Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-27, 19:54   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Vad får er att rygga någon?


Jag har under min tid här sett människor som hoppar på helt nya killar som drar in helt ok med deg, då är frågan varför det skapas sådana rygglirare.

Vad är det som får folk att blint följa dom, lägger upp ett gäng som ni kanske känner igen er i.

Papak
Icash
Luckystrike
Theil


Vad har dessa 4a gemensamt?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:02   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Papak: ryggar ej pga att han cappar dygnet runt, jag har inte möjlighet att följa allt och får därför missvisande stats och hamnar oftast på fel sida 0 pga det. Han är dessutom en capper som swingar friskt vilket gör det extra vanskligt att rygga sporadiskt, träffar man en cold streak så kan den bli lång och dyr.

iCash: ryggar inte här heller då jag dragit ned på US-sporter, kan ofta bli många picks i dessa sporter och jag spelar tillräckligt som det är redan och måste välja borta något helt enkelt. Har inte fått US-sporter(bortsett NHL) att ge någon payout heller så.

LS: Ryggar ej längre, gjorde förrut. Helt enkelt på grund av att de är få spel, bra track record på LS. Bra payout.

Theil: Ryggar vissa saker, maxspel och selekterar resten. Insane track record här, nuff said.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:06   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Jovisst, men nu svarade du inte riktigt på frågan. Vad är det som får dig att rygga någon, istället för en annan. Är det en massmedial effekt eller?
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:18   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Jovisst, men nu svarade du inte riktigt på frågan. Vad är det som får dig att rygga någon, istället för en annan. Är det en massmedial effekt eller?
Jag väljer de jag ryggar efter deras skills och om deras sätt att spela passar mitt sätt att rygga.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:24   #5
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4292
Standard

Jag följer lite dit vinden blåser Man kan kalla det att jag ryggar, bra ryggare

Av dem du nämner har de något gemensamt mer än att de är bra på spel?
De har ju alla väldigt olika spelstilar och de har alla olika favorit-ligor/sporter.

Att just de är väldigt ryggade är kanske just av denna anledning, att många vill vara på olika ligor och sporter och har svårt att hålla sig till en?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:35   #6
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

jag ryggar folk skriker bankränta till en 1.30 på norsk innebandy
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:36   #7
 
Blixth1958s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 798
Sharp$: 1376


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då jag enbart spela på kuponger innan jag hitta Sharps så blev de ju lite lärlingspengar innan man visste vilka man skulle rygga. Framför allt är det ju andra som skriver om andra som gjorde att jag fann dessa + deras resultat naturligtvis.
Blixth1958 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:49   #8
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Jag går nästan bara på ett snyggt record! Om någon visar en hög ROI över många spel ser jag ingen anledning att ifrågasätta hans omdöme.
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 20:58   #9
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Jag skulle kunna tänka mig autorygga WD men det krävs lite jobb för sånt. Plus att det inte alls är säkert man får de oddsen som man behöver och då måste man skippa spelet, och resultatet blir därefter.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:00   #10
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frikeer Visa inlägg
Jag går nästan bara på ett snyggt record! Om någon visar en hög ROI över många spel ser jag ingen anledning att ifrågasätta hans omdöme.
Problemet är väl att ingen här, vad jag sett, har ett relevant antal spel lagda för att kunna bedömma ROI ordentligt.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:04   #11
 
Frikeers avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 158
Sharp$: 64
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Problemet är väl att ingen här, vad jag sett, har ett relevant antal spel lagda för att kunna bedömma ROI ordentligt.
Nä, inte här! Men om de har en hyffsad ROI över hundra spel är det ju spelbart efter att man kollat igenom reken ordentligt.
__________________
BOL
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Frikeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:06   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Problemet är väl att ingen här, vad jag sett, har ett relevant antal spel lagda för att kunna bedömma ROI ordentligt.
Kolla in boored
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:11   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Problemet är väl att ingen här, vad jag sett, har ett relevant antal spel lagda för att kunna bedömma ROI ordentligt.
Ta en titt på https://www.sharps.se/spreadsheet/boored

Jag ryggar aldrig någon blint (förutom RAS). Startade ett ryggsheet tidigare och ryggade selektivt folket på Sharps för att se hur det skulle gå. Det blev fel ibland då de kanske sätter 2st 1u men bommar på sin 2u. Väljer jag endast 2u spelet så skulle jag gått back en sådan omgång.
Sedan släpper vissa personer 1-2spel om dagen, andra 10spel.
Träffar man en sådan dålig dag en 10+ rekare gör så äter det upp rubbet av vad man plussat på 10 andra gubbar.

Handlar lite om magkänsla, kunna uppvisa ett bra trackrecord och visar att man är seriös. Akim skulle jag kunna tänka mig att rygga blint, WD nej, RAS ja. En person som svänger linor är i mina ögon värd att lita blint på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:31   #14
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Går väl mest på trackrecord samt antalet lagda spel per dag/tillfälle och liga, om man inte har möjlighet att följa allt 24/7 så tappar man ju som sagt en del och spelen blir inte lika attraktiva längre. Ryggar inte direkt nån som rekar sporter som man inte är intresserade av eller har för lite koll på, sedan att fler personer tycker samma sak om spelen gör det enklare att autorygga.

Till sist så är det väl hur personen ifråga lägger upp och eventuellt diskuterar sina spel och kanske viktigaste hur lite han/hon whine:ar när spelet inte gått in.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-27, 21:32   #15
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Kolla in boored
Han har definitivt en positiv longterm ROI
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td