Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-01-13, 03:08   #16
 
powerplays avatar
 
Reg.datum: feb 2018
Inlägg: 327
Sharp$: 433
Standard

Tjena !
Kul initiativ !
Jag har några tankar... ( bör klargöras att jag testar nu i windows 7 miljö., om det nu är detta som gör att inläsning från SS ej funkar. "could not initialize openSSL library" )

* Vid U och E- matcher är översta alternativet för val av U eller E-tecken redan markerat i rutan som kommer upp. Går ej välja detta då. En "avbryt" knapp vore kanske inte heller fel.

* Som Tord påpekar bör Inforutorna vara på samma "höjd". Kanske beror på att det är olika teckensnitt på vänsterrutan och högerrutan.

Behöver rutan med "lag Information och statistik" ens vara med.
Själva kupongen med lagens namn finns ju redan längst till vänster. Då får mad bort lite scrollning...

* Och lite ytterligare mindre scroll, om Flera av de andra rutorna trycks ihop och görs smalare.
Finns ju en del tomrum där.

* Jag tycker att inforutor som "Odds till procent" "Svenska folket" osv där det framgår av rubriken att det handlar om procent; då kan man skippa att ha med ett %-tecken efter varenda siffra. Kanske bara jag som tycker detta, men det blir tydligare om man tar bort onödiga tecken. mer lättläst.

Det var allt för nu
Återkommer, måste testa in Win10 också.
powerplay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 04:40   #17
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Tjena !
Kul initiativ !
Jag har några tankar... ( bör klargöras att jag testar nu i windows 7 miljö., om det nu är detta som gör att inläsning från SS ej funkar. "could not initialize openSSL library" )

* Vid U och E- matcher är översta alternativet för val av U eller E-tecken redan markerat i rutan som kommer upp. Går ej välja detta då. En "avbryt" knapp vore kanske inte heller fel.

* Som Tord påpekar bör Inforutorna vara på samma "höjd". Kanske beror på att det är olika teckensnitt på vänsterrutan och högerrutan.

Behöver rutan med "lag Information och statistik" ens vara med.
Själva kupongen med lagens namn finns ju redan längst till vänster. Då får mad bort lite scrollning...

* Och lite ytterligare mindre scroll, om Flera av de andra rutorna trycks ihop och görs smalare.
Finns ju en del tomrum där.

* Jag tycker att inforutor som "Odds till procent" "Svenska folket" osv där det framgår av rubriken att det handlar om procent; då kan man skippa att ha med ett %-tecken efter varenda siffra. Kanske bara jag som tycker detta, men det blir tydligare om man tar bort onödiga tecken. mer lättläst.

Det var allt för nu
Återkommer, måste testa in Win10 också.
Har inget med det att göra då jag också kör Windows 7 (i alla fall till Mars då BankID inte kommer att ha support för Windows 7 längre)

Mitt funkar som det ska vid inläsning av lagen. Jag tycker att Bosse skulle göra så att så stor som möjligt syns på skärmen så slipper man scrolla så mycket. . Som det är nu så utnyttjas kanske bara 60% av skärmens bredd på min skärm

Man skulle spara plats om man tar bort ena av laglistan (tror det va den Powerplay också pratade om). Det finns ingen anledning att ha två stycken jämte varandra. Har man satt tecknen för t ex match 1 så skulle markören automatiskt hoppa ner till nästa match

Om du inte vill installera Windows 10 så kan du ta ner Hirens BootCD PE som är en liveCD för att reparera/felsöka Windows m.m. som läggs i minnet tills du startar om datorn. https://www.hirensbootcd.org/ OBS detta är x64 version. som inte funkar på x86 processor tyvärr. Om jag inte minns helt fel så hade du en x86 och då kan du bortse det jag skrev sist

Senast redigerad av Tord den 2022-01-13 klockan 04:53.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 07:39   #18
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Tjena !
Kul initiativ !
Jag har några tankar... ( bör klargöras att jag testar nu i windows 7 miljö., om det nu är detta som gör att inläsning från SS ej funkar. "could not initialize openSSL library" )

* Vid U och E- matcher är översta alternativet för val av U eller E-tecken redan markerat i rutan som kommer upp. Går ej välja detta då. En "avbryt" knapp vore kanske inte heller fel.

* Som Tord påpekar bör Inforutorna vara på samma "höjd". Kanske beror på att det är olika teckensnitt på vänsterrutan och högerrutan.

Behöver rutan med "lag Information och statistik" ens vara med.
Själva kupongen med lagens namn finns ju redan längst till vänster. Då får mad bort lite scrollning...

* Och lite ytterligare mindre scroll, om Flera av de andra rutorna trycks ihop och görs smalare.
Finns ju en del tomrum där.

* Jag tycker att inforutor som "Odds till procent" "Svenska folket" osv där det framgår av rubriken att det handlar om procent; då kan man skippa att ha med ett %-tecken efter varenda siffra. Kanske bara jag som tycker detta, men det blir tydligare om man tar bort onödiga tecken. mer lättläst.

Det var allt för nu
Återkommer, måste testa in Win10 också.
Superbra rapport!

Det känns som att jag måste hitta en bättre layoutlösning för programmet. Tyvärr går det inte att ha två boxar i höjd utan att behöva scrolla i höjdled. Jag får tänka till lite, men fortsätt fylla på med förslag om hur ni vill ha det så testar vi.

Angående initieringsmeddelandet så borde programmet fungera ”out of the box”, men det gör det ju tydligen inte. Jag sitter på jobbet och har inte tillgång till koden nu men programmet skrevs med minsta möjliga krav. Dock behövs 2 dll-filer som normalt finns i Windows. Dessa kan laddas ned och bör kunna läggas i samma mapp som programmet, du behöver alltså inte lägga dessa i Windows systemmapp vilket är bra då man kan deleta ”allt” i programmappen den dag man inte längre vill använda programmet.

Filerna heter ssleay32.dll samt libeay32.dll och finns i olika versioner beroende på vilken Windowsversion som är installerad. Jag kan kolla efter nedladdningslänkar när jag kommer hem. Om du själv googlar och installerar filerna är jag tacksam för återkoppling, oavsett resultat.

- Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 13:36   #19
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Superbra rapport!

Det känns som att jag måste hitta en bättre layoutlösning för programmet. Tyvärr går det inte att ha två boxar i höjd utan att behöva scrolla i höjdled. Jag får tänka till lite, men fortsätt fylla på med förslag om hur ni vill ha det så testar vi.

Angående initieringsmeddelandet så borde programmet fungera ”out of the box”, men det gör det ju tydligen inte. Jag sitter på jobbet och har inte tillgång till koden nu men programmet skrevs med minsta möjliga krav. Dock behövs 2 dll-filer som normalt finns i Windows. Dessa kan laddas ned och bör kunna läggas i samma mapp som programmet, du behöver alltså inte lägga dessa i Windows systemmapp vilket är bra då man kan deleta ”allt” i programmappen den dag man inte längre vill använda programmet.

Filerna heter ssleay32.dll samt libeay32.dll och finns i olika versioner beroende på vilken Windowsversion som är installerad. Jag kan kolla efter nedladdningslänkar när jag kommer hem. Om du själv googlar och installerar filerna är jag tacksam för återkoppling, oavsett resultat.


- Bosse
Jag har dessa filer i tre olika storlekar för tre program men ingen ligger i Windows mappen eller nåt utan i själva program mappen
Den nyaste är för Smartips 1.7.5.0

Här är filerna från Smartips https://www.mediafire.com/file/5dnoy...252B_.rar/file Alternativt https://www.ghisler.com/openssl/

Senast redigerad av Tord den 2022-01-13 klockan 14:14.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 19:41   #20
 
powerplays avatar
 
Reg.datum: feb 2018
Inlägg: 327
Sharp$: 433
Standard

Tack Bosse och Tord
Jag lade dll-filerna i samma mapp som programmet.
Fungerade direkt
powerplay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 20:24   #21
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Tack Bosse och Tord
Jag lade dll-filerna i samma mapp som programmet.
Fungerade direkt
Bra det. Det hade ju varit tråkigt att behöva installera om hela operativsystemet bara för ett program som kanske inte hade startat ändå
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 20:28   #22
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jag har dessa filer i tre olika storlekar för tre program men ingen ligger i Windows mappen eller nåt utan i själva program mappen
Den nyaste är för Smartips 1.7.5.0

Här är filerna från Smartips https://www.mediafire.com/file/5dnoy...252B_.rar/file Alternativt https://www.ghisler.com/openssl/
Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Tack Bosse och Tord
Jag lade dll-filerna i samma mapp som programmet.
Fungerade direkt
Jag har precis kommit hem, skulle börja titta på nedladdningslänkar och ser att det löst sig. Tack Tord!

Kan nämna att "Ssleay32" finns i 1 uppsättning på min dator Windows\SysWow64 precis som det är tänkt i Windows 11. I Windows XP/Vista/7 skall den ligga i Wimdows\System32. Båda filerna installerades med Windows från XP och framåt tills Microsoft tog bort filerna i vissa Windowsversioner samband med någon uppdatering.

En del program som utnyttjar filerna installerar dom vid programinstallation och då oftast i samma mapp som själva programmet. Libeay32.dll har installerats på 28 olika platser i min dator upptäckte jag när jag sökte efter den! Helt galet det räcker med 1 gång på rätt plats.

Kanske ska jag skriva om programmet från grunden och uttnytja något annat nätverksbibliotek. Vi får se.

Det om detta. Leta nu buggar och kom med förslag på förändringar, nya funktioner och allmänna förbättringar så kör vi.

-Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-15, 03:03   #23
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Under info i menyn så är det flikar. Skulle du inte kunna ha det istället för att scrolla i statistikfönstret också? Tror det skulle minska bredden ganska mycket och lättare att få fram det man vill ha snabbare
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-15, 09:12   #24
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Under info i menyn så är det flikar. Skulle du inte kunna ha det istället för att scrolla i statistikfönstret också? Tror det skulle minska bredden ganska mycket och lättare att få fram det man vill ha snabbare
Jag skriver om programmet från början och gör koden mer modulär så att det blir lättare att genomföra den typen av större layoutförändringar.
-Bosse
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-15, 14:54   #25
 
reflexs avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 377
Sharp$: 5998
Standard

En knapp för att uppdatera streck och odds
Kunna markera om det är ToppTips eller strycktips
Om det går att lägga in en ruta där man kan göra små noteringar
reflex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-16, 02:05   #26
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
En knapp för att uppdatera streck och odds
Kunna markera om det är ToppTips eller strycktips
Om det går att lägga in en ruta där man kan göra små noteringar
Det där borde väl gå att göra automatiskt med tidsintervall (kanske 15 - 30 min) mellan uppdateringarna?
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-19, 05:45   #27
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Bosse, skulle du kunna tänka dig att lägga till en funktion så att man kan spara kupongen inklusive raderna man tippat. Som det är nu så går det bara att spara lagen men själva systemet finns inte med.

Ibland så kan det vara svårt att veta vilka tecken som är U eller M garderingar då U tecknen är lika fördelat precis som M. Blir ju väldigt svårt att veta vilka garderingar som är M och U.

Du borde även fixa till så att det är lättare att se vilket tecken som är E/U. Första SharpsGar2SvS var utmärkt på det
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 00:32   #28
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

På Europatipset denna vecka så fick jag error när jag skulle ladda in kupongen. Stryktipset fungerar som vanligt. Det är den första gången detta händer också

Går man in på SvS sida så funkar kupongen som vanligt

Edit:
Kan i alla fall inte vara SharpsGar2SVS då Copema och TippX2000 inte heller kan ladda in kupongen

Senast redigerad av Tord den 2022-01-28 klockan 04:19.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 08:34   #29
 
reflexs avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 377
Sharp$: 5998
Standard

Inga problem för mej att hämta kupongerna för helgens spel. Provade Copema också och det gick bra.
reflex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 09:09   #30
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
Inga problem för mej att hämta kupongerna för helgens spel. Provade Copema också och det gick bra.
Det är fixat nu tydligen för det gick nu här också
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td