEC funkar fint nu också.
|
Citat:
Visste inte ens att man kunde klicka på spelet för att se bolag. Om vi tar detta sheet som exempel, var ska jag klicka för att se bolag? :) https://www.sharps.se/spreadsheet/2646 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Gick igenom topp-10 listan och samtliga spel man såg utan att bläddra. Blev 218 spel och av dom var bolaget utskrivet två (2!) gånger. Jag skriver det igen. Två gånger av 218! Datum - klockslag - liga - match - tecken - insats - odds - rättning och så resultat. Allt minutiöst utskrivet utskrivet. Men var man eventuellt kan finna oddset behöver tydligen inte anges! Som jag ser det verkar det systematiskt utelämnas vilket bolag spelet lagts hos. Frågan är bara varför? |
Jag har inte skrivit ut för det helt enkelt inte funnits något bra fält att skriva det i, i info rutan har jag velat skriva annan info så som 1st half, live, team total för att kunna filtrera ut det när man kollar sin statistik. Men nu när det finns en bolags fält så kommer väl fler skriva ut det, funktionen kom ju idag så inte så konstigt om inte det är så många som skrivit ut.
|
Citat:
Det bor val dock sagas att fram till denna uppdatering har man fatt fylla i spelbolag i "ovrig info" vilket kanske gjort att folk inte tankt pa det. |
HUr gör man om man gör ett uttag eller insättning på sina konton så att kassan stämmer utan att påverka statistiken?
|
Citat:
|
Tack för svaret. Dock låter det som det finns en förbättringspotential där. På "spelboken.se" t.ex finns det en funktion för insättning/uttag som jag saknar här. Om man ändrar startkassan får man ju inte rätt utveckling på sin kassa över tiden. Att starta ett nytt spreadsheet verkar ju vara en dålig lösning. I övrigt måste jag säga att spreadsheetet här är överlägset alla andra!!!
|
Citat:
|
Citat:
Om toppnoteringarna mest härstammar från kontakter med Stan James och liknande inrättningar så är det till ringa glädje för övriga medlemmar. 105 % hos Pinnacle kan däremot mätta desto flera munnar och blir intressantare för gemene man. |
Jag skulle vilja ha en ruta där man skriver in hur många units ens bet utgör, kanske att det räknas ut automagiskt.
Unitsizen förändras ju över tiden, så då vore det bra att se hur många U ett bet var när det Las |
Citat:
Citat:
|
Du är för jäkla duktig mars :) Tack för grymt sheet
|
hade vart skönt om man kunde välja standard bolag som automatiskt kommer upp och sedan bara ändrar om man nu skulle spela på ett annat bolag.
|
Citat:
Miniupdate: Håll musen över ligan för att se sport. Numera visas bolag i ruta men precis som innan ska man hålla musen hållas över oddset för att visa bolaget. |
:clap:
Märkte dock att åäö inte funkar i sportfältet, men det funkar i ligafältet. Blir svårt att filtrera om t.ex. längdskidor är sporten :) EDIT: Det gick visst att filtrera, men åäö blir konstiga tecken |
mars for the king! :cheers:
Riktigt läckert! Enda som saknas nu är filtrering med utropstecken tex !pinnacle så blir det en inverterad filtrering där man filtrerar bort istället. Är många gånger jag vill se mina stats utan RAS inblandat eller några andra ryggare, tex "!ras !WD" Så filtrerar man bort wd/ras istället |
Citat:
Citat:
|
När man använder betfair funktionen för att få den att räkna om oddset går det då få den att automatiskt fylla i att man använder betfair som bolag?
|
Tack för en mycket fin ny version, det tog en liten stund före jag kom på alla snygga finesser...snyggt jobbat, tack Mars.
|
Undrar om det gar att andra nar man lagger till spel i tradar. Just nu syns t ex inte HT/FT och kan latt vara forvillande. Exempel:
Ogiltigt spel-ID: 161259 Detta spel ar HT. |
Mycket fint jobb, en fråga dock. Har återigen inte läst allt, så det kan ha kommit upp.
Kan du göra så att valda rullmenyerna/bolag stannar kvar på det valet som man har gjort och också att sheetet inte "resettar" när man lagt ett spel ifall att man lägger flera från samma matchup/objekt? Spelar man ett spel, så är det okej, men tex igår körde jag 15 från samma bolag och i samma sport och då gällde det att vid varje nytt spel ändra i menyerna (FT+OT tex, skriva bolag osv). Körde också flera spel från samma match och fick skriva in och välja matchen varje gång på nytt. Kan bli knepigt med tiden eftersom jag vanligen väntar 1 timme innan matchstart för att bekräfta lineups. |