Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-01-09, 16:26   #1531
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 15
Sharp$: 47
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av glassen Visa inlägg
Har dessa på listan:

Betway 1000 kr
Coolbet 1000 kr (kanske för att jag inte var medlem tidigare)
Unibet 2000 kr
Betsson 2500 kr (kassa odds IMO)
Interwetten 1500 kr (tydligen skevt omsättningskrav)
Nordicbet 2500 kr

Expekt har freebet på 2000. Hur löser man det smartast? Värt om man kör riskfritt?

Bet365 ger bonus via spelkrediter upp till 1000 kr. Dessa måste man alltså satsa och man kan bara plocka ut vinsten från detta i.e. total vinst - 1000 kr=uttag. Känns också ovärt.

Komplettera gärna.
Kör SNR på calculator vad gäller det riskfria bettet - Gjorde själv 1500 på det - -200 kronor som jag fick betala för 4000 kronor spelet jag la i början

Du vill även ha höga odds som är nära varandra som möjligt, exempelvis 5.0 och 5.1
Brucewayneee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 17:46   #1532
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur tänker du dig Expekts bonus? För den känns ju inte så aktuell om man inte kör ren bonustrading. Bör man spela mot sig själv i bägge steg eller? (Jag plockar mest bonusar och omsätter dem sjysst, men Expekt har ju en kalkon i ren bonus om man inte kör trading)

Säg 4000 kr på 1.92 i odds. Nettoresultat blir då ungefär minus 320 kronor.

Sen (freebet) 2000 kr på en 4-oddsare och bokar mot sig själv på börsen till 4.00 också. Nettoresultatet här blir då antingen 6000 plus på Expekt och 6000 minus på börsen - och hela steken kostade 320 kronor. Alternativet är att 4-oddsaren inte vinner och du går 1880 (efter kommissionen) plus på börsen och inget händer på Expekt. Då har du fått ut runt 1500 kronor på bonustradingen efter allt slit.

Eller finns det bättre sätt?
När det gäller riskfria/gratisspel kan du inte boka som vanligt, du måste boka mindre. För ditt exempel med 4 mot 4 bokar du inte 2000 utan 1500, då går du plus 1500 (exklusive kommission) på det riskfria oberoende hur det går. Välj "free bet (snr)" som bet type i den här räknaren: https://www.oddsmonkey.com/Tools/Calculator.aspx
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 17:59   #1533
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur tänker du dig Expekts bonus? För den känns ju inte så aktuell om man inte kör ren bonustrading. Bör man spela mot sig själv i bägge steg eller? (Jag plockar mest bonusar och omsätter dem sjysst, men Expekt har ju en kalkon i ren bonus om man inte kör trading)

Säg 4000 kr på 1.92 i odds. Nettoresultat blir då ungefär minus 320 kronor.

Sen (freebet) 2000 kr på en 4-oddsare och bokar mot sig själv på börsen till 4.00 också. Nettoresultatet här blir då antingen 6000 plus på Expekt och 6000 minus på börsen - och hela steken kostade 320 kronor. Alternativet är att 4-oddsaren inte vinner och du går 1880 (efter kommissionen) plus på börsen och inget händer på Expekt. Då har du fått ut runt 1500 kronor på bonustradingen efter allt slit.

Eller finns det bättre sätt?
Nu ä jag inte inne i bonussvängen på samma sätt som de flesta härinne känns det som men om vi pratar om bättre sätt så måste väl det bästa sättet vara att använda "gratispengen" live på nån väldigt volativ marknad. Jag tänker direkt på tennis, basket, cricket eller dart kanske?
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 18:14   #1534
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Nu ä jag inte inne i bonussvängen på samma sätt som de flesta härinne känns det som men om vi pratar om bättre sätt så måste väl det bästa sättet vara att använda "gratispengen" live på nån väldigt volativ marknad. Jag tänker direkt på tennis, basket, cricket eller dart kanske?
Ja precis, det är det sämsta man kan spela på om man vill vara säker på hur mycket man får ut av gratisspelet
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 18:33   #1535
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mumintroll Visa inlägg
Ja precis, det är det sämsta man kan spela på om man vill vara säker på hur mycket man får ut av gratisspelet
Om det handlar om att maximera "gratisspelet" så anser väl jag att det är det bästa sättet om man har någon som helst koll på idrott.

Men jag har haft fel förr
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 18:46   #1536
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Om det handlar om att maximera "gratisspelet" så anser väl jag att det är det bästa sättet om man har någon som helst koll på idrott.

Men jag har haft fel förr
Vi ska inte vara för säkra på idrottsintresset, bonusspelande är en sport i sig
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 19:28   #1537
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Nu ä jag inte inne i bonussvängen på samma sätt som de flesta härinne känns det som men om vi pratar om bättre sätt så måste väl det bästa sättet vara att använda "gratispengen" live på nån väldigt volativ marknad. Jag tänker direkt på tennis, basket, cricket eller dart kanske?
Det bästa sättet att spela gratispsel är på så höga odds som möjligt med övervärde. Sen vilken sport eller marknad spelar ingen roll.
Sen kan man köpa sig variansskydd genom att sälja spelet.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 21:31   #1538
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Det var något snack om det där bolaget Pinnacle som har lägst avgifter och bättre odds kanske bäst att vänta på att de får sin licens för att få ut maximalt från bonusarna.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 23:20   #1539
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MikeHaggar Visa inlägg
Det var något snack om det där bolaget Pinnacle som har lägst avgifter och bättre odds kanske bäst att vänta på att de får sin licens för att få ut maximalt från bonusarna.
Gör det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10)
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-09, 23:23   #1540
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Det bästa sättet att spela gratispsel är på så höga odds som möjligt med övervärde. Sen vilken sport eller marknad spelar ingen roll.
Sen kan man köpa sig variansskydd genom att sälja spelet.
Jag tog dessa exempel på grund av att det kan svänga ganska kraftigt i dessa sporter och höga odds med övervärden kan hittas...

Men absolut. Det bästa sättet att spela alla spel är:

a) alla som vinner
b) alla som har höga odds och övervärden
c) alla som har övervärden

Har jag missat något?
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 07:18   #1541
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Gör det.
Coolbet är ett av dom bästa bolagen att hitta matchningar mot.
Ligger ofta högt på marknader vilket gör att du kan hitta matchningar till 99-100%.
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 07:30   #1542
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Hur tänker du dig Expekts bonus? För den känns ju inte så aktuell om man inte kör ren bonustrading. Bör man spela mot sig själv i bägge steg eller? (Jag plockar mest bonusar och omsätter dem sjysst, men Expekt har ju en kalkon i ren bonus om man inte kör trading)

Säg 4000 kr på 1.92 i odds. Nettoresultat blir då ungefär minus 320 kronor.

Sen (freebet) 2000 kr på en 4-oddsare och bokar mot sig själv på börsen till 4.00 också. Nettoresultatet här blir då antingen 6000 plus på Expekt och 6000 minus på börsen - och hela steken kostade 320 kronor. Alternativet är att 4-oddsaren inte vinner och du går 1880 (efter kommissionen) plus på börsen och inget händer på Expekt. Då har du fått ut runt 1500 kronor på bonustradingen efter allt slit.

Eller finns det bättre sätt?
Jag gillar att ta freebetbonusarna som matchningar mot en annan bonus iställlet för att köra mot börsen. Hittade Schwarzman-Nishioka igår. 1.8-2.15 gjorde att jag matchade en stor del av min bonus omsättning på en annan bonus med en 98%-are och nu har 2k freebet på expekt. Kommer förmodligen att använda det freebettet till att matcha mot någon annan bonus också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 13:58   #1543
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 47
Sharp$: 123
Standard

RADERAD

Senast redigerad av zolasbarn den 2019-01-10 klockan 16:23.
zolasbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 16:01   #1544
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 32
Sharp$: 714
Standard

Är det ens värt och skapa ett matchbook(0% kommission) konto och köra med Skrill istället för betfair? Med tanke på valutaväxlingsavgiften på 4% som alltså kommer läggas på två gånger. Både när man lägger in och sen tar ut efter att ha fått över bonusen.
amarinho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-10, 16:06   #1545
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Jag tog dessa exempel på grund av att det kan svänga ganska kraftigt i dessa sporter och höga odds med övervärden kan hittas...

Men absolut. Det bästa sättet att spela alla spel är:

a) alla som vinner
b) alla som har höga odds och övervärden
c) alla som har övervärden

Har jag missat något?
Nej, du har fått med allt.

Men är det inte svårt att hitta värde live då bolagen brukar ha stora marginaler där och kan det inte vara svårt att få det matchat om man vill det?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td