Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-05, 07:35   #631
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Dom flesta som jag vet om använder pinnacle som motsvarande betfair, dvs försöker spela över alla pengarna från bonussidan till pinnacle, men bet365 fungerar också så länge du hittar odds som är bra nog
Okej, kollade lite snabbt på pinnacle och det verkar vara en "vanlig" bettingsida. Dvs inte marknad som på BetFair?

Vad är fördelarna med Pinnacle som gör den till ett populärt alternativ? Har du använt dig av den?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 07:57   #632
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Okej, kollade lite snabbt på pinnacle och det verkar vara en "vanlig" bettingsida. Dvs inte marknad som på BetFair?

Vad är fördelarna med Pinnacle som gör den till ett populärt alternativ? Har du använt dig av den?
Japp det är en vanlig sida. Fördelarna är "ingen" limitering och ofta marknadshögsta odds vilket gör det relativt enkelt att hitta hyfsade möjligheter att köpa ur sig ur bonusen.

Jag använder pinnacle dagligen för mina baseballspel och även för att få ut bonusar, tog Superlennys och Mobilbets och det gick väl på någon vecka max
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 08:06   #633
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Japp det är en vanlig sida. Fördelarna är "ingen" limitering och ofta marknadshögsta odds vilket gör det relativt enkelt att hitta hyfsade möjligheter att köpa ur sig ur bonusen.

Jag använder pinnacle dagligen för mina baseballspel och även för att få ut bonusar, tog Superlennys och Mobilbets och det gick väl på någon vecka max
Såg dock att det inte ligger inom EU/ej skattefritt. Har du någonsin tagit ut från pinnacle? hur gick det med skatt etc?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 08:34   #634
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Såg dock att det inte ligger inom EU/ej skattefritt. Har du någonsin tagit ut från pinnacle? hur gick det med skatt etc?
Tror dom håller på med någon licensgrej i Europa så eventuellt i framtiden, men för tillfället tar jag ut till mitt skrillkort och använder det (cirka 2% avgift per köp har jag fått det till när jag räknat).

Du kan ju också ta ut till Skrill, sätta in på typ unibet eller annan valfri EU-bookie och ta ut därifrån (till bankkonto) när du omsatt insättningen eller vad för krav dom nu har.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 09:18   #635
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Tror dom håller på med någon licensgrej i Europa så eventuellt i framtiden, men för tillfället tar jag ut till mitt skrillkort och använder det (cirka 2% avgift per köp har jag fått det till när jag räknat).

Du kan ju också ta ut till Skrill, sätta in på typ unibet eller annan valfri EU-bookie och ta ut därifrån (till bankkonto) när du omsatt insättningen eller vad för krav dom nu har.
Oftast så måste du ta ut med samma metod som du satte in pengarna med. Brukar inte gå att sätta in med skrill och sen ta ut till bank.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 09:19   #636
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Oftast så måste du ta ut med samma metod som du satte in pengarna med. Brukar inte gå att sätta in med skrill och sen ta ut till bank.
Accepterar sidor att man sätter in pengar med Skrill? I sidor menar jag typ Bet365 etc. Får man fortfarande full bonus etc då?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 09:23   #637
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Som jag förstod det så kan det vara begränsningar på bonusar om man använder sig av t.ex. Skrill vid överföring till sidor, stämmer detta?

Att betta mellan sidor känns kanske som att man tjänar mer men är det inte omständligare då man måst vinna allt till ett konto och sedan se till att omsätta tillräckligt?

Jag har sedan tidigare ett konto på Bet356, ska jag sätta i 6-7k där och sedan använda försöka få över alla pengar dit eller bör jag börja och se vilket konto som blir störst?
Du måste ju inte vinna allt till ett konto. När du öppnat konto hos 4-5 bookis så kör du mellan de. Tillslut har du ju omsatt bonusen och kan plocka ut den.
Själv jämför jag oddset på http://www.oddsportal.com/

Har du redan ett konto på 365 så börja med att sätta lägsta odds på den sidan och flytta sakta över bonusen.

Bonustrading kräver ju lite startkapital så att man inte fastnar med allt på sidan man fått bonusen ifrån.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 09:33   #638
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Oftast så måste du ta ut med samma metod som du satte in pengarna med. Brukar inte gå att sätta in med skrill och sen ta ut till bank.
Jag har nästan alltid använt kontokort för att sätta in från början för att få bonusen och sen har jag använt det kortet när jag tar ut "tvättade" pengar.

Annars kan du ju alltid ta ut från Skrill till bankkonto och om du har haft pengarna en sväng på 365 så kan du ju uppvisa "kvitto" att dom kommer därifrån och därmed är skattefria.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 09:53   #639
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Jag har nästan alltid använt kontokort för att sätta in från början för att få bonusen och sen har jag använt det kortet när jag tar ut "tvättade" pengar.

Annars kan du ju alltid ta ut från Skrill till bankkonto och om du har haft pengarna en sväng på 365 så kan du ju uppvisa "kvitto" att dom kommer därifrån och därmed är skattefria.
Funkar ju också, fördelen med skrill då tycker jag är att uttag går oftast fortare än VISA, samt att man slipper knappa in sitt visa kort på alla sidor.

Plockade ut från mitt skrillkonto till bankkontot i helgen och på måndag eftermiddag hade jag pengarna på bankkontot. Helt ok.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 19:04   #640
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Hur gör man om man kör mellan bolag?

Spelar man på vinst för ena på t.ex bet365 och vinst för andra laget på t.ex. betson? Vid oavgjort blir det ju knepigt?

Måste man hitta matcher där man kan betta 1X eller 2X?

Känns som om det är ofantligt mycket smidigare när man använder Betfair? Eller missförstår jag hur det hela fungerar?

Senast redigerad av BonusHungrig den 2015-05-05 klockan 19:09.
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 19:21   #641
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Hur gör man om man kör mellan bolag?

Spelar man på vinst för ena på t.ex bet365 och vinst för andra laget på t.ex. betson? Vid oavgjort blir det ju knepigt?

Måste man hitta matcher där man kan betta 1X eller 2X?

Känns som om det är ofantligt mycket smidigare när man använder Betfair? Eller missförstår jag hur det hela fungerar?
Oftast kan du spela 2-vägs, t.ex. DnB eller så spelar du 1a på ena bolaget och "2+0.5" på andra så har du täckt upp för eventuellt kryss också.

Smidigare är det garanterat på Betfair, men du tappar 6.5% på varje vinnande spel hos dom vilket sannerligen inte är värt smidigheten.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 19:35   #642
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Oftast kan du spela 2-vägs, t.ex. DnB eller så spelar du 1a på ena bolaget och "2+0.5" på andra så har du täckt upp för eventuellt kryss också.

Smidigare är det garanterat på Betfair, men du tappar 6.5% på varje vinnande spel hos dom vilket sannerligen inte är värt smidigheten.
Okej, så nu har jag hittat ett odds på Baseboll (ingen oavgjort) med 1.91 på Twins hos Unibet och 1.95 påAthletics hos Bet 365. Spelar jag nu så kommer jag att som sämst förlora 4% av mina pengar?

Och det känns ju som om man tjänar mer på att köra bets mellan två sidor som båda har bonus på sig?

EX. Bet365 1000(+1000 i bonus) Unibet 1000(+1000 bonus). Bettar på match där båda sidor har 2.0 i odds. Unibet vinner och jag förlorar 2000( där 1000 är bonus) på bet365 och vinner 4000 på unibet. Om man då tänker bort alla omsättningskrav så har jag nu gått 2k plus? (satte in 2k sammanlagt och har nu 4k sammanlagt)

Gör jag samma sak fast sätter in 2k på bet365 utan bonus så går jag bara 1k plus? (satte in 3k sammanlagt och fick ut 4k)??
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 19:40   #643
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Använd www.arbcruncher.com för att beräkna spelen för att minimera förluster eller maximera vinster.



Och som jag tidigare sagt så flyttar inte jag pengar mellan bonusbolag så där utan har ett bolag utan bonus (pinnen) så jag räknar aldrig så som du gör, men förmodligen har du räknat rätt
__________________
Twitter: @EmanresuSharp

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-05 klockan 19:42.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 19:43   #644
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Använd www.arbcruncher.com för att beräkna spelen för att minimera förluster eller maximera vinster.



Och som jag tidigare sagt så flyttar inte jag pengar mellan bonusbolag så där utan har ett bolag utan bonus (pinnen) så jag räknar aldrig så som du gör, men förmodligen har du räknat rätt
Men Abcruncher är väl mer för när man Lay/Bet hos t.ex. betfair?

Har jag rätt angående min bonusfråga? Att man går mer plus om båda konton har bonus på sig?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-05, 20:25   #645
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Hur gör man om man kör mellan bolag?

Spelar man på vinst för ena på t.ex bet365 och vinst för andra laget på t.ex. betson? Vid oavgjort blir det ju knepigt?

Måste man hitta matcher där man kan betta 1X eller 2X?

Känns som om det är ofantligt mycket smidigare när man använder Betfair? Eller missförstår jag hur det hela fungerar?
Går bra med 1x2 också gäller bara att räkna lite krävs ju dock 3st bolag då.

Ett optimalt spel ser ju ut så här.
1: Ger 2.0
x: Ger 4.0
2: Ger 4.0

Du satsar 1000kr på 1 och 500kr på x och 2 vid vinst vinner du 2000 alltså lika mycket som du sattsat.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td