Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-26, 13:30   #1
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Sparräntan obefintlig - varför inte investera i betting?


Mitt sparkonto bjuder pa hela 1,85% i sparränta, och min tanke är att spara 300€/manad. Räntan pa ett ar skulle bli ynka 66,6€, och pa det ska man skatta 30% vilket gör att ca 20€ försvinner där, och kvar blir 40€ i ränta efter ett ar pa banken.

Lat oss leka med tanken att jag helt enkelt ger fan i att slänga in pengarna pa banken till deras skämtränta (under inflationen ftw ) och kör in 300€ varje manad pa moneybookers och slussar runt det pa olika bettingsidor istället. Funderar även pa att köra med tjejens id och cleara/tradea bonusar.

Det skulle se ut ungefär sahär:

Manad 1: 300€ in, en unit = 300/100=3€
Manad 2: +300€ , en unit = 600/100 = 6€
osv.

Vid manad 12 beroende pa hur mkt jag vunnit/förlorat borde min unit size ligga pa ca 3600/100 = 36€, om jag nu inte klantat bort mig rejält.


Nu är detta mitt sparkapital jag snackar om, och det blir saledes inga "räntespel", "bankränta - all in fläskfile" osv, utan kommer fortsätta med det jag kan och betta mma, följa vissa touts, samt rygga fran forumet och andra forum.



Med en "genomsnittlig" unit size pa 18€ skulle det krävas 2,22 (40/18) units + för att sla sparräntan. Min malsättning är givetvis att spöa skiten ur sparräntan och hämta in den rättmätiga kapitalavkastning som jag förtjänar.

Jämförelsevis räknade jag ihop mma-nettot fran mitt senaste spreadsheet och upptäckte att jag hade ett netto pa +25,07 units, bara fran mma-n, dock är sample sizet egentligen för litet för att kunna dra slutsatser av det med ett n=51.



Vad säger mina fellow sharpsare om det här, ska jag öka mina units för att sänka risknivan, är det här ett idiotiskt projekt eller helt enkelt ett sätt att komma runt bankräntan - lat höra era asikter.

Själv är jag lite av asikten att sparräntan är ett skämt, och man maste ta risker i livet om man vill fa avkastning, detta gäller fan inom alla omraden, allt ifran ragga tjejer till att investera pengar.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2013-03-26 klockan 13:53.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 14:01   #2
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3266
Standard

1,85 procent är ingen bra ränta. Men för att få ett rättvist jämförelseobjekt borde du köra på ett bättre sparkonto.

SBAB ger 2,2 procent och är lätt att öppna över internet. tar en bankdag eller två att skicka till din vanliga bank
Resurs bank tror jag ger hela 3 procent. Där behöver du också några bankdagar och är osäker på om de har internetbank.

Ett mindre arbetssamt sätt att få högre ränta på pengarna. Båda dessa är banker och omfattas av insättningsgarantin (upp till 100 000 euro är det väl).
faremisch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 14:14   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
1,85 procent är ingen bra ränta. Men för att få ett rättvist jämförelseobjekt borde du köra på ett bättre sparkonto.

SBAB ger 2,2 procent och är lätt att öppna över internet. tar en bankdag eller två att skicka till din vanliga bank
Resurs bank tror jag ger hela 3 procent. Där behöver du också några bankdagar och är osäker på om de har internetbank.

Ett mindre arbetssamt sätt att få högre ränta på pengarna. Båda dessa är banker och omfattas av insättningsgarantin (upp till 100 000 euro är det väl).
Tänk på att du ska beskatta räntan. Spel på europeiska böcker är skattefria.
Annars till TS, du ska aldrig placera pengar i ett sparkonto i Sverige. Bättre att göra det i aktier som har utdelningar, tex Telia. De pendlar kring samma peng hela tiden men de har utdelningar istället som per år överstiger bankräntan.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 14:21   #4
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
1,85 procent är ingen bra ränta. Men för att få ett rättvist jämförelseobjekt borde du köra på ett bättre sparkonto.

SBAB ger 2,2 procent och är lätt att öppna över internet. tar en bankdag eller två att skicka till din vanliga bank
Resurs bank tror jag ger hela 3 procent. Där behöver du också några bankdagar och är osäker på om de har internetbank.

Ett mindre arbetssamt sätt att få högre ränta på pengarna. Båda dessa är banker och omfattas av insättningsgarantin (upp till 100 000 euro är det väl).
ok, du har rätt, det gar att fa bättre sparränta, men faktumet kvarstar, 3% med 30% skatt pa mina 3600€ ger 75,6€ vilket motsvarar 4,2 units.



Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Tänk på att du ska beskatta räntan. Spel på europeiska böcker är skattefria.
Annars till TS, du ska aldrig placera pengar i ett sparkonto i Sverige. Bättre att göra det i aktier som har utdelningar, tex Telia. De pendlar kring samma peng hela tiden men de har utdelningar istället som per år överstiger bankräntan.


Aktier är ju dock, liksom betting att ta en risk, och jag kan betydligt mer om betting än om aktiehandel. Med aktier betalar jag dessutom ett courtage, tror minimum är ca 5€, och jag skattar pa eventuella vinster, samt skatt pa utdelning.
Med sportsbetting kommer jag undan bade skatt och courtage (moneybookersavgiften undantaget).
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 15:20   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Aktier är ju dock, liksom betting att ta en risk, och jag kan betydligt mer om betting än om aktiehandel. Med aktier betalar jag dessutom ett courtage, tror minimum är ca 5€, och jag skattar pa eventuella vinster, samt skatt pa utdelning.
Med sportsbetting kommer jag undan bade skatt och courtage (moneybookersavgiften undantaget).
Likt sportsbetting finns det sätt att klara sig.
Du skaffar en kapitalförsäkring. Vinster i kapitalförsäkring har en skattesats på ca 0,8-1% beroende på år.
Courtage betalar du endast en gång iom att du gör ett köp. Handlar om ett par tior - 100kr beroende på bank.
Finns mer tillförlitliga aktier såsom telia tex. Som pendlat stabilt hela tiden.
Det är betydligt lägre risk än sportsbetting. Dessutom har du en avkastning på ca 5-8% per år.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:07   #6
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

När jag tittar pa omx index ser det ut som om vi befinner oss pa en ny topp, mitt under en pagaende skuldkris. Sa nej, börsen lockar inte i dagsläget.

Kommer ga in pa börsen när jag har lite ihopsparat kapital att leka med. Tack för tipset med kapitalförsäkringen.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:50   #7
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Ja om inte en kapitalförsäkring så finns det även investeringssparkonto som heller inte skattar vinsterna utan kör en schablonskatt på innehavet, kolla http://www.fondmarknaden.se/konto/in...sparkonto.aspx t.ex.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:56   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tele2 direktavkastar ca 10% 2013. Mkt spännande investeringar pg via millicom i den mkt lågt värderade afrikanska mobilsektorn. Roligare än bankränta iallafall. Lillpotiential på kursutveckling oxå.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 16:56   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
När jag tittar pa omx index ser det ut som om vi befinner oss pa en ny topp, mitt under en pagaende skuldkris. Sa nej, börsen lockar inte i dagsläget.

Kommer ga in pa börsen när jag har lite ihopsparat kapital att leka med. Tack för tipset med kapitalförsäkringen.
Du ska äga aktier december-april, det är då du får bäst avkastning på ditt sparande
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 17:04   #10
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Hey hey hey, det finns en anledning till att räntan är så låg. Sverige är i noll-inflation/deflation med KPI som mått sedan november. Så 1.85 % i nominell ränta är även 1.85 % reellt just nu. När vi för inte så längesen kunde få 4 % hos storbankerna så var inflationen högre.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5), Shell Peppe (+5)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 20:12   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Hey hey hey, det finns en anledning till att räntan är så låg. Sverige är i noll-inflation/deflation med KPI som mått sedan november. Så 1.85 % i nominell ränta är även 1.85 % reellt just nu. När vi för inte så längesen kunde få 4 % hos storbankerna så var inflationen högre.
Precis, det är det många inte förstår sig på. Bra att du lyfte fram det.

-----------

Sverige har en inflation (eller ja, har en målsättning på att KPI ska öka med ~2%). Det är även därför du har en löneökning på ca samma procent och det är även därför din hyra brukar justeras enligt index.
För att du ska investera i något och därmed öka kapitalet så måste du uppnå en högre avkastning än inflationen. Har du dina pengar i en byrålåda så tappar dom detta köpkraftsvärde.

Varför jag nämnde telia är för att det är ett stabilt företag med intäkter runt om i världen och får in pengar genom licenser. Telia är bara rent exempel, men det är väldigt stabilt och säkert om man får uttrycka sig så. Det finns ett par sådana bolag som ligger stabilt och som kör utdelningar.
Sedan kan du välja att köpa ytterligare aktier för dina utdelningar
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 20:29   #12
 
Bournes avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 72
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Ja om inte en kapitalförsäkring så finns det även investeringssparkonto som heller inte skattar vinsterna utan kör en schablonskatt på innehavet, kolla http://www.fondmarknaden.se/konto/in...sparkonto.aspx t.ex.
Anväder själv investeringssparkonto till min "portfölj" och kan verkligen rekommendera detta. Relativt stor skillnad på hur mycket som försvinner till farbror staten när man har ett lite större kapital att förvalta.
__________________
Twitter: @BourneGambler
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-26, 23:48   #13
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Ska man spara pengar på banken så gäller det ju att man sparar en ganska redig summa. Desto mer man satsar, desto mindre risk vill/behöver man ta.

Skulle helt klart ha gått på din linje och investerat i betting om jag satt i samma sits. Jag skulle däremot inte gjort det om jag satt med 10 millar att placera...

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Hey hey hey, det finns en anledning till att räntan är så låg. Sverige är i noll-inflation/deflation med KPI som mått sedan november. Så 1.85 % i nominell ränta är även 1.85 % reellt just nu. När vi för inte så längesen kunde få 4 % hos storbankerna så var inflationen högre.
Nu kanske jag tänker helt fel här, men kronans inflation 2012/2013 var väl 1,1%? Det är ju inte mycket men en väldigt stor del utav räntan och absolut inte deflation?

Noll-inflation hade vi väl senast 1998/99 och deflation 09/10?

Men TS sparar ju i euro, då är det väl eurons inflation man ska räkna med och den håller sig väl över den svenska om inte jag minns fel (1,8% vill jag minnas). Eller man kanske ska titta på eurons värde gentemot kronan (om man nu bor i Sverige dvs.)?

Inte alls särskilt bekväm i ämnet och jag tänker antagligen fel/skevt, därav alla frågetecken...

__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"

Senast redigerad av Analys den 2013-03-26 klockan 23:51.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 07:11   #14
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Noll-inflation hade vi väl senast 1998/99 och deflation 09/10?
http://www.scb.se/Pages/Product____33769.aspx
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...on_7987960.svd
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 08:56   #15
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Jag är alltsa inte bosatt i Sverige, och far lön i Euro, sa att investera i kronor med dagens svaga Euro är inte heller aktuellt.


Tilläggas bör även att jag inte har nagot kapital alls att investera, utan det enda jag äger är vad jag har pa lönekontot.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Moffegrev den 2013-03-27 klockan 09:15.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 09:33   #16
 
Bramheds avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 19
Sharp$: 627
Standard

effektiva fronten


Det är ju i grunden en intressant diskussion, risk i relation till förväntad avkastning (sök "effektiva fronten" om ni inte känner till begreppet).

Först och främst så måste ju investeringen nå fram till fronten vilket är ruskigt svårt inom betting, de allra flesta har ju skyhög risk till förväntad negativ avkastning.

I nästa steg väljer man en risknivå som lirar med ens ekonomiska förutsättningar och preferenser, där finns det inget rätt eller fel.

När det gäller bankränta så har det historiskt sätt varit mycket smartare att istället köpa aktier i banken, de brukar ha stabila och relativt höga utdelningar som ger mer tillbaka.
Bramhed är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 09:59   #17
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Jag är alltsa inte bosatt i Sverige, och far lön i Euro, sa att investera i kronor med dagens svaga Euro är inte heller aktuellt.


Tilläggas bör även att jag inte har nagot kapital alls att investera, utan det enda jag äger är vad jag har pa lönekontot.
Det jag skulle ställa mig isåfall är om du vill långtidsspara/investera dessa med en avkastning på 5-8% per år. Eller om du söker högre avkastning?

Om du har 10k EUR tex, När du spelar så omsätter du pengarna om och om igen. Din totala investering på ett år blir inte en omsättning på 10k. Därför krävs det en mycket lägre ROI inom betting än inom aktiehandeln där du omsätter ditt investerade kapital 1x per år.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 10:07   #18
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

En fördel med betting ur riskperspektiv är att ens bets är okorrelerade, till skillnad från aktier som är korrelerade i högsta grad. Man riskerar således inte lika monstruösa nedgångar som en kris på finansmarknaderna ger.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"

Senast redigerad av Juret den 2013-03-27 klockan 10:08.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 11:10   #19
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Det jag skulle ställa mig isåfall är om du vill långtidsspara/investera dessa med en avkastning på 5-8% per år. Eller om du söker högre avkastning?

Om du har 10k EUR tex, När du spelar så omsätter du pengarna om och om igen. Din totala investering på ett år blir inte en omsättning på 10k. Därför krävs det en mycket lägre ROI inom betting än inom aktiehandeln där du omsätter ditt investerade kapital 1x per år.

Tanken med att börja spara är att jag en dag inte ska vakna upp som 40aring och vara i samma ekonomiska sits som nu, dvs ha 1-2 löner pa lönekontot och inte ett piss undanlagt nagonstans.




Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
En fördel med betting ur riskperspektiv är att ens bets är okorrelerade, till skillnad från aktier som är korrelerade i högsta grad. Man riskerar således inte lika monstruösa nedgångar som en kris på finansmarknaderna ger.

Exakt min tanke, aktiemarknaden ser ut att vara väldigt överhettad nu, och det känns som om jag gör ett riktigt suckerköp om jag börjar trycka in pengar där nu.



Som det ser ut nu är jag benägen att ta en del risk, och kapitalet jag har att investera är för litet för att ge sig in i aktiemarknaden med. Sportsbettingen kommer testas, för att pa längre sikt, om jag lyckas, ga in pa aktiemarknaden.



Sparkontot är iaf helt ute ur bilden, och som alla här mer eller mindre har konstaterat känns sparkontot som att köpa en rejäl pungspark i förhallande till inflation och alternativavkastning pa aktier/betting.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 17:33   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-27, 18:17   #21
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.

Låter inte detta som för bra för att vara sant? 19% på bara 3 år? Låter helt enkelt för bra - skall direkt säga att jag inte vet ett skit om varken detta och/eller finansmarknaden i stort, men det låter bara för bra...

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 00:38   #22
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

6 % per år om det låter bättre. Det är vad man får betala för att få låna pengar.

Inte alla som kommer så billigt undan heller. http://www.svd.se/naringsliv/spansk-...nt_7277031.svd
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 07:52   #23
DrD
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 319
Sharp$: 819
Standard

Kör själv en 12 månaders där... istället för att binda upp i 3år... 0.5% räntetapp kan jag släppa. https://www.online.akeliusspar.se/ka...FcV8cAodd1gAdw
DrD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-28, 09:12   #24
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrD Visa inlägg
Kör själv en 12 månaders där... istället för att binda upp i 3år... 0.5% räntetapp kan jag släppa. https://www.online.akeliusspar.se/ka...FcV8cAodd1gAdw

Har du någon gång tagit ut pengar därifrån?
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 07:10   #25
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta en titt på finansportalen ...
Dom jämför allt rörande din ekonomi ...
http://www.finansportalen.se/

Sparkonto/Sparränta Bluestep 3,75% förut för något år sedan 4,75%
+ insättningsgarantin så du kan aldrig förlora sparat kapital ...
Enda alternativet som försäkrar dina pengar (insättningsgarantin) vilket inte akelius bland andra gör ...

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2013-05-06 klockan 07:12.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:28   #26
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Här kommer facit
Välj en bred aktieindexfond med låg förvaltningsavgift
Köp i november och sälj i maj
Börsen går alltid som bäst den tiden
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 08:32   #27
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kolla på morningstar.se vilka som gått bra i minst fem år
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 10:51   #28
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Akelius ger 19,1 % på 3 år. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Nej det är ingen bankgaranti på dom pengarna. Vad nu dom garantierna är värda kan man ju fundera på.

Däremot har dom hyresfastigheter för 32 miljarder (lån på 21) och dom lär inte gå upp i rök över natten. Vakanserna är i princip noll och månatliga hyresintäkter är så nära egen sedelpress man kan komma.
Det här är ju en relativt säker investering även om insättningsgarantin inte gäller, men: Kontohavares saldo får vid varje tidpunkt maximalt uppgå till SEK 50 000.
Det gör att det inte blir någon jätteinvestering direkt.
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 14:07   #29
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cazzius Visa inlägg
Det här är ju en relativt säker investering även om insättningsgarantin inte gäller, men: Kontohavares saldo får vid varje tidpunkt maximalt uppgå till SEK 50 000.
Det gör att det inte blir någon jätteinvestering direkt.
Sätt in hur mycket du vill. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Varför spar är begränsat till 50 papp har jag aldrig lyckats lista ut.
http://www.akeliusspar.se/index.asp
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 14:21   #30
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Sätt in hur mycket du vill. http://www.akelius.com/english/konton.asp

Varför spar är begränsat till 50 papp har jag aldrig lyckats lista ut.
http://www.akeliusspar.se/index.asp
Jo så här ligger det till, eftersom dom inte är en regelrätt bank eller har det banktilllståndet som krävs för det så gäller följande.

Ett inlåningsföretag är ett företag som inte är en bank, men som får ta emot insättningar av pengar. Ett inlåningsföretag kan i princip vara vilket aktiebolag eller ekonomisk förening som helst - bara det är registrerat hos Finansinspektionen. Finansinspektionen utövar dock ingen tillsyn över inlåningsföretagen.

Inlåningsföretagen får ta emot högst 50 000 kronor per konsument. Insättningarna omfattas inte av den statliga insättningsgarantin.

Så det var dagens lektion det då
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), Cazzius (+10)

Senast redigerad av Pacman den 2013-05-06 klockan 14:25.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 17:15   #31
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Västragötaland
Inlägg: 37
Sharp$: 1128
Standard

Köp aktier i nokia och dina pengar kommer vara dubblade innan året är slut.
__________________
För bra för spel.
ricky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-06, 17:19   #32
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 298
Sharp$: 3934
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Köp aktier i nokia och dina pengar kommer vara dubblade innan året är slut.
Om du nu är säker på det så är det väl bättre att köpa köpoptioner?
Tomte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 10:45   #33
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Köp aktier i nokia och dina pengar kommer vara dubblade innan året är slut.

Vad är det som skulle kunna dra upp aktiekursen i just nokia? Ser ju inte ut att ga nagot vidare för deras smart phones.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-07, 19:23   #34
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Västragötaland
Inlägg: 37
Sharp$: 1128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
Vad är det som skulle kunna dra upp aktiekursen i just nokia? Ser ju inte ut att ga nagot vidare för deras smart phones.
Inte? Nokias nya lumia 520 är den näst bäst säljande i Indien och sålde slut hos walmart på en timme..
__________________
För bra för spel.
ricky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td