Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-17, 10:03   #61
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffen78 Visa inlägg
Fortsättning i V75 Djungeln, vad tror ni om Nordisloppet?

1 Bleke Kongen, 3 Jerkefaks, 5 Rapp Elden, 11 Fakse anser jag vara chanslösa, pga olika faktorer, form, kuskar & lägen...

2 Penning kan kanske skrälla med ryggresa? Måste köras på chans.
4 Adrigo, känns egentligen bättre över medel & lång, men hästen gör allltid sitt, borde dock få svårt.
6 Haga Kungen hade jag rankat högre med annan kusk, J-O.P hålls inte speciellt högt.
Dessa 3 ska nog inte streckas, kan dock vara roliga skrällar, men Penning & Haga Kungen med över 30%, känns inte bra. Adrigo som 10%:are känns mer vettigt på "pocenten".

7 Feseth Nils, troliga spetshästen. Kan bli farlig. Inte alls säkert att han släpper någon förbi sig. Givet streck, ev utgång. 33% helt okej.

8 Vingbo Stjärn står 20m bättre till mot Jenny R.G mot senast. tror den är farligast av Perssons 3 hästar. Var fin i Falks regi och ser fortsatt fin ut. Under 10%, intressant.

9 Jenny R.G. såg ju hur stark ut som helst senast. Brunlöf i sulkyn måttade in den a´la Örjan. Formtopp! Tränaren tror mer på Rino D, inte så konstigt med den formen, men Jenny ska inte glömmas. 7% streckvärd.

10 Rino Dox, klart bästa hästen, Gillar kyla. Travade inte som bäst på V75 på Bergsåker för 2 starter sen, hade dock sämre läge och fler hästar att runda då, men kan få det lite för jobbigt i spåren här.

Känns som streck för 7-10 just nu...
Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 10:20   #62

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Bästa hästen plus spetshästen brukar vara perfekta lås.
Då är ju bara frågan vem som är bästa hästen & vem som spetsar

Nä, Feseth Nils spetsar bara den går felfritt, Rino Dox är väl bästa hästen. Har dock fått mer & mer feeling för att Vingbo Stjärn vinner.
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 10:50   #63

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

Det har varit ganska fina utbetalningar på norrlands banorna sista tiden. 26 millar för en måndad sedan och 13 för några veckor sedan. Som stekel skriver ovan att hästar runt 14-25% vinner är nog mest troligt och att skrällspela kan löna sig om man inte vill ha kaffe pengar så klart.

Där finns många stora favoriter som kanske inte borde vara "favoriter" tänker i första hand på 8 Cayenne Käbb (V75-1) som har varit förkyld och ska ut i finalerna nästa lördag. Frågan man ställer sig är om Erik laddar eller backar sig från läget pga finaler om en vecka? Prepare? känns inte direkt spelvärd men måste iallfall med på lappen ändå. Draget heter: Rano som mötte chimallen och flera duktiga hästar för något år sedan när han sprang på topp. har börjat komma allt mer tillbaka efter sin skada och från perfekt läge kan jag inte tänka mig annat än att man kör i spets. Runt om? Sedan fyller jag på med två kantbollar som gynnas av eventuellt tempo.

kommer försöka skriva klart någon analys senare idag.

haaj.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 10:57   #64

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Avdelning 3
Här har vi två hästar som är mycket mer streckade än övriga, Incredible Kemp och Across The Bridge.
IK har varit tveksam i jobb efter senaste starten och känns överstreckad.
ATB går bäst i ledning men når den inte utan att det lär kosta en del.
Högst troligt blir det tempo på loppet och då blir Atomic Rapida mitt första streck i loppet. Han har bara blivit bättre och bättre på slutet. Han står visserligen lite hårt inne men intrycket senast var positivt.
Främsta motbuden är OFV Dream med lopp i kroppen och Harpos Hitsville som kan få loppet med startsnabba ryggar.
Ranking: 10 / 9-3-5-11-6 / 1-7-4-2 / 8-12
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 11:13   #65

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Tycker alltid det är intressant när Expekt och övriga bolag släpper sina odds.

Mest intressant:

- Inge "stark" favorit i omgången. Lägsta vinnarodds på en enskild häst i omången är Natural Wonder i sista med 2,75. Finns en del andra som ligger runt tre. Halva Sveriges spik Rino Dox ligger tex på 3.35 i vinnar odds, 76% streck, ja ni förstår själv värdet i att fälla honom... Övriga överstreckade: Favoriterna i stoloppet: Debora sund, 48% 6,5 vinnarodds, Starlight brizard(60% streck, 4,5 vinnarodds). Detta kan jämföras med V75-6 där favoriterna Ritano Freight o Vincent du ling ger 3,25 kontra 2,95. Mindre streckade båda två i nuläget och mycket bättre vinstchans. Även Quizzmaster i sista är överstreckad som favorit, 4,75 i vinnarodds

- Across the brige som många förespråkar spik på här(även jag tror på bra chans) 5.5 vinnarodds, känns för högt! Dock mindre spelvärd spik nu när den ser ut att bli favoit.

- Feseth Nils står nästan i samma vinnarodds som Rino dox, 4 ggr mot 3,3. Jämför strecken och hitta värdet: 16% - 76%
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:10   #66

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 1382
Standard

Stall Per Lennartssons hästar i helgen: http://travspetsen.se/jimmydahlman/s...-och-solvalla/
pekna är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 13:40   #67

laxdasens avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 489
Standard

V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!
laxdasen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:05   #68

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!

Zandra C.
Knaborg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 14:30   #69

laxdasens avatar

Standard

ja

tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.
Gammal 2012-02-17, 14:47   #70

Standard

Citat:
tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.

25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad...
Gammal 2012-02-17, 15:09   #71

AbbeAces avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 524
Standard

Är det någon som vet om 10 Miamarie Ennoble ska gå barfota i 5e avd??
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 15:11   #72

laxdasens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
25 gånger pengarna och 7% på strecken kallar inte jag att vara nedspelad...
5 gånger står den i på atg....
Gammal 2012-02-17, 15:28   #73

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2385
Standard

V75-finaler nästa lördag, kan ju misstänka att redan finalklara hästar inte kommer att ges vilka idiotlopp som helst...nån som har info på vilka hästar som är med i finalerna?

Quizmaster?
Cayenne Käbb?
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 15:29   #74
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Tror Vincent Du Ling i 6e måste vara omgångens starkaste spik (värdemässigt). Många lär strecka 2 hästar, Vincent samt Ritano Freight. Ritano är ju dock långsam ut, så bara Jorma kör felfritt lär han få överta från Lotus Elan, alternativt Head Line in i första sväng. Att sedan Ritano ska plocka Vincent från dödens är jag tveksam till.

Att hitta ytterligare en "bra" spik har jag svårt med, lutar åt Debora Sund i
5e, visst, är aningen blöt på upploppet, men här luktar det spets & vem ska sedan göra grovjobbet ??? Tittar man vilka hästar den nästan höll undan för sist kontra vad den möter denna gång är det stor skillnad.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 16:35   #75

Standard

Citat:
5 gånger står den i på atg....

Vilken häst menar du? Menar du Zandra C. eller Skårs Hanna? Zandra C. står fortfarande runt 25 gånger fläsket!
Svara

td