Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-10, 21:10   #976
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Är det seriöst såhär enkelt?
Jag plussade över 100k på att cleara vänner (där jag tar 50%) i mars månad. På typ 10-15 timmars jobb i soffan.

Det måste ju finnas någon hålhake, haahaa.. eller ska man bara köra på tills man clearat alla man känner. Har ju några månader kvar då innan det börjar ta slut på folk.
Du har redan frågat det.
Säker på att du klarar av att gå tillbaks i tråden om du nu fixar 100tusen medan du ser en film
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 23:25   #977
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Du har redan frågat det.
Säker på att du klarar av att gå tillbaks i tråden om du nu fixar 100tusen medan du ser en film
Jo jag vet, men menar mer att om det är såhär enkelt varför gör spelbolagen ingenting åt det.
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 00:07   #978
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Jo jag vet, men menar mer att om det är såhär enkelt varför gör spelbolagen ingenting åt det.
Det gör de. De limmar en
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5)
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 16:53   #979
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Skulle nog tippa att man lägger ner 4-5 timmar per person
7e mars till 9e april plockade jag ut 110k varav 55k gick till mig. (Så du verkar ha missförstått mig att jag plocka ut 200k varav 100k gick till mig).

Då gör mina polare alla konton och lägger alla spel (jag bokar på smarkets). Under tiden de gör kontot så letar jag reda på spelet. Använder mig utav oddsmatcher.

Går verkligen supersnabbt, och de timmarna jag lägger ner är i soffan framför en fotbollsmatch / film.

Undra om skatteverket vill att man skattar på detta?
Självklart vill dom inte att du ska skatta något eftersom det är skattefritt. Iaf eubookies, men det är väl de du lirar hos. Och varför skulle spelbolagen vilja sätta stopp för bonustrading? De tjänar ju pengar på det.
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 17:46   #980
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kukenfitta Visa inlägg
Självklart vill dom inte att du ska skatta något eftersom det är skattefritt. Iaf eubookies, men det är väl de du lirar hos. Och varför skulle spelbolagen vilja sätta stopp för bonustrading? De tjänar ju pengar på det.
Jo men eftersom jag utför en tjänst åt mina vänner, om skv menar på att det är skattepliktigt då. Lite oklart

Hur funkar det med siter som t.ex Fastbet, där halva siten är Malta-baserad men odds-delen är baserad i Curacao. Så när man gör uttag från Fastbet, där vinsten är från Curacao, kan det bli knas då?
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 18:21   #981
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kukenfitta Visa inlägg
Självklart vill dom inte att du ska skatta något eftersom det är skattefritt. Iaf eubookies, men det är väl de du lirar hos. Och varför skulle spelbolagen vilja sätta stopp för bonustrading? De tjänar ju pengar på det.
Att de tjänar pengar på det är såklart trams


Du, jag och discokulan123456789 kollar film.

Nu säger jag. "Om det är klave får jag 500kr av dig, om det är huvet på kungen så får du noll kronor av mig". Världens bästa deal för dig?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-12 klockan 01:09.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 18:23   #982
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Jo men eftersom jag utför en tjänst åt mina vänner, om skv menar på att det är skattepliktigt då. Lite oklart

Hur funkar det med siter som t.ex Fastbet, där halva siten är Malta-baserad men odds-delen är baserad i Curacao. Så när man gör uttag från Fastbet, där vinsten är från Curacao, kan det bli knas då?
Fortsätt bara kolla en film och dra hem 100k.

När det gäller skatteregler vet du givetvis redan hur malta o curaco skiljer sig åt. Det läste du in medan du sket i reklampausen.

Är det verkligen så här enkelt?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-12 klockan 01:10.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 21:11   #983
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Fortsätt bara kolla en film och dra hem 100k.

När det gäller skatteregler vet du givetvis redan hur malta curaco skiljer sig åt. Det läste du in medan du sket i reklampausen.

Är det verkligen så här enkelt?
Förstår inte vad du har hakat upp dig åt, jag tjänar fortfarande inte några 100k, utan tar 50%. Sedan är ju detta temporärt, tillslut får man slut på vänner men har iallafall 4-5 månader framför mig utan problem.

Jag vet faktiskt inte hur det gäller. Jag antar att man skall skatta, men hur stor är chansen att åka fast. Om man tar ut 30k på fastbet, hur troligt är det att man åker dit och behöver skatta?
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 21:21   #984
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Förstår inte vad du har hakat upp dig åt, jag tjänar fortfarande inte några 100k, utan tar 50%. Sedan är ju detta temporärt, tillslut får man slut på vänner men har iallafall 4-5 månader framför mig utan problem.

Jag vet faktiskt inte hur det gäller. Jag antar att man skall skatta, men hur stor är chansen att åka fast. Om man tar ut 30k på fastbet, hur troligt är det att man åker dit och behöver skatta?
50% hit och 50% dit.
Fuck 50% då fixar man bara två vänner så är det plötsligt 100%. Dubbelt upp, dubbelt så smaskigt. mmm

Eller så gör du som steve stevens och tar hälften av vinsten om de vinner och bara skyhög kommission om de förlorar

Skämt och sido. Ingen vet om man behöver skatta för pengarna du inhorat på curaco-torskar,eller så här, med maltalicens behöver du inte skatta, om inte inom Eu - skatta. Det är reglerna.
Nu då till det praktiska, hur ofta upptäcker skatteverket att du inte betalat horskatt när du horat med en curaco-torsk?! Kanske inte så ofta. Kanske ofta. Vi vet inte. Låt oss använda oss av sunda förnuftet och applicera det här, desto större summor desto större upptäckningsrisk säger det sunda förnuftet.

Du är ju dock ett geni, och extremt begåvad, summorna du drar in är helt klart stora.
Så ja jo men sen kommer frågan

Är det så här enkelt?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicksson (+500)

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-12 klockan 01:08.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-12, 12:09   #985
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Förstår inte vad du har hakat upp dig åt, jag tjänar fortfarande inte några 100k, utan tar 50%. Sedan är ju detta temporärt, tillslut får man slut på vänner men har iallafall 4-5 månader framför mig utan problem.

Jag vet faktiskt inte hur det gäller. Jag antar att man skall skatta, men hur stor är chansen att åka fast. Om man tar ut 30k på fastbet, hur troligt är det att man åker dit och behöver skatta?
50% sannorlikhet
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-13, 10:59   #986
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 84
Sharp$: 411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
50% hit och 50% dit.
Fuck 50% då fixar man bara två vänner så är det plötsligt 100%. Dubbelt upp, dubbelt så smaskigt. mmm

Eller så gör du som steve stevens och tar hälften av vinsten om de vinner och bara skyhög kommission om de förlorar

Skämt och sido. Ingen vet om man behöver skatta för pengarna du inhorat på curaco-torskar,eller så här, med maltalicens behöver du inte skatta, om inte inom Eu - skatta. Det är reglerna.
Nu då till det praktiska, hur ofta upptäcker skatteverket att du inte betalat horskatt när du horat med en curaco-torsk?! Kanske inte så ofta. Kanske ofta. Vi vet inte. Låt oss använda oss av sunda förnuftet och applicera det här, desto större summor desto större upptäckningsrisk säger det sunda förnuftet.

Du är ju dock ett geni, och extremt begåvad, summorna du drar in är helt klart stora.
Så ja jo men sen kommer frågan

Är det så här enkelt?
Är du autistisk? Förstår inte riktigt vad du hakar upp dig på? Du verkar störa dig rätt rejält på mig =)?
Jag vet att jag skall skatta på Curacaobolag, men någon som åkt dit på 30-40k belopp? Blir ju lite drygt om SKV märker att man plockat ut 40k från t.ex Fastbet och då menar att man skall skatta, blir ju typ att hela profiten ryker. Extra drygt när det kommer något år senare.

Men känns som det bör vara lugnt? Men någon med erfarenhet som kan svara?

Senast redigerad av disco123 den 2017-04-13 klockan 11:12.
disco123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-13, 12:35   #987
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av disco123 Visa inlägg
Är du autistisk? Förstår inte riktigt vad du hakar upp dig på? Du verkar störa dig rätt rejält på mig =)?
Jag vet att jag skall skatta på Curacaobolag, men någon som åkt dit på 30-40k belopp? Blir ju lite drygt om SKV märker att man plockat ut 40k från t.ex Fastbet och då menar att man skall skatta, blir ju typ att hela profiten ryker. Extra drygt när det kommer något år senare.

Men känns som det bör vara lugnt? Men någon med erfarenhet som kan svara?
Autistiskt blir det bara när man söker ett solklaet på något som är väldigt skuggigt.
Vill du vara säker är enda lösningen att kontakta verket och berätta och skatta.

Haffa en ny polare och kör på maltabolag istället?

Oftast är det inte så här enkelt.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-13 klockan 12:37.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-13, 16:48   #988
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Förlåt om jag låter autistiskt dryg, råkade själv ut för en autistmod igår på ett forum jag höll mycket kärt. Surt sa modden.

Men det du måste förstå här är att vi inte kan tala om hur stor risken är för just dig att åka dit om du inte följer reglerna.
Och det är faktiskt varje medborgares ansvar att göra det, säga att du inte visste för masen ger föga sympati hos dem.

Så din fåga bör ställas så här: Hur stor anser ni att jag bör anse risken vara att masen får vädring på det jag inte gör när jag inte tar upp det i min declaration of skatt.

Är det så här enkelt?
Japp så enkelt är det. Och nu började det regna när jag lade min sista touch på inlägget. A sign from god! Hallelujah!!!
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-13 klockan 16:54.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 21:02   #989
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nån som plockat bonusen hos Coolbet och har bra/dåliga erfarenheter av dom? Hittar dom inte på Oddsmonkey, kör dom samma odds som nån annan?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-14, 21:07   #990
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Nån som plockat bonusen hos Coolbet och har bra/dåliga erfarenheter av dom? Hittar dom inte på Oddsmonkey, kör dom samma odds som nån annan?
Coolbet har så sjukt bra odds.

Den bonusen är obligatorisk och vara och smaska på som hora.

Jag tror jag tom gick plus i min omsättning..
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-14 klockan 21:08.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td