Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

LosKrikon 2011-01-06 17:25

Man ska ju inte ens kunna lägga in fel saker, eller datum som är tre år i framtiden, det är ju helt fel. Utvärdera med regexp.

mars 2011-01-06 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 94580)
Man ska ju inte ens kunna lägga in fel saker, eller datum som är tre år i framtiden, det är ju helt fel. Utvärdera med regexp.

Jovars, finns begränsad tid att jobba med det så man får prioritera ibland.

Pesh 2011-01-10 00:20

Hur gör man om man vill slå ihop 2 olika spreadsheet från 2 olika användare?

Pacman 2011-01-10 06:59

Det enda sättet som du som användare kan göra det är väl rygga över dom aktuella spelen till det andra sheetet.

STBeethoven 2011-01-10 16:16

Ny med det här. Har lagt till ett spreadsheet och tror jag lyckats lägga in ett spel.
Hur gör jag för att rätta spelet när matchen är avklarad?

Overkill 2011-01-10 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95807)
Ny med det här. Har lagt till ett spreadsheet och tror jag lyckats lägga in ett spel.
Hur gör jag för att rätta spelet när matchen är avklarad?

Vad jag kan se har du redan ett spel rättat så antar att du redan klurat ut det själv.

STBeethoven 2011-01-10 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 95815)
Vad jag kan se har du redan ett spel rättat så antar att du redan klurat ut det själv.

Helt korrekt. Vad innebär det att "låsa" ett spel?

pr0llan 2011-01-10 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av STBeethoven (Inlägg 95857)
Helt korrekt. Vad innebär det att "låsa" ett spel?

Precis vad det står, har du väl låst spelet så kan du inte ändra det när spelet är lagt.

K_UGER 2011-01-14 17:58

Hur gör man om man spelat -1.25 och laget vinner med 1-0?
Finns ngn funktion för detta?

KP 2011-01-14 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av K_UGER (Inlägg 96900)
Hur gör man om man spelat -1.25 och laget vinner med 1-0?
Finns ngn funktion för detta?

Ja klicka på spelet, i ryggmenyn har du +1/2 osv

K_UGER 2011-01-15 15:49

KP: Tackar så mycket.

LosKrikon 2011-01-20 01:18

Hur blir det i spreadsheeten om man lägger in en sak i förväg så att man får den "grön" men man spelar med rörliga odds, kan man fortfarande ändra oddset och den ändå är grön? Hur funkar avrundningen, tänker främst på ATG som avrundar nedåt, men hur avrundas det i spreadsheetet, kan man ställa det?

mars 2011-01-20 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 98303)
Hur blir det i spreadsheeten om man lägger in en sak i förväg så att man får den "grön" men man spelar med rörliga odds, kan man fortfarande ändra oddset och den ändå är grön? Hur funkar avrundningen, tänker främst på ATG som avrundar nedåt, men hur avrundas det i spreadsheetet, kan man ställa det?

Det gröna avgörs om du ändrar något efter satt matchstart eller inte så du kan ändra odds så länge du gör det före tidpunkten du angett som matchstart.

Avrundning i spreadsheetet sker enligt vanliga regler dvs < 0.5 neråt, >= 0.5 uppåt och det går inte ställa in, kan lägga till på todo med övriga liknande sheetspecifika inställningar man kan tänkas vilja ha som varit uppe tidigare också.

hultas 2011-01-20 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 86709)
Importeringsfunktionen fungerar kanon sålänge inga extraordinära tecken såsom åäö använda.

Vill t.ex. infoga Södertälje SK - Frölunda HC men det fungerar inte (såvida man inte skriver Fr och sen letar efter det själv i listan). Har provat med Frolunda och Sodertalje, fungerar inte heller (det gjorde det förut).

Bump.

RedX 2011-01-21 07:11

Jag skulle rätta mitt spreadsheet, matchen Modo-Frölunda. Skulle rätta den som förlust, men sheetet godtog aldrig det. Så fort jag klickade på "Loss" så laddades sidan om. När jag provade klicka på "Win" så godtog sheetet omedelbart min rättning...

Hur gör jag för att korrigera detta? Sidan reloadar så fort jag klickar på "Loss"...

EDIT: Det löste sig när jag öppnade spreadsheetet i ett nytt fönster. Märkligt...

comprende 2011-01-21 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av RedX (Inlägg 98550)
Jag skulle rätta mitt spreadsheet, matchen Modo-Frölunda. Skulle rätta den som förlust, men sheetet godtog aldrig det. Så fort jag klickade på "Loss" så laddades sidan om. När jag provade klicka på "Win" så godtog sheetet omedelbart min rättning...

Hur gör jag för att korrigera detta? Sidan reloadar så fort jag klickar på "Loss"...

EDIT: Det löste sig när jag öppnade spreadsheetet i ett nytt fönster. Märkligt...

har hänt mig med...

alibaba 2011-01-30 00:05

Jag är förmodligen efterbliven (särskilt då jag inte orkar söka och det säkerligen har tagits upp förr) men jag förstår inte hur jag rättar ett val i en parlay som void och det andra som vinst. Jag har låst spelet innan matchen och det verkar som att man enbart kan rätta hela som vinst alt. hela som förlust.

Alibaba

mars 2011-01-31 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av alibaba (Inlägg 101277)
Jag är förmodligen efterbliven (särskilt då jag inte orkar söka och det säkerligen har tagits upp förr) men jag förstår inte hur jag rättar ett val i en parlay som void och det andra som vinst. Jag har låst spelet innan matchen och det verkar som att man enbart kan rätta hela som vinst alt. hela som förlust.

Alibaba

m ne det går faktiskt inte, kan ju vara ett problem om man har en låst parlay, får fixa nån lösning på det.

tjuve 2011-02-08 16:51

En väldigt liten detalj i spreadsheetet: Kanske man kunde ordna så att rutan "Bolag" sparar ens tidigare inputs. Så att det räcker med första bokstaven för att förslag ska komma upp. Som sagt bara en detalj som snabbar på infogandet nån sekund om men om det är lätt att ordna kanske det kan vara värt :)

Lemasive 2011-02-08 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av tjuve (Inlägg 103847)
En väldigt liten detalj i spreadsheetet: Kanske man kunde ordna så att rutan "Bolag" sparar ens tidigare inputs. Så att det räcker med första bokstaven för att förslag ska komma upp. Som sagt bara en detalj som snabbar på infogandet nån sekund om men om det är lätt att ordna kanske det kan vara värt :)

Känns som att det sker automatiskt med FF iaf?

DamageINC 2011-02-08 17:59

Citat:

Jag har requestat detta med, men fick inget svar då. Det är väl ingen big deal men skulle som sagt snabba upp processen lite grann. Och nej Lemasive, det görs inte automatiskt med Firefox (inte för mig i just denna ruta iaf).

Går det att lägga till en bolagsruta för parlays med? Nu är det svårt att få med parlays om man vill kolla filtret för ett specifikt bolag.

sox 2011-02-08 19:12

LIVE-filtret är delvis trasigt, den räknar rätt och visar rätt matcher för ett ögonblick och därefter flippar den över och visar andra matcher. google chrome 9.xx och internet explorer 8 eller vad det nu är i win7. den visar de senast inlagda spelen igen.

dillehal 2011-02-10 11:05

marsimars, istället för att träna aerobics så tycker ja det vore utomordentligt trevligt med ett minusfilter :evilgrin39:

filtrera fram, filtrera bort
wax on, wax off

KP 2011-02-10 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 104355)
marsimars, istället för att träna aerobics så tycker ja det vore utomordentligt trevligt med ett minusfilter :evilgrin39:

filtrera fram, filtrera bort
wax on, wax off

Ett bra sätt att lösa det på är att utropstecken framför varje ska räknas som ett minus.

comprende 2011-02-10 12:39

Citat:

jag får fram tre av mina bolag när jag skriver första bokstaven, pinnacle, b365 o lads men alla övriga kommer inte fram när jag skriver dessa.
märkligt att sheetet bara minns vissa bolag o inte alla.
som jämförelse så kommer det ju fram massor av olika oddsförslag när man skrivit i tvåan och kommateckenet.

my2cent som vi säger

mars 2011-02-14 12:10

Filtrena up to date!

Filterna ska nu fungera korrekt igen och det går att utesluta sökord samt använda wildcards. För att söka på något som ska exkluderas så påbörja raden med ett utropstecken, för att söka på wildcard använd stjärnor.

Exempel: Man vill söka på allt utom ligor som börjar på "Div", i ligor skriver man då:
!Div*

För att söka på att ett fält ska vara tomt, använd %
Exempel: Alla spel som inte har rekare angedd, i rekare skriver man då:
%

En annan ny sak är att man kan ha små rutor innehållande statistik för sina filter. Skapa först filtret i Hantera filter @ grafrutan. Klicka sedan på plusset som är under beskrivningen av ditt spreadsheet (längst upp) och välj filtret du vill lägga till. Man kan ha upp till 5 rutor samtidigt, rutorna kan tas bort genom att klicka på minuset uppe till höger av rutan.

Tills vidare fungerar dock inte alla filter i ROI grafen men det skall lösas inom kort.

Fler saker på g..

Pacman 2011-02-14 22:34

Förbannat sweet, dock har jag en rätt obetydlig men kanske intressant featurerequest :) Skulle det vara möjligt att peta in en arkivfunktion på ens spreadsheet så att man kan ha dom kvar och kolla på dom men slippa se dom direkt i spreadsheets listan? Vore kanon när man vill spara gamla säsonger osv men slippa se dom varje dag.

mars 2011-02-15 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 105630)
Förbannat sweet, dock har jag en rätt obetydlig men kanske intressant featurerequest :) Skulle det vara möjligt att peta in en arkivfunktion på ens spreadsheet så att man kan ha dom kvar och kolla på dom men slippa se dom direkt i spreadsheets listan? Vore kanon när man vill spara gamla säsonger osv men slippa se dom varje dag.

Japp låter som en bra sak! Vet det är en del saker några sidor tillbaka också som behöver fixas, ska ta tag i det asap.

gustn 2011-02-15 16:11

Får inte det där nya att funka. Har skrivit in handboll i filtreringen men när jag trycker på pluset kan jag inte välja något. Har testat med chrome, firefox och IE. Är det jag som har missuppfattat hur man ska göra lr?

mars 2011-02-15 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av gustn (Inlägg 105793)
Får inte det där nya att funka. Har skrivit in handboll i filtreringen men när jag trycker på pluset kan jag inte välja något. Har testat med chrome, firefox och IE. Är det jag som har missuppfattat hur man ska göra lr?

Gissar att du missat:
Skapa först filtret i Hantera filter @ grafrutan.

Du kan alltså inte bara filtrera vanligt utan måste skapa filtret så det sparas.

gustn 2011-02-15 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 105794)
Gissar att du missat:
Skapa först filtret i Hantera filter @ grafrutan.

Du kan alltså inte bara filtrera vanligt utan måste skapa filtret så det sparas.

Haha dum jag är, skyller på en hård dag i skolan :innocent:

Tack Mars.

AndreasH 2011-02-16 22:43

Kan man skapa seperata statistikrutor för 1, X respektive 2?
Ex. Jag vill kunna se hur många av mina bets på hemmalaget som gått in.

mars 2011-02-16 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 106164)
Kan man skapa seperata statistikrutor för 1, X respektive 2?
Ex. Jag vill kunna se hur många av mina bets på hemmalaget som gått in.

Skapa filter där du anger 1, X eller 2 i "Tecken" (inte tecken2)

AndreasH 2011-02-17 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 106178)
Skapa filter där du anger 1, X eller 2 i "Tecken" (inte tecken2)

Fan, får det inte till att funka.. Filtret visar tot. stats.
Kan det ha att göra med att jag inte har några raka spel, bara hcp?

Ed. Det funkar om jag gör det i "visa/dölj filtrering" men inte i filterrutorna..

rovfisken666 2011-02-17 21:33

Vad är första rutan när man ska lägga in ett nytt spel som heter "infoga"? Har inte förstått mig på det.

DamageINC 2011-02-17 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av rovfisken666 (Inlägg 106372)
Vad är första rutan när man ska lägga in ett nytt spel som heter "infoga"? Har inte förstått mig på det.

Där börjar du skriva namnet på det/de lagen du ska spela på så kommer de upp. Du klickar därefter på det lagets namn som du spelat på så läggs datum, tid, lag osv. in automatiskt.

Du behöver alltså inte sitta och fylla i varje fält själv om du nu gjort det hittills.

AndreasH 2011-02-17 22:08

...

mars 2011-02-17 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasH (Inlägg 106344)
Fan, får det inte till att funka.. Filtret visar tot. stats.
Kan det ha att göra med att jag inte har några raka spel, bara hcp?

Ed. Det funkar om jag gör det i "visa/dölj filtrering" men inte i filterrutorna..

Va någon i chatten som uppmärksammade mig på samma sak, ska se över det asap.

AndreasH 2011-02-17 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 106414)
Va någon i chatten som uppmärksammade mig på samma sak, ska se över det asap.

Ok, tack Mars!

Badass 2011-02-18 20:18

Om man har två spreadsheets som man vill ha under sin avatar - hur gör man då...?

/Badass