Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-27, 09:33   #16
 
Bramheds avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 19
Sharp$: 627
Standard

effektiva fronten


Det är ju i grunden en intressant diskussion, risk i relation till förväntad avkastning (sök "effektiva fronten" om ni inte känner till begreppet).

Först och främst så måste ju investeringen nå fram till fronten vilket är ruskigt svårt inom betting, de allra flesta har ju skyhög risk till förväntad negativ avkastning.

I nästa steg väljer man en risknivå som lirar med ens ekonomiska förutsättningar och preferenser, där finns det inget rätt eller fel.

När det gäller bankränta så har det historiskt sätt varit mycket smartare att istället köpa aktier i banken, de brukar ha stabila och relativt höga utdelningar som ger mer tillbaka.
Bramhed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 09:59   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Jag är alltsa inte bosatt i Sverige, och far lön i Euro, sa att investera i kronor med dagens svaga Euro är inte heller aktuellt.


Tilläggas bör även att jag inte har nagot kapital alls att investera, utan det enda jag äger är vad jag har pa lönekontot.
Det jag skulle ställa mig isåfall är om du vill långtidsspara/investera dessa med en avkastning på 5-8% per år. Eller om du söker högre avkastning?

Om du har 10k EUR tex, När du spelar så omsätter du pengarna om och om igen. Din totala investering på ett år blir inte en omsättning på 10k. Därför krävs det en mycket lägre ROI inom betting än inom aktiehandeln där du omsätter ditt investerade kapital 1x per år.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:07   #18
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

En fördel med betting ur riskperspektiv är att ens bets är okorrelerade, till skillnad från aktier som är korrelerade i högsta grad. Man riskerar således inte lika monstruösa nedgångar som en kris på finansmarknaderna ger.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"

Senast redigerad av Juret den 2013-03-27 klockan 10:08.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:10   #19
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det jag skulle ställa mig isåfall är om du vill långtidsspara/investera dessa med en avkastning på 5-8% per år. Eller om du söker högre avkastning?

Om du har 10k EUR tex, När du spelar så omsätter du pengarna om och om igen. Din totala investering på ett år blir inte en omsättning på 10k. Därför krävs det en mycket lägre ROI inom betting än inom aktiehandeln där du omsätter ditt investerade kapital 1x per år.

Tanken med att börja spara är att jag en dag inte ska vakna upp som 40aring och vara i samma ekonomiska sits som nu, dvs ha 1-2 löner pa lönekontot och inte ett piss undanlagt nagonstans.




Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
En fördel med betting ur riskperspektiv är att ens bets är okorrelerade, till skillnad från aktier som är korrelerade i högsta grad. Man riskerar således inte lika monstruösa nedgångar som en kris på finansmarknaderna ger.

Exakt min tanke, aktiemarknaden ser ut att vara väldigt överhettad nu, och det känns som om jag gör ett riktigt suckerköp om jag börjar trycka in pengar där nu.



Som det ser ut nu är jag benägen att ta en del risk, och kapitalet jag har att investera är för litet för att ge sig in i aktiemarknaden med. Sportsbettingen kommer testas, för att pa längre sikt, om jag lyckas, ga in pa aktiemarknaden.



Sparkontot är iaf helt ute ur bilden, och som alla här mer eller mindre har konstaterat känns sparkontot som att köpa en rejäl pungspark i förhallande till inflation och alternativavkastning pa aktier/betting.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:33   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 18:17   #21
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.

Låter inte detta som för bra för att vara sant? 19% på bara 3 år? Låter helt enkelt för bra - skall direkt säga att jag inte vet ett skit om varken detta och/eller finansmarknaden i stort, men det låter bara för bra...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 00:38   #22
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

6 % per år om det låter bättre. Det är vad man får betala för att få låna pengar.

Inte alla som kommer så billigt undan heller. http://www.svd.se/naringsliv/spansk-...nt_7277031.svd
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 07:52   #23
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Kör själv en 12 månaders där... istället för att binda upp i 3år... 0.5% räntetapp kan jag släppa. https://www.online.akeliusspar.se/ka...FcV8cAodd1gAdw
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 09:12   #24
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Kör själv en 12 månaders där... istället för att binda upp i 3år... 0.5% räntetapp kan jag släppa. https://www.online.akeliusspar.se/ka...FcV8cAodd1gAdw

Har du någon gång tagit ut pengar därifrån?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 07:10   #25
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta en titt på finansportalen ...
Dom jämför allt rörande din ekonomi ...
http://www.finansportalen.se/

Sparkonto/Sparränta Bluestep 3,75% förut för något år sedan 4,75%
+ insättningsgarantin så du kan aldrig förlora sparat kapital ...
Enda alternativet som försäkrar dina pengar (insättningsgarantin) vilket inte akelius bland andra gör ...

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2013-05-06 klockan 07:12.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:28   #26
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Här kommer facit
Välj en bred aktieindexfond med låg förvaltningsavgift
Köp i november och sälj i maj
Börsen går alltid som bäst den tiden
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:32   #27
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kolla på morningstar.se vilka som gått bra i minst fem år
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 10:51   #28
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.
Det här är ju en relativt säker investering även om insättningsgarantin inte gäller, men: Kontohavares saldo får vid varje tidpunkt maximalt uppgå till SEK 50 000.
Det gör att det inte blir någon jätteinvestering direkt.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 14:07   #29
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Det här är ju en relativt säker investering även om insättningsgarantin inte gäller, men: Kontohavares saldo får vid varje tidpunkt maximalt uppgå till SEK 50 000.
Det gör att det inte blir någon jätteinvestering direkt.
Sätt in hur mycket du vill. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Varför spar är begränsat till 50 papp har jag aldrig lyckats lista ut.
http://www.akeliusspar.se/index.asp
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 14:21   #30
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sätt in hur mycket du vill. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Varför spar är begränsat till 50 papp har jag aldrig lyckats lista ut.
http://www.akeliusspar.se/index.asp
Jo så här ligger det till, eftersom dom inte är en regelrätt bank eller har det banktilllståndet som krävs för det så gäller följande.

Ett inlåningsföretag är ett företag som inte är en bank, men som får ta emot insättningar av pengar. Ett inlåningsföretag kan i princip vara vilket aktiebolag eller ekonomisk förening som helst - bara det är registrerat hos Finansinspektionen. Finansinspektionen utövar dock ingen tillsyn över inlåningsföretagen.

Inlåningsföretagen får ta emot högst 50 000 kronor per konsument. Insättningarna omfattas inte av den statliga insättningsgarantin.

Så det var dagens lektion det då
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Cazzius (+10)

Senast redigerad av Pacman den 2013-05-06 klockan 14:25.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td