Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-08, 13:27   #1
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Behöver resultat/statistik/databas för framtagning av bettingverktyg


Hej!

Precis som rubriken lyder söker jag resultat från tidigare matcher. Jag skall undersöka möjligheten att på statistiskt väg kunna generera underlag för spel på över och under 1.5, 2.5, 3,5 mål osv.

Det jag behöver är statistik som redan är färdigbearbetad eller halvbearbetad. Information om datum, lag och resultat önskas. Helst skall statistiken finnas i Excel eller Access för Serie A-B, England PL-div3, La Liga-Segunda Div och även övriga ligor uppskattas.

Min fråga blir då: Är det någon som sitter på statistik eller vet var det går att hämta denna statistik redan färdg och klar eller lätt bearbetbar? Hemsidor? Nedladdningsbart?

Har kommit tillbaka till bettingen efter ett längre uppehåll och har fått bra ideer och kunskaper. Tack på förhand!
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 22:17   #2
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Jag skall undersöka möjligheten att på statistiskt väg kunna generera underlag för spel
Hur?

http://www.football-data.co.uk/data.php
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lordagspippi (+1)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 22:37   #3
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Jag skall på statistisk väg generera matcher som till ca 97-99 % säkerhet kommer att gå in. Genom att ha större mängder av data att basera mina spel på. Jag kommer själv att programmera min genererare och jag kommer att använda mig av olika statistiska beräkningssätt för att kunna avgöra om matchen är spelbar på över och under odds. Genom att kunna välja vilka lag som möts kan verktyget generera tex att matchen till 97-99 % säkerhet kommer att bli minst 2, 3, 4 mål mm.

Genom att lägga 15 sådana matcher med genomsnitt oddset 1.7 på att matchen får över 2.5 mål fås ett odds av 2862. Insatsen kan läggas på ca 5 euro på varje spel. Genom att göra på detta viset kan man göra härliga vinster på att tex bara köra 2 matcher och få ett odds på 2.89. Du vinner då till 97-99 % säkerhet.

Dock blir det svårt att manuellt att hitta sådana matcher och därför hade jag tänkt att bygga en generere.För att kunna hitta så många matcher behöver jag ett stort underlag av statistik från flertalet ligor.


Juret//

Har kollat på denna statistik tidigare och problemet är att all data står i en och samma kolumn. :/
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-10, 23:18   #4
 
HL333982s avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 226
Sharp$: 1331


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Genom att lägga 15 sådana matcher med genomsnitt oddset 1.7 på att matchen får över 2.5 mål fås ett odds av 2862. Insatsen kan läggas på ca 5 euro på varje spel. Genom att göra på detta viset kan man göra härliga vinster på att tex bara köra 2 matcher och få ett odds på 2.89. Du vinner då till 97-99 % säkerhet.
Nej.

Förbehåller mig för att jag har missat något men detta verkar helt befängt. Hur ska du kunna hitta Ö/U-spel runt odds 1,7 som sitter 97-99% av gångerna? All data i världen kan inte hjälpa dig hitta så mycket värde.

Angående värderingen av en multipelodds vs. singelodds borde du läsa denna tråd:
https://www.sharps.se/forums/taenkarh...-med-vaerde-3/

Senast redigerad av HL333982 den 2012-07-10 klockan 23:27.
HL333982 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 06:21   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 282
Sharp$: 1362


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Jag skall på statistisk väg generera matcher som till ca 97-99 % säkerhet kommer att gå in. Genom att ha större mängder av data att basera mina spel på. Jag kommer själv att programmera min genererare och jag kommer att använda mig av olika statistiska beräkningssätt för att kunna avgöra om matchen är spelbar på över och under odds. Genom att kunna välja vilka lag som möts kan verktyget generera tex att matchen till 97-99 % säkerhet kommer att bli minst 2, 3, 4 mål mm.

Genom att lägga 15 sådana matcher med genomsnitt oddset 1.7 på att matchen får över 2.5 mål fås ett odds av 2862. Insatsen kan läggas på ca 5 euro på varje spel. Genom att göra på detta viset kan man göra härliga vinster på att tex bara köra 2 matcher och få ett odds på 2.89. Du vinner då till 97-99 % säkerhet.

Dock blir det svårt att manuellt att hitta sådana matcher och därför hade jag tänkt att bygga en generere.För att kunna hitta så många matcher behöver jag ett stort underlag av statistik från flertalet ligor.


Juret//

Har kollat på denna statistik tidigare och problemet är att all data står i en och samma kolumn. :/
Du kommer att bli världskändis och få nobelpriset om du lyckas med detta som ingen NÅGONSIN har lyckats med
joppoe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 06:55   #6
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Som ovan säger, verkar lite naivt det du skriver. För att lösa kolumnproblemet använd "text to column" i Excel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tehoteho (+3)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 06:56   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

På tal om statistik...

Nån som sitter på en bra sida där man kan se stats på halvtid/fulltid resultat?
Alltså spelformen ht/ft där det gäller att pricka rätt tipstecken.

Stats på hur ofta de olika utfallen inträffar? Ex hur många matcher som slutar oavgjort stod oavgjort även i halvtid....etc.

Tacksam för svar
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 07:43   #8
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 20
Sharp$: 183

BETONE
Stats: 6 - 5 - 0
ROI: 106.35%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Visst det kan låta lite konstigt men statistiken som tas fram kommer inte bara att basera sig på resultatet helt och hållet. Det gäller att styra statistiken så att även olika bakomliggande faktorer tas med. Jag kommer att göra en grundlig analys av statistiken och kategorisera in matcher i olika grupper. Olika orsakssamband som tex avgörande och tajta streckmatcher kommer att kunna sållas bort ur statistiken vid Över-spel. Derbyn är ett annat exempel där prestige ofta spelar roll.

Jag kommer att gå igenom omgång efter omgång för att hitta olika mönster och analysera matchens utgång. Kunna se själva utvecklingen av de tidigare säsongerna.
tehoteho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 09:12   #9
 
Rehn108s avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 211
Sharp$: 782

2014
Stats: 50 - 69 - 1
ROI: 95.39%
Vinstprocent: 42.02%

Standard

Fint att du tänker använda dig av statistik för att ta fram egna odds. Det är du inte ensam om här. MEN... 97-99% sannolikhet för vinst på spel med odds 1,7 kommer du inte hitta. ALDRIG.

Kör på och beräkna egna odds, men räkna inte med sådär monstruöst hög vinstchans.
Rehn108 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-11, 15:18   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Visst det kan låta lite konstigt men statistiken som tas fram kommer inte bara att basera sig på resultatet helt och hållet. Det gäller att styra statistiken så att även olika bakomliggande faktorer tas med. Jag kommer att göra en grundlig analys av statistiken och kategorisera in matcher i olika grupper. Olika orsakssamband som tex avgörande och tajta streckmatcher kommer att kunna sållas bort ur statistiken vid Över-spel. Derbyn är ett annat exempel där prestige ofta spelar roll.

Jag kommer att gå igenom omgång efter omgång för att hitta olika mönster och analysera matchens utgång. Kunna se själva utvecklingen av de tidigare säsongerna.
Då det är verkliga matcher som kommer spelas och som du tippar på så är dina mål knappast realistiska. Ingen match är den andre lik. Som man brukar säga som aktiv: "Matchen ska spelas också". Hade allt varit förutbestämt till 97-99% så hade inte många matcher behövt spelas.
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 09:01   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tehoteho Visa inlägg
Hej!

Precis som rubriken lyder söker jag resultat från tidigare matcher. Jag skall undersöka möjligheten att på statistiskt väg kunna generera underlag för spel på över och under 1.5, 2.5, 3,5 mål osv.

Det jag behöver är statistik som redan är färdigbearbetad eller halvbearbetad. Information om datum, lag och resultat önskas. Helst skall statistiken finnas i Excel eller Access för Serie A-B, England PL-div3, La Liga-Segunda Div och även övriga ligor uppskattas.

Min fråga blir då: Är det någon som sitter på statistik eller vet var det går att hämta denna statistik redan färdg och klar eller lätt bearbetbar? Hemsidor? Nedladdningsbart?

Har kommit tillbaka till bettingen efter ett längre uppehåll och har fått bra ideer och kunskaper. Tack på förhand!
detta kanske inte är riktigt vad du letar efter men om det är det så har du rätt mycket att bearbeta.

du söker efter information om datum, lag och resultat, allt detta + deras egna odds och om du klickar på varje match så får du även fram en uppsjö av andra bookmakers 1X2 odds samt målskyttar och när de gjorde målen och halvtid - fulltids resultat.

Gissar på att du kan hitta det du söker på denna sida.

http://www.betexplorer.com/soccer/england/

hör gärna av dig hur det går, antingen här eller PM (är nyfiken

Lycka till !
odds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-15, 13:12   #12
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 18
Sharp$: 441
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
På tal om statistik...

Nån som sitter på en bra sida där man kan se stats på halvtid/fulltid resultat?
Alltså spelformen ht/ft där det gäller att pricka rätt tipstecken.

Stats på hur ofta de olika utfallen inträffar? Ex hur många matcher som slutar oavgjort stod oavgjort även i halvtid....etc.

Tacksam för svar
Soccerstats har den funktionen, dock bara för de största ligorna (under knappen "Timing"). Här är exempelvis Premier Leauge: http://www.soccerstats.com/timing.asp?league=england
PalleKuling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 08:35   #13
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 79
Sharp$: 519
Standard

Är det inte så att man kan bevisa allt med statistik, ännu mer statistik och förbannad lögn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
therealfake (+2)
Tiffan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td