Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-05, 20:39   #646
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Men Abcruncher är väl mer för när man Lay/Bet hos t.ex. betfair?

Har jag rätt angående min bonusfråga? Att man går mer plus om båda konton har bonus på sig?
Arbcruncher fungerar perfekt får multiback om man väljer multiback längst upp till höger som jag har gjort. Det är vad jag har använt varje gång iallafall

Ja alltså mer plus går du ju inte om du tar bonusen vid ett senare tillfälle, det du går "mindre plus" är ju bonusen som du inte tar. Har du aldrig tagit bonusen så kan du ju ta den vid ett senare tillfälle och då går du den sista tusingen plus ändå
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 09:43   #647
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Arbcruncher fungerar perfekt får multiback om man väljer multiback längst upp till höger som jag har gjort. Det är vad jag har använt varje gång iallafall

Ja alltså mer plus går du ju inte om du tar bonusen vid ett senare tillfälle, det du går "mindre plus" är ju bonusen som du inte tar. Har du aldrig tagit bonusen så kan du ju ta den vid ett senare tillfälle och då går du den sista tusingen plus ändå
Har jag förstått dig rätt om du kör/körde mellan bolag?

Skulle du orka skriva lite utförligt hur det går till? Har kollat mycket innan men då var det som sagt att spela mot betfair!
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 10:05   #648
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Har jag förstått dig rätt om du kör/körde mellan bolag?

Skulle du orka skriva lite utförligt hur det går till? Har kollat mycket innan men då var det som sagt att spela mot betfair!
Japp det stämmer att jag gjorde. Från bonusbolaget till pinnacle har jag kört varje gång.

Det som jag gör är att jag helt enkelt försöker hitta något spel där Pinnacle och bonusbolaget ligger på olika sidor oddsmässigt, dvs. när Pinnacle har ena laget som favoriter och bonusbolaget har andra sidan som favoriter, eller åtminstone som mindre underdogs, så att det blir över 100% återbetalning om man spelar på båda sidorna.

Kan ge ett exempel som jag gjorde idag:

Plymouth - Wycombe i League 2

Pinnacle: Plymouth -0.5 AH 2.390
Bonusbolag: Wycombe +1 EH (dvs. X är ett möjligt utfall, alltså kan du se det som +0.5 AH) 1.72

Jag vill omsätta 4000 på bonusbolaget för att antingen ha clearat omsättningskraven eller ha flyttat pengarna till Pinnacle och kunna ta ut resterande från bonusbolaget.

Matar in det i arbcruncher:



Får ut att jag ska spela 2878kronor på pinnacle för att "maximera" vinsten

Senaste tiden har jag använt http://betbrain.se/surebets/ för att hitta spelen. Skapar man ett konto så kan man välja att bara visa bonusbolaget och det bolaget där du har kapital för att hitta surebets mellan bolagen. Dock är det 30 minuters fördröjning vilket innebär att oddsen kan ha ändrats ifall det är lite närmare inpå matchstart.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BonusHungrig (+5)

Senast redigerad av Emanresu den 2015-05-06 klockan 10:08.
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 10:10   #649
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Japp det stämmer att jag gjorde. Från bonusbolaget till pinnacle har jag kört varje gång.

Det som jag gör är att jag helt enkelt försöker hitta något spel där Pinnacle och bonusbolaget ligger på olika sidor oddsmässigt, dvs. när Pinnacle har ena laget som favoriter och bonusbolaget har andra sidan som favoriter, eller åtminstone som mindre underdogs, så att det blir över 100% återbetalning om man spelar på båda sidorna.

Kan ge ett exempel som jag gjorde idag:

Plymouth - Wycombe i League 2

Pinnacle: Plymouth -0.5 AH 2.390
Bonusbolag: Wycombe +1 EH (dvs. X är ett möjligt utfall, alltså kan du se det som +0.5 AH) 1.72

Jag vill omsätta 4000 på bonusbolaget för att antingen ha clearat omsättningskraven eller ha flyttat pengarna till Pinnacle och kunna ta ut resterande från bonusbolaget.

Matar in det i arbcruncher:



Får ut att jag ska spela 2878kronor på pinnacle för att "maximera" vinsten

Senaste tiden har jag använt http://betbrain.se/surebets/ för att hitta spelen. Skapar man ett konto så kan man välja att bara visa bonusbolaget och det bolaget där du har kapital för att hitta surebets mellan bolagen. Dock är det 30 minuters fördröjning vilket innebär att oddsen kan ha ändrats ifall det är lite närmare inpå matchstart.

Tack så hemskt mycket!!

Undrar dock vad EH och AH står för? Men med tanke på att du har så pass olika odds på sidorna, spelar det någon roll egentligen vad oddsen är? är det stor skillnad är det väl bara att man spelar med väldigt olika belopp?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 10:18   #650
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Tack så hemskt mycket!!

Undrar dock vad EH och AH står för? Men med tanke på att du har så pass olika odds på sidorna, spelar det någon roll egentligen vad oddsen är? är det stor skillnad är det väl bara att man spelar med väldigt olika belopp?
European Handicap (kallas också 1x2H på vissa sidor) är att man tar med X också, dvs. Liverpool - Manchester United.

Liverpool +1 vinner om det blir X eller om liverpool vinner
Oavgjort -1 Om united vinner med 1 mål så blir det "oavgjort"
Manchester United -1 Om united vinner med mer än 1 mål blir detta resultatet vinst.

Asian Handicap skiljer sig på det viset att man tar bort X ur ekvationen och om samma spel som tidigare lagts:

Liverpool +1
Manchester United -1

Om United vinner med 1 mål får man pengarna tillbaka oavsett vad man har spelat. Vinner United med mer än 1 mål så vinner "United -1" och blir det oavgjort eller Liverpool vinner så blir det "Liverpool +1" som vinner.


Så länge som du får över 100% återbetalning (eller därikring om du kan tänka dig att "förlora" lite bonuspengar) så spelar det ingen större roll. Vad du får tänka på är att bolagen har oddsgränser för sina omsättningskrav. Bet365 t.ex. har 1.50 tror jag.
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BonusHungrig (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-06, 19:17   #651
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
European Handicap (kallas också 1x2H på vissa sidor) är att man tar med X också, dvs. Liverpool - Manchester United.

Liverpool +1 vinner om det blir X eller om liverpool vinner
Oavgjort -1 Om united vinner med 1 mål så blir det "oavgjort"
Manchester United -1 Om united vinner med mer än 1 mål blir detta resultatet vinst.

Asian Handicap skiljer sig på det viset att man tar bort X ur ekvationen och om samma spel som tidigare lagts:

Liverpool +1
Manchester United -1

Om United vinner med 1 mål får man pengarna tillbaka oavsett vad man har spelat. Vinner United med mer än 1 mål så vinner "United -1" och blir det oavgjort eller Liverpool vinner så blir det "Liverpool +1" som vinner.


Så länge som du får över 100% återbetalning (eller därikring om du kan tänka dig att "förlora" lite bonuspengar) så spelar det ingen större roll. Vad du får tänka på är att bolagen har oddsgränser för sina omsättningskrav. Bet365 t.ex. har 1.50 tror jag.
Förstår lite bättre i alla fall tack!

Du sa att du använde ett skrillkort menar du då deras fysiska kort?
Försökt använde deras hemsida, satte in 100 SEK bara för att testa. Fungerade nästan bra, strul med att pengarna inte kom in i början etc. Nu är allt inne men kan inte sätta in vör mitt konto är låst står det.. Ger ju inte så bra vibbar!

Senast redigerad av BonusHungrig den 2015-05-06 klockan 19:19.
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-07, 17:32   #652
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 2
Sharp$: 29
Standard

Bet 365 verkar inte finnas på okeyno och hittar inga bra odds på bet72. Tänkte köra surebet via annat spelbolag men verkar tvungen att köra 1x2. Några tips? Finns det kanske något annat bolag som har samma odds?

Senast redigerad av dervish94 den 2015-05-07 klockan 18:15.
dervish94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-08, 15:14   #653
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Hur mycket av oddsen "bör" man få ut?

1000 SEK i bonus, hur mycket bör man ha på andra sidan?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 05:55   #654
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Hur mycket av oddsen "bör" man få ut?

1000 SEK i bonus, hur mycket bör man ha på andra sidan?
Beror ju på hur bra odds du kan hitta, själv ligger jag på 90-100% beroende på hur många spela man får lägga på bonus sidan.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 06:58   #655
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
Beror ju på hur bra odds du kan hitta, själv ligger jag på 90-100% beroende på hur många spela man får lägga på bonus sidan.
Nu har jag gjort min första "omgång" körde enbart mellan Betsson och Pinnacle. Jag fick 819 SEK av min Bonus på 1000. 81,9% är inte så mycket att hänga i granen alltså... Hur får jag till det bättre?
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 10:54   #656
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Nu har jag gjort min första "omgång" körde enbart mellan Betsson och Pinnacle. Jag fick 819 SEK av min Bonus på 1000. 81,9% är inte så mycket att hänga i granen alltså... Hur får jag till det bättre?
Hittar bättre odds, men å andra sidan så ska du inte fokusera på hur mycket du får ut i %. Tar hellre 819 SEK på en halvtimmas arbete än 950 SEK på en dags arbete.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 12:30   #657
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Hittar bättre odds, men å andra sidan så ska du inte fokusera på hur mycket du får ut i %. Tar hellre 819 SEK på en halvtimmas arbete än 950 SEK på en dags arbete.
Bättre menar du då högre eller odds som är mer lika varandra?

Hade jättebra odds(trodde jag då)

Vanna alla fem till "rätt" på en gång!

1,925 1,92
1,884 1,87
1,97 1,9
1,917 1,9
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 18:05   #658
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BonusHungrig Visa inlägg
Bättre menar du då högre eller odds som är mer lika varandra?

Hade jättebra odds(trodde jag då)

Vanna alla fem till "rätt" på en gång!

1,925 1,92
1,884 1,87
1,97 1,9
1,917 1,9
1,884 1,87 denna tappar du 7% på.

1,884 2,15 hade varait mer optimalt, Sen är det så tid är pengar det med.


https://en.surebet.com där kan du leta spel också. Filtrera på bara de sidor som du har konto på m.m
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-09, 18:57   #659
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 16
Sharp$: 230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av theskab Visa inlägg
1,884 1,87 denna tappar du 7% på.

1,884 2,15 hade varait mer optimalt, Sen är det så tid är pengar det med.


https://en.surebet.com där kan du leta spel också. Filtrera på bara de sidor som du har konto på m.m
Absolut.. inser att jag inte riktigt tänkt rätt när jag letade oddsen!

Tack för sidan, första sidan som var enkel och bra upplagd!

Har just spelat unibet men två matcher blir klara till morgonen så får se. Annars så taggar jag till för nästa bolag!
BonusHungrig är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-10, 20:48   #660
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om ni skulle rangordna bolagen för bonustrading, hur skulle ni ranka dessa?

- Vilka är säkrast, har minst problem, har bäst omsättningskrav och så vidare?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td