Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

mars 2010-09-04 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 59933)
fundrar på grafen man har till sheetet. hur avgjörs det om det vissas veckovis eller dagsvis.
kommer det att finnas nån möjlighet att framöver välja själv vad man vill den ska visa som standard utan att filtrera?

Gränsen går vid 50 dagar / 50 veckor, kanske kommer sådana funktioner som du efterfrågar i framtiden men det ligger långt ner på todo just nu. Har du några synpunkter på lämpligare intervall annars så är du välkommen att framföra det :)

comprende 2010-09-04 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 60248)
Gränsen går vid 50 dagar / 50 veckor, kanske kommer sådana funktioner som du efterfrågar i framtiden men det ligger långt ner på todo just nu. Har du några synpunkter på lämpligare intervall annars så är du välkommen att framföra det :)

nejdå, har inga synpunkter på intervallerna alls, bara att man själv kan välja hur den ska visa. då behövs inga intervall alls för man bestämmer själv hur den ska se ut.

sheetet är för övrigt grymt bra, märks väl när man börjar fårga om sådana här saker att det väsentliga är på plats.

mars 2010-09-04 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 60256)
nejdå, har inga synpunkter på intervallerna alls, bara att man själv kan välja hur den ska visa. då behövs inga intervall alls för man bestämmer själv hur den ska se ut.

sheetet är för övrigt grymt bra, märks väl när man börjar fårga om sådana här saker att det väsentliga är på plats.

:)

Ny funktion:
Det har nu tillkommit en ny sak som är ett mellanting till att låsa sina spel. Nu visas ett grönt streck för alla spel som inte ändrats efter matchstart. Notera att man för att behålla sitt gröna streck endast kan rätta med hjälp av win/loss/push knapparna samt rullgardinen med halvpush.

Värt att notera:
Dessa spel går fortfarande att tas bort till skillnad mot låsta spel samt att det är ju användaren själv som skriver i datum och tid för matchen så det går fortfarande att "fuska" på det sättet.

Blixth1958 2010-09-04 18:38

Finns det verkligen folk som sitter och ändrar sina spel,så att det blir grönt istället för rött??? Vad fan vinner man på det.

Erik123 2010-09-04 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Blixth1958 (Inlägg 60320)
Finns det verkligen folk som sitter och ändrar sina spel,så att det blir grönt istället för rött??? Vad fan vinner man på det.

Fråga JvK ;)

http://acsbore.files.wordpress.com/2...sis_wanker.jpg

fiorentina 2010-09-06 10:10

Hur tar jag bort spel i mitt spreadsheet? Ta bort knappen har ersatts av BBk-kod så vet inte hur jag ska göra nu.

mars 2010-09-06 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 60584)
Hur tar jag bort spel i mitt spreadsheet? Ta bort knappen har ersatts av BBk-kod så vet inte hur jag ska göra nu.

Du ska ha både och.. såvida inte spelet är låst, då går det inte att ta bort.

fiorentina 2010-09-06 17:19

Ajdå måste ha låst av misstag, jaja får göra om. Är omöjligt att ta bort va?

mars 2010-09-06 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 60651)
Ajdå måste ha låst av misstag, jaja får göra om. Är omöjligt att ta bort va?

Du kan alltid voida det.

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 58289)
... För att voida ett spel, klicka på spelet för att få fram verktygsmenyn (samma ställe som halvpush) och välj Void så kommer spelet att markeras som voidat.


fiorentina 2010-09-06 19:58

Sant tackar, smidigast att voida.

fiorentina 2010-09-06 22:42

Märkligt, spelen låses trots att jag inte klickar i lås. Enbart BB-kod dyker upp när jag ska redigerar, inte ta bort knappen. På min äldre spel finns ta-bort knapp dock.

Bara jag som har det problemet?

EDIT: Nu funkar det, kan bero på att jag inte skrivit tid innan utan bara dragit iväg spelet på tiden det är för tillfället.

mars 2010-09-06 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av fiorentina (Inlägg 60712)
Märkligt, spelen låses trots att jag inte klickar i lås. Enbart BB-kod dyker upp när jag ska redigerar, inte ta bort knappen. På min äldre spel finns ta-bort knapp dock.

Bara jag som har det problemet?

Hittade en bugg nu som jag tror det handlar om.. spel som "förlorat" sin gröna linje gick ej ta bort men nu ska det fungera korrekt igen.

KP 2010-09-07 06:25

mars, hur löser vi problem som detta Sharps.se - Spreadsheet

Var tvungen att spela på 2 sidor för att få in min insats, nu fick jag dessutom 2 olika linor iom båda sidorna. Spelet är en förlust, men den sabbar ens stats i nuvarande form iom att den räknar det som 2 separata förluster.

Ogiltigt spel-ID: 79145


Ogiltigt spel-ID: 79139


RobinD 2010-09-07 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 60729)
mars, hur löser vi problem som detta Sharps.se - Spreadsheet

Var tvungen att spela på 2 sidor för att få in min insats, nu fick jag dessutom 2 olika linor iom båda sidorna. Spelet är en förlust, men den sabbar ens stats i nuvarande form iom att den räknar det som 2 separata förluster.

Ogiltigt spel-ID: 79145


Ogiltigt spel-ID: 79139


Det är ju två separata spel eftersom det är två linor. Är det samma lina kan man ju räkna ut snittoddset men detta är ju två olika bets imo.

Pacman 2010-09-07 10:38

BTW, Mest ryggad i spreadsheet funktionen den läser väl bara av lagda spel i aktiva sheets eller hur? Tänkte mest på att siffran varierar rätt friskt från dag till dag.

mars 2010-09-07 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 60729)
mars, hur löser vi problem som detta Sharps.se - Spreadsheet

Var tvungen att spela på 2 sidor för att få in min insats, nu fick jag dessutom 2 olika linor iom båda sidorna. Spelet är en förlust, men den sabbar ens stats i nuvarande form iom att den räknar det som 2 separata förluster.

Ogiltigt spel-ID: 79145


Ogiltigt spel-ID: 79139


Ja det e ju 2 spel per se, om du vill räkna det som ett får du väl slå ihop dem å räkna som nån slags halvpush lr nåt annars beroende på slutresultat.

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 60748)
BTW, Mest ryggad i spreadsheet funktionen den läser väl bara av lagda spel i aktiva sheets eller hur? Tänkte mest på att siffran varierar rätt friskt från dag till dag.

Den läser spel i samtliga sheets, om det går neråt någon dag så måste någon som ryggat ha tagit bort sitt sheet helt.

linfre 2010-09-07 17:39

Hur raderar man ett låst spel från spreaden? Slarvade och skrev helt fel...

Edit: SÅg nu att det inte går att ta bort. Får bli en void på den då :P

RobinD 2010-09-11 10:57

Vad har hänt med infoga-funktionen? den hittar inga matcher

Grovbenstomme 2010-09-11 11:01

Samma här testat PL matcher och allsvenska matcher

pankbank 2010-09-11 11:07

jag undrar varför vissa vinstmatcher ändras till lost. det bara hoppar över till lost från won. ibland ändras den till levande.antar att det oftast är så när man råkat klicka på lost före.
men sen dagen efter går det att ändra till rätt resultat.

knepigt.

mars 2010-09-11 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 61410)
Vad har hänt med infoga-funktionen? den hittar inga matcher

Dessvärre har källan där matcherna hämtas ifrån problem idag vilket resulterar i att alla fotbolls-matcher saknas, felet ligger fortfarande kvar, kommer uppdatera så fort det går. Övriga sporter bör finnas.

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 61413)
jag undrar varför vissa vinstmatcher ändras till lost. det bara hoppar över till lost från won. ibland ändras den till levande.antar att det oftast är så när man råkat klicka på lost före.
men sen dagen efter går det att ändra till rätt resultat.

knepigt.

Märkligt, någon mer som råkat ut för detta?
Testa köra en refresh i webbläsaren om du rättat fel först och rätta sen som det ska vara, borde inte ändra tillbaka sig.. det borde det inte från början heller å andra sidan :o

RobinD 2010-09-11 11:28

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 61420)
Dessvärre har källan där matcherna hämtas ifrån problem idag vilket resulterar i att alla fotbolls-matcher saknas, felet ligger fortfarande kvar, kommer uppdatera så fort det går. Övriga sporter bör finnas.



Märkligt, någon mer som råkat ut för detta?
Testa köra en refresh i webbläsaren om du rättat fel först och rätta sen som det ska vara, borde inte ändra tillbaka sig.. det borde det inte från början heller å andra sidan :o

Okej då vet jag, tack för snabbt svar.

Jag har haft samma problem som pankbank vid flera tillfällen.

perry 2010-09-11 11:32

Har även jag varit med om pankbanks problem vid ett flertal tillfällen.

mars 2010-09-11 12:18

Ok vilken webbläsare har ni upplevt den buggen i?

RobinD 2010-09-11 12:40

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 61448)
Ok vilken webbläsare har ni upplevt den buggen i?

Explorer

mars 2010-09-11 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 61456)
Explorer

Ok tack för feedback gott folk, ska få ordning på det (buggen händer aldrig för mig nämligen men sitter nästan jämnt i firefox nuförtiden så det förklarar saken)

Grovbenstomme 2010-09-12 12:13

Några nyheter ang infoga fotbollen?

mars 2010-09-12 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 61606)
Några nyheter ang infoga fotbollen?

Fortfarande dött tyvärr, hoppas på att det fungerar imorgon när helgen är slut.. ska även fixa en backupkälla så att vi inte är lika beroende av en enda källa men det hjälper inte just nu då det tar lite tid att fixa.

Grovbenstomme 2010-09-12 13:00

Ok tack för update :cheers:

tubeno 2010-09-12 15:20

Vad innebär det när folk sätter t.ex everton - utd 1 +0.25. Alltså vad står 0.25 för?

Grovbenstomme 2010-09-12 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av tubeno (Inlägg 61641)
Vad innebär det när folk sätter t.ex everton - utd 1 +0.25. Alltså vad står 0.25 för?

Sharps.se - Spelskolan - Lektion 3

ludd3emm 2010-09-12 20:16

Finns det något tips på RSSprogram man kan använda? Känner att jag är i behov av ett nu. :) :moneybag:

Zatchi 2010-09-12 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av ludd3emm (Inlägg 61686)
Finns det något tips på RSSprogram man kan använda? Känner att jag är i behov av ett nu. :) :moneybag:

https://www.sharps.se/forums/offtopic...m-feedreaders/

dyrgripen 2010-09-17 04:08

Ny här och redan lite lost..
Hur lägger jag upp en dubbel i min spreadsheet?

mars 2010-09-17 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av dyrgripen (Inlägg 62379)
Ny här och redan lite lost..
Hur lägger jag upp en dubbel i min spreadsheet?

Välkommen till sharps :)
För att lägga till en dubbel så gå in på ditt spreadsheet och klicka på "Lägg till Parlay" sen väljer du antal spel, i detta fallet 2 så får du fram så att du kan fylla i din dubbel.

Zatchi 2010-09-19 18:39

Jag älskar "Dagens populäraste spel", väldigt intressant att klicka igenom och se hur folk har lagt sina pengar. Däremot är den rätt tråkig under helgen, då top 5 alltid är fyllt av RAS.

Finns det någon möjlighet att antingen utöka listan till t ex alla matcher som 3 personer eller fler har bettat på?

Ching 2010-09-19 22:42

En liten ide, kan man inte göra så att man kan se en lista/översikt på sina rekare i sitt spreadsheet. Där man ser +/-, antal spel osv för varje rekare. Vet att man kan sortera ut genom filtreringen men skulle vilja kunna se alla samtidigt för att lättare få en bättre översikt. Hoppas jag skrev så att du förstår.

RobinD 2010-09-19 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av jynsson (Inlägg 62899)
En liten ide, kan man inte göra så att man kan se en lista/översikt på sina rekare i sitt spreadsheet. Där man ser +/-, antal spel osv för varje rekare. Vet att man kan sortera ut genom filtreringen men skulle vilja kunna se alla samtidigt för att lättare få en bättre översikt. Hoppas jag skrev så att du förstår.

+1

skulle även se att man har sporter/ligor listade som på blogabet.

Skulle kanske krävas större databasinsamling i "infoga".

mars 2010-09-21 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Zatchi (Inlägg 62865)
Jag älskar "Dagens populäraste spel", väldigt intressant att klicka igenom och se hur folk har lagt sina pengar. Däremot är den rätt tråkig under helgen, då top 5 alltid är fyllt av RAS.

Finns det någon möjlighet att antingen utöka listan till t ex alla matcher som 3 personer eller fler har bettat på?

Nu visar den 10 istället för 5 matcher tills vidare, ska överväga att fixa som du säger att den visar alla som ett visst antal spelat på istället.

Citat:

Ursprungligen postat av jynsson (Inlägg 62899)
En liten ide, kan man inte göra så att man kan se en lista/översikt på sina rekare i sitt spreadsheet. Där man ser +/-, antal spel osv för varje rekare. Vet att man kan sortera ut genom filtreringen men skulle vilja kunna se alla samtidigt för att lättare få en bättre översikt. Hoppas jag skrev så att du förstår.

Japp bra idé, förstår att det e smidigare att ha det uppställt åt en, ska bygga vidare på filtrena så att man kan se stats för filtrena och inte bara grafen - då kan man skapa helt custom både det du och RobinD vill ha.

laban1982 2010-09-25 09:27

Idag fungerar inte infoga fotbollen



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved