Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-07-27, 10:02   #3166
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Sitter på jobbet och kan inte kolla just nu men vill minnas att det var P. Östergård i sammarbete med någon italiensk man. H. Hämäläinen gjorde 9-0-1356 som finns på bl a DanskeSpil.

Det är nog inte omöjligt att förbättra radantalet för den som är sugen. Det teoretiskt lägsta är 1060. Dvs det går inte att komma under 1060 rader på 9 hel med tolvrättsgaranti.
Danskespil ja, undrar om Dukisfar hade nåt från den där boken som RetAArd postade en bild på. Var ju mest skitsystem han samlade på. Han försvann efter att jag tyckte han han mest hade skräp och väldigt ojämna garantier. Han blev nog sur efter det då han raderade länkarna till systemen och tog åt sig av kritiken
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-27, 13:38   #3167
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 11
Sharp$: 88
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jag testade Helgardering och det krävdes 1620 rader för 12 rätt. Du skrev 1609 rader. Felskrivning?

Jag är inte så förtjust i R system men har en favorit R 5-0 63 kr som ger minst 3 st 12:or annars är det UME system som gäller för min del. Man kan ju göra om till SE system så att man får 7-0 315 kr
Jag skrev om jag minns rätt och det gjorde jag uppenbarligen inte men poängen var att tabellen inte verkar stämma. Jag kanske hade en engelsk mile i bakhuvudet nånstans?

Senast redigerad av RetAArd den 2022-07-27 klockan 13:42.
RetAArd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-27, 23:06   #3168
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 11
Sharp$: 88
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Listorna innehåller förmodligen radantal på system som var framtagna när boken trycktes. Det är ett tag sedan så en del system har säkert förbättrats. I listan står exempelvis 9-0-1458 med 12-rättsgaranti. Det är nere på 1269 rader idag. Nu har jag inte Helgardering men om du testar 9-0 i programmet blir det förmodligen 1458 eller 1368 som ett tag var det lägst kända radantalet.
Så det är inte teoretiskt minsta antal rader i tabellen utan snarare vad konstruktörerna hade åstadkommit vid den tidpunkten då?

Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen Visa inlägg
Det är nog inte omöjligt att förbättra radantalet för den som är sugen. Det teoretiskt lägsta är 1060. Dvs det går inte att komma under 1060 rader på 9 hel med tolvrättsgaranti.
Hur kommer man fram till det teoretiskt minsta antalet? Det var 25 år sen jag pluggade statistik och sannolikhet så de kunskaperna är som bortblåsta.
RetAArd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-27, 23:12   #3169
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 11
Sharp$: 88
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jag är inte så förtjust i R system men har en favorit R 5-0 63 kr som ger minst 3 st 12:or annars är det UME system som gäller för min del. Man kan ju göra om till SE system så att man får 7-0 315 kr
Jag är helt enig med dig där. Jag har kört med ett 588-raders från den blå NSAB-boken de senaste veckorna och varit och nosat på 13 rätt ett par omgångar faktiskt. Det har iofs varit riktiga kioskrader men ändå...
RetAArd är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 05:39   #3170
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RetAArd Visa inlägg
Jag är helt enig med dig där. Jag har kört med ett 588-raders från den blå NSAB-boken de senaste veckorna och varit och nosat på 13 rätt ett par omgångar faktiskt. Det har iofs varit riktiga kioskrader men ändå...
Ok, det systemet är ett av det bästa i blå boken för ett bra pris UME 6-4 588 kr. Systemet har en släkning som bygger på samma system men är ett UM 6-3 392 kr
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 09:54   #3171
 
vr46s avatar
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 191
Sharp$: 3630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Ok, det systemet är ett av det bästa i blå boken för ett bra pris UME 6-4 588 kr. Systemet har en släkning som bygger på samma system men är ett UM 6-3 392 kr

Såg att 588kr systemet hade 13 garanti på 6 av 6 U.... Tar man bort de raderna blir systemet ännu lite billigare, visserligen bara -12kr till 576kr....Föredrar dock när chanserna är koncentrerade till mittzonen, alltför sällan man prickar samtliga U, men när detta bara kostar 12kr extra så kan det väl lika gärna vara med...

Ikväll spelar mitt bolag 2 system med variation, AB.
(på lördag kör vi 3 system ABC).
Samtliga bygger på en U-grund jag pillat med. 30-45% chans i mittzonen, även E-tips finns med i systemet som i bästa fall kan ge dubbla 13 rader om båda sitter.
vr46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 12:20   #3172
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr46 Visa inlägg
Såg att 588kr systemet hade 13 garanti på 6 av 6 U.... Tar man bort de raderna blir systemet ännu lite billigare, visserligen bara -12kr till 576kr....Föredrar dock när chanserna är koncentrerade till mittzonen, alltför sällan man prickar samtliga U, men när detta bara kostar 12kr extra så kan det väl lika gärna vara med...

Ikväll spelar mitt bolag 2 system med variation, AB.
(på lördag kör vi 3 system ABC).
Samtliga bygger på en U-grund jag pillat med. 30-45% chans i mittzonen, även E-tips finns med i systemet som i bästa fall kan ge dubbla 13 rader om båda sitter.
Jasså du fick ihop folk. Såg ingen som anmält sig i din tråd

Angående ABC så tycker jag Leif Johansson kör en sån tråkig tipparstil nu för tiden och ofta väldigt dyra system som de flesta inte har råd med. Nu verkar han ha tagit paus från tippandet då det är svenska matcher

Förresten om ni vill kunna läsa twitter inlägg utan att bli avbruten av inloggarutan hela tiden kan använda t ex nitter.it/leffegj istället för twitter.com/leffegj

https://nitter.it/vspelen är Reflex 5-5 systemförslag

Senast redigerad av Tord den 2022-07-28 klockan 12:27.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 12:41   #3173
 
vr46s avatar
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 191
Sharp$: 3630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jasså du fick ihop folk. Såg ingen som anmält sig i din tråd

Angående ABC så tycker jag Leif Johansson kör en sån tråkig tipparstil nu för tiden och ofta väldigt dyra system som de flesta inte har råd med. Nu verkar han ha tagit paus från tippandet då det är svenska matcher

Förresten om ni vill kunna läsa twitter inlägg utan att bli avbruten av inloggarutan hela tiden kan använda t ex nitter.it/leffegj istället för twitter.com/leffegj

https://nitter.it/vspelen är Reflex 5-5 systemförslag
Jo då det har ramlat in lite nytt folk... Hade ju direktlänk till bolaget så man behöver inte svara i tråden för att gå med

För den som vill följa är här dagens 2 inlämnade system AB

https://liverattning.se/europatipset/system/2444265

följande länk med tredje systemet C, dock bara 2 spelade idag.. Från lördag 3 spelas alla tre system ABC
https://liverattning.se/europatipset/system/2444266

Olika spikar, E-tips osv på alla lappar för variation. Märker hur det också minskar pressen på en när man bara har 1 system normalt och bara får 1 chans att pricka spikarna

Senast redigerad av vr46 den 2022-07-28 klockan 12:42.
vr46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 14:21   #3174
 
Reg.datum: mar 2021
Inlägg: 77
Sharp$: 537
Standard

Program: Tipster 3.6 av Mikael Wegblad !
kan du fortfarande köpa det programmet?
Eller finns det en onlineversion som är gratis att använda?
Vem har information om programmet
/Butragino
Butragino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 14:23   #3175
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vr46 Visa inlägg
Jo då det har ramlat in lite nytt folk... Hade ju direktlänk till bolaget så man behöver inte svara i tråden för att gå med

För den som vill följa är här dagens 2 inlämnade system AB

https://liverattning.se/europatipset/system/2444265

följande länk med tredje systemet C, dock bara 2 spelade idag.. Från lördag 3 spelas alla tre system ABC
https://liverattning.se/europatipset/system/2444266

Olika spikar, E-tips osv på alla lappar för variation. Märker hur det också minskar pressen på en när man bara har 1 system normalt och bara får 1 chans att pricka spikarna
Lycka till. Dock tycker jag kupongerna ser lite tråkiga nu för tiden.

Edit:
Det där såg ju inte så bra ut, 2 - 3 matcher fel på raken och bara 2 matcher kvar att spela. Kan max bli 11 rätt ser det ut som

Senast redigerad av Tord den 2022-07-28 klockan 21:39.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-28, 15:38   #3176
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RetAArd Visa inlägg
Så det är inte teoretiskt minsta antal rader i tabellen utan snarare vad konstruktörerna hade åstadkommit vid den tidpunkten då?
Ja det ser ut som det.

Citat:
Ursprungligen postat av RetAArd Visa inlägg
Hur kommer man fram till det teoretiskt minsta antalet? Det var 25 år sen jag pluggade statistik och sannolikhet så de kunskaperna är som bortblåsta.
Det är ännu längre sedan för mig och jag tror inte jag skulle förstått matematiken då heller. Jag googlade och hamnade bl a här:
"https://www.combinatorics.org/ojs/index.php/eljc/article/download/v3i2r23/pdf"
Man måste kopiera länkadressen och klistra in i sin webläsare. Det blir access dinied om jag lägger upp det som en direktänk härifrån av någon anledning.

Längst ner på sidan 8 finns en tabell med teoretiskt lägsta radantal för några olika antal helgarderade, bl a anges att för 9 helgarderade är radantalet lika med eller mer än 1060.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-29, 08:21   #3177
 
vr46s avatar
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 191
Sharp$: 3630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Lycka till. Dock tycker jag kupongerna ser lite tråkiga nu för tiden.

Edit:
Det där såg ju inte så bra ut, 2 - 3 matcher fel på raken och bara 2 matcher kvar att spela. Kan max bli 11 rätt ser det ut som
3 spikar i varje system, inte det lättaste.
Tidigt skede nu fortfarande med bara en omgång spelad. Man kanske skulle bytt E tecknen mot TO-matcher för att minska jagandet att "den och den matchen" måste gå in....

Sedan har jag varierat med spikar halvor osv över alla lappar... Går alltid att hitta små justeringar... Hade 2 spikarna i system A suttit med halvan hade det varit klart. U delen var redan klar för 13

Edit: Imorgon byter jag E-tipsen mot TO-matcher, kostnaden blir ju samma... De 2 halvorna blir troligen samma över alla 3 system... Får man in det, är det bara varierade spikar och U-tips kvar helt plötsligt.. Kan bli spännande och med lottoligan Championship som börjar imorgon kan det rassla till rejält.

Senast redigerad av vr46 den 2022-07-29 klockan 18:40.
vr46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 16:23   #3178
 
reflexs avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 377
Sharp$: 5993
Standard

ArtIT gjorde Tipster, Blocktips och Travegas som alla var bra program
Blocktips är det bästa av dem och används ofta av mej.
men gick i KK i början på 2000 talet. Har fungerande versioner på en
gammal dator. Programmet känner av numret på hårddisken

Citat:
Ursprungligen postat av Butragino Visa inlägg
Program: Tipster 3.6 av Mikael Wegblad !
kan du fortfarande köpa det programmet?
Eller finns det en onlineversion som är gratis att använda?
Vem har information om programmet
/Butragino
reflex är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 20:52   #3179
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
ArtIT gjorde Tipster, Blocktips och Travegas som alla var bra program
Blocktips är det bästa av dem och används ofta av mej.
men gick i KK i början på 2000 talet. Har fungerande versioner på en
gammal dator. Programmet känner av numret på hårddisken
Flextips från Thydata hade nåt liknande. Tror jag uppdaterade BIOS till datorn och sedan var det kört, då var det inte samma dator efter det. Var tvungen att be om hjälp och nytt serienummer

Flextips var inget speciellt och överprisat 496:- för standard och 795:- för Pro. Skillnaden var väl att man kunde använda U tecken tror jag , rena skamen. Efter det så sket jag använda programmet. En gång så ställde jag in krav som alla kraven var rätt men det blev inte 13 för det. Ett under att sidan finns kvar https://www.thydata.se/

Senast redigerad av Tord den 2022-07-30 klockan 20:59.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 21:19   #3180
 
reflexs avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 377
Sharp$: 5993
Standard

Fanns ett partionsprogram där man kunde namnge hårddisken med samma nummer som programmet var registrerat för.
Kommer inte ihåg vilket program det var.



Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Flextips från Thydata hade nåt liknande. Tror jag uppdaterade BIOS till datorn och sedan var det kört, då var det inte samma dator efter det. Var tvungen att be om hjälp och nytt serienummer

Flextips var inget speciellt och överprisat 496:- för standard och 795:- för Pro. Skillnaden var väl att man kunde använda U tecken tror jag , rena skamen. Efter det så sket jag använda programmet. En gång så ställde jag in krav som alla kraven var rätt men det blev inte 13 för det. Ett under att sidan finns kvar https://www.thydata.se/
reflex är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td