![]() |
Man ska ju inte ens kunna lägga in fel saker, eller datum som är tre år i framtiden, det är ju helt fel. Utvärdera med regexp.
|
Citat:
|
Hur gör man om man vill slå ihop 2 olika spreadsheet från 2 olika användare?
|
Det enda sättet som du som användare kan göra det är väl rygga över dom aktuella spelen till det andra sheetet.
|
Ny med det här. Har lagt till ett spreadsheet och tror jag lyckats lägga in ett spel.
Hur gör jag för att rätta spelet när matchen är avklarad? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hur gör man om man spelat -1.25 och laget vinner med 1-0?
Finns ngn funktion för detta? |
Citat:
|
KP: Tackar så mycket.
|
Hur blir det i spreadsheeten om man lägger in en sak i förväg så att man får den "grön" men man spelar med rörliga odds, kan man fortfarande ändra oddset och den ändå är grön? Hur funkar avrundningen, tänker främst på ATG som avrundar nedåt, men hur avrundas det i spreadsheetet, kan man ställa det?
|
Citat:
Avrundning i spreadsheetet sker enligt vanliga regler dvs < 0.5 neråt, >= 0.5 uppåt och det går inte ställa in, kan lägga till på todo med övriga liknande sheetspecifika inställningar man kan tänkas vilja ha som varit uppe tidigare också. |
Citat:
|
Jag skulle rätta mitt spreadsheet, matchen Modo-Frölunda. Skulle rätta den som förlust, men sheetet godtog aldrig det. Så fort jag klickade på "Loss" så laddades sidan om. När jag provade klicka på "Win" så godtog sheetet omedelbart min rättning...
Hur gör jag för att korrigera detta? Sidan reloadar så fort jag klickar på "Loss"... EDIT: Det löste sig när jag öppnade spreadsheetet i ett nytt fönster. Märkligt... |
Citat:
|
Jag är förmodligen efterbliven (särskilt då jag inte orkar söka och det säkerligen har tagits upp förr) men jag förstår inte hur jag rättar ett val i en parlay som void och det andra som vinst. Jag har låst spelet innan matchen och det verkar som att man enbart kan rätta hela som vinst alt. hela som förlust.
Alibaba |
Citat:
|
En väldigt liten detalj i spreadsheetet: Kanske man kunde ordna så att rutan "Bolag" sparar ens tidigare inputs. Så att det räcker med första bokstaven för att förslag ska komma upp. Som sagt bara en detalj som snabbar på infogandet nån sekund om men om det är lätt att ordna kanske det kan vara värt :)
|
Citat:
|
Citat:
Går det att lägga till en bolagsruta för parlays med? Nu är det svårt att få med parlays om man vill kolla filtret för ett specifikt bolag. |
LIVE-filtret är delvis trasigt, den räknar rätt och visar rätt matcher för ett ögonblick och därefter flippar den över och visar andra matcher. google chrome 9.xx och internet explorer 8 eller vad det nu är i win7. den visar de senast inlagda spelen igen.
|
marsimars, istället för att träna aerobics så tycker ja det vore utomordentligt trevligt med ett minusfilter :evilgrin39:
filtrera fram, filtrera bort wax on, wax off |
Citat:
|
Citat:
märkligt att sheetet bara minns vissa bolag o inte alla. som jämförelse så kommer det ju fram massor av olika oddsförslag när man skrivit i tvåan och kommateckenet. my2cent som vi säger |
Filtrena up to date!
Filterna ska nu fungera korrekt igen och det går att utesluta sökord samt använda wildcards. För att söka på något som ska exkluderas så påbörja raden med ett utropstecken, för att söka på wildcard använd stjärnor. Exempel: Man vill söka på allt utom ligor som börjar på "Div", i ligor skriver man då: !Div* För att söka på att ett fält ska vara tomt, använd % Exempel: Alla spel som inte har rekare angedd, i rekare skriver man då: % En annan ny sak är att man kan ha små rutor innehållande statistik för sina filter. Skapa först filtret i Hantera filter @ grafrutan. Klicka sedan på plusset som är under beskrivningen av ditt spreadsheet (längst upp) och välj filtret du vill lägga till. Man kan ha upp till 5 rutor samtidigt, rutorna kan tas bort genom att klicka på minuset uppe till höger av rutan. Tills vidare fungerar dock inte alla filter i ROI grafen men det skall lösas inom kort. Fler saker på g.. |
Förbannat sweet, dock har jag en rätt obetydlig men kanske intressant featurerequest :) Skulle det vara möjligt att peta in en arkivfunktion på ens spreadsheet så att man kan ha dom kvar och kolla på dom men slippa se dom direkt i spreadsheets listan? Vore kanon när man vill spara gamla säsonger osv men slippa se dom varje dag.
|
Citat:
|
Får inte det där nya att funka. Har skrivit in handboll i filtreringen men när jag trycker på pluset kan jag inte välja något. Har testat med chrome, firefox och IE. Är det jag som har missuppfattat hur man ska göra lr?
|
Citat:
Skapa först filtret i Hantera filter @ grafrutan. Du kan alltså inte bara filtrera vanligt utan måste skapa filtret så det sparas. |
Citat:
Tack Mars. |
Kan man skapa seperata statistikrutor för 1, X respektive 2?
Ex. Jag vill kunna se hur många av mina bets på hemmalaget som gått in. |
Citat:
|
Citat:
Kan det ha att göra med att jag inte har några raka spel, bara hcp? Ed. Det funkar om jag gör det i "visa/dölj filtrering" men inte i filterrutorna.. |
Vad är första rutan när man ska lägga in ett nytt spel som heter "infoga"? Har inte förstått mig på det.
|
Citat:
Du behöver alltså inte sitta och fylla i varje fält själv om du nu gjort det hittills. |
...
|
Citat:
|
Citat:
|
Om man har två spreadsheets som man vill ha under sin avatar - hur gör man då...?
/Badass |