Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-06-05, 13:13   #16
 
Bookmakerns avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 82
Sharp$: 434

Bookmakern rekar europa
Stats: 1 - 4 - 1
ROI: 51.25%
Vinstprocent: 20.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev Visa inlägg
HAr du en matematisk statistisk bakgrund eller är allt så pass standardiserat att det inte ens behövs?
Nej det har jag inte. Det finns två typer av bookies - De som gillar matematik och de som är sportdårar, jag är det andra

Citat:
Ursprungligen postat av nb79 Visa inlägg
Jag har ett par följdfrågor. Svara gärna om någon verkar intressant.

Finns det något sätt för 'normal kunder' att bli 'Storkunder, VIP och övriga' utan att ha förlorat en massa?

Hur har det gått till på de bolag du jobbat för när ni utvärderar konton för limitering? Är det till stor del baserat på manuell granskning eller sker det automatiskt?

Tror du det finns en framtid för "EU-bookies" med hög marginal och många bookmarkers/anställda som mest följer John med asien?
Ja visst finns det sätt att bli VIP kund utan förlora massor med pengar. Är du känd så går det att förhandla sig fram till ett bra VIP-avtal.

Det bolaget jag har jobbat på har vi haft risk personal som sitter 24h och granskar kontot och beetende på olika spel.



Citat:
Ursprungligen postat av Thuernman Visa inlägg
Mycket intressant läsning.

Några följdfrågor:
Om man nu är en aktiv arbare, finns det några enkla sätt att dölja detta enligt den modellen ditt företag jobbade med? Är granskningen till största del automatiserad, eller manuell efter automatiserade varningsflaggor?
Se tidigare svar

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
Har en liten fråga, kan stå i texten men är inte säker på att jag uppfattade rätt.

Får man en fast lön varje månad oavsett resultat? Eller är det så att man får typ "prestationslön"?
Det här är olika från bolag till bolag men där jag jobbade så hade vi fast lön och en årlig bonus baserat på resultat.
Bookmakern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 14:52   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 440
Standard

Fungerar det så att spelbolagen egentligen inte är superintresserade av exakta odds utan det handlar mera om att oddsen ska spegla något som marknaden tror på för att på så vis balansera insatserna så att spelbolaget får sin vinst oavsett utfall? I annat fall kanske inte bolagen tänker på balansen utan litar på att deras odds är exakta och att de har ett positivt väntevärde och kommer alltid att stå på plus i slutändan även om inte varje match ger vinst? På vilket sätt jobbar spelbolagen?

Sen har jag inte riktigt fattat det här med "wig" och att "hedgea" som har nämnts tidigare. Det är ungefär vad jag precis varit inne på eller?

Hur många är dessa asiatiska spelbolag som har makten och vad heter de? Dessa stora är oddsbörser gissar jag, man kan inte få in alls samma bets på en bookie?

Sen styr väl inte asien riktigt allt heller väl? När det gäller US-sports är det USA man rättar sig efter och så vidare?
potatisodlarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-05, 15:50   #18
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlarn Visa inlägg
Fungerar det så att spelbolagen egentligen inte är superintresserade av exakta odds utan det handlar mera om att oddsen ska spegla något som marknaden tror på för att på så vis balansera insatserna så att spelbolaget får sin vinst oavsett utfall? I annat fall kanske inte bolagen tänker på balansen utan litar på att deras odds är exakta och att de har ett positivt väntevärde och kommer alltid att stå på plus i slutändan även om inte varje match ger vinst? På vilket sätt jobbar spelbolagen?

Sen har jag inte riktigt fattat det här med "wig" och att "hedgea" som har nämnts tidigare. Det är ungefär vad jag precis varit inne på eller?

Hur många är dessa asiatiska spelbolag som har makten och vad heter de? Dessa stora är oddsbörser gissar jag, man kan inte få in alls samma bets på en bookie?

Sen styr väl inte asien riktigt allt heller väl? När det gäller US-sports är det USA man rättar sig efter och så vidare?
Exakta odds är så klart det optimala för alla bookmaker. Då kammar man in exakt lika mycket som wiggen är och kan koncentrera sig på att jobba upp omsättningen.

Jämfört med för 10 år sen så är andra sidan betydligt närmare den våta drömmen än då. Men dom jobbar på den biten det kan jag lova. Bookisarna har blivit betydligt vassare på senare år, även om exakta odds är och förblir en utopi, och det är där utvecklingspotentialen finns. Spelarkollektivet som helhet har redan nått sitt maximum.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 19:27   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 440
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Exakta odds är så klart det optimala för alla bookmaker. Då kammar man in exakt lika mycket som wiggen är och kan koncentrera sig på att jobba upp omsättningen.

Jämfört med för 10 år sen så är andra sidan betydligt närmare den våta drömmen än då. Men dom jobbar på den biten det kan jag lova. Bookisarna har blivit betydligt vassare på senare år, även om exakta odds är och förblir en utopi, och det är där utvecklingspotentialen finns. Spelarkollektivet som helhet har redan nått sitt maximum.
Vet inte riktigt om jag förstått dig. Wiggen är alltså spelbolagens väntevärde och dom jobbar för att ligga exakt med oddsen och satsar på väntevärde och inte balans?

Och varför skulle inte spelarna kunna bli bättre för?
potatisodlarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 20:11   #20
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlarn Visa inlägg
Vet inte riktigt om jag förstått dig. Wiggen är alltså spelbolagens väntevärde och dom jobbar för att ligga exakt med oddsen och satsar på väntevärde och inte balans?
Balans kan du som bokare bara räkna med på tvåvägsspel. På 1X2-marknad så får du vanligtvis risk på ett tecken. Även om oddset sänks så brukar insatserna gå samma väg som dom börjat. Du kan inte räkna med att folk börjar sprida insatserna på övriga tecken så att boken blir plus oavsett utfall.

Citat:
Och varför skulle inte spelarna kunna bli bättre för?
Att dom inte kan bli bättre skrev jag aldrig.

Jag sa att dom spelarkollektivet nått sitt maximum och det är något helt annat. Själv är jag en bättre spelare i dag än för 10 år sen. Men vad hjälper det när andra sidan har sina marginaler och står för obefintligt med bjudningar.

Jag tjänade mina pengar när jag var sämre än nu. Tack vare att motparterna var så pass mycket sämre än nu och bjöd frikostigt på felsatta odds. Exakt samma sak med pokern. Där är också gulddagarna över och att jag själv blivit bättre som spelare har jag ingen glädje av nu.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 20:56   #21
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Det är alltså inte Steven Hawking som listar alla oddsen? Där försvann min bild av hur det hela går till.

Skämt o sido, tack för informationen.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 22:49   #22
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Balans kan du som bokare bara räkna med på tvåvägsspel. På 1X2-marknad så får du vanligtvis risk på ett tecken. Även om oddset sänks så brukar insatserna gå samma väg som dom börjat. Du kan inte räkna med att folk börjar sprida insatserna på övriga tecken så att boken blir plus oavsett utfall.



Att dom inte kan bli bättre skrev jag aldrig.

Jag sa att dom spelarkollektivet nått sitt maximum och det är något helt annat. Själv är jag en bättre spelare i dag än för 10 år sen. Men vad hjälper det när andra sidan har sina marginaler och står för obefintligt med bjudningar.

Jag tjänade mina pengar när jag var sämre än nu. Tack vare att motparterna var så pass mycket sämre än nu och bjöd frikostigt på felsatta odds. Exakt samma sak med pokern. Där är också gulddagarna över och att jag själv blivit bättre som spelare har jag ingen glädje av nu.
Jag kan inte riktigt förstå allt ditt snack om gulddagar eftersom jag inte spelade då, men det är ju uppenbart att det fortfarande går att vinna pengar så vad är egentligen din anledning att inte spela?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 00:15   #23
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag kan inte riktigt förstå allt ditt snack om gulddagar eftersom jag inte spelade då, men det är ju uppenbart att det fortfarande går att vinna pengar så vad är egentligen din anledning att inte spela?
Jag är mätt. Längre version. https://www.sharps.se/forums/114875-post6.html

Sen så har jag inte tillgång till så kallade nöjesbolag och då blir det inte lika uppenbart längre. Och även om jag hade det så skulle det inte vara värt besväret.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 08:56   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 38
Sharp$: 440
Standard

Om man har arbetat som bookmaker kan man då använda sig av sina skills som spelare också? Är steget från bookmaker till vinnande spelare litet?
potatisodlarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-08, 09:53   #25
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlarn Visa inlägg
Om man har arbetat som bookmaker kan man då använda sig av sina skills som spelare också? Är steget från bookmaker till vinnande spelare litet?
Det vanligaste är att man går andra vägen. När bolagen ledsnat på dig och du på dom, limiteringar som inte gör det värt att logga in längre. Ja då erbjuds man en anställning och så har det uppstått en win win situation.

Att bookmakers sadlat om till spelare har kanske hänt fast jag aldrig hört talas om det. Finns ju en anledning från första början att dom föredrog fast månadslön före det andra.

Sen är min helt igenom subjektiva uppfattning att vassa spelare har en tendens att tappa stinget när dom väl hamnat på andra sidan skynket. Det blir ett helt annat tänk på verksamheten. Du vågar/får inte ta risker som du kanske gjorde som spelare. Ingen tackar dig och till slut ser du bara till boken som helhet och inser att månadslönen kommer oavsett hur rätt eller fel ute du var.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 19:33   #26
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 49
Sharp$: 818
Standard

Jag har några frågor som jag hoppas få svar på.

Hur svårt är det att slå sig in i branschen? Söker bolagen folk aktivt eller sker rekryteringen internt i första hand? Antar att konkurrensen om jobben är benhård, eller hur är det nuförtiden?

Väger, låt säga en mat.stat-examen, tungt hos de rekryteringsansvariga eller varierar det från bolag till bolag? Är det en edge mot ansökande utan någon examen eller kollar bolagen främst på meriter?

Hur går egentligen en intervju och anställning till?

Är, som du/ni kanske märker av frågornas natur, väldigt intresserad av att prova på branschen.

Tack
prop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 23:29   #27
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Är det inte ett deprimerande yrke?

Skulle själv ha lite problem med att sitta och sno pengar av stackars speltorskar och veta att man lever på att vara delaktig i att förstöra människors liv. Jag är självklart ingen moralkärring och lirar själv poker men tycker inte att det är kul att se hur samma nick torskar en massa pengar helatiden. Jag skulle kunna tänka mig att jobba för ett bolag även om jag hellre försöker sno pengar från asen och hjälpa andra människor att slå dem. Men hoppas du förstår vad jag menar, kan tänka mig att jag personligen skulle ha mer harmoni i kroppen om jag jobbade som t ex läkare än på ett spelbolag.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 00:28   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Är det inte ett deprimerande yrke?

Skulle själv ha lite problem med att sitta och sno pengar av stackars speltorskar och veta att man lever på att vara delaktig i att förstöra människors liv. Jag är självklart ingen moralkärring och lirar själv poker men tycker inte att det är kul att se hur samma nick torskar en massa pengar helatiden. Jag skulle kunna tänka mig att jobba för ett bolag även om jag hellre försöker sno pengar från asen och hjälpa andra människor att slå dem. Men hoppas du förstår vad jag menar, kan tänka mig att jag personligen skulle ha mer harmoni i kroppen om jag jobbade som t ex läkare än på ett spelbolag.
Dom enda pengar asen har är det som kommer in från andra spelare. Spelbolagen har inga egna pengar utan är beroende av sina kunders pengar - så som dom flesta företag är.

Pengar du snor åt dig från spelbolaget är medel som utan undantag kommer från förlorande spelare. Bolagen tar största kakbiten och vinnande spelare får en liten tugga på hörnet av kakan. Du får helt enkelt lära dig att stå ut med den vissheten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 00:32   #29
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Dom enda pengar asen har är det som kommer in från andra spelare. Spelbolagen har inga egna pengar utan är beroende av sina kunders pengar - så som dom flesta företag är.

Pengar du snor åt dig från spelbolaget är medel som utan undantag kommer från förlorande spelare. Bolagen tar största kakbiten och vinnande spelare får en liten tugga på hörnet av kakan. Du får helt enkelt lära dig att stå ut med den vissheten.
Det förstår jag självklart, men det är bra om fler spelare kan bli vinnande så att vanliga människor får tillbaka så mycket som möjligt från bolagen.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-06-15, 00:35   #30
 
trilions avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 177
Sharp$: 760


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det förstår jag självklart, men det är bra om fler spelare kan bli vinnande så att vanliga människor får tillbaka så mycket som möjligt från bolagen.
Bara inte alla vinner, då går de konkurs

Tyvarr ar vi beroende av varandra om tippet ska överleva :(
__________________
Det gäller att förutse, inte att se
En bra statistik kan lätt sköljas bort med dåligt väder
trilion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td