Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-10, 16:07   #1546
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Haltmathe Visa inlägg
Jag gillar att ta freebetbonusarna som matchningar mot en annan bonus iställlet för att köra mot börsen. Hittade Schwarzman-Nishioka igår. 1.8-2.15 gjorde att jag matchade en stor del av min bonus omsättning på en annan bonus med en 98%-are och nu har 2k freebet på expekt. Kommer förmodligen att använda det freebettet till att matcha mot någon annan bonus också.
Förlorar man inte mycket av värdet på gratisspelet då?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 16:35   #1547
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Nej, du har fått med allt.

Men är det inte svårt att hitta värde live då bolagen brukar ha stora marginaler där och kan det inte vara svårt att få det matchat om man vill det?
Jag skulle nog säga att de största värdena uppstår in play. Få det matchat är en annan sak
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 17:29   #1548
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Nej, du har fått med allt.

Men är det inte svårt att hitta värde live då bolagen brukar ha stora marginaler där och kan det inte vara svårt att få det matchat om man vill det?
Jag vet inte hur stora summor som används för att bonushora. Om det är 2 000-10 000SEK här eller där som behöver matchas så är jag nog redo att säga att det inte är några problem att bli matchad oavsett marknad.

Om det handlar om stora volymer, för matched betting, då kan jag förstå oron att det inte ska finnas likviditet på en del marknader. Men ta en match i cricket, de omsätter minst 300 MSEK varje match.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 22:10   #1549
Pauish
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Godkväll!

Hur löser ni ut de nya bonusarna när Smarkets ligger nere? Är intresserad på att höra allas metoder
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-11, 08:02   #1550
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pauish Visa inlägg
Godkväll!

Hur löser ni ut de nya bonusarna när Smarkets ligger nere? Är intresserad på att höra allas metoder
Jag använder betfair.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 08:06   #1551
 
floberg20s avatar
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 49
Standard

Hejsan

Ny i svängen men försöker få till det här, så ska se om jag fattat allt rätt här:-)

Om vi tar Expekts 2000 Freebet tex.

Siktar in mig på West Ham vs Arsenal
Satsar 4000 Arsenal @ 2.06 på Expekt
Bokar 4089 Arsenal @ 2.08 på Betfair

Summan hur det än går så går jag ca 157kr back på hela spelet men låser upp freebetet.

Sen till freebet 2000kr
Siktar in mig på Marseille vs Monaco

Spela 2000 på X @4.40 på Expekt
Boka 1533 på X @ 4.50 på Betfair

Där vinner jag hur det än går ca 1270kr - 157kr från 1:a spelet. Totalt ca 1110 pix

Och så vill man väl helst få över pengarna till Betfair

Tänker jag fel eller är jag rätt ute? Ska man köra andra odds?

Jättetacksam för svar och öppen för att förfina det här
__________________
Game On
floberg20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 08:17   #1552
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av floberg20 Visa inlägg
Hejsan

Ny i svängen men försöker få till det här, så ska se om jag fattat allt rätt här:-)

Om vi tar Expekts 2000 Freebet tex.

Siktar in mig på West Ham vs Arsenal
Satsar 4000 Arsenal @ 2.06 på Expekt
Bokar 4089 Arsenal @ 2.08 på Betfair

Summan hur det än går så går jag ca 157kr back på hela spelet men låser upp freebetet.

Sen till freebet 2000kr
Siktar in mig på Marseille vs Monaco

Spela 2000 på X @4.40 på Expekt
Boka 1533 på X @ 4.50 på Betfair

Där vinner jag hur det än går ca 1270kr - 157kr från 1:a spelet. Totalt ca 1110 pix

Och så vill man väl helst få över pengarna till Betfair

Tänker jag fel eller är jag rätt ute? Ska man köra andra odds?

Jättetacksam för svar och öppen för att förfina det här
Spelar ingen roll var du vinner. Enda anledningen varför du oftare vinner på Betfair är ju för att du har ett högt odds på Betfair. Men det handlar ju mest om att du inte får behålla din insats i ditt freebet! Därför måste vi upp i odds där för att få ut så mycket som möjligt av nettoresultatet! Du har ju inget omsättningskrav på Expekt vad gäller freebet!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-12, 09:06   #1553
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av floberg20 Visa inlägg
Hejsan

Ny i svängen men försöker få till det här, så ska se om jag fattat allt rätt här:-)

Om vi tar Expekts 2000 Freebet tex.

Siktar in mig på West Ham vs Arsenal
Satsar 4000 Arsenal @ 2.06 på Expekt
Bokar 4089 Arsenal @ 2.08 på Betfair

Summan hur det än går så går jag ca 157kr back på hela spelet men låser upp freebetet.

Sen till freebet 2000kr
Siktar in mig på Marseille vs Monaco

Spela 2000 på X @4.40 på Expekt
Boka 1533 på X @ 4.50 på Betfair

Där vinner jag hur det än går ca 1270kr - 157kr från 1:a spelet. Totalt ca 1110 pix

Och så vill man väl helst få över pengarna till Betfair

Tänker jag fel eller är jag rätt ute? Ska man köra andra odds?

Jättetacksam för svar och öppen för att förfina det här
Känns som du behöver en bonuskalkylator

Senast redigerad av Lobo den 2019-01-12 klockan 09:08.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 09:40   #1554
 
floberg20s avatar
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 49
Standard

Tack!!
Precis vad jag behövde. Westham vs Arsenal hade ju gått in igår men givetvis hade jag för låg gräns för att sätta in 4000:-)

Hur gör ni sen när bonusarna är förverkade på alla bolag? Hur gör man vinst på spelbörsen då? Som sagt nybörjare här och en del dumma frågar kanske ni tycker men den som ej frågar får ej veta :-))

Trevlig söndag folket
__________________
Game On
floberg20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 17:57   #1555
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Någon som har någon idé på loophole för att slippa Betfair & deras äckliga kommission?
Förhoppnings får Smarkets sin licens så snart som möjligt, kan dock ta några månader.

Matchbook och se till att Inte få för mycket vinst? För visst kommer skatten när man gjort uttaget? Min tanke är att man ger fan i det, när man sedan efter t.ex. några månader tar ut pengarna om man "behöver" så ser man till att förlora på börsen och vinna på en drös spelsidor, så man isåfall har samma eller cirkus lika belopp som det man satte in, och på ett sådant sätt slippa skatta? Eller skattas Alla uttag, till och med om det inte är större belopp än det man satte in?

Skulle detta vara ett alternativ eller är jag totalt ute och cyklar åt helvete & missat något, eller allt?
Tacksam för svar.

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-13 klockan 18:03.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 18:09   #1556
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Någon som har någon idé på loophole för att slippa Betfair & deras äckliga kommission?
Förhoppnings får Smarkets sin licens så snart som möjligt, kan dock ta några månader.

Matchbook och se till att Inte få för mycket vinst? För visst kommer skatten när man gjort uttaget? Min tanke är att man ger fan i det, när man sedan efter t.ex. några månader tar ut pengarna om man "behöver" så ser man till att förlora på börsen och vinna på en drös spelsidor, så man isåfall har samma eller cirkus lika belopp som det man satte in, och på ett sådant sätt slippa skatta?

Skulle detta vara ett alternativ eller är jag totalt ute och cyklar åt helvete & missat något, eller allt?
Tacksam för svar.
Förstår inte riktigt problemet med att Betfair tar ut en kommission? Självklart måste de ta ut en avgift för att vi använder deras tjänst eller förväntar ni er att allt är gratis här i livet?

Det jag kan tycka är lite drygt är att det är 6.5% som svensk när andra användare har 5.0%. Sedan så betalar du ju lägre kommission ju mer du nyttjar Betfair, något som jag tycker är ett fair system. Jag tror att det lägsta du kan betala är 2.6% i sådana fall.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 18:16   #1557
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Förstår inte riktigt problemet med att Betfair tar ut en kommission? Självklart måste de ta ut en avgift för att vi använder deras tjänst eller förväntar ni er att allt är gratis här i livet?

Det jag kan tycka är lite drygt är att det är 6.5% som svensk när andra användare har 5.0%. Sedan så betalar du ju lägre kommission ju mer du nyttjar Betfair, något som jag tycker är ett fair system. Jag tror att det lägsta du kan betala är 2.6% i sådana fall.
Problem och problem har väl ingen påstått att det är. Självklart måste de ta ut en avgift. Om man dock flitigt använt smarkets en längre period där man betalade 0% (om man länkade med oddsmonkey) så är det en rejäl skillnad. Det känns pissigt om man jämför det så.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 19:10   #1558
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Någon som har någon idé på loophole för att slippa Betfair & deras äckliga kommission?
Förhoppnings får Smarkets sin licens så snart som möjligt, kan dock ta några månader.

Matchbook och se till att Inte få för mycket vinst? För visst kommer skatten när man gjort uttaget? Min tanke är att man ger fan i det, när man sedan efter t.ex. några månader tar ut pengarna om man "behöver" så ser man till att förlora på börsen och vinna på en drös spelsidor, så man isåfall har samma eller cirkus lika belopp som det man satte in, och på ett sådant sätt slippa skatta? Eller skattas Alla uttag, till och med om det inte är större belopp än det man satte in?

Skulle detta vara ett alternativ eller är jag totalt ute och cyklar åt helvete & missat något, eller allt?
Tacksam för svar.
Ta på dig hjälmen iaf, ”förlora på en börsen”. Det utrycket myntades av en förvirrad användare. Du spelar procenten vad du än gör, inget annat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+88)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 19:13   #1559
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Förstår inte riktigt problemet med att Betfair tar ut en kommission? Självklart måste de ta ut en avgift för att vi använder deras tjänst eller förväntar ni er att allt är gratis här i livet?

Det jag kan tycka är lite drygt är att det är 6.5% som svensk när andra användare har 5.0%. Sedan så betalar du ju lägre kommission ju mer du nyttjar Betfair, något som jag tycker är ett fair system. Jag tror att det lägsta du kan betala är 2.6% i sådana fall.
Om man omsatt ca 30k sedan nyår och får 2% rabatt på kommissionen så känns det inte så relevant faktiskt. Hur mycket behöver jag omsätta för att komma upp i maximala 60% rabatt? Fair?
amarinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-13, 20:08   #1560
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av amarinho Visa inlägg
Om man omsatt ca 30k sedan nyår och får 2% rabatt på kommissionen så känns det inte så relevant faktiskt. Hur mycket behöver jag omsätta för att komma upp i maximala 60% rabatt? Fair?
En cricketmatch omsätter ~500 000 000 MSEK. Den tar tre timmar.

Vad tycker du dina 30k på två veckor är värda?
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td