Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-08-26, 13:57   #1381
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Hej

Om man följer en calculator som exempelvis team profits calculator

Och sedan köper en bonus på 100 %, exempelvis lägger in 1000 får 2000 att spela för,

Ska man då skriva in hela summan 2000 på "free bet SNR" eller skriver jag bara in dom 1000 extra jag fått?

Och är det smartare att köra två olika spel?
Dvs köra ett spel på 1000 som är dina egna pengar, till lägsta möjliga odds hos bookmakern och exempelvis smarket, där oddsen nästan matchar för att förlora så lite som dessa av möjligt

Eller ska man bara köra allt på bookmakern direkt och market?
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 15:29   #1382
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayneee Visa inlägg
Hej

Om man följer en calculator som exempelvis team profits calculator

Och sedan köper en bonus på 100 %, exempelvis lägger in 1000 får 2000 att spela för,

Ska man då skriva in hela summan 2000 på "free bet SNR" eller skriver jag bara in dom 1000 extra jag fått?

Och är det smartare att köra två olika spel?
Dvs köra ett spel på 1000 som är dina egna pengar, till lägsta möjliga odds hos bookmakern och exempelvis smarket, där oddsen nästan matchar för att förlora så lite som dessa av möjligt

Eller ska man bara köra allt på bookmakern direkt och market?
Har du fått en bonus i pengar är det inte "free bet SNR".

För själva omsättningen är det ingen vits att börja skilja på vad man satt in och vad som är bonus (om nu inte det är en sida där endast bonuspengarna kan bidra till omsättningskravet), ju fler spel du lägger, desto större chans/risk att du måste omsätta hela vägen och om inte bonuspengar och insättningspengar är skilda från varandra kommer du få fortsätta omsätta fast du förlorar spelet med de 1000 bonuskronorna.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 21:28   #1383
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Tänkte fråga er som bonusbettar åt andra eller är datorkunniga, går det att använda samma dator till flera personer? alltså att jag lämnar min laptop hos dom och fjärrstyr hemmifrån? genom att byta mac-adress eller nått?

Hur gör ni? använder ni er av deras dator bara? Känner många som hade uppskattat att man inte behövde uppta deras dator.
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 08:22   #1384
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Har du fått en bonus i pengar är det inte "free bet SNR".

För själva omsättningen är det ingen vits att börja skilja på vad man satt in och vad som är bonus (om nu inte det är en sida där endast bonuspengarna kan bidra till omsättningskravet), ju fler spel du lägger, desto större chans/risk att du måste omsätta hela vägen och om inte bonuspengar och insättningspengar är skilda från varandra kommer du få fortsätta omsätta fast du förlorar spelet med de 1000 bonuskronorna.
Hej

Tack för svar. Hur ska jag då gå tillväga för att beräkna hur mycket jag ska lägga på spelet för vinst?
Om jag oddsar 2000 kr på unibet, ska jag då oddsa 2000 på smarket?

Vad jag försöker säga är, hur ska jag då veta hur mycket jag ska lägga kontra bookmakern? Finns det någon calculator ni använder

Senast redigerad av Brucewayneee den 2018-08-28 klockan 09:28.
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 10:54   #1385
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayneee Visa inlägg
Hej

Tack för svar. Hur ska jag då gå tillväga för att beräkna hur mycket jag ska lägga på spelet för vinst?
Om jag oddsar 2000 kr på unibet, ska jag då oddsa 2000 på smarket?

Vad jag försöker säga är, hur ska jag då veta hur mycket jag ska lägga kontra bookmakern? Finns det någon calculator ni använder
Den här räknaren har i princip allt du behöver: https://www.oddsmonkey.com/tools/calculator.aspx

När du har fått en bonus i pengar är bet type "normal", övriga rutor tror jag du vet hur det funkar.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 14:35   #1386
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

När du har fått en bonus i pengar är bet type "normal", övriga rutor tror jag du vet hur det funkar.[/QUOTE]

Tack för svar igen!

Men hur kommer det sig att det är bet normal?
1000 är mina, 1000 är bonusen?
Ska man sikta på arba? dvs få högre odds hos bookmakern?
För när jag väljer normal står det att jag förlorar pengar

Eller menar du att när jag spelat och vunnit på bookmakern, ska jag då välja bet type normal för att förlora så lite som möjligt när jag ska uppfylla omsättningskravet?

Har nu på två veckor valt free bet SNR och gjort ca 4000 kr, allt har varit korrekt varje gång, har då skrivit in totalt 2000 på SNR

Senast redigerad av Brucewayneee den 2018-08-28 klockan 14:42.
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 02:06   #1387
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Den här räknaren har i princip allt du behöver: https://www.oddsmonkey.com/tools/calculator.aspx

När du har fått en bonus i pengar är bet type "normal", övriga rutor tror jag du vet hur det funkar.
Tack för svar igen!

Hur kommer det sig att det är bet normal?
1000 är mina, 1000 är bonusen?
Ska man sikta på arba? dvs få högre odds hos bookmakern?
För när jag väljer normal står det att jag förlorar pengar

Eller menar du att när jag spelat och vunnit på bookmakern, ska jag då välja bet type normal för att förlora så lite som möjligt när jag ska uppfylla omsättningskravet?

Är förvirrad vad gäller vad jag ska skriva i calculator då vad jag än skriver in blir profiten "-". Hade varit fantastiskt med ett exempel -

Och om jag väljer högre odds, exempelvis 5.1 på bookmakern och 5.0 på smarket, får jag större return/vinst då?

Senast redigerad av Brucewayneee den 2018-08-29 klockan 07:36.
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 11:40   #1388
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayneee Visa inlägg
Tack för svar igen!

Hur kommer det sig att det är bet normal?
1000 är mina, 1000 är bonusen?
Ska man sikta på arba? dvs få högre odds hos bookmakern?
För när jag väljer normal står det att jag förlorar pengar

Eller menar du att när jag spelat och vunnit på bookmakern, ska jag då välja bet type normal för att förlora så lite som möjligt när jag ska uppfylla omsättningskravet?

Är förvirrad vad gäller vad jag ska skriva i calculator då vad jag än skriver in blir profiten "-". Hade varit fantastiskt med ett exempel -

Och om jag väljer högre odds, exempelvis 5.1 på bookmakern och 5.0 på smarket, får jag större return/vinst då?
Stopp stopp! Du ska inte fråga vad du ska skriva in för värden i en kalkylator.. Du måste sätta dig in i vad du gör och förstå vad det är du håller på med. Annars kommer du bli bränd förr eller senare. Är det högre odds på bookien än vad du bokar för så tjänar du pengar. Och vice versa. Spelar du 1000kr till odds 2.0 på en sida ska du boka för en summa som gör att vinsten/förlusten blir lika stor på en annan sida. Behövs ingen kalkylator för det

Senast redigerad av mumintroll den 2018-08-29 klockan 11:44.
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 11:58   #1389
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mumintroll Visa inlägg
Stopp stopp! Du ska inte fråga vad du ska skriva in för värden i en kalkylator.. Du måste sätta dig in i vad du gör och förstå vad det är du håller på med. Annars kommer du bli bränd förr eller senare. Är det högre odds på bookien än vad du bokar för så tjänar du pengar. Och vice versa. Spelar du 1000kr till odds 2.0 på en sida ska du boka för en summa som gör att vinsten/förlusten blir lika stor på en annan sida. Behövs ingen kalkylator för det
Hej

tack för svar - Så högre odds leder inte till mer vinst?
Så när vi bonustradear, vill vi hålla oddsen så jämna som möjligt för att minska "liability".

Och anledningen till att man väljer högre odds är för att minska chansen att man vinner hos spelbolaget?
Det betyder alltså att ta högre odds ger inte mer vinst, utan ökar endast risken för att spelbolaget torskar pga mer sannolikhet att en annan utgång av spelet sker

Senast redigerad av Brucewayneee den 2018-08-29 klockan 12:00.
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 12:14   #1390
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayneee Visa inlägg
Hej

tack för svar - Så högre odds leder inte till mer vinst?
Så när vi bonustradear, vill vi hålla oddsen så jämna som möjligt för att minska "liability".

Och anledningen till att man väljer högre odds är för att minska chansen att man vinner hos spelbolaget?
Det betyder alltså att ta högre odds ger inte mer vinst, utan ökar endast risken för att spelbolaget torskar pga mer sannolikhet att en annan utgång av spelet sker
Precis. Högre odds leder inte till högre vinst. Det som leder till högre vinst är om du kan spela till ett högre odds än du bokar för. Vissa verkar gilla att köra höga odds för att på något vis chansa att vinna över pengarna till börsen. Vilket inte ska spela någon roll egentligen. Hela grejen faller ju om man tror sig få problem vid uttag hos bolaget. Slutsats: kör bara på bolag du litar på som har ok villkor samt leta efter odds som är så nära bokaoddset som möjligt eller allra helst högre än bokaoddset tänk även på spelbörsens kommision och att kompensera insatserna för framtida avbränning pga vinst hos bookien om det inte går att hitta spel med 0 avbränning

Senast redigerad av mumintroll den 2018-08-29 klockan 12:15.
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 12:17   #1391
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mumintroll Visa inlägg
Precis. Högre odds leder inte till högre vinst. Det som leder till högre vinst är om du kan spela till ett högre odds än du bokar för. Vissa verkar gilla att köra höga odds för att på något vis chansa att vinna över pengarna till börsen. Vilket inte ska spela någon roll egentligen. Hela grejen faller ju om man tror sig få problem vid uttag hos bolaget. Slutsats: kör bara på bolag du litar på som har ok villkor samt leta efter odds som är så nära bokaoddset som möjligt eller allra helst högre än bokaoddset tänk även på spelbörsens kommision och att kompensera insatserna för framtida avbränning pga vinst hos bookien om det inte går att hitta spel med 0 avbränning
Tack än en gång för svar!

Fått höra att spelbolagen kan stänga av en om man tar högre odds hos spelbolaget än market, Men det bör väl inte gälla vid endast en gång?
Förresten slängde iväg ett pm till dig!
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-29, 19:26   #1392
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Hur gör man om ens spelsida inte finns på okeyno eller oddsmonkey?

Är det värt att ta bonusar där man först måste exempelvis spela ett spel på 1000 kronor för att få ytterligare 1000 att spela för?

Hur hittar man bra spelsidor?
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 18:26   #1393
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Brucewayneee Visa inlägg
Hur gör man om ens spelsida inte finns på okeyno eller oddsmonkey?

Är det värt att ta bonusar där man först måste exempelvis spela ett spel på 1000 kronor för att få ytterligare 1000 att spela för?

Hur hittar man bra spelsidor?
Man söker manuellt eller så använder man något bolag som har samma oddsleverantör och som finns på någon av de nämnda sidorna.

Ja, det är värt det. Du bokar det första spelet, det du lägger med egna pengar, så får du 1000 (nästan) gratis att spela med.

Du får söka, det finns många sidor som listar bolag och bonusar, bland annat Sharps: https://www.sharps.se/oddsbonusar
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 13:56   #1394
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Tjena! Vill först tacka & bocka för en riktigt bred och lärorik tråd angående bonustrading. Tänkte dra igång med detta & har därför några dumma frågor som jag ej riktigt hittat info om, speciellt om man gör det åt andra identiteter.

1. Betfair/smarkets, har jag ett eget sådant som jag använder till flera personer eller gör man ett nytt för varje identitet? Samma fundering angående oddsmonkey & trustly.

2. Om jag har t.ex. 25 sidor att spela på & kastar in 25 000, hur mycket kommer jag behöva till betfair, 75? Smidigast att sätta in allt detta direkt eller köra på separata insättningar varje gång jag ska lägga ett spel?

Läst att vissa rekommenderar att spela på höga odds (Om man sitter på ett större kapital) så det är större chans att betfair vinner direkt så man slipper kämpa på med omsättningskraven. Visst, om spelbolaget vinner sitter man plötsligt där med en fetare summa, men är det egentligen Någon Risk med detta?

Ber om ursäkt för mycket text & många (kanske hjärndöda) frågor!
Stort tack på förhand!
//Memorize
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-10-11, 15:05   #1395
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Tjena! Vill först tacka & bocka för en riktigt bred och lärorik tråd angående bonustrading. Tänkte dra igång med detta & har därför några dumma frågor som jag ej riktigt hittat info om, speciellt om man gör det åt andra identiteter.

1. Betfair/smarkets, har jag ett eget sådant som jag använder till flera personer eller gör man ett nytt för varje identitet? Samma fundering angående oddsmonkey & trustly.

2. Om jag har t.ex. 25 sidor att spela på & kastar in 25 000, hur mycket kommer jag behöva till betfair, 75? Smidigast att sätta in allt detta direkt eller köra på separata insättningar varje gång jag ska lägga ett spel?

Läst att vissa rekommenderar att spela på höga odds (Om man sitter på ett större kapital) så det är större chans att betfair vinner direkt så man slipper kämpa på med omsättningskraven. Visst, om spelbolaget vinner sitter man plötsligt där med en fetare summa, men är det egentligen Någon Risk med detta?

Ber om ursäkt för mycket text & många (kanske hjärndöda) frågor!
Stort tack på förhand!
//Memorize
1. Det räcker med en.

2. Det beror på hur höga odds du spelar på på bolagen, ju högre odds desto mer behöver du för att boka på börsen. Ha pengar på börsen hela tiden, det är enklast så.

Vinner du flera högoddsare på bolaget kan du med otur ha kontot på börsen tömt och inte kan fortsätta boka, det är en risk jag kommer på.

Du får lägre kommission på Smarkets än Betfair, så om du bara ska ha en börs är det den. Via Oddsmonkey får du 0 % kommission.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td