Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-29, 09:47   #1
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Gigantiska överodds på Bomben hockey


Hejsan

Jag hittade hit till Sharps igår och nu tror jag att jag hittat hem
Jag tänkte prova lite idéer här på forumet och hoppas på bra gensvar.

Nu till saken... Jag har laddat ner och analyserat de senaste 4 årens bombenresultat och jag är helt säker på att jag skapat ett system för att kunna vinna riktigt stora pengar på Bomben. Problemet är att det kräver så pass stora insatser att jag inte kan genomföra det i praktiken. Jag söker därför intresserade till ett spelbolag.

Det finns några förutsättningar som gör systemet möjligt.
  • 3 matcher i ishockey ger ett väldigt stort antal troliga kombinationer och de mest troliga är alltid överspelade medan lite mindre troliga ofta är överodds.
  • Oddsen är givna på förhand (nästan). Man kan ladda ner en fil från SS med alla spelade kombinationer och oddsen på dessa. Detta gör jag så nära spelstopp (ca 5min) som möjligt för att få med sent lagda spel. Jag har följt omgångarna de senaste månaderna och konstigt nog ökar inte omsättningen nämnvärt de sista minuterna.
  • Man kan lämna in lämna in spelen som enkelrader via fil.
  • Det är en garanterad utdelning på 1M till en ensam vinnare. Detta gör att man kan hitta väldigt bra spel på omgångar med låg omsättning.
  • Det är spelarna som sätter oddsen (och spelarna har fel). Utdelningen på Bomben är 60% av omsättningen / antal korrekta rader.

Så hur fungerar mitt system?

Jag kombinerar de fasta oddsen som spelbolagen erbjuder på resultatspel med den statistik jag har för att bedöma sannolikheten för varje tänkbart utfall. (0-F, 0-F, 0-F => 1.771.561 rader)
Jag jämför sedan resultaten med den fil jag laddar ner från SS för att se vilka kombinationer som ger fina överodds.

Jag kan ge några exempel från gårdagens bomb (2010-10-28, Brynäs-AIK, HV-Timrå, Skellefteå-Frölunda):
4-1, 4-6, 2-1 Odds: 442 989
4-1, 4-6, 2-2 Odds: 189 853
3-0, 0-2, 2-4 Odds: 69 946
3-0, 0-2, 2-5 Odds: 442 989

Ni kan se hur oddsen för resultat som är väldigt nära varandra kan skilja enormt och det finns tusentals sådana här exempel.

Vi kan titta på några till:
7-6, 0-6, 7-6 Odds: 1 000 000
4-3, 5-6, 3-2 Odds: 1 000 000
0-0, 0-0, 0-0 Odds: 30 906

Det första och tredje exemplet är enorma underodds medan resultatet i mitten är ett överodds på drygt 500% !!!

Jag kan inte tänkta mig att det finns något annat spel i världen som kan ge sådana överodds och dessa överodds finns varje omgång! Problemet som sagt är att man måste upp i riktigt stora system för att ha en rimlig vinstchans.
Jag skulle ju kunna spela en 50-lapp om dagen på de största överoddsen men min livstid skulle inte räcka till för att jämna ut sannolikheterna.

Ett system på ca 25000 rader ger ungefär 30% vinstchans. Naturligtvis varierar det från omgång till omgång. På gårdagens bomb hade ett sådant system gett ett totalt överodds på drygt 60% och igår hade den suttit.
Utdelningen var 155 357 och det beräknade odds mitt system krävde var 125 255. Ett överodds på 18%.

Kom gärna med era synpunkter på detta.

/Fredrik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+2)
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 10:08   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1436
Standard

Bomben är ett av de mest intressanta spelen och spelar själv ganska mkt.
Intressanta tankar men miljongarantin har väl SS tagit bort.
Oavsett detta så tycker att dina tankegångar är väldigt spännande.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 10:15   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Hej, kommer att komma med ett längre inlägg senare.

Du har missat något gigantiskt här.
Svenska spel har plockat bort miljongarantin sedan många månader.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 10:33   #4
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Ok, det hade jag missat totalt.
20 minuter på forumet och jag har redan fått väldigt viktig information, tack för det.

Det innebär naturligtvis att mina tankegångar om spel på omgångar med låg omsättning omkullkastas.
Det innebär däremot inte att systemet faller omkull. Det finns tillräckligt många överodds utan miljongarantin för att systemet ska fungera (hoppas jag )

Jag hoppas naturligtvis att ni inte hittar fler brister i mitt system men jag värdesätter alla kritiska inlägg lika mycket som de positiva.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 11:04   #5
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Tino och jag oberoende av varandra likande system för vinnare på trav. Vi laddar hem statistik och gör bedömningar vilka hästar som är mest värda att satsa på och sen satsar vi på dem. Egentligen är vilken sport man spelar på ointressant, utan det är att automatiskt hitta överoddsen som är det intressanta. Skulle vara kul om fler byggde på liknande så vi kan dela på erfarenheter. Själv tror jag dock på att vinna lite ofta, istället för mycket ibland, då det ger betydligt mindre varians i kassan och man har inga problem att kunna betala spelaet (som ovan). Kolla gärna in följande trådar:

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...72-ev-pa-trav/
https://www.sharps.se/forums/speldagb...v-system-trav/
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 11:16   #6
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Jag har läst de där trådarna med stort intresse och jag håller naturligtvis med. Vad man spelar på är fullständigt ointressant. Det är odds kontra sannolikhet jag är ute efter. Jag är inte ett dugg intresserad av ishockey men har ett stort intresse av att tjäna pengar

Jag har förresten tagit bort miljongarantin ur mitt system och på gårdagens omgång påverkade det inte oddsen alls. Jag väljer ut de 25000 troligaste överoddsen, inte de 25000 största. Detta för att öka vinstchansen och försöka ta bort slumpen så mycket som möjligt.

Jag håller naturligtvis med, att vinna lite ofta är att föredra istället för att vinna stort sällan. Att spela på trav tror jag inte ger detta vinstmönster eftersom de bästa hästarna nästan alltid är överspelade. Fördelen med trav är naturligtvis att man själv kan bestämma insatsen.
Grejen med mitt system är att vinstchansen blir väldigt hög (ca 30%), problemet är att insatsen är hög. Det är därför jag tror på ett spelbolag.

Fler kommentarer är välkomna!

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 11:25   #7
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martzen Visa inlägg
Att spela på trav tror jag inte ger detta vinstmönster eftersom de bästa hästarna nästan alltid är överspelade.
Det är det som är hela grejjen! De bra (ur vinstprocentsynpunkt) hästarna är överspelade, det ger underspel på resten. Det är ju det man utnyttjar. Det är ju de underspelade man satsar på, inte de "bästa" hästarna med störst vinstchans.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 11:29   #8
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martzen Visa inlägg
Jag är inte ett dugg intresserad av ishockey men har ett stort intresse av att tjäna pengar
Som för mig och trav då Allra bäst vore att spela på något med bara två alternativ, som över och under X mål. Dock är nog marginalerna där inte lika bra och det är troligen jobbigare att ta fram statistik.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 11:46   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon Visa inlägg
Det är det som är hela grejjen! De bra (ur vinstprocentsynpunkt) hästarna är överspelade, det ger underspel på resten. Det är ju det man utnyttjar. Det är ju de underspelade man satsar på, inte de "bästa" hästarna med störst vinstchans.
Vi är helt överens.

Det jag menar är att du förmodligen inte kommer upp i 30% vinstchans genom att spela överodds på travet eftersom de "bästa" hästarna ger underodds.
Detta resulterar i en större varians (procentuellt sett) än mitt system.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 12:24   #10
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

22% är min vinstprocent vid torrkörning. Så procentuellt sätt större varians ja. Men jag förstår inte var du skulle få 125000 kr att spela med från?

Ska dock tillägga att jag endast spelar EN häst i varje lopp. Tino selekterar loppen och spelar så många som är lönsamt (till en viss grad). Jag kommer också bygga om mitt så det blir så efter jag analyserat loppen mer. Vinstchansen går då upp markant.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 12:35   #11
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Min tanke är ett bolag med 10 medlemmar. 2500:- per medlem per spel. (125000 vet jag inte vad du fick ifrån).
Jag själv är mer än villig att satsa 2500 om jag får ett 60% överodds och jag tycker mig ha sett många spelare här på forumet som satsar pengar i den storleksordningen.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 13:09   #12
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Läste fel, var oddskravet som var det.

Japp, jag skulle också satsa 2500 kr om jag hade det i ett sånt läge.
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 13:24   #13
 
LosKrikons avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 463
Sharp$: 58
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martzen Visa inlägg
Jag kombinerar de fasta oddsen som spelbolagen erbjuder på resultatspel med den statistik jag har för att bedöma sannolikheten för varje tänkbart utfall.
Jag tycker ditt system i stor är bra uttänkt, förutom på den punkten. Fasta odds sätts inte beroende på vinstchans, detta är ett mycket vanligt missförstånd.

Nu ska vi se hur många som säger att jag har fel också
LosKrikon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 14:02   #14
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 128
Standard

Jag är fullt medveten om att spelbolagen inte sätter oddsen efter den procentuella chansen till ett visst utfall utan efter hur de tror att spelarna kommer att lägga sina spel.
Hemmafavoriter t.ex. blir på samma sätt som favoriter i trav för det mesta överspelade och spelbolagen sätter oddsen därefter.
Det finns med i mina beräkningar, jag använder bara de fasta oddsen som en del i mina sannolikhetsberäkningar.

/Fredrik
martzen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-29, 14:23   #15
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martzen Visa inlägg
Min tanke är ett bolag med 10 medlemmar. 2500:- per medlem per spel. (125000 vet jag inte vad du fick ifrån).
Jag själv är mer än villig att satsa 2500 om jag får ett 60% överodds och jag tycker mig ha sett många spelare här på forumet som satsar pengar i den storleksordningen.

/Fredrik
Let me know
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td