|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 | |
|
Sharpest
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Det har varit ganska fina utbetalningar på norrlands banorna sista tiden. 26 millar för en måndad sedan och 13 för några veckor sedan. Som stekel skriver ovan att hästar runt 14-25% vinner är nog mest troligt och att skrällspela kan löna sig om man inte vill ha kaffe pengar så klart.
![]() Där finns många stora favoriter som kanske inte borde vara "favoriter" tänker i första hand på 8 Cayenne Käbb (V75-1) som har varit förkyld och ska ut i finalerna nästa lördag. Frågan man ställer sig är om Erik laddar eller backar sig från läget pga finaler om en vecka? Prepare? känns inte direkt spelvärd men måste iallfall med på lappen ändå. Draget heter: Rano som mötte chimallen och flera duktiga hästar för något år sedan när han sprang på topp. har börjat komma allt mer tillbaka efter sin skada och från perfekt läge kan jag inte tänka mig annat än att man kör i spets. Runt om? Sedan fyller jag på med två kantbollar som gynnas av eventuellt tempo. kommer försöka skriva klart någon analys senare idag. haaj. |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Avdelning 3
Här har vi två hästar som är mycket mer streckade än övriga, Incredible Kemp och Across The Bridge. IK har varit tveksam i jobb efter senaste starten och känns överstreckad. ATB går bäst i ledning men når den inte utan att det lär kosta en del. Högst troligt blir det tempo på loppet och då blir Atomic Rapida mitt första streck i loppet. Han har bara blivit bättre och bättre på slutet. Han står visserligen lite hårt inne men intrycket senast var positivt. Främsta motbuden är OFV Dream med lopp i kroppen och Harpos Hitsville som kan få loppet med startsnabba ryggar. Ranking: 10 / 9-3-5-11-6 / 1-7-4-2 / 8-12 |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Tycker alltid det är intressant när Expekt och övriga bolag släpper sina odds.
Mest intressant: - Inge "stark" favorit i omgången. Lägsta vinnarodds på en enskild häst i omången är Natural Wonder i sista med 2,75. Finns en del andra som ligger runt tre. Halva Sveriges spik Rino Dox ligger tex på 3.35 i vinnar odds, 76% streck, ja ni förstår själv värdet i att fälla honom... Övriga överstreckade: Favoriterna i stoloppet: Debora sund, 48% 6,5 vinnarodds, Starlight brizard(60% streck, 4,5 vinnarodds). Detta kan jämföras med V75-6 där favoriterna Ritano Freight o Vincent du ling ger 3,25 kontra 2,95. Mindre streckade båda två i nuläget och mycket bättre vinstchans. Även Quizzmaster i sista är överstreckad som favorit, 4,75 i vinnarodds - Across the brige som många förespråkar spik på här(även jag tror på bra chans) 5.5 vinnarodds, känns för högt! Dock mindre spelvärd spik nu när den ser ut att bli favoit. - Feseth Nils står nästan i samma vinnarodds som Rino dox, 4 ggr mot 3,3. Jämför strecken och hitta värdet: 16% - 76% |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Stall Per Lennartssons hästar i helgen: http://travspetsen.se/jimmydahlman/s...-och-solvalla/
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
V75 avd fem: Här finns en häst som är oerhört streckvärd!!!!Om man läser på och även vet vad den gjort i vissa starter och ser helheten nu så kan säkrt många fatta vem det är!!?? Ni ska få en chans att komma på det!
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
ja
tyvärr nedspelad vilket jag inte gillar! kommer dra på sig streck.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Är det någon som vet om 10 Miamarie Ennoble ska gå barfota i 5e avd??
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
V75-finaler nästa lördag, kan ju misstänka att redan finalklara hästar inte kommer att ges vilka idiotlopp som helst...nån som har info på vilka hästar som är med i finalerna?
Quizmaster? Cayenne Käbb? |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Tror Vincent Du Ling i 6e måste vara omgångens starkaste spik (värdemässigt). Många lär strecka 2 hästar, Vincent samt Ritano Freight. Ritano är ju dock långsam ut, så bara Jorma kör felfritt lär han få överta från Lotus Elan, alternativt Head Line in i första sväng. Att sedan Ritano ska plocka Vincent från dödens är jag tveksam till.
Att hitta ytterligare en "bra" spik har jag svårt med, lutar åt Debora Sund i 5e, visst, är aningen blöt på upploppet, men här luktar det spets & vem ska sedan göra grovjobbet ??? Tittar man vilka hästar den nästan höll undan för sist kontra vad den möter denna gång är det stor skillnad. |
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|