Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-17, 12:49   #1
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ett organiserat och strukturerat rekande i grupp, intresant?


Tjena
Vi diskuterade lite i chatten nu på morgonen om hur jävla jobbigt det är att sitta och reka varenda liga i hela världen själv. Och att det vore mycket lättare om vi delade upp det på något sätt.

Som jag ser det skulle det vara bra om vi tog på oss olika ämnesområden, det vill säga; x antal lag, ett specifikt lag eller en hel liga. För att ta reda på så mycket info inför matcher som möjligt, sammanställa och presentera det.

Kan ju vara så också att nån spottar något intressant som man sedan kan gå ihop och samla info kring men man kan inte göra så med alla matcher själv, men om man bara har t.ex league 2 så kan man ju skaffa team news osv

Det är inte fråga om regelrätta picks där man bara lämpar av, "jag spelar St Pauli rak 1a @ 2.00" utan mer att vi bara letar fakta och info om matcher som ser låvande ut. Detta kan alla göra, det är sen upp till varje spelare att värdera information och lägga ett spel. Givetvis kan vi diskutera även vad man bör spela och till vilket odds, men det primära är att lägga fram info.

Jag själv tror att det blir bättre struktur och mer disciplin om vi hittar något bra system där vi delar upp arbetsområdena. Jag vet ju att vissa här har valt att fokusera sig på ex belgiska och holländska ligan och lägger ut rekar det är ju kanon, om vi kan mobilisera fler att välja kanske franska, grekiska eller israeliska ligan (vad vet jag) så vore det ju perffa.

Vad tror ni? Kan detta vara något? Finns det intresse för det? De som är intresserade att på något sätt bidra kan ju skriva några rader här, hur vi ska strukturera det hela kan vi ju också diskutera. Det här är bara för o se om det finns intresse, för att ta på sig och ansvara för att bidra med information, varje vecka/dag/varannan dag/helg eller hur vi nu vill lägga upp det hela.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 12:58   #2
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kan inte säga att jag inte är intresserad då jag redan rekar Wales en hel del, kommer fortsätta i den ligan och har som planer att även gå över till div 1-3 i Skottland med.

Tycker det låter som en bra idé, man behöver kanske inte enbart gå in 100% på den ligan man säger man ska ta utan ha den till kanske 80% och sedan leta andra matcher till 20%.
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 14:47   #3
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Abyss du bidrar ju genom dina wales rekar, som är riktigt bra.

Precis man behöver ju inte binda upp sig till ett visst ansvarsområde 100% på det sättet. Man kan ju droppa förslag på matcher som vi ska fokusera stenhårt på också, om man vill.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:19   #4
 
NikoBellics avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Initiativet är bra och det skulle garanterat höja nivån på ALLAS betting och spreadsheets om alla drog NÅGOT strå till stacken och bidrog. Finns ingen som kan hålla koll på alla ligor samtidigt och har ork och tid att samla team news etc som behövs för att göra en vettig analys av en match.

Det handlar bara om att samla info om laget, sammanställa lite grundliga grejer. 1-2 rader räcker liksom. Att få ihop till de större ligorna borde inte vara jättesvårt. Handlar bara om att få folk engagerade och bidra med info. Känns som det pågår en ryggarkultur just nu som inte är speciellt roande.
NikoBellic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:22   #5
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NikoBellic Visa inlägg
Initiativet är bra och det skulle garanterat höja nivån på ALLAS betting och spreadsheets om alla drog NÅGOT strå till stacken och bidrog. Finns ingen som kan hålla koll på alla ligor samtidigt och har ork och tid att samla team news etc som behövs för att göra en vettig analys av en match.

Det handlar bara om att samla info om laget, sammanställa lite grundliga grejer. 1-2 rader räcker liksom. Att få ihop till de större ligorna borde inte vara jättesvårt. Handlar bara om att få folk engagerade och bidra med info. Känns som det pågår en ryggarkultur just nu som inte är speciellt roande.
Väldigt sant!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:27   #6
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Kan tycka att det även borde gå att stjäla mer på ett klokare sätt. T ex att man hittar 3-4 rekare eller källor i grekiska ligan och så läser man deras åsikter inför varje omgång och så lyfter man fram de spel som flertalet av källorna verkar luta åt. Även en kort writeup om hur snacket gått kanske.
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:30   #7
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Detta låter intressant och väldigt klokt!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:33   #8
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NikoBellic Visa inlägg
Initiativet är bra och det skulle garanterat höja nivån på ALLAS betting och spreadsheets om alla drog NÅGOT strå till stacken och bidrog. Finns ingen som kan hålla koll på alla ligor samtidigt och har ork och tid att samla team news etc som behövs för att göra en vettig analys av en match.

Det handlar bara om att samla info om laget, sammanställa lite grundliga grejer. 1-2 rader räcker liksom. Att få ihop till de större ligorna borde inte vara jättesvårt. Handlar bara om att få folk engagerade och bidra med info. Känns som det pågår en ryggarkultur just nu som inte är speciellt roande.
Kan egentligen bara hålla med.
Nu tillhör jag knappast någon av de mest aktiva när det gäller att reka, men tycker det är en väldigt stor andel av användarna som har 5-6 inlägg och samtliga är i stil med "ryggas", "tack", "när kommer dagens mlb?" och liknande.
Lite tråkigt och som du säger, de flestas betting skulle nog må väldigt bra av att fler tillförde speltips och diskuterade matcherna.
Men sidan är ju fortfarande ung och jag tror folk kommer ta mer intiativ allt eftersom..
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:42   #9
 
calahans avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 950
Sharp$: 724
Standard

Då får väl sidan ta betalt för spel? Det roliga med att spela är ju att själv hitta guldkornen och försöka bygga upp sin rulle. Visst är det tråkigt med folk som bara går in för att fiska upp en rek men samtidigt missar de det roliga med betting. Nu säger ni säkert att cash is king och i slutändan är det kanske det men det är inte därför jag och många andra lirar tror jag.
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 15:52   #10
 
Rilles avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Örebro län
Inlägg: 207
Sharp$: 436


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tror många skulle må bra av att ha lite krav på sig =P man blir lätt lite bortskämd med ryggningar. Dessutom skulle det va bra på oss som inte är helt hajja än att värdera infon på rätt sätt. Hur pass bra oddsen är eller inte är.
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 16:03   #11
 
Grizzlys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 210
Sharp$: 0
Standard

Det låter absolut intressant. Nu är ju inte fotboll min starkaste sida(Det är nog hockey) men skulle nog kunna hjälpa till på något sätt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grizzly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 16:24   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Alltid trevligt med nya initiativ, tror tyvärr inte att det kommer påverka antalet aktiva rekare nämnvärt. Däremot så kommer säkert fler bra spel komma fram. Sen kan jag tycka att om detta ska bli bra så måste man ju ga någon form av kvalitetskontroll på de som rekar?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 16:40   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ryggat!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 16:42   #14
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha....Nej men tycker detta är ett bra initiativ. Tycker sidan har gått lite bakåt, känns som att baksidan av de grymma baseball rekarna gör att fiskarna dras hit.

Alla kan bidra med något, en massa tack och frågor om var man hittar totals på baseballen drygar bara ut sidan....


Skulle kunna tänka mig att sätta mig in i superettan lite. Har tyvärr inte tv4sport, så kommer bara kunna se begränsat med matcher, men lite info ska man kunna få fram.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 16:48   #15
 
NikoBellics avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 0


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Alltid trevligt med nya initiativ, tror tyvärr inte att det kommer påverka antalet aktiva rekare nämnvärt. Däremot så kommer säkert fler bra spel komma fram. Sen kan jag tycka att om detta ska bli bra så måste man ju ga någon form av kvalitetskontroll på de som rekar?
Robin, det är inte meningen att folk ska lämna reka utan mera samla info. Att google sig fram till lite info om t.ex la liga tar kanske 15min för en person, men ska samma person köra samma på alla ligor som är av intresse t.ex en lördag så tar det flera timmar. Tanken är att man tar en liga, samlar ihop lite team news och annat relevant och skriver 2-3 rader om matchen bara och trupperna.
NikoBellic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td