Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-29, 14:43   #16
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Problemet som kommer upplevas här är att svenskaspel inte tillåter filuppladdning i bolagsspel. Tekniken tillåter inte ett sånt upplägg enligt dom.

Samt att jag skulle vilja se dig pappersspela 10 bombenomgångar för att se vad för avkastning vi pratar om per 10 omgångar.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 14:55   #17
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Vi kör ett mindre bolag på jobbet och där har jag laddat upp filer utan problem.
Var någonstans har du fått infon att det inte går? Det skulle jag behöva kolla upp.

Om det finns ett intresse kan jag naturligtvis "torrköra" en period så att ni kan följa resultaten även om 10 omgångar är alldeles för lite för att avgöra om systemet fungerar bra eller inte.
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 15:01   #18
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martzen Visa inlägg
Vi kör ett mindre bolag på jobbet och där har jag laddat upp filer utan problem.
Var någonstans har du fått infon att det inte går? Det skulle jag behöva kolla upp.

Om det finns ett intresse kan jag naturligtvis "torrköra" en period så att ni kan följa resultaten även om 10 omgångar är alldeles för lite för att avgöra om systemet fungerar bra eller inte.
Jag vet att det inte går då jag har tagit upp ämnet flera gånger med dom.

Bolagsspel på nätet är inte som att ladda upp filer och spela själv. Men skillnaden antar jag att du vet. Samt vad för tjänst SVS tillhandahåller online.
Problemet som uppstår är att varje rad ska delas med 10personer i deras system. Varje rad på bomben kostar 1krona. Dvs 10öre per rad. Deras system tillåter inte 10öre/rad och person tyvärr.

Har dom fixat det den senaste månaden så är det bara att tuta och köra, men jag är tveksam.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 15:20   #19
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Jag har som sagt gjort det tidigare men jag har skickat frågan till SS för säkerhets skull.
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 15:27   #20
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Problemet som uppstår är att varje rad ska delas med 10personer i deras system. Varje rad på bomben kostar 1krona. Dvs 10öre per rad. Deras system tillåter inte 10öre/rad och person tyvärr.
Man behöver ju inte använda den inbyggda bolagsdelen, går ju utmärkt att ha ett externt bolag.

Dock håller jag med om att SVS suger när det gäller filuppladdning.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 15:41   #21
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Man behöver ju inte använda den inbyggda bolagsdelen, går ju utmärkt att ha ett externt bolag.

Dock håller jag med om att SVS suger när det gäller filuppladdning.
Inte när det handlar om dessa summor. Jag skulle inte vilja få denna omsättning på mitt konto iaf. Lägga ut 25k efter 25k. 4 omgångar utan vinst och skatteverket skulle börja snappa upp ett och annat.
För att inte tala om säkerheten kring att lämna över dessa summor till en tredje (okänd) part.

Tyvärr lever vi i den verkligheten. Har de fixat filuppladdning för inbyggda bolagsssytemet och du presenterar ett torrspel på 10omgångar som ser någorlunda positivt ut så är jag med och provar iaf.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 17:53   #22
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Jag har inte fått något svar av svenska spel än men det kommer väl.
Jag håller för övrigt med KP, det måste gå att köra som bolag. Jag vill inte ha någon manuell hantering av insatser och vinster. Det är osäkert för den som är med i bolaget och ett jäkla administrerande för mig som håller i bolaget.

Jag kommer att köra ett test av mitt system här på siten men idag blir det inget spel.
Omsättningen 5 minuter innan spelstopp är bara 446 000 och tack vare forumets medlemmar och informationen att miljongarantin är borta blir det inget spel.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 18:14   #23
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Martzen, har du sett tydliga skillnader mellan överoddsen i fotboll och överoddsen i hockey?
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 18:59   #24
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Martzen, har du sett tydliga skillnader mellan överoddsen i fotboll och överoddsen i hockey?
Ja det har jag och det är inte så konstigt. Eftersom antalet sannolika utfall i en fotbollsmatch är betydligt lägre än i hockey så finns det färre överodds att spela på. Dessutom är överoddsen lägre, procentuellt räknat, i fotboll jämfört med ishockey.
I en bombenomgång med 3 matcher på ishockey kan du lätt hitta 1000 rader med mer än 400% överodds. Motsvarande 1000 rader på 3 matcher i fotboll kanske ger 20-30% överodds.
Det är möjligen fotboll med 4 matcher som kan vara tänkbart men just nu har jag koncentrerat mig på ishockey.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 19:37   #25
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Hur bär jag mig åt förresten för att lägga upp mina spel här på siten?
Det är ju lite opraktiskt att lägga in 25000 rader i ett inlägg på forumet...
En speldagbok med länkar till Google spreadsheets, kan det funka?
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 19:56   #26
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Om du har massa statistik så kan du väl torrspela den och se vad du får för snittroi? Då får du ju stats på hur ofta du vinner, SD osv också.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 20:34   #27
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Statistik har jag gått om men problemet är att det inte går att hitta omsättningen för historiska omgångar av bomben. Det gör det omöjligt att räkna ut det exakta oddset för en viss kombination.
Jag kan inte heller räkna ut sannolikheterna för historiska resultat eftersom jag inte har förutsättningarna.
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 20:51   #28
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Hur har du gjort när du gjort analys på hur bra det skulle fungera?
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 09:11   #29
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Eftersom jag inte har alla förutsättningar för de historiska omgångarna har jag varit tvungen att "fuska" en del.
Jag har använt mig av Långenoddsen för respektive match i kombination med den statistik jag plockat fram för att sätta sannolikheter på de olika resultaten. Eftersom jag inte kunnat få tag på filen med oddsen för de olika kombinationerna har jag helt enkelt plockat bort de 10000 troligaste kombinationerna.
Det är naturligtvis inte optimalt med det är det bästa jag kommit på.
Körningar bakåt har ändå visat ett väldigt bra resultat (roi 45%). Jag måste dock påpeka att detta är medan miljongarantin fortfarande gällde så man kan förvänta sig att resultaten blivit lägre utan.
Jag räknar ändå med att jag kan öka min roi väsentligt när jag har tillgång till alla förutsättningar.
Jag kommer för övrigt att köra igång en torrkörning under veckan.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-01, 09:28   #30
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Ser fram mot resultatet!
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td