Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-22, 20:27   #61
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
detta skulle vara intressant att testa, har liksom kört fast och inte spelat alls på slutet känns det som.
är det nån mening att spela halvpush spel? och isåfall hur räknar man dem när det blir halv push åt ena eller andra hållet?
blir det push så är det ju bara att spela om den serien igen.
kanske är bäst att avstå -/+0,25 osv eller?
Testade tidigare med olika fotbolls spel, så där får man nog göra upp egna regler vid de tillfällena, vid push och halv vinst så upprepade jag bara spelet precis som en push, samma med halv förlust då halvvinsterna jämnade ut i det långa loppet.
Dock så gick enbart testet över 30spel ungefär. Men under testet så var halvvinsterna fler än förlusterna så det är väl den pointen man får justera på.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-22, 20:54   #62
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
detta skulle vara intressant att testa, har liksom kört fast och inte spelat alls på slutet känns det som.
är det nån mening att spela halvpush spel? och isåfall hur räknar man dem när det blir halv push åt ena eller andra hållet?
blir det push så är det ju bara att spela om den serien igen.
kanske är bäst att avstå -/+0,25 osv eller?
Skulle avstå alla spel som kan ge half win, half loss funkar dock bra.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 09:38   #63
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Några frågor från en novis om systemet. Jag kan vara helt ute och cykla här...

Delar man upp kassan i 2 rader så är maxtorsken man tål är alltså 12 förluster. Vid 3 st 18 förluster. Det motsvarar 8,33 % eller 5,55 % av kassan på varje spel vid en flat insats som ej korrigeras efter nivåer. Eventuella beräkningar på systemet ska väl därför köras mot en flat-insats på dessa nivåer?

Här kan jag mycket väl ha fel men det är tidigt på morgonen. Gäller inte gamla regler om EV*insats på detta system? Om det gör det måste det i princip kvitta hur bra de första två spelen är, det enda som räknas är hur högt EV man har på de sista 2 eller 3 stegen. 100 kr till ROI på 120 ger 20kr i vinst, ROI på 97 gällande 1000 kr ger -30kr och det är en förlust trots att kunnat vara ett fint plus. Mao blir de sista spelen extremt viktiga att ha positivt EV i.

Jag undrar hur alla som sågar folk som går in med 50 % av kassan på ett spel kan köpa samma taktik bara för att det är inackorderat under ett system?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:02   #64
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Några frågor från en novis om systemet. Jag kan vara helt ute och cykla här...

Delar man upp kassan i 2 rader så är maxtorsken man tål är alltså 12 förluster. Vid 3 st 18 förluster. Det motsvarar 8,33 % eller 5,55 % av kassan på varje spel vid en flat insats som ej korrigeras efter nivåer. Eventuella beräkningar på systemet ska väl därför köras mot en flat-insats på dessa nivåer?

Här kan jag mycket väl ha fel men det är tidigt på morgonen. Gäller inte gamla regler om EV*insats på detta system? Om det gör det måste det i princip kvitta hur bra de första två spelen är, det enda som räknas är hur högt EV man har på de sista 2 eller 3 stegen. 100 kr till ROI på 120 ger 20kr i vinst, ROI på 97 gällande 1000 kr ger -30kr och det är en förlust trots att kunnat vara ett fint plus. Mao blir de sista spelen extremt viktiga att ha positivt EV i.

Jag undrar hur alla som sågar folk som går in med 50 % av kassan på ett spel kan köpa samma taktik bara för att det är inackorderat under ett system?
Ingen har påstått att rullen delas i två, rekomendationen är nog snarare minst 4. Själv skulle jag inte gå under 6 per rullande serie.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:13   #65
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Orkar inte kolla igenom tråden på nytt här på jobbet men i boken av Tony Stoffo där systemet (ett av många) beskrivs så finns även ett kapitel om bankrullehantering.

I de flesta fall så splittar han bankrullen i fyra delar och varje system/serie spelas på en av fjärdedelarna så du går max 25% back om du går 0-6. Om det händer så tar man sin återstående rulle och delar den på 4 igen och då kan man förlora 25% av det som är 75% av den ursprungliga rullen. Samma sätt när man går plus, har du dubblat din fjärdedel så lägger du ihop den med hela rullen och splittar till 25% block igen.
Ovanstående är ett money/bankroll manangement exempel från boken.

Så beroende på vilken risk man vill ta ser man till att ha plats för ett vettigt antal serier i sin rulle, som ZZ visar är ju en/två/tre delar väldigt lite.
Speciellt om man skall spela flera samtidiga serier bör varje serie inte vara för stor del av den totala rullen man har för systemet.

EDIT: Ah, långa svar på jobbet tar tid.

Senast redigerad av sox den 2011-02-23 klockan 10:15.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:15   #66
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ingen har påstått att rullen delas i två, rekomendationen är nog snarare minst 4. Själv skulle jag inte gå under 6 per rullande serie.
Stod om 45 % på första sidan men jag kan vara ute och cykla och stoffe eller nån sa 25 %. Hursom är det då 24 torskar på 28 matcher som räcker. Även det över 5 %. Men jag är mer intresserad av resonemang angående EV och storleken på sista bettet.
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:17   #67
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Några frågor från en novis om systemet. Jag kan vara helt ute och cykla här...

Delar man upp kassan i 2 rader så är maxtorsken man tål är alltså 12 förluster. Vid 3 st 18 förluster. Det motsvarar 8,33 % eller 5,55 % av kassan på varje spel vid en flat insats som ej korrigeras efter nivåer. Eventuella beräkningar på systemet ska väl därför köras mot en flat-insats på dessa nivåer?

Här kan jag mycket väl ha fel men det är tidigt på morgonen. Gäller inte gamla regler om EV*insats på detta system? Om det gör det måste det i princip kvitta hur bra de första två spelen är, det enda som räknas är hur högt EV man har på de sista 2 eller 3 stegen. 100 kr till ROI på 120 ger 20kr i vinst, ROI på 97 gällande 1000 kr ger -30kr och det är en förlust trots att kunnat vara ett fint plus. Mao blir de sista spelen extremt viktiga att ha positivt EV i.

Jag undrar hur alla som sågar folk som går in med 50 % av kassan på ett spel kan köpa samma taktik bara för att det är inackorderat under ett system?
Nyss vaknat och degar med iphone läsning men...
Tror inte det kvittar då ett högt ROI% på första 1-4 spelen gör att man sällan behöver spela en 5:e eller en 6:e match. Men självklart behöver man vara mer selektiv i sista fasen då den betyder en del för kassan.

Vad det gäller att satsa 50% av kassan på ett spel förstår jag inte din tankegång. En serie a 2a 4a 6a 8a 12a. Sista spelet motsvarar ca 18% av den ursprungliga kassan räknat med två serier totalt.

En annan tanke är att dem som kör 2 serier troligtvis inte har hela sin Rulle på spel utan mer försöker boosta upp en del av sin rulle, låt säga 20% uppdelat i 2 serier. Då är sista bettet i en serie i runda slängar 3% av en total kassa.

Själv har jag minst 4 serier i ursprungskassan samt Max 25% av rullen i ett system.

Skulle folk köra all in med hela rullen på ett system med två serier kan jag hålla med om att det är dumdistrigt.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:23   #68
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Ingen har påstått att rullen delas i två, rekomendationen är nog snarare minst 4. Själv skulle jag inte gå under 6 per rullande serie.
Håller med. När jag backtestade systemet fick jag fram en medelinsats på ~3.5u per bet i ett test på ~250spel. Då serien är 1,2,4,6,8,12u bets så skulle jag dela upp rullen i ett antal delar där 3.5u motsvarar en betsize jag normalt har som medel eller snäppet över medel. 12u betten är mentalt lite tuffare att lägga.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:26   #69
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Stod om 45 % på första sidan men jag kan vara ute och cykla och stoffe eller nån sa 25 %. Hursom är det då 24 torskar på 28 matcher som räcker. Även det över 5 %. Men jag är mer intresserad av resonemang angående EV och storleken på sista bettet.
Ok, ja det är ju på tok för mycket. Som sox skriver är ju 25% "Max loss" det som stoffo pratat om av det jag läst iaf. Gällande EV är du säkerligen mer kunnig än jag så där får vi vänta på svar från någon med mer erfarenhet
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:40   #70
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zleeper Visa inlägg
Nyss vaknat och degar med iphone läsning men...
Tror inte det kvittar då ett högt ROI% på första 1-4 spelen gör att man sällan behöver spela en 5:e eller en 6:e match. Men självklart behöver man vara mer selektiv i sista fasen då den betyder en del för kassan.

Vad det gäller att satsa 50% av kassan på ett spel förstår jag inte din tankegång. En serie a 2a 4a 6a 8a 12a. Sista spelet motsvarar ca 18% av den ursprungliga kassan räknat med två serier totalt.

En annan tanke är att dem som kör 2 serier troligtvis inte har hela sin Rulle på spel utan mer försöker boosta upp en del av sin rulle, låt säga 20% uppdelat i 2 serier. Då är sista bettet i en serie i runda slängar 3% av en total kassa.

Själv har jag minst 4 serier i ursprungskassan samt Max 25% av rullen i ett system.

Skulle folk köra all in med hela rullen på ett system med två serier kan jag hålla med om att det är dumdistrigt.
Först, jag är ingen hatare av systemet eller liknande jag är bara nyfiken och hoppas såklart att det kommer gå lysande för er med systemet.

För det andra, alltså jag kan säkert ha fel men blir det inte som jag tidigare skrev att de högre spelen blir helt avgörande? Det sista spelet är alltså 12ggr större än det första och 6ggr större än det andra. Du kommer såklart ha många fler spel av de första stegen. Dock blir ROI på steg 4 och uppåt extremt utslagsgivande eller?

För mig låter det här som en berg och dalbana som det krävs ett stålpsyke för. Inget psyke jag har iaf. Nu har jag inte kunskaperna för det men skulle gärna se grafer på flat/kontra detta med väldigt många utfall. I storleksordningen 10 000 iaf och multipla serier. Med konstant samma EV kommer högst snittinsats att vinna förstås?
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 10:46   #71
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 1443

2-6 BETTING 2012-2013 (AVS
Stats: 239 - 267 - 36
ROI: 102.44%
Vinstprocent: 47.23%

Standard

Helt rätt angående att de sista spelen är oerhört viktiga när man väl hamnat där.
__________________
zleeper
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
zleeper är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 17:41   #72
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Här kan jag mycket väl ha fel men det är tidigt på morgonen. Gäller inte gamla regler om EV*insats på detta system? Om det gör det måste det i princip kvitta hur bra de första två spelen är, det enda som räknas är hur högt EV man har på de sista 2 eller 3 stegen. 100 kr till ROI på 120 ger 20kr i vinst, ROI på 97 gällande 1000 kr ger -30kr och det är en förlust trots att kunnat vara ett fint plus. Mao blir de sista spelen extremt viktiga att ha positivt EV i.
Ja det är korrekt, endast höga EV är reserverade för b5 och b6 spel, sb's false fav's i hans ordinära NBA modell kommer in där och är runt 70% i nuläget.
Här spelar det även också in en större roll det som tidigare påpekats att man inte enbart spelar en serie, eller dedikerar 100% av rullen på 1serie.

Loss på en full serie sker <10% ca.
Därför är det absolut enklare att låta 4 rulla samtidigt för att kunna vara mer selektiv för senare serie b (b5 & b6) spel.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:18   #73
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Någon borde räkna ut hur ofta varje serieutfall kommer inträffa, för tex en 55% capper, och hur mycket man vinner/förlorar på dom. Förmodligen är svaret att systemet är dumdristigt. Gissningsvis.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:39   #74
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Alla dessa system där man skall räkna med en viss förlust kan väl aldrig bli vinstgivande i längden...? Låter mer som ett avancerat MartinGale-system. Vad gör detta system bättre än något annat?

Är det inte alltid bättre att köra på att alla spel du lägger skall generara en vinst - oavsett rulle, insats eller spelobjekt...?

Detta känns mer som lotto för mig...


Med detta sagt så skall jag även säga att jag inte satt mig in alltför mycket i systemet heller - men jag förstår inte att man skall räkna med en viss förlust innan man dubblar densamma till vinst - är inte detta det essentiella i MG?

Ni behöver inte dumförklara mig - jag vet att mina kunskaper inom detta är väldigt begränsade och jag skulle aldrig ge mig in och satsa på detta sätt, så skona mig...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-23, 21:45   #75
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Alla dessa system där man skall räkna med en viss förlust kan väl aldrig bli vinstgivande i längden...? Låter mer som ett avancerat MartinGale-system. Vad gör detta system bättre än något annat?

Är det inte alltid bättre att köra på att alla spel du lägger skall generara en vinst - oavsett rulle, insats eller spelobjekt...?

Detta känns mer som lotto för mig...


Med detta sagt så skall jag även säga att jag inte satt mig in alltför mycket i systemet heller - men jag förstår inte att man skall räkna med en viss förlust innan man dubblar densamma till vinst - är inte detta det essentiella i MG?

Ni behöver inte dumförklara mig - jag vet att mina kunskaper inom detta är väldigt begränsade och jag skulle aldrig ge mig in och satsa på detta sätt, så skona mig...

/Badass
Kritisera ett system utan att ha läst på ordentligt vad det innebär och dessutom erkänna det?

Det är ett progressivt system ja, men det innefattar en hel del BRM, det gör ju inte MG som bara går ut på att dubbla/jaga förluster.

Detta spelas i sekvenser och är en staking plan, precis som med unit 1-5. Detta är inget system som inte kräver att du kan din betting vilket MG egentligen är där man bara jagar sannolikhet och utsätter sig för varians.

Frågan med 2-6 är ju OM du som vinnande spelare blir mer lönsam eller ej.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bobbobula (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/6569-2-6-betting-system/
Postat av For Type Datum
Fotboll i skilda v This thread Refback 2012-04-26 08:34
trashbag spelar - FMSweden This thread Refback 2011-12-29 18:12
RJ bettar (2-6) - FMSweden This thread Refback 2011-11-20 20:51
trashbag spelar | FMS Forum This thread Refback 2011-11-01 22:02
Spelsystem | Min tusenlapp - Spelblogg, speltips, tankar & statistik This thread Refback 2011-10-28 09:41
Startar ett 2-6 system | Min tusenlapp - Spelblogg, speltips, tankar & statistik This thread Pingback 2011-10-13 18:20
Dagens spel 20 - AIKforum This thread Pingback 2011-10-11 21:35
RJ bettar (2-6) | FMS Forum This thread Refback 2011-10-08 21:46
Sapher - Part 2 This thread Refback 2011-10-05 23:46
2-6 Betting system | Sapher This thread Pingback 2011-09-15 15:09
Det h This thread Refback 2011-09-02 09:45
The 2-6 Straight Bet | DagensBetting This thread Refback 2011-07-24 05:21
DagensBetting This thread Refback 2011-06-05 07:57
DagensBetting This thread Pingback 2011-06-04 20:29

td