Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-12-11, 22:11   #751
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mwickholm Visa inlägg
Du kan ju börja med att ha en liten summa på börsen och köra ett bolag. Behövs det fyller du på, annars kör du vidare på det du redan har inne. Det är bara onödigt att sitta inne med väldigt stora summor om du bara kör ett bolag i taget tycker jag.
Håller med men "risken" finns att man behöver ha allokerat iallafall 20k då man annars kan "fastna" i ett scenario som jag tidigare nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Du bör också välja de enklare och mindre bonusarna först om du har begränsad bankrulle. Börjar du med Paf, Expekt, Betclic, Mr Green och Ladbrokes har du rätt snart typ 2500 till i kassan. Då skulle jag köra Betssongruppens tre bonusar och Unibet så har du närmare 6000 i vinster och kan krångla dig igenom tex Co-gamings 4 bonusar och Bethardbolagens 3 bonusar
Vet inte om vi tänker likadant men tar man de små bonusarna så krävs såklart en mindre BR för att få ut de. Men oavsett när du går på de större bonusarna på 1000-2000kr så kommer man att stå inför samma situation som jag nämnde tidigare vilket bör betyda att när man väl kommer dit så behöver man mycket mer cash till sitt förfogande på börssidan i de fall du vinner hos spelbolagen. Annars kan man "fastna" och inte få över sina pengar till börsen.

Senast redigerad av fireas den 2016-12-11 klockan 23:05.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 23:09   #752
 
fireass avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sverige
Inlägg: 843
Sharp$: 1507
Standard

Mitt råd (Varning: nördigt)


Därför skulle jag nog råda folket att göra som jag kommer att göra:

- Räkna ut hur mycket det skulle behövas på spelbörsen-sidan för att täcka upp det scenariot där du vinner hos spelbolaget (där din bonus är) varje gång tills du uppfyllt omsättningskravet, dvs worst case scenario. På detta sätt vet du med dig att du oavsett scenario täcker upp allting från början.

Exempel:

Sätter in 1000kr och får 1000kr hos ett bolag. Omsättningskravet är 5x insättning+bonus, dvs 5x2000 = 10 000kr + vår insättning på 1000kr. Dvs omsättningskravet är 11 000kr @ säg 1.7 i odds.

Detta betyder att när för att vara på säkra sidan så behöver vi ha minst 11 000kr på den spelbörs du använder (Betfair, Smarket etc). På detta sätt kommer du inte att fastna om du, mot förmodan, skulle vinna hos spelbolaget om och om igen eller vinna på en högoddsare (tro mig, de går in oftare än ni tror, annars skulle vi inte ha så stor bettingmarknad som vi har idag).



Därför kommer jag att köra tradingen med en rätt stor rulle från början. För andra som vill börja smått av olika anledningar så rekommenderar jag därför att man börjar med "free bets bonusar" där det räcker med en rulle på en tusing för att få ut upp till 500kr.



Lycka till och spela ansvarsfullt ()
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 06:37   #753
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fireas Visa inlägg
Håller med men "risken" finns att man behöver ha allokerat iallafall 20k då man annars kan "fastna" i ett scenario som jag tidigare nämnde.
Då är det bara att fylla på, på Smarkets i alla fall kostar inte insättningarna något. Dessutom går det snabbt så det är ingen risk att du inte ska hinna omsätta.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 17:36   #754
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 28
Sharp$: 259
Standard

Kört igenom ett gäng sidor nu men har lite kämpigt att hitta nya. Vet ni om det finns någon schysst sida med alla bettingsidor som är värda att kolla upp. Bonusar och sånt varierar ju med tid men tänkte bara en lista med bolag som är aktiva i sverige
__________________
It's not whether you win or loose but how drunk you get thats important.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AnkeDD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 19:43   #755
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Www.oddsbonusar.se har en rimlig lista. Läs bara igenom villkoren på alla bolag och fråga här om du är osäker!

Alternativet om man vill bonusspela med mindre kassa är dutching, dvs spela på flera siter samtidigt. Se bara till att inte spela på sidor med samma oddsleverantör!

Den metoden är snabbare och bör ge mindre avbränning, men svårare hitta bra matcher och man kommer inte vinna allt till oddsbörsen direkt, vilket annars är målet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AnkeDD (+5)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 22:12   #756
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

http://www.betexpert.se/

Lite mer udda bolag på denna lista men läs reglerna noga.

Sen är inte välkomstbonusen den stora vinsten. Orkar man så finns det mycket o hämta på alla kampanjer som bolagen har.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 17:27   #757
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 34
Sharp$: 157
Standard

http://www.riskfritt.com/bonusar/ står alla bonusar med omsättningskrav. Om du är ny med bonustraiding så har de även en guide på hur man gör.
Mastermind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 17:08   #758
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 9
Sharp$: 327
Standard

Hur gör ni när ni tänker bonustrade från en sida som inte finns med i någon oddsmatcher? Letar manuellt efter spel?
r1kkie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 17:59   #759
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Hur gör ni när ni tänker bonustrade från en sida som inte finns med i någon oddsmatcher? Letar manuellt efter spel?
Jag spelar ut bonusarna. Omsätter genom NHL-spelande helt enkelt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-18, 21:29   #760
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 13
Sharp$: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Hur gör ni när ni tänker bonustrade från en sida som inte finns med i någon oddsmatcher? Letar manuellt efter spel?
Hittar själv ja. Dubbelskärmar bör ligga på jullistan om inte man har de redan...
Skotten84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-21, 09:32   #761
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 34
Sharp$: 157
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Hur gör ni när ni tänker bonustrade från en sida som inte finns med i någon oddsmatcher? Letar manuellt efter spel?
Japp de är bara att let!
Jag brukar använda oddsmatcher och leta på comeon då dom inte har dom bästa oddsen så brukar matcherna som dom visar där även funka på dom nya sidorna som inte har hunnit komma upp än.
Mastermind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 11:17   #762
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 34
Sharp$: 157
Standard

Är lite intresserad av hur mycket folk har tjänat på detta, själv ligger jag på 35k+!
Mastermind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 21:31   #763
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mastermind Visa inlägg
Är lite intresserad av hur mycket folk har tjänat på detta, själv ligger jag på 35k+!
Närmar mig 10 000 €, inte så långt kvar.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 23:21   #764
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

På min tid fick man vara nöjd med 10k, allt var tydligen inte bättre förr.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-13, 08:00   #765
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mastermind Visa inlägg
Är lite intresserad av hur mycket folk har tjänat på detta, själv ligger jag på 35k+!
Blev ca 80k förra året på gratisspel, kampanjer och reloadbonusar. Detta är då ej välkomstbonusar inräknat. Em samt december var klart bästa månaderna.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td