Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-06-26, 19:43   #1351
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 1180
Standard

Fått en reloadbonus, gäller på Fotbolls-VM.

Har inte tradeat på några år, är det boka högsta oddset på Betfair närmast på bonussiten med hemsk procent, eller kör man med fördel någon annan site nuförtiden?
mapa0402 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 21:38   #1352
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mapa0402 Visa inlägg
Fått en reloadbonus, gäller på Fotbolls-VM.

Har inte tradeat på några år, är det boka högsta oddset på Betfair närmast på bonussiten med hemsk procent, eller kör man med fördel någon annan site nuförtiden?
Jag har kört allt mot Pinnacle i flera år. Bet365 är nästan ännu bättre, tyvärr limiteras man förr eller senare där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mapa0402 (+5)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 21:42   #1353
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mapa0402 Visa inlägg
Fått en reloadbonus, gäller på Fotbolls-VM.

Har inte tradeat på några år, är det boka högsta oddset på Betfair närmast på bonussiten med hemsk procent, eller kör man med fördel någon annan site nuförtiden?
Pinnacle, Smarkets och Matchbook är vad jag personligen kör med.
Smarkets tar 2%, Matchbook typ detsamma fast med småkrångliga regler, båda har erbjudanden om 0% genom Oddsmonkey.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mapa0402 (+5)
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-06-26, 23:50   #1354
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 1180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jag har kört allt mot Pinnacle i flera år. Bet365 är nästan ännu bättre, tyvärr limiteras man förr eller senare där.
Ok, om du kör mot Pinnacle spelar du tex 1X där och 2 på bonusen om det gäller fotboll?
mapa0402 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 21:41   #1355
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 1
Sharp$: 22
Standard

Gröngöling som tänkt försöka sig på att "bonushora"


Hej allihopa! Som rubriken lyder har jag nu tänkt kliva in i bonusvärlden och förhoppningsvis tjänar man kanske en liten slant på det.

Tänkte starta om cirka en vecka eller två, har innan dess tänkt läsa på så att man är väl förberedd innan dess. Lägger härmed upp en del frågeställningar:

1. Spontant känns det som det finns en del fallgropar när man gör detta, är det något misstag som är tämligen vanligt för en novis just i början? Isåfall vad?

2.Förstår att det tar olika lång tid per person innan man är klar med "alla" sidor, faktorer som hur pass erfaren man är kring ämnet spelar såklart en viktig roll men vad ska man tro/tippa på hur många timmar det kommer ta att cleara en person? Detta har jag verkligen ingen som helst aning om.

3. Hur mycket kan man dra in cirka per person om man "bonushorar" på själva välkomstbonusarna?

4. Efter att man "bonushorat" själva välkomstbonusen vid registreringen antar jag att det på respektive sida kommer komma olika slags kampanjer(reloadbonusar). Hur mycket kan man dra in månatligen på dessa sidor i form av reloadbonusar, förutsatt att man nu använder verkligen alla sidors reloadbonusar som man i början registrerade sig på.

5. Hur många sidor finns det därute som faktiskt är pålitliga och bra/effektiva när man bonushorar? Vore guld om någon hade en länk för sidor som faktiskt är bra och pålitliga Är det några speciella sidor där ute som man verkligen ska akta sig för? Isåfall, vilka och varför?

6. Rent hypotetisk säger vi att jag kör detta med låt säga 15-20 personer och man drar in, nu också hypotetiskt, 10 000 kr per person. Detta kommer innebära väldigt mycket swishande fram och tillbaka mellan mig och dessa personer. Kommer banker att blanda sig in i detta, kan man liksom åka dit på något sätt och typ få betala böter eller liknande? Eller att det rentav är straffbart på något sätt? Jag kan inte komma på eller förstå hur det skulle vara olagligt eller straffbart men man vet aldrig.Det är ju en helt annan sak om man fejkar en identitet och kör med då är det ju en annan sak. I det här fallet använder man ju riktiga personers identiteter/kontokort och delar på profit. Dessutom tjänar ju båda parter ,jag och bettingbolagen pengar, när man "bonushorar". Någon vänlig själ får gärna belysa mig om jag missar något här.

7. Läste på något forum för längesedan att det var en snubbe som hade registrerat i sin flickväns namn, efter att själv ha clearat alla sina egna bonusar. Tidigare hade han även "bonushorat" med manliga kompisar och det hade fungerat hur bra som helst. Men nu när han hade registrerat med sin flickvän så hade bettingbolaget ringt upp flickvännen och frågat henne en massa. Får ursäkta om detta är en dum fråga men blir bettingbolag mer suspekta om det är en tjej som registrerar? Känns ju sjukt om det är så, men jag ställer frågan för har tänkt cleara bonusar med min syrra. Innebär det trubbel kanske det inte är värt det.

Jag tackar ödmjukast på förhand!

/ Bazz 88

Senast redigerad av Bazz88 den 2018-07-02 klockan 22:26.
Bazz88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-02, 22:38   #1356
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mapa0402 Visa inlägg
Ok, om du kör mot Pinnacle spelar du tex 1X där och 2 på bonusen om det gäller fotboll?
Kör allt möjligt. Det som erbjuds helt enkelt. AH, O/U, 1x2, hörnor, varningar, 1x2 1st half.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 06:11   #1357
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 34
Sharp$: 157
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bazz88 Visa inlägg
Hej allihopa! Som rubriken lyder har jag nu tänkt kliva in i bonusvärlden och förhoppningsvis tjänar man kanske en liten slant på det.

Tänkte starta om cirka en vecka eller två, har innan dess tänkt läsa på så att man är väl förberedd innan dess. Lägger härmed upp en del frågeställningar:

1. Spontant känns det som det finns en del fallgropar när man gör detta, är det något misstag som är tämligen vanligt för en novis just i början? Isåfall vad?

2.Förstår att det tar olika lång tid per person innan man är klar med "alla" sidor, faktorer som hur pass erfaren man är kring ämnet spelar såklart en viktig roll men vad ska man tro/tippa på hur många timmar det kommer ta att cleara en person? Detta har jag verkligen ingen som helst aning om.

3. Hur mycket kan man dra in cirka per person om man "bonushorar" på själva välkomstbonusarna?

4. Efter att man "bonushorat" själva välkomstbonusen vid registreringen antar jag att det på respektive sida kommer komma olika slags kampanjer(reloadbonusar). Hur mycket kan man dra in månatligen på dessa sidor i form av reloadbonusar, förutsatt att man nu använder verkligen alla sidors reloadbonusar som man i början registrerade sig på.

5. Hur många sidor finns det därute som faktiskt är pålitliga och bra/effektiva när man bonushorar? Vore guld om någon hade en länk för sidor som faktiskt är bra och pålitliga Är det några speciella sidor där ute som man verkligen ska akta sig för? Isåfall, vilka och varför?

6. Rent hypotetisk säger vi att jag kör detta med låt säga 15-20 personer och man drar in, nu också hypotetiskt, 10 000 kr per person. Detta kommer innebära väldigt mycket swishande fram och tillbaka mellan mig och dessa personer. Kommer banker att blanda sig in i detta, kan man liksom åka dit på något sätt och typ få betala böter eller liknande? Eller att det rentav är straffbart på något sätt? Jag kan inte komma på eller förstå hur det skulle vara olagligt eller straffbart men man vet aldrig.Det är ju en helt annan sak om man fejkar en identitet och kör med då är det ju en annan sak. I det här fallet använder man ju riktiga personers identiteter/kontokort och delar på profit. Dessutom tjänar ju båda parter ,jag och bettingbolagen pengar, när man "bonushorar". Någon vänlig själ får gärna belysa mig om jag missar något här.

7. Läste på något forum för längesedan att det var en snubbe som hade registrerat i sin flickväns namn, efter att själv ha clearat alla sina egna bonusar. Tidigare hade han även "bonushorat" med manliga kompisar och det hade fungerat hur bra som helst. Men nu när han hade registrerat med sin flickvän så hade bettingbolaget ringt upp flickvännen och frågat henne en massa. Får ursäkta om detta är en dum fråga men blir bettingbolag mer suspekta om det är en tjej som registrerar? Känns ju sjukt om det är så, men jag ställer frågan för har tänkt cleara bonusar med min syrra. Innebär det trubbel kanske det inte är värt det.

Jag tackar ödmjukast på förhand!

/ Bazz 88
Tjenare Bazz, kan hjälpa dig att svara på några frågor.

1. Man är inte tillräkligt noggrann med att läsa omsättningskraven, du spelar på fler sidor samtidigt än vad du klarar av. Dels för omsätningskrav och dels ekonomiskt.

2. Beror på hur stor budget du har men jag skulle säga att det tar en vecka för dom som gör detta ofta och upp till 2 månader för en som gör det för första gången. Det beror också på hur bra odds det är och vilken closeness du vill ha.

3. 25k om du kör på kända sidor och upp till 50k ich om du tar lite halvdodgei sidor.

4. Jag ligger runt 1-5k/månad, nuunder VM har jag inte riktigt haft någon trackrecord men polaren har spelat in 27,5 K på bonusar under VM. Då är det bara en välkomstbonus.

5.http://www.riskfritt.com/guide/ Där har du en guide som hjälper dig i starten och under bonusar så hittar du vettiga bonusar. Står även omsättningskrav och tips om varje bonus.

6. Nej jag tror inte att banken kommer kontakta dig angående swishandet men det är inte lagligt att spela åt någon annan. Bara så att du är medveten om det.

7. Nej, så länge ni inte bor på samma ställe och har samma ip så ska det vara lugnt. Ingeting jag har hört iaf.

Jag har själv tradat i ca 2 år nu, behöver du ha någon mer hjälp så är det bara att hojta till!
Mastermind är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-03, 08:31   #1358
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bazz88 Visa inlägg
Tänkte starta om cirka en vecka eller två, har innan dess tänkt läsa på så att man är väl förberedd innan dess.
Vänta hellre några veckor till och börja i augusti då de stora europeiska ligorna börjar (till exempel börjar Premier League elfte augusti). Orsaken till detta är att det efter VM kommer vara ganska sparsamt med bra matcher att jobba med, och det kan leda till att du får acceptera att förlora ganska mycket av en bonus om du har otur då du tvingas till dåliga matchningar.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-04, 07:51   #1359
 
Reg.datum: maj 2018
Inlägg: 30
Sharp$: 143
Standard

Jag har letat här på forumet, men inte hittat speciellt mycket om den nya spelregleringen som vankas vid årsskiftet.
https://www.regeringen.se/rattsliga-...d-spelmarknad/

Hur kommer detta att påverka tradingen? Extrakostnaderna som det innebär för spelbolagen lär ju tas ut på spelarna.

Är detta döden eller lyser horljuset i tunneln även efter årsskiftet?
ZlatanVM18 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-05, 22:22   #1360
 
Reg.datum: jul 2018
Inlägg: 3
Sharp$: 15
Standard

Hej alla!

Jag är ny inom matchbetting och har en fråga.

Jag fick 1000kr i välkomst bonus + 200kr gratisspel på valfri VM-match. Ska jag lägga två spel (ett för att matcha 1000kr och ett för gratisspelet?) på spelbörsen?

Jag har bara satt in 1000kr, blir förvirrad hur jag ska göra med gratisspelet.

Tacksam för svar!
Aros är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 07:06   #1361
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 13
Sharp$: 732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aros Visa inlägg
Hej alla!

Jag är ny inom matchbetting och har en fråga.

Jag fick 1000kr i välkomst bonus + 200kr gratisspel på valfri VM-match. Ska jag lägga två spel (ett för att matcha 1000kr och ett för gratisspelet?) på spelbörsen?

Jag har bara satt in 1000kr, blir förvirrad hur jag ska göra med gratisspelet.

Tacksam för svar!
Kan vara fel ute men jag tror att det är ett nollsummespel att matcha ditt gratisspel på börsen, brukar placera spelet och går det in så matchar du därifrån för att omsätta.
ffrusciante är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-06, 09:20   #1362
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Aros Visa inlägg
Hej alla!

Jag är ny inom matchbetting och har en fråga.

Jag fick 1000kr i välkomst bonus + 200kr gratisspel på valfri VM-match. Ska jag lägga två spel (ett för att matcha 1000kr och ett för gratisspelet?) på spelbörsen?

Jag har bara satt in 1000kr, blir förvirrad hur jag ska göra med gratisspelet.

Tacksam för svar!
Visst ska du lägga två spel. För bonusen är det bara att göra enligt bonustradingskolan här på Sharps. För gratisspelet ska du hitta något med högt odds men ändå bra closeness och använda en kalkylator, till exempel https://www.oddsmonkey.com/tools/calculator.aspx där du väljer "Free bet (SNR)" på Bet type. Det finns guider på nätet även för den här typens trading.

Om du undrar något mer är det bara att fråga.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 16:04   #1363
 
Reg.datum: jul 2018
Inlägg: 2
Sharp$: 8
Standard

Hej allez,

Är ny på bonustrading, är detta bästa sidan för att lära sig om metoden?
Burt82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-09, 19:06   #1364
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burt82 Visa inlägg
Hej allez,

Är ny på bonustrading, är detta bästa sidan för att lära sig om metoden?
Om du tycker om guider i text finns nog det mesta här på Sharps, om du vill ha det i videoformat får du leta annanstans.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-13, 17:52   #1365
 
Reg.datum: jul 2018
Inlägg: 2
Sharp$: 8
Standard

Ja okej, har hittat lite olika sidor på andra ställen (no offence Sharps) men den jag fastnar för är oddsmatcher.se. Någon som har använt sig av den? Är väl rätt så ny verkar det som dock, så kanske ingen som känner till.
Burt82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td