Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-10, 19:45   #91
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Hur mycket spelar du för? Jag hade nog bara omsatt 3ggr på vanliga spel och sen horat ut det.
Hur menar du, "hur mycket jag spelar för"?

Det låter som att jag kanske bara ska införliva GB som en ny bookie och köra vanliga spel där... När bonusen trillar ut så gör den.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 20:04   #92
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Varje gång du tradar ut en bonus till betfair så får du räkna med ca 5% nettoförlust minst, om du inte hittar tillräckligt bra odds så blir det mer. OM du dessutom måste trada flera gånger så blir det ju X% * X antal trades och din förtjänst minskar.

Bonusen ska in på kontot direkt eller vara ett free bet annars suger det om du ska jaga bonusar. Såvida du inte har råd att surebetta in bonusen på kontot och spela normalt på bookien tills omsättningskraven är lösta.
Det är precis därför man inte tradear via Kissfair, utan man surebettar. Surebettade precis ut min bonus på 100€ från Tipico utan problem, inga förluster på kommission eller liknande. Dessutom har Betfair en 1.5% avgift på kreditkortsinsättningar, och visst går det att sätta in gratis via Moneybookers - men då har du ju samma sak där, tror de hade 1.9% i grundavgift när man sätter in på Moneybookers. Ja, även bankinsättning finns men detta tar upp till en vecka så det är ju inte så spännande. Körde in 2300 på Pinnacle gratis (ingen insättningsavgift) och surebettade mot mina 2000 på Tipico.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2010-11-10 klockan 20:14.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 20:11   #93
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majo999 Visa inlägg
Hur menar du, "hur mycket jag spelar för"?

Det låter som att jag kanske bara ska införliva GB som en ny bookie och köra vanliga spel där... När bonusen trillar ut så gör den.
Vad är problemet? Du får bonusen direkt vid insättning eller hur? Du kan spela med den, men du kan inte ta ut den. För att omsätta måste oddset vara minst 2 på Gamebookers. Då går du in på http://www.oddsportal.com/sure-bets/ och hänger där tills du ser en Gamebookers-logo där oddset är över 2. Så trycker du snabbt in pengar på bookien som står i andra änden av surebettet.

När bolagen har höga krav på odds för omsättning, vilket 2 är - så innebär detta en positiv sak i alla fall. Säg att du surebettar på en tennismatch och Bookmakers har 2.20 på 2 och Pinnacle 1.85 på 1, risken är då större att du vinner på Pinnacle och direkt för över din bonus än att du förlorar på Pinnacle och får fortsätta på Gamebookers.

Du kan aldrig förlora på det här, så länge du inte bettar fel eller blir limiterad - eller att oddsen rör sig precis när du lägger ditt bet. Om du är skarp och undviker ovanstående så är det värsta som kan hända att du förlorar varje spel på random bookie, men vinner alla på Bookmaker vilket innebär att du kommer behöva mer och mer pengar för att surebetta ut bonusen. Så en fet kassa är bra vid surebetting så man inte sitter med massor med pengar på ett bolag där man har sin bonus, och inga pengar att surebetta ut den med.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 20:42   #94
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Warg Visa inlägg
Vad är problemet? Du får bonusen direkt vid insättning eller hur?
Förlåt om jag varit otydlig kanske, men NEJ, jag fick INTE ut den direkt, utan de släpper den först efter fullgjord omsättning
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 22:46   #95
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av majo999 Visa inlägg
Förlåt om jag varit otydlig kanske, men NEJ, jag fick INTE ut den direkt, utan de släpper den först efter fullgjord omsättning
Där ser man. Då får du väl surebetta ändå och går du bankrutt på Bookmakers sätta in nya pengar på vägen mot bonusen. Eller är det så att går ditt kontosaldo ner på 0 så förlorar du din rätt till att fortsätta omsätta mot bonusen. Du får kontakta support.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-22, 01:16   #96
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 375
Standard

Är ny på sidan.
Tackar för detta tips!

Laddade upp 50€ och fick adderat ytterliggare 50€ på siten Tipico som har 100% bonus för kunder som signar upp (upp till 100€, men jag har inte så pass mkt pengar nu så det blev såhär). Fick bonusen direkt så det var skönt så slipper man hålla på att omsätta.

Spelade där en 1:a i matchen Novaro vs Reginna för 50€ med oddset 2.00.
Kontrade en bokning på Betdaq i samma match för 68,35$ med oddset 2.08.
Det var hyfsat jämna odds...

Gäller att ha huvudet på skaft när det är olika valutor och när dom olika sidorna inte stödjer varandras. Valutakonverterare/kalkylator med valuta-info är minst sagt fördelaktigt i sådana sammanhang.

Då får vi hoppas på ett X eller 2 då så man slipper dravvla me Tipico alltför länge.

Senast redigerad av neonguy den 2010-11-22 klockan 01:23.
neonguy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 22:08   #97
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 14
Sharp$: 988

Blixten - 3.0
Stats: 347 - 253 - 29
ROI: 103.02%
Vinstprocent: 57.83%

Standard

Har ni kört detta på ett antal sidor:

Bet365
Unibet
Bet24
Betsson
Betsafe
Bwin
Expekt
Tipico

det har fungerat bra och dragit in lite extra
För att leta upp matchade odds kan jag tipsa om http://www.mbassist.co.uk/MatchedBets.aspx

Någon som har tips på fler bonusar man kan köra?
blixten92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 23:01   #98
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blixten92 Visa inlägg
Har ni kört detta på ett antal sidor:

Bet365
Unibet
Bet24
Betsson
Betsafe
Bwin
Expekt
Tipico

det har fungerat bra och dragit in lite extra
För att leta upp matchade odds kan jag tipsa om http://www.mbassist.co.uk/MatchedBets.aspx

Någon som har tips på fler bonusar man kan köra?
Tack för länken och Tipico! Får bli min nästa.
Lär väl ha nämnts i tråden, men annars använder jag:
http://www.oddsfinder.com/sv/sure-bets/
http://bet72.com/oddsmatcher/

Här är en lista med bonusar. Kan rekommendera betway och vcbet också. Använd inte moneybookers om du ska köra betfred. Sportingbet har ibland 1000 kr i bonus.
James är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 23:45   #99
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 225
Standard

Bara en snabb tanke.. Är inte så insatt i Poker, men:

Skulle inte det funka att få till sig bonusen som man får från pokerbolag. Tex 1600$ (100%) på Betsson. Allt jag tänker att man skulle behöva göra är att använda en kompis till hjälp och bara ''förlora'' pengarna till honom?

Vet inte hur bonussystemet fungerar riktigt, men bara en tanke...
Karl-son är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 10:38   #100
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 87
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karl-son Visa inlägg
Bara en snabb tanke.. Är inte så insatt i Poker, men:

Skulle inte det funka att få till sig bonusen som man får från pokerbolag. Tex 1600$ (100%) på Betsson. Allt jag tänker att man skulle behöva göra är att använda en kompis till hjälp och bara ''förlora'' pengarna till honom?

Vet inte hur bonussystemet fungerar riktigt, men bara en tanke...
Nej!
Good2cu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 11:01   #101
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karl-son Visa inlägg
Bara en snabb tanke.. Är inte så insatt i Poker, men:

Skulle inte det funka att få till sig bonusen som man får från pokerbolag. Tex 1600$ (100%) på Betsson. Allt jag tänker att man skulle behöva göra är att använda en kompis till hjälp och bara ''förlora'' pengarna till honom?

Vet inte hur bonussystemet fungerar riktigt, men bara en tanke...

funkar inte.

två orsaker:

1, man får 99 gånger av 100 ut bonusen efter att man dragit in poäng hos sidan.
t.ex. hos full tilt som erbjuder 100% upp till 600$. Ifall du lägger in 600$ där får du ut bonusar i 20$ stötar när du dragit in 135 (elr något sånt) poäng. för varje dollar du betalar i rake får du 10 poäng.

2, man får inte "förlora" pengar till en kompis. Det kallas att chipdumpa. Visst, man kan göra det "snyggt" och få det att se verkligt ut. Men pokersidorna är riktigt duktiga på att upptäcka sådant. Vet inte riktigt hur de gör, men oftast åker man dit.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 22:13   #102
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Hur kan bolagen se ifall jag gör det här? Kan de på något sätt samköra sina register, och vad händer isf om det skulle ske?
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 13:05   #103
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 225
Standard

Jag tänkte på när man bokar på betfair, då kan man ju dra ner oddset från tex. 2.1 till 2.0. Skulle det funka då att spela en match på 2.0 på tex Unibet, sen dra ner oddset till 2.0 på betfair också?
Karl-son är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 13:57   #104
 
Damphousses avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 1004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karl-son Visa inlägg
Jag tänkte på när man bokar på betfair, då kan man ju dra ner oddset från tex. 2.1 till 2.0. Skulle det funka då att spela en match på 2.0 på tex Unibet, sen dra ner oddset till 2.0 på betfair också?
När du drar ner oddset för bokningen innebär det ju att du erbjuder nån annan att spela till oddset 2.0. Du tar ju en risk att spelet förblir omatchat.

Om du ser att oddsen är på väg neråt kan det ju vara en idé att göra på detta sätt men personligen vill jag inte ha denna osäkerheten. Bättre att boka till "bokningsklara" odds och undgå riskmomentet.
Damphousse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 13:58   #105
 
wallezs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 297
Sharp$: 3983
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karl-son Visa inlägg
Jag tänkte på när man bokar på betfair, då kan man ju dra ner oddset från tex. 2.1 till 2.0. Skulle det funka då att spela en match på 2.0 på tex Unibet, sen dra ner oddset till 2.0 på betfair också?
Sålänge du får bokningen på betfair matchad till 2.0 kommer det fungera. Det som krävs är att någon spelar på betfair till 2.0 så just dina pengar du försöker boka matchas mot spelarens pengar. Om du förstår vad jag menar?
wallez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/taenkarhoernan/782-bonustrading/
Postat av For Type Datum
Shawshank Betting - This thread Refback 2012-06-19 17:12

td