Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spreadsheet (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/)
-   -   Spreadsheet Feedback & Frågor (arkiverad) (https://www.sharps.se/forums/spreadsheet/2516-spreadsheet-feedback-fragor-arkiverad/)

Nillson 2010-10-22 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 70431)
Hur var det man fick in sheetet under avatarbilden?

För att få dina stats att visas bredvid dina foruminlägg gå till Kontrollpanel->Redigera dina uppgifter så hittar du längst ner ett fält där du kan skriva in adress-ID på ditt spreadsheet som du vill visa stats för. Om adressen till ditt spreadsheet är https://www.sharps.se/spreadsheet/exempel så är ditt adressID exempel.

perry 2010-10-22 14:37

Tack för hjälpen!

Pacman 2010-10-22 14:54

Mars, finns ingen möjlighet att lägga till Bolag lite snabbt i sheetet?
Som det är ju så fyller man ju i det vid SVARA MED REK men vore kanon om man la till det i sheetet istället och hämtade in det till reken :)

hultas 2010-10-27 22:54

Går det att fixa så man kan infoga NBA-spel?

iCash 2010-10-27 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 72836)

Infoga går via BF's odds marknad, så gnäll på dem, smått irriterande ;)

LosKrikon 2010-10-27 23:22

Vore riktigt trevligt om man även kunde se SD och CV.

iCash 2010-10-28 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 72842)
Infoga går via BF's odds marknad, så gnäll på dem, smått irriterande ;)

Misstar mig grovt, så ställer mig i kön och frågar också varför inte NBA kommer med i infoga ?

Mars hotline svarar:

Citat:

dem har felknullat sin xml men ska fixa det snart så att den kollar pinnacle också
:)

mars 2010-10-28 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av LosKrikon (Inlägg 72845)
Vore riktigt trevligt om man även kunde se SD och CV.

SD och CV = ?

LosKrikon 2010-10-28 09:26

http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_deviation
http://en.wikipedia.org/wiki/Coefficient_of_variation

Slurf 2010-11-01 17:29

Jag kan inte rätta mina spel.. jag trycker på win/loss knapparna och ändra men inget händer. Hjälp?

mars 2010-11-01 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 74623)
Jag kan inte rätta mina spel.. jag trycker på win/loss knapparna och ändra men inget händer. Hjälp?

Vilken webbläsare använder du? Javascript är inte inaktiverat?

hultas 2010-11-02 03:34

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 72836)

Hur ser statusen ut?

mars 2010-11-02 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 74814)
Hur ser statusen ut?

Håller på med sista finliret bara, ikväll kommer det nya systemet för infoga upp och därmed all basket också.

elcho 2010-11-02 12:45

Vore trevligt om man kunde använda filtren och exkludera genom att bara lägga till exempelvis ett minustecken före filtret(sport,ligor,lag,land).

Alltså så om man exempelvis vill se hur ett sheet skulle se ut om inte fotboll skulle ha spelats så skriver man -fotboll under filter/sport.

Är medveten om att man kan göra tvärtom och lägga in alla sporter man vill se, men skulle underlätta om det är ett spreadsheet med många olika sporter, ligor, lag eller länder

mars 2010-11-02 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av elcho (Inlägg 74890)
Vore trevligt om man kunde använda filtren och exkludera genom att bara lägga till exempelvis ett minustecken före filtret(sport,ligor,lag,land).

Alltså så om man exempelvis vill se hur ett sheet skulle se ut om inte fotboll skulle ha spelats så skriver man -fotboll under filter/sport.

Är medveten om att man kan göra tvärtom och lägga in alla sporter man vill se, men skulle underlätta om det är ett spreadsheet med många olika sporter, ligor, lag eller länder

Japp absolut, detta är planerat, ska bli bättre på att uppdatera första posten :skamsen:

laban1982 2010-11-02 14:50

Skulle man kunna lägga till egna ligor och spara dem?
Skulle var skönt så slipper man lägga dit ligan varje gång man vill spela på den.

Freee123 2010-11-02 14:55

Är det bara jag som har fel tid på mitt spread? Är det ngn inställning man kan fixa? Här på forumet stämmer tiden (kl är nu 14:53) men när jag lade till Dif - SSK i spreaden står det att den är kl 20:00 ist för 19:00. Säkert ngt skitlätt som jag missat, men vad?

hultas 2010-11-02 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 74888)
Håller på med sista finliret bara, ikväll kommer det nya systemet för infoga upp och därmed all basket också.

Underbart! :hattenav:

mars 2010-11-02 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Freee123 (Inlägg 74965)
Är det bara jag som har fel tid på mitt spread? Är det ngn inställning man kan fixa? Här på forumet stämmer tiden (kl är nu 14:53) men när jag lade till Dif - SSK i spreaden står det att den är kl 20:00 ist för 19:00. Säkert ngt skitlätt som jag missat, men vad?

Har med vintetiden att göra i och med att vi flyttar klockan en vecka tidigare än USA. Ska försöka få ordning på det asap!

Förövrigt:
Nya systemet uppe :cheers: se fram emot fler matcher tillgängliga i infoga och förhoppnignsvis slipper vi överhuvudtaget dagar då matcher saknas på grund av källan är nere då den nu automatiskt ska söka efter fler! Matcher kommer även stå kvar minst 24 timmar men högst 48 timmar efter spelstopp.

Meddela gärna om eventuella fel i stil med att det står fel Liga eller Land för en match när man infogar den.

Hittat en bugg nu som uppstod och det är med åäö som blir till frågetecken, ska försöka få ordning på det asap.

hultas 2010-11-02 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 75053)
Har med vintetiden att göra i och med att vi flyttar klockan en vecka tidigare än USA. Ska försöka få ordning på det asap!

Förövrigt:
Nya systemet uppe :cheers: se fram emot fler matcher tillgängliga i infoga och förhoppnignsvis slipper vi överhuvudtaget dagar då matcher saknas på grund av källan är nere då den nu automatiskt ska söka efter fler! Matcher kommer även stå kvar minst 24 timmar men högst 48 timmar efter spelstopp.

Meddela gärna om eventuella fel i stil med att det står fel Liga eller Land för en match när man infogar den.

Hittat en bugg nu som uppstod och det är med åäö som blir till frågetecken, ska försöka få ordning på det asap.

Bra jobbat! :hattenav:

hultas 2010-11-02 23:03

Förövrigt, när jag söker på valfri NHL-match (t.ex. Sharks ikväll). Så får jag upp två olika alternativ på samma match bara det att hemma/borta-lagen är omkastade.

mars 2010-11-03 00:41

Citat:

Ursprungligen postat av hultas (Inlägg 75190)
Förövrigt, när jag söker på valfri NHL-match (t.ex. Sharks ikväll). Så får jag upp två olika alternativ på samma match bara det att hemma/borta-lagen är omkastade.

Ska kolla upp vad det beror på. ÅÄÖ + vintertid kommer vara korrekt från och med imorgon bitti.

Slurf 2010-11-03 02:09

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 74657)
Vilken webbläsare använder du? Javascript är inte inaktiverat?

Fungerar varken i IE eller firefox. Vet ej.. har aldrig haft några problem med spreadsheet.se tidigare iaf.

boored 2010-11-03 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 75053)

Finska Mestis blir "Fin Mes 3" i både Land och Liga

mars 2010-11-03 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 75272)
Fungerar varken i IE eller firefox. Vet ej.. har aldrig haft några problem med spreadsheet.se tidigare iaf.

Vet faktiskt inte hur det kan vara så för dig, fungerar bra i både IE och firefox.

Citat:

Ursprungligen postat av boored (Inlägg 75346)
Finska Mestis blir "Fin Mes 3" i både Land och Liga

Tack, ska stå rätt från å med imorgon - på nya matcher iaf.

laban1982 2010-11-03 13:14

Finns ingen källa som har lite koreansk och australisk fotboll?

Fangtastic 2010-11-03 13:17

De kommer inte upp bandy i fältet infoga, borde ju finnas uppe men vet inte vad som styr det. Till exempel när man ska skriva in en match:)

mars 2010-11-03 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av laban1982 (Inlägg 75369)
Finns ingen källa som har lite koreansk och australisk fotboll?

Ska se, har för mig det faktiskt.

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 75372)
De kommer inte upp bandy i fältet infoga, borde ju finnas uppe men vet inte vad som styr det. Till exempel när man ska skriva in en match:)

Bandy ska finnas (elitserien).

Nattens uppdatering gick inte helt smärtfritt, var lite barnsjukdomar ändå, ser ut att fungera bättre nu.

Följande sporter finns:
Bandy
Baseball
Basket
Amerikansk Fotboll
Handboll
Ishockey
MMA
Fotboll
Tennis
Volleyboll

Overkill 2010-11-03 13:50

Fixa gärna in speedway till nästa säsong, mars. :)

Elite League (England) samt Elitserien och Allsvenskan.

Frikeer 2010-11-03 13:53

Det vore gött om man på något sätt kunde importera från spreadsheet.se :)

dgothe 2010-11-04 18:38

Vetefasiken om det är hos mig problemet ligger, men sedan igår fungerar inte "infoga" längre för mig. Eftersom ingen annan påpekat det så borde det ju ligga här, men nu har jag testat med två webläsare (Chrome och Safari), och det funkar inte med någon.. bifogar bild:

http://img443.imageshack.us/img443/2...01104at637.png

mars 2010-11-04 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 75920)
Vetefasiken om det är hos mig problemet ligger, men sedan igår fungerar inte "infoga" längre för mig. Eftersom ingen annan påpekat det så borde det ju ligga här, men nu har jag testat med två webläsare (Chrome och Safari), och det funkar inte med någon.. bifogar bild:

http://img443.imageshack.us/img443/2...01104at637.png

Skumt, fungerar fint för mig.. inte ändrat något i den koden eller utan det enda som ändrats är innehållet så att säga. Vad är händelsförloppet? Fungerar det inte klicka på alternativen eller inga alternativ kommer upp eller vadå?

dgothe 2010-11-04 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 75924)
Skumt, fungerar fint för mig.. inte ändrat något i den koden eller utan det enda som ändrats är innehållet så att säga. Vad är händelsförloppet? Fungerar det inte klicka på alternativen eller inga alternativ kommer upp eller vadå?

Det började redan igår kväll, konstigt nog.

Jag börjar skriva in, den hittar alternativ, jag navigerar ner med piltangenter och trycker enter och så vips - sim sala bim så blir det sådär.

Förstår inte alls, eftersom det har fungerat tidigare. Ska testa på en annan dator också.

mars 2010-11-04 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 75387)
Fixa gärna in speedway till nästa säsong, mars. :)

Elite League (England) samt Elitserien och Allsvenskan.

Påminn mig när det börjar så ska jag se vad som kan ordnas!

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 75389)
Det vore gött om man på något sätt kunde importera från spreadsheet.se :)

Har tittat över detta en del på sistone och tyvärr ser det mörkt ut, systemet på spreadsheet.se är inte så smart och det blir svårt att göra en generell importering som ska fungera för fler än ett spreadsheet utan stora problem.

mars 2010-11-04 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 75925)

Jag börjar skriva in, den hittar alternativ, jag navigerar ner med piltangenter och trycker enter och så vips - sim sala bim så blir det sådär.

Förstår inte alls, eftersom det har fungerat tidigare. Ska testa på en annan dator också.

Mjo blir så om man använder pilar+enter. Visste inte att det någonsin blivit på något annat sätt dock ^^ Fungerar det inte om du klickar med musen på lagen istället?

dgothe 2010-11-04 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 75925)

Uppdatering:

Din fråga angående vad som hände när jag klickade på ett alternativ fick mig att försöka göra operationen med musen och då funkade det.

onKeyDown kanske borde få samma funktion som onMouseClick :D

eller vad det nu heter i Javascript :P

oavsett, Spreadet är fenomenalt..

Frikeer 2010-11-04 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 75926)
Påminn mig när det börjar så ska jag se vad som kan ordnas!

Har tittat över detta en del på sistone och tyvärr ser det mörkt ut, systemet på spreadsheet.se är inte så smart och det blir svårt att göra en generell importering som ska fungera för fler än ett spreadsheet utan stora problem.

Blir väl till att börja flytta alla 400 spel :p

mars 2010-11-04 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 75929)
Uppdatering:

Din fråga angående vad som hände när jag klickade på ett alternativ fick mig att försöka göra operationen med musen och då funkade det.

onKeyDown kanske borde få samma funktion som onMouseClick :D

eller vad det nu heter i Javascript :P

oavsett, Spreadet är fenomenalt..

Japp jag vet :) En vacker dag ska det fixas.

laban1982 2010-11-06 22:15

Går det fixa så att när man söker på ligor så kommer även parlays med man gjort i den ligan?

laban1982 2010-11-07 15:40

Var lite trött igår så glömde att dubbelkolla

använde infoga funktionen men nu när jag kollar på spelet har land å ligor alla blivit saker med A. Någon känd bugg eller?

2010-11-06 16:00A-LeagueSkelleftea AIK vs Djurgardens IF -1 5 2.460