Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

Wagner 2010-11-07 17:01

Hur gör man för att se vilket bolag vederbörande rekat på. För det ska man väl kunna se? :)

Frikeer 2010-11-07 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 76893)
Hur gör man för att se vilket bolag vederbörande rekat på. För det ska man väl kunna se? :)

Det står isf under info!

laban1982 2010-11-07 18:51

Verkar som Amerika har skaffat sig vintertid nu så dags att ändra tiden på US matcherna.

boored 2010-11-08 09:45

http://img11.hostingpics.net/pics/40...1289205785.png

ska man dra average tiden för att få de rätt? :)

mars 2010-11-08 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 76879)
Var lite trött igår så glömde att dubbelkolla

använde infoga funktionen men nu när jag kollar på spelet har land å ligor alla blivit saker med A. Någon känd bugg eller?

2010-11-06 16:00A-LeagueSkelleftea AIK vs Djurgardens IF -1 5 2.460

Inget jag känner till, säg till om det skulle inträffa igen.

Citat:

Ursprungligen postat av boored (Inlägg 77127)
http://img11.hostingpics.net/pics/40...1289205785.png

ska man dra average tiden för att få de rätt? :)

Hmm blir sådär när bolagen ändrar matchtid, ska se hur det kan undvikas.

comprende 2010-11-08 14:40

tror detta tagits upp innan man om det inte har det så frågar jag nu.

hur kommer det sig att grafen inte börjar med den angivna startkassan? skönhetsproblem, jag vet men... tror man kan lägga in ett spökspel veckan innan som man pushar då blir det rätt startkassa i grafen men när grafen hoppar över till månadsvis så antar jag att grafen blir utanför startkassan i början av grafen igen.

laban1982 2010-11-08 19:43

går det fixa så det fungerar att göra sökning med ligor som tex börjar på Ö?

mars 2010-11-08 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 77192)
tror detta tagits upp innan man om det inte har det så frågar jag nu.

hur kommer det sig att grafen inte börjar med den angivna startkassan? skönhetsproblem, jag vet men... tror man kan lägga in ett spökspel veckan innan som man pushar då blir det rätt startkassa i grafen men när grafen hoppar över till månadsvis så antar jag att grafen blir utanför startkassan i början av grafen igen.

mm på g.

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 77317)
går det fixa så det fungerar att göra sökning med ligor som tex börjar på Ö?

Lägger till på todo.

mars 2010-11-11 16:40

Ny spreadsheetuppdatering:
Period / bolag / LIVE går nu att fylla i och filtrera efter.
Graferna räknar rätt från 0.

För att sedan se bolag i spreadsheetet håll musen över oddset!

Kommande funktioner:
Filterförbättringar (wildcards,statiska filter med stats m.m.)

mars 2010-11-11 17:23

Bumpar, nu bör allt fungera :)

RobinD 2010-11-11 17:26

Med risk för at bli petig så skulle det vara nice om "bolag" fick en liten notering bredvid rekare och info så man slipper klicka in på spelet för att se vart spelet är lagt. Men tack för ett toppenjobb!

goose 2010-11-11 17:31

Hmm... Räknar US->DEC-funktionen rätt? -110 blir 1.92 vilket egentligen är 1.909. Ingen större skillnad, men ändå. :)

mars 2010-11-11 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 78300)
Med risk för at bli petig så skulle det vara nice om "bolag" fick en liten notering bredvid rekare och info så man slipper klicka in på spelet för att se vart spelet är lagt. Men tack för ett toppenjobb!

Hann nog inte uppdatera innan du posta men:
Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 78280)
För att sedan se bolag i spreadsheetet håll musen över oddset!

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 78302)
Hmm... Räknar US->DEC-funktionen rätt? -110 blir 1.92 vilket egentligen är 1.909. Ingen större skillnad, men ändå. :)

Tack, trodde avrundningen var bättre - ska fungera bättre nu! -110 avrundas iaf till 1.909 :cheers:

fuzzy_ 2010-11-11 18:09

Kan vara världens bästa sheet!

AndreasB1897 2010-11-11 18:12

Oerhört bra sheet Mars, all heder till dig!

goose 2010-11-11 18:58

Instämmer! :hattenav: US->DEC funkar fint nu också.

Wagner 2010-11-11 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 78300)

Jo jag tog upp det tidigare och fick ett något luddigt svar som inte gjorde mig klokare.

Visste inte ens att man kunde klicka på spelet för att se bolag. Om vi tar detta sheet som exempel, var ska jag klicka för att se bolag? :) https://www.sharps.se/spreadsheet/2646

fuzzy_ 2010-11-11 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 78360)
Jo jag tog upp det tidigare och fick ett något luddigt svar som inte gjorde mig klokare.

Visste inte ens att man kunde klicka på spelet för att se bolag. Om vi tar detta sheet som exempel, var ska jag klicka för att se bolag? :) https://www.sharps.se/spreadsheet/2646

Allt du behöver göra är att hålla pekaren över oddset, då ser du bolaget där om det är utskrivet.

RobinD 2010-11-11 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 78360)

personen har inte angivit några bolag, jag har tidigare skrivit det i inforutan

JSQ 2010-11-11 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 78317)
Kan vara världens bästa sheet!

Kan bara instämma till 100%! :clap:

Wagner 2010-11-11 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 78363)
Allt du behöver göra är att hålla pekaren över oddset, då ser du bolaget där om det är utskrivet.

Det var det där med utskriften ja..

Gick igenom topp-10 listan och samtliga spel man såg utan att bläddra. Blev 218 spel och av dom var bolaget utskrivet två (2!) gånger. Jag skriver det igen. Två gånger av 218!

Datum - klockslag - liga - match - tecken - insats - odds - rättning och så resultat. Allt minutiöst utskrivet utskrivet. Men var man eventuellt kan finna oddset behöver tydligen inte anges!

Som jag ser det verkar det systematiskt utelämnas vilket bolag spelet lagts hos. Frågan är bara varför?

fuzzy_ 2010-11-11 21:06

Jag har inte skrivit ut för det helt enkelt inte funnits något bra fält att skriva det i, i info rutan har jag velat skriva annan info så som 1st half, live, team total för att kunna filtrera ut det när man kollar sin statistik. Men nu när det finns en bolags fält så kommer väl fler skriva ut det, funktionen kom ju idag så inte så konstigt om inte det är så många som skrivit ut.

maddmax 2010-11-11 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 78376)
Det var det där med utskriften ja..

Gick igenom topp-10 listan och samtliga spel man såg utan att bläddra. Blev 218 spel och av dom var bolaget utskrivet två (2!) gånger. Jag skriver det igen. Två gånger av 218!

Datum - klockslag - liga - match - tecken - insats - odds - rättning och så resultat. Allt minutiöst utskrivet utskrivet. Men var man eventuellt kan finna oddset behöver tydligen inte anges!

Som jag ser det verkar det systematiskt utelämnas vilket bolag spelet lagts hos. Frågan är bara varför?

Kan endast tala for mig sjalv (ar dock inte med topp-10 listan). Jag har skrivit i min beskrivning att samtliga spel laggs pa Pinnacle av limiteringsskal.

Det bor val dock sagas att fram till denna uppdatering har man fatt fylla i spelbolag i "ovrig info" vilket kanske gjort att folk inte tankt pa det.

nisseblixt 2010-11-11 21:36

HUr gör man om man gör ett uttag eller insättning på sina konton så att kassan stämmer utan att påverka statistiken?

RobinD 2010-11-11 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av nisseblixt (Inlägg 78390)
HUr gör man om man gör ett uttag eller insättning på sina konton så att kassan stämmer utan att påverka statistiken?

Ändrar beloppet i startkassan alternativt starta ett nytt sheet.

nisseblixt 2010-11-11 21:46

Tack för svaret. Dock låter det som det finns en förbättringspotential där. På "spelboken.se" t.ex finns det en funktion för insättning/uttag som jag saknar här. Om man ändrar startkassan får man ju inte rätt utveckling på sin kassa över tiden. Att starta ett nytt spreadsheet verkar ju vara en dålig lösning. I övrigt måste jag säga att spreadsheetet här är överlägset alla andra!!!

mars 2010-11-11 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av nisseblixt (Inlägg 78396)
Tack för svaret. Dock låter det som det finns en förbättringspotential där. På "spelboken.se" t.ex finns det en funktion för insättning/uttag som jag saknar här. Om man ändrar startkassan får man ju inte rätt utveckling på sin kassa över tiden. Att starta ett nytt spreadsheet verkar ju vara en dålig lösning. I övrigt måste jag säga att spreadsheetet här är överlägset alla andra!!!

Japp det finns planer på ett ordentligt bankroll system, ska lägga till det i första posten också.

Wagner 2010-11-11 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 78379)
Jag har inte skrivit ut för det helt enkelt inte funnits något bra fält att skriva det i, i info rutan har jag velat skriva annan info så som 1st half, live, team total för att kunna filtrera ut det när man kollar sin statistik. Men nu när det finns en bolags fält så kommer väl fler skriva ut det, funktionen kom ju idag så inte så konstigt om inte det är så många som skrivit ut.

Okey, förklarar ju en del. Skulle naturligtvis funnits med från början men bättre sent än aldrig. :) Hoppas det blir obligatoriskt att ange bolag också.

Om toppnoteringarna mest härstammar från kontakter med Stan James och liknande inrättningar så är det till ringa glädje för övriga medlemmar. 105 % hos Pinnacle kan däremot mätta desto flera munnar och blir intressantare för gemene man.

skolmatsal 2010-11-11 22:33

Jag skulle vilja ha en ruta där man skriver in hur många units ens bet utgör, kanske att det räknas ut automagiskt.
Unitsizen förändras ju över tiden, så då vore det bra att se hur många U ett bet var när det Las

mars 2010-11-11 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 78405)
Okey, förklarar ju en del. Skulle naturligtvis funnits med från början men bättre sent än aldrig. :) Hoppas det blir obligatoriskt att ange bolag också.

Om toppnoteringarna mest härstammar från kontakter med Stan James och liknande inrättningar så är det till ringa glädje för övriga medlemmar. 105 % hos Pinnacle kan däremot mätta desto flera munnar och blir intressantare för gemene man.

Obligatoriskt kommer det inte bli, majoriteten bokför trots allt för egen skull.

Citat:

Ursprungligen postat av skolmatsal (Inlägg 78409)
Jag skulle vilja ha en ruta där man skriver in hur många units ens bet utgör, kanske att det räknas ut automagiskt.
Unitsizen förändras ju över tiden, så då vore det bra att se hur många U ett bet var när det Las

Lägger till detta i todo.

Erikbgif 2010-11-11 22:52

Du är för jäkla duktig mars :) Tack för grymt sheet

laban1982 2010-11-11 23:13

hade vart skönt om man kunde välja standard bolag som automatiskt kommer upp och sedan bara ändrar om man nu skulle spela på ett annat bolag.

mars 2010-11-14 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 78423)
hade vart skönt om man kunde välja standard bolag som automatiskt kommer upp och sedan bara ändrar om man nu skulle spela på ett annat bolag.

sant.

Miniupdate:
Håll musen över ligan för att se sport.
Numera visas bolag i ruta men precis som innan ska man hålla musen hållas över oddset för att visa bolaget.

goose 2010-11-14 13:52

:clap:

Märkte dock att åäö inte funkar i sportfältet, men det funkar i ligafältet. Blir svårt att filtrera om t.ex. längdskidor är sporten :)

EDIT: Det gick visst att filtrera, men åäö blir konstiga tecken

KP 2010-11-14 17:05

mars for the king! :cheers:
Riktigt läckert!

Enda som saknas nu är filtrering med utropstecken
tex !pinnacle
så blir det en inverterad filtrering där man filtrerar bort istället.
Är många gånger jag vill se mina stats utan RAS inblandat eller några andra ryggare, tex "!ras !WD" Så filtrerar man bort wd/ras istället

mars 2010-11-14 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av goose (Inlägg 79148)
:clap:

Märkte dock att åäö inte funkar i sportfältet, men det funkar i ligafältet. Blir svårt att filtrera om t.ex. längdskidor är sporten :)

EDIT: Det gick visst att filtrera, men åäö blir konstiga tecken

Tackar, fixat.

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 79187)
mars for the king! :cheers:
Riktigt läckert!

Enda som saknas nu är filtrering med utropstecken
tex !pinnacle
så blir det en inverterad filtrering där man filtrerar bort istället.
Är många gånger jag vill se mina stats utan RAS inblandat eller några andra ryggare, tex "!ras !WD" Så filtrerar man bort wd/ras istället

Läs första inlägget :holms:

laban1982 2010-11-14 17:25

När man använder betfair funktionen för att få den att räkna om oddset går det då få den att automatiskt fylla i att man använder betfair som bolag?

jake_25 2010-11-14 18:25

Tack för en mycket fin ny version, det tog en liten stund före jag kom på alla snygga finesser...snyggt jobbat, tack Mars.

maddmax 2010-11-15 20:46

Undrar om det gar att andra nar man lagger till spel i tradar. Just nu syns t ex inte HT/FT och kan latt vara forvillande. Exempel:

Ogiltigt spel-ID: 161259

Detta spel ar HT.

Arch 2010-11-15 22:22

Mycket fint jobb, en fråga dock. Har återigen inte läst allt, så det kan ha kommit upp.

Kan du göra så att valda rullmenyerna/bolag stannar kvar på det valet som man har gjort och också att sheetet inte "resettar" när man lagt ett spel ifall att man lägger flera från samma matchup/objekt?

Spelar man ett spel, så är det okej, men tex igår körde jag 15 från samma bolag och i samma sport och då gällde det att vid varje nytt spel ändra i menyerna (FT+OT tex, skriva bolag osv). Körde också flera spel från samma match och fick skriva in och välja matchen varje gång på nytt. Kan bli knepigt med tiden eftersom jag vanligen väntar 1 timme innan matchstart för att bekräfta lineups.