Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-13, 22:28   #1561
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Någon som har någon idé på loophole för att slippa Betfair & deras äckliga kommission?
Förhoppnings får Smarkets sin licens så snart som möjligt, kan dock ta några månader.

Matchbook och se till att Inte få för mycket vinst? För visst kommer skatten när man gjort uttaget? Min tanke är att man ger fan i det, när man sedan efter t.ex. några månader tar ut pengarna om man "behöver" så ser man till att förlora på börsen och vinna på en drös spelsidor, så man isåfall har samma eller cirkus lika belopp som det man satte in, och på ett sådant sätt slippa skatta? Eller skattas Alla uttag, till och med om det inte är större belopp än det man satte in?

Skulle detta vara ett alternativ eller är jag totalt ute och cyklar åt helvete & missat något, eller allt?
Tacksam för svar.
Precis, det är det absolut bästa att göra.

Jag lyckades faktiskt logga in på mitt Golf n bet konto förra veckan och såg att jag hade 3k liggandes där, och eftersom dom lagt ner så kunde jag inte ta ut dom, så jag trade:ade över dom till Betfair istället, så tjänade man 3k som man hade glömt bort att man hade
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 14:51   #1562
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
En cricketmatch omsätter ~500 000 000 MSEK. Den tar tre timmar.

Vad tycker du dina 30k på två veckor är värda?
Min poäng var att rabatten är rätt så irrelevant för 95% av spelare. Jag har inga problem med kommissionen då det är givet att betfair kommer utnyttja sin situation men tyckte din kommentar om att rabattsystemet var fair (i relation till möjligheten att spela på t.ex. matchbook kommissionsfritt) var lite magstark. Anledningen till att jag skippar matchbook är pga skrill och deras avgifter.
amarinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 17:04   #1563
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Precis, det är det absolut bästa att göra.

Jag lyckades faktiskt logga in på mitt Golf n bet konto förra veckan och såg att jag hade 3k liggandes där, och eftersom dom lagt ner så kunde jag inte ta ut dom, så jag trade:ade över dom till Betfair istället, så tjänade man 3k som man hade glömt bort att man hade
Well, men du har fortfarande 3k liggande på Golfandbet. Tradera igen?
Lobo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 17:48   #1564
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Well, men du har fortfarande 3k liggande på Golfandbet. Tradera igen?
Morgan007Bet erbjuder 1000% insättningsbonus upp till 100 000 kr, 1x omsättningskrav. Finns bara en hake, du måste göra uttaget hos spelbörsen, men det gör att det blir skattefritt också trots att Morgan007Bet saknar licens.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 19:02   #1565
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Någon som har någon idé på loophole för att slippa Betfair & deras äckliga kommission?
Förhoppnings får Smarkets sin licens så snart som möjligt, kan dock ta några månader.

Matchbook och se till att Inte få för mycket vinst? För visst kommer skatten när man gjort uttaget? Min tanke är att man ger fan i det, när man sedan efter t.ex. några månader tar ut pengarna om man "behöver" så ser man till att förlora på börsen och vinna på en drös spelsidor, så man isåfall har samma eller cirkus lika belopp som det man satte in, och på ett sådant sätt slippa skatta? Eller skattas Alla uttag, till och med om det inte är större belopp än det man satte in?

Skulle detta vara ett alternativ eller är jag totalt ute och cyklar åt helvete & missat något, eller allt?
Tacksam för svar.

Då är det väl bättre att aldrig matcha sina spel och bara "se till att vinna" alla bet tills bonusen är omsatt?
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-14, 23:30   #1566
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Well, men du har fortfarande 3k liggande på Golfandbet. Tradera igen?
Fan du har rätt, loggade in igen och dom låg kvar där, måste varit en 200% bonus jag tagit

Får bli till att trade:a över dom med, kommer väl till pass årets fattigaste månad
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 10:06   #1567
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Fan du har rätt, loggade in igen och dom låg kvar där, måste varit en 200% bonus jag tagit

Får bli till att trade:a över dom med, kommer väl till pass årets fattigaste månad
Tror tyvärr ej jag hänger, hur ska du kunna tradea över dom om du ändå Inte kan ta ut dom? Visst, du kan satsa på att vinna på börsen så du tradear över dom.. Dock är det väl Exakt samma sak som att Bara spela på börsen i grund och botten? Eftersom du ändå inte kommer kunna ta ut dom på golfandbet om du fortsätter vinna där?
Uppdatera mig gärna.

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-15 klockan 10:10.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 11:54   #1568
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Fan du har rätt, loggade in igen och dom låg kvar där, måste varit en 200% bonus jag tagit

Får bli till att trade:a över dom med, kommer väl till pass årets fattigaste månad
Förstår du inte att han driver med dig? Om man inte förstår varför detta inte är möjligt, skulle jag verkligen avråda från att syssla med någon form av sports betting.
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 16:53   #1569
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av amarinho Visa inlägg
Min poäng var att rabatten är rätt så irrelevant för 95% av spelare. Jag har inga problem med kommissionen då det är givet att betfair kommer utnyttja sin situation men tyckte din kommentar om att rabattsystemet var fair (i relation till möjligheten att spela på t.ex. matchbook kommissionsfritt) var lite magstark. Anledningen till att jag skippar matchbook är pga skrill och deras avgifter.
Spelare? Betfairs priser minus kommissionen står sig väl ganska väl med de flesta bolagen därute? Förstår inte problemet.

Självklart tycker även jag att det är nice om oxfilén på Ica skulle kosta 10 kronor men jag skulle inte tycka att Coop är bovar för att de tar 249 kronor.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 18:34   #1570
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Spelare? Betfairs priser minus kommissionen står sig väl ganska väl med de flesta bolagen därute? Förstår inte problemet.

Självklart tycker även jag att det är nice om oxfilén på Ica skulle kosta 10 kronor men jag skulle inte tycka att Coop är bovar för att de tar 249 kronor.
Det är rätt så tydligt att du varken är kapabel eller villig att förstå. Betfair och deras kostnad är fine, din kommentar att rabattsystemet är fair är löjlig. Gå nu och omsätt lite pengar på din cricketmatch.
amarinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 19:08   #1571
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av amarinho Visa inlägg
Det är rätt så tydligt att du varken är kapabel eller villig att förstå. Betfair och deras kostnad är fine, din kommentar att rabattsystemet är fair är löjlig. Gå nu och omsätt lite pengar på din cricketmatch.
Absolut, det måste vara mitt intellekt det är fel på.

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Sedan så betalar du ju lägre kommission ju mer du nyttjar Betfair, något som jag tycker är ett fair system. Jag tror att det lägsta du kan betala är 2.6% i sådana fall.
Läs det igen. Det jag säger är att jag tycker det är ett fair upplägg att ju mer du nyttjar spelbörsen, desto större rabatt får du. Har inte nämnt något om själva procentsatserna.

Du kan även läsa det som att jag förstår att Betfair inte avser att belöna de som endast nyttjar börsen för bonustrading/matched betting.

Enough, jag försökte ge ett råd gällande det jag ansåg var smartast om man ville maximera sina gratisspel eller bonusar. Det sättet kräver lite arbete och förståelse för idrott men i längden så tror jag det genererar en betydligt bättre timpenning.

Vi har alla våra åsikter, låt det stanna vid det.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 20:49   #1572
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

När kommer Pinnacle få sin licens kan man förvänta sig? De hade ju flera % lägre än Betfair så då blir det väl irrelevant med kommissionsrabatter oavsett.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 20:55   #1573
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Absolut, det måste vara mitt intellekt det är fel på.



Läs det igen. Det jag säger är att jag tycker det är ett fair upplägg att ju mer du nyttjar spelbörsen, desto större rabatt får du. Har inte nämnt något om själva procentsatserna.

Du kan även läsa det som att jag förstår att Betfair inte avser att belöna de som endast nyttjar börsen för bonustrading/matched betting.

Enough, jag försökte ge ett råd gällande det jag ansåg var smartast om man ville maximera sina gratisspel eller bonusar. Det sättet kräver lite arbete och förståelse för idrott men i längden så tror jag det genererar en betydligt bättre timpenning.

Vi har alla våra åsikter, låt det stanna vid det.
Jag skulle inte omsätta i närheten lika mycket om jag inte bonustradade.
Sen tycker jag deras sätt att marknadsföra rabatten(dock förväntat) är skev då det låter fint med 60% men bara en ytterst liten del av deras spelare som kommer åt ens halva den satsen. Jag har dessutom råkat ut för deras premiumavgift som dom slänger på om man vinner för mycket i relation till betald kommission. Så visst kan man vara lite saltig.
Aja nog om detta.
amarinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 21:01   #1574
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
När kommer Pinnacle få sin licens kan man förvänta sig? De hade ju flera % lägre än Betfair så då blir det väl irrelevant med kommissionsrabatter oavsett.
Pinnacle är ingen spelbörs, det är ett vanligt spelbolag. Därmed har de ingen kommission på det sätt som en spelbörs har.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 21:04   #1575
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
När kommer Pinnacle få sin licens kan man förvänta sig? De hade ju flera % lägre än Betfair så då blir det väl irrelevant med kommissionsrabatter oavsett.
Det bästa är ju Smarkets med Oddsmonkeys 0% kampanj.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td