Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-07, 17:41   #271
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu följde jag inte oddsutvecklingen till den här matchen men kunde inte låta bli att få tankar om läggmatch när jag såg målet på Sportnytt och jag visste att det var Syrianska som släppte in det i slutminuterna..

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
1/2 ht/ft, kom igen... Hur kan man fixa en 1/2 om man inte har spelare i båda lagen isåfall? Om SFC var laget som la sig, de skulle aldrig kunna garantera att de skulle ta ledningen och hålla den. Dessutom 1/2 talar emot med tanke på hur oddsen på HCP tvåan rasade.
Kanske inte går att garantera 1/2 med enbart köpta spelare från Syrianska men man kan ju göra 1/2 betydligt mer sannolikt än vad oddsen säger i alla fall. Om man får 40 gånger pengarna på 1/2 och vet att Syrianska kommer förlora matchen om de leder i halvtid, då är det givetvis ett mycket bra lir trots att det kanske bara är ca 15% chans att Syrianska leder i HT.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 18:04   #272
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Garaca storspelade ju långa stunder för Syrianska, men 1-2-målet såg inte alltför otagbart ut...
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 19:13   #273
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Jag såg hela matchen och jag har svårt att tro den var uppgjord, den var iallafall långt ifrån lika uppenbar som det var i 4-0 matchen.

Garaca storspelade som nahojs skrev och gjorde många fina räddningar.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 19:17   #274
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 59
Sharp$: 699
Standard

Är det inte viktigt att Federbet har stark bevisning med tanke på påståendena de står bakom och "anmäler till förbunden"? Att det är hög omsättning kan väl inte vara bevisning nog?
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 19:46   #275
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Vi sitter på ett spelforum och diskuterar rigg eller inte efter en match där Syrianska +1.25 fanns till runt 2.60 en bit in i andra halvlek

Vem har sagt att Garaca var med i riggen? Förmodligen inte alla som är delaktiga.

Hade jag haft en pistol mot mitt huvud och varit tvungen att säga två på planen som är köpta hade jag sagt Brum och Elia och till 90% haft rätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
axelroos (+5)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 20:43   #276
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Vi sitter på ett spelforum och diskuterar rigg eller inte efter en match där Syrianska +1.25 fanns till runt 2.60 en bit in i andra halvlek

Vem har sagt att Garaca var med i riggen? Förmodligen inte alla som är delaktiga.

Hade jag haft en pistol mot mitt huvud och varit tvungen att säga två på planen som är köpta hade jag sagt Brum och Elia och till 90% haft rätt.
fast isåfall var det en rigg som var farligt ute. vad hade hänt om inte giffers fått iväg ett skott i slutminuten
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 01:56   #277
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Var ligger problemen med att Syrianska hade flera chanser och dom missade, eller att sundsvall hade många chanser som missade. ?
Grunden låg rimligen i vinst för Sundsvall, därutöver så kommer marknaden in som spekulerar.
Att Garaca räddar och gör en bra match, vad innebär det?
Att han fick order sista 10 minutrarna eller så att släppa in mål, eller att han skulle göra allt för att INGET mål skulle komma före 85 minuten?
Alla sådana spekulationer är spekulationer.
Det vi VET och KAN BEVISA är oddsrörelser som inte kan bortförklaras, i övrigt är allt spekulationer och konspirationsteorier .

Förklara sig är Syrianskas problem, liksom Sundsvall. Det vitala är INTE att fundera på hur och vem, utan ATT det skett.
Matchen var fixad, allt annat är spekulation.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
simb chaplin 1 (+2)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 09:23   #278
 
simb chaplin 1s avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 1608

chaplins spel
Stats: 125 - 85 - 7
ROI: 101.11%
Vinstprocent: 59.52%

Standard

Bara att inse hur svårt det än är och hur tungt det än är att uppgjorda matcher bara ökar och ökar och det finns inget som stoppar det...

Säger det igen: läs The Fix av Declan Hill då är detta inget överraskande utan snarare tvärtom väldigt väntat, frågan är inte om det upptäcks utan bara när.
simb chaplin 1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 11:10   #279
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 120
Sharp$: 1739

ussports
Stats: 20 - 9 - 0
ROI: 126.82%
Vinstprocent: 68.97%

Standard

Samtidigt så ger de ju även att spekulera om att riggen kan ha gått fel, pengarna kom in men spelarna på plan ändrade sig helt enkelt, sista målet kom i och för sig men om de ville ha ett mål till.. Desperationsrigg från keepern på målet i och med tiden men samtidigt
enligt https://www.youtube.com/watch?v=-wCl140ye6A så sitter ju riggarna inte till till till mer än 80-85%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+10)
eklund81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 12:48   #280
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Var ligger problemen med att Syrianska hade flera chanser och dom missade, eller att sundsvall hade många chanser som missade. ?
Grunden låg rimligen i vinst för Sundsvall, därutöver så kommer marknaden in som spekulerar.
Att Garaca räddar och gör en bra match, vad innebär det?
Att han fick order sista 10 minutrarna eller så att släppa in mål, eller att han skulle göra allt för att INGET mål skulle komma före 85 minuten?
Alla sådana spekulationer är spekulationer.
Det vi VET och KAN BEVISA är oddsrörelser som inte kan bortförklaras, i övrigt är allt spekulationer och konspirationsteorier .

Förklara sig är Syrianskas problem, liksom Sundsvall. Det vitala är INTE att fundera på hur och vem, utan ATT det skett.
Matchen var fixad, allt annat är spekulation.
Nu tycker jag du tar i så det spricker Hatten! Det är lite väl mycket "Peter och vargen" över ditt resonemang när det gäller fixmatcher, att vara så kategorisk gör dig antagligen blind för argument. Om man skall belysa problemet objektivt så funkar det inte med skygglapparna uppe.

Oddsrörelserna som Federbet raljerar om är inte speciellt "onormala". Om market maker företagen (som representerar nära 85% av omsättningen på Betfair) skulle vara öppna med hur deras datorer agerar under livespel så skulle det vara ganska lätt att se vinsthemtagningar och förlustminimeringar. Programvaran Federbet använder har fasta algoritmer för "normalt". Allt gapande om miljonomsättning är som tidigare sagts i tråden, bara bullshit.

Det finns fog för riggning i en annan av Syrianernas matcher, rent av inofficiellt bekräftat. Men här har du nog hoppat i galen tunna....
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 13:06   #281
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

CC: - Var har jag hoppat i galen tunna? Har du läst vad jag skrev ?
Oddsrörelserna kan inte bortförklaras.
Var är den galna tunnan? I ovanstående mening?
Jag har inte skrivit ett ORD om FEDERBET.
Inte ett ord om BETFAIR.

Det är dina iakttagelser och slutledningar.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 13:15   #282
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Oddsrörelserna kan inte bortförklaras.
Finns inget att "bortförklara". Inget onormalt alls om man vet hur tradingsystemen funkar...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 21:25   #283
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Eftersom ingen summerat UG än så gör jag det:
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 21:31   #284
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Eftersom ingen summerat UG än så gör jag det:
Var väl det jag misstänkte. Då spar vi in den timmen.

Såg lite inför där dom visa "skumma typer" med huvtröja och mobiltelefon och förstod vart det luta redan då.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 21:40   #285
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6017
Standard

Ja alldeles för mycket fokus på rapportörer på div1- och u21matcher där dom inte ens gör något fel förutom om de rapporterar från arenor där det inte är tillåtet då. Bara för att det rapporteras från Ljungskile - Landskrona u21 är ju inte matchen lavad.

Sen att dom hela tiden ifrågasätter varför asiater vill spela på svensk u21. Dom insåg inte att det finns svenskar som spelar på div1 i Asien. Sen kan jag väl tro att storspelare runt om i världen har ett väldigt stort kontaktnät med varandra runt om i världen och man tipsar då varandra och tar hjälp av varandra.

Och att man inte förklarade hur spelmarknaden i allmänhet och betting i synnerhet fungerar, hur ska en svensk då ens förstå hur det fungerar? Att man ens tar med massa olika eu-bookiesar i programmet blir bara vilseledande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10), smak (+5)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td